«10»: Τραγούδια που θέλουμε να ακούσουμε στο φεστιβάλ για το "Sons Of Anarchy"

H συμμορία των συντακτών συζητά και επιλέγει τα ωραιότερα τραγούδια που έντυσαν την αγαπημένη σειρά

Το SAMCRO, το πρώτο φεστιβάλ του Rocking είναι γεγονός, είναι sold-out και οδεύει προς τον θρίαμβο.

Όπως κάναμε και στο παρελθόν, οι συντάκτες συζητήσαμε για τη σειρά που μας κράτησε παρέα για αρκετά χρόνια και που μας γέμισε με πολλές ενδιαφέρουσες μουσικές που σε μεγάλο βαθμό συνδέσαμε με αυτή.

Αυτά λοιπόν είναι τα τραγούδια από το "Sons Of Anarchy" που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο χαράχτηκαν στο μυαλό μας.



1. Noah Gundersen - "David"

«I wanna slay my demons - but I got lots of them»


David

Αυτή η αγαπημένη -και πρωτότυπη- σύνθεση στη σειρά έχει συντροφέψει κόσμο και κοσμάκη. Ο Noah Gundersen σε σύνθεση κι ερμηνεία είναι συγκλονιστικά λιτός κι απέριττος, αναδεικνύοντας το μεγαλείο της μουσικής. Κυκλοφόρησε το 2011 στο EP "Family" κι ακούγεται σ’ ένα προφανώς φορτισμένο επεισόδιο στον τέταρτο κύκλο της σειράς. Η ρινική εκφορά του λόγου από τον Gundersen του δίνει έξτρα πόντους που δεν έχει ανάγκη, καθώς είναι από τις λίγες φορές που μια εξαιρετική σύνθεση δεν μονοπωλεί το ενδιαφέρον συγκριτικά με τους στίχους. Πες το folk, πες το americana, δεν έχει σημασία. Είναι τόσο έντονο κι επιδραστικό, που η πολλαπλή του ακρόαση δεν συνιστάται στους επιρρεπείς στις αισθηματικές κινήσεις / πρωτοβουλίες που θα μετανιώσουν εκ των υστέρων. Άκου που σου λέω.

Γιώργος Ζαρκαδούλας


2. Curtis Stigers & The Forest Rangers - "John The Revelator"

«And he refused to answer, because he's naked and ashamed»

John The Revelator

Aίσθηση περιφρόνησης σε ένα πανέμορφο gospel blues κομμάτι του 1930 (κάποιοι στίχοι εδώ είναι από μια εναλλακτική έκδοση του 1965). Αν και μιλάει για την Αποκάλυψη και τον ευαγγελιστή Ιωάννη (το μαυσωλείο στο επεισόδιο, αν προσέξεις λέγεται Πάτμος), στην σειρά ακούστηκε στον απόηχο μιας τραγωδίας (φάγανε την γυναίκα του Opie οι αλήτες). Εκεί εκτιμάται και δοκιμάζεται η αδελφοσύνη των Sons, καθώς ο Jax, αντιλαμβάνεται τι έχουν κάνει ο Clay και ο Tig. Άστα, αλητείες, τι τα ψάχνεις. Κωλόπαιδα. Είναι και η σύνδεση του κομματιού με το "Profits Οf Doom" των Clutch που μας κάνει και θυμόμαστε την υποκρισία κύριου Morrow.

Θεοδόσης Γενιτσαρίδης


3. The White Buffalo - "The Whistler"

«I crossed my heart that I won't kill no more»

The Whistler

Ο εξοστρακισμός από την λέσχη δεν είναι κάτι απλό. Αν έκανες μαλακία θα την πληρώσεις με φωτιά, μαχαίρι ή μελάνι. Τα διακριτικά σου θα ξεσκιστούν από το δερμάτινο και το τατουάζ με τον δρεπανοφόρο κύριο θα αφαιρεθεί, μαζί με ό,τι άλλο θυμίζει το κλαμπ, το οποίο έχει στιγματίσει -και- το κορμί σου. Ο τρόπος που θα γίνει είναι στο χέρι του εξόριστου. Ο Clay Morrow έπρεπε να φύγει. Επέλεξε την λύση του μελανιού και εσύ απομένεις να ακούς τον βόμβο από το μηχανάκι να μαυρίζει το δέρμα του καθώς μπαίνει το "The Whistler" των The White Buffalo για να σου μαυρίσει την ψυχή με το πένθιμο σφύριγμα του.

Κώστας Πολύζος


4. Paul Brady & The Forest Rangers - "Gimme Shelter"

«Ooh, see the fire is sweepin' our very street today»

Gimme Shelter

Ένα από τα σπουδαιότερα τραγούδια των Rolling Stones διασκευάζεται και τοποθετείται στο κέντρο της υπόθεσης δένοντας δύο παράλληλες ιστορίες, την αναζήτηση του χαμένου γιου και την φυγή της μάνας. Στο τέλος της δεύτερης σεζόν δεν υπάρχει καταφύγιο για τα συναισθήματα του πρωταγωνιστή ο οποίος νοιώθει ανήμπορος να τα διαχειριστεί για πρώτη φορά. Και ο πόλεμος θα μεταφερθεί στην Ιρλανδία...

Αντώνης Μουστάκας


5. Joshua James & The Forest Rangers: "No Milk Today"

«No milk today, my love has gone away»

No Milk Today

Όλοι έχουμε ακούσει -με τον ένα ή τον άλλο τρόπο- το κλασικό hit των Herman's Hermits από τα '60s: Ένα εξαιρετικό τραγούδι, με την ενδιαφέρουσα αντίθεση μινόρε κουπλέ και ματζόρε ρεφρέν, όλα στο Λα. Η εκδοχή των Joshua James & The Forest Rangers, για τις ανάγκες της σειράς, ενώ στερεί από το τραγούδι το ζηλευτό χορευτικό του groove, σε αποζημιώνει αