Ailafar: «Οι ελληνικές παραγωγές δεν στερούνται ποιότητας από τις ξένες»
Οι Ailafar αναλύουν στο Rocking το concept πάνω στο οποίο βασίστηκε το "Shining Star" και καταθέτουν τις σκέψεις τους για το A.O.R συνολικά
To φιλόδοξο A.O.R συγκρότημα των Ailafar από τη Θεσσαλονίκη, μέσω του Γιάννη Τζώρτζη, κιθαρίστα και mastermind τους, απαντά στις ερωτήσεις μας αναλύοντας τα μυστικά του νέου τους άλμπουμ, "Shining Star" και αποσαφηνίζει το κατά πόσο μπορεί να σταθεί το είδος και στην ελληνική πραγματικότητα.
Η λέξη Ailafar είναι ένα ιδιαίτερο όνομα για συγκρότημα. Τι ακριβώς σημαίνει και πως καταλήξατε σε αυτό;
Ευχαριστούμε πολύ για την φιλοξενία! Το όνομα το έβγαλα το 2004 όταν έχασα μια πολύ καλή μου φίλη τότε και προέρχεται από το αγγλικό ρήμα 'Ail' το οποίο σημαίνει κάτι το οποίο σου προκαλεί πόνο ή θλίψη και το 'Afar' το οποίο σημαίνει μακριά. Άρα να διώχνεις την θλίψη μακριά, να είσαι αισιόδοξος κατά κάποιο τρόπο. Οπότε είναι και σαν tribute προς αυτήν.
Η αλήθεια είναι ότι από το 2021 μέχρι το 2023/24 για προσωπικούς λόγους είχα χάσει κάπως την όρεξη για δημιουργία
Τα πέντε χρόνια που μεσολάβησαν από το "State Of Mind" μέχρι την κυκλοφορία του "Shining Star" θεωρείς ότι είναι μεγάλο χρονικό διάστημα;
Το "State Of Mind" το κυκλοφορήσαμε μέσα στην καραντίνα, μια εποχή δύσκολη για όλους και για όλα, παρόλα αυτά πήγε αρκετά καλά. Η αλήθεια είναι ότι από το 2021 μέχρι το 2023/24 για προσωπικούς λόγους είχα χάσει κάπως την όρεξη για δημιουργία. Παρ’ όλα αυτά είχαμε αρχίσει και πάλι να παίζουμε live ακουστικά κυρίως και σιγά σιγά άρχισα να βρίσκω πάλι την όρεξη και τον ρυθμό μου. Και φυσικά όλα τα άλμπουμ τα έχω χρηματοδοτήσει ο ίδιος όποτε όλα θέλουν τον χρόνο και τον τόπο τους.
Πώς προέκυψε η συνεργασία με τη σημαντική για το χώρο του A.O.R δισκογραφική εταιρεία Lions Pride Music του Chris Siloma, τι χρονική διάρκεια έχει και κατά πόσο θεωρείς ότι θα βοηθήσει το συγκρότημα σε σχέση με το παρελθόν;
Με τον Chris είμαστε φίλοι πολλά χρόνια και είχαμε ξανά συνεργαστεί το 2015 όταν μεσολάβησε για την κυκλοφορία του δεύτερου μας άλμπουμ "No Limits" μέσω της Aor Blvd Records όπου είχε αναλάβει καθήκοντα. Έτσι λοιπόν το 2024 με ρώτησε αν θα με ενδιέφερε να κυκλοφορήσουμε άλμπουμ μέσω της Lions όπου έχει αναλάβει εδώ και κάποια χρόνια. Μου έδωσε μια πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας η οποία θα ήταν έναν χρόνο και κάτι μετά. Έτσι άρχισα να γράφω και πάλι πιο εντατικά και να συμμαζεύω διάφορες ιδέες που είχα και που ήρθαν στην πορεία.
Το concept ήρθε από την ακουστική μας μπαλάντα "Your Star Will Shine" το οποίο μιλάει για το πώς να σηκώνεσαι στις δύσκολες στιγμές, να πιστεύεις στα όνειρα σου και τον εαυτό σου και να βρίσκεις το αστέρι μέσα σου
"Shining Star" λοιπόν. Υπάρχει κάποιο concept πίσω από τον τίτλο ή το άλμπουμ γενικότερα;
Το concept κυρίως ήρθε από την ακουστική μας μπαλάντα "Your Star Will Shine" η οποία υπάρχει σαν μπόνους κομμάτι στον δίσκο. Είναι ένα τραγούδι το οποίο μιλάει για το πώς να σηκώνεσαι στις δύσκολες στιγμές, να πιστεύεις στα όνειρα σου και τον εαυτό σου και να βρίσκεις το αστέρι μέσα σου. Το άλμπουμ όμως μιλάει επίσης για την ακεραιότητα και τις ηθικές αξίες, για τις πραγματικές φιλίες και σχέσεις που χρειαζόμαστε στην ζωή αλλά και για τις στιγμές που μετράνε και μένουν σε αυτήν την σύντομη ζωή. Ο τίτλος ήταν πρόταση του Chris καθώς είχαμε αργήσει να βρούμε έναν.
Ήθελα μια παραγωγή ανάμεσα στο "Into The Fire" του Bryan Adams και το "Raised On Radio" των Journey
Συμφωνείς ότι στο "Shining Star" οι κιθάρες ως φυσική εξέλιξη, χαμήλωσαν ένα level με αποτέλεσμα αυτό να βοηθάει τις συνθέσεις να αναπνεύσουν, την καταπληκτική φωνή της Τατιάνας να αναδειχθεί και τον ήχο να αποκτήσει μεγαλύτερο βάθος και σύνδεση με τον διεθνές A.O.R στερέωμα;
Ναι, φυσικά και χαίρομαι που το αναφέρεις! Διότι αυτός ήταν και ο σκοπός μου εξαρχής. Σε κάθε άλμπουμ όταν έχω συνθέσει όλα ή κάποια από τα τραγούδια έχω στο μυαλό μου την κατεύθυνση του. Και αυτό συζητάω κάθε φορά με τον πολύ καλό μας φίλο Στράτο Καραγιαννίδη όπου ηχογραφούμε στο στούντιο του τα Valve Studios. Έτσι λοιπόν ήθελα μια παραγωγή ανάμεσα στο ‘’Into The Fire’’ του Bryan Adams και το "Raised On Radio" των Journey. Πάνω σε αυτά ήθελα να κινηθούμε και στον ήχο των τυμπάνων αλλά και πλήκτρων πέρα από τις κιθάρες, όπου o Keith Scott είναι ένας από τους αγαπημένους μου μαζί με τον Neil Schon.
Πώς κύλησε η διαδικασία της ηχογράφησης στα στούντιο Valve και πόσο χρονικό διάστημα χρειάστηκε για την ολοκλήρωση του άλμπουμ;
Ξεκίνησα να γράφω ιδέες αρχές άνοιξης του 2024 και το καλοκαίρι ξεκινήσαμε να τα ηχογραφούμε με τον Στράτο σαν προ-παραγωγή. Όπου από τον Σεπτέμβριο τα είχα δώσει στον ντράμερ μας Δανιήλ Χαραβιτσίδη ώστε να αρχίσει να ηχογραφεί τα τύμπανα στο δικό του home studio. Το φθινόπωρο πήραμε ζεστά τις ρυθμικές κιθάρες και παράλληλα κάποια πλήκτρα τα οποία ηχογράφησε ο Βαγγέλης Παπαγεωργίου σπίτι του. Αρχές 2025 ξεκινήσαμε τις φωνές με την μοναδική Τατιάνα Οικονόμου και σε μια μέρα γράψαμε όλα τα μπάσα με το παλιότερο μέλος της μπάντας και αγαπημένο φίλο, τον Κώστα Μαυρουδή. Μέχρι αρχές Ιουνίου του 2025 είχαμε ολοκληρώσει το mix με τον Στράτο.
Μείνατε ευχαριστημένοι από την παραγωγή και κατά πόσο είχε εμπλοκή ο Chris Siloma σε αυτήν;
Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι και υπερήφανοι για το αποτέλεσμα όπως και κάθε φορά! Συνεργάζομαι προσωπικά με τον Στράτο 15 χρόνια και έχουμε γίνει και πολύ καλοί φίλοι με τα χρόνια και είναι ένας άνθρωπος ο οποίος αγαπάει αυτό που κάνει και εξελίσσετε συνεχώς. Δεν είναι τυχαίες οι επιτυχίες που έχει εντός και εκτός Ελλάδας. Ο Στράτος αγαπάει πολύ αυτό το είδος και μπορεί και μεταφράζει αυτό που θέλουμε! O ρόλος του Chris ήταν η κοπή του άλμπουμ, το promotion και όλα τα σχετικά όχι όμως με την μουσική μας.
‘Έχουμε κάνει πολύ καλές παραγωγές ηχητικά
Υπάρχουν σκέψεις για συνεργασία με κάποιον ξένο παραγωγό μέσω του label στο μέλλον;
Αυτό για να γίνει θα πρέπει να έχουμε και την ανάλογη υποστήριξη και προοπτική από κάποια εταιρεία. Παρόλα αυτά όπως προανέφερα για μένα προσωπικά είναι χαρά μου και κίνητρο να ηχογραφώ και να δουλεύω με τον Στράτο στα Valve Studios για πολλούς λόγους. Και γιατί πιστεύω στο αποτέλεσμα! ‘Έχουμε κάνει πολύ καλές παραγωγές ηχητικά. Και μιλάω για τον ήχο, διότι τα κομμάτια μπορεί να μην αρέσουν σε όλους και είναι λογικό! Οι ελληνικές παραγωγές δεν στερούνται ποιότητας από τις ξένες, αλλά υποστήριξης γενικά.
Θεωρείς ότι το νέο άλμπουμ αγγίζει πιο πολύ τη σχολή Journey / Toto / Giant και ποια είναι τα συγκροτήματα που σε επηρέασαν ως μουσικό γενικότερα;
Χαίρομαι και με τιμάει αν θυμίζει κάτι από αυτά τα μεγαθήρια γιατί όπως προανέφερα είναι και μεγάλες μου εμπνεύσεις και επιρροές!
Πως βλέπεις το A.O.R / Melodic Rock στην Ελλάδα σε σχέση με το κοινό που το ακολουθεί, αλλά και τα ελληνικά συγκροτήματα που το στηρίζουν;
Υπάρχουν πολύ καλές μπάντες όπως οι φίλοι μας Wild Rose π.χ. αλλά όχι πολύ δυναμικό κοινό «συναυλιακά» διότι νομίζω λίγο πολύ σε όλους αρέσουν τραγούδια από Journey, Toto, Foreigner και ο λόγος που δεν είναι δυναμικά τα πράγματα οφείλεται και στις μπάντες, τα μαγαζιά, την νοοτροπία. Χωρίς παρεξήγηση.
Πρόσφατα παρουσιάσατε ζωντανά τη δουλειά σας στο Eightball στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν πλάνα για την προώθηση του άλμπουμ μέσω περισσότερων ζωντανών εμφανίσεων, ακόμα και στο εξωτερικό ενδεχομένως, με κάποιο σχήμα της Lions Pride Music;
Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και μακάρι να υπάρξει κάποια τέτοια ευκαιρία!
Σας ευχαριστούμε για τη συνέντευξη. Το κλείσιμο είναι από εσάς.
Θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε και πάλι πάρα πολύ για την φιλοξενία και υποστήριξη και εσένα Δημήτρη προσωπικά, το Rocking.gr αλλά και τους αναγνώστες που χωρίς αυτούς δεν γίνεται τίποτα. Να συνεχίσετε αυτό που κάνετε ώστε να παραμένει η μουσική και το όνειρο της ζωντανό στην Ελλάδα η οποία δεν έχει να στερηθεί τίποτα πλέον. Να ευχηθούμε σε όλους και όλες καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά με υγεία, αγάπη, συμπόνια και ειρήνη. Και αν ακούγονται κλισέ οι ευχές, είναι ακόμα πολύ επίκαιρες. Keep Rocking!
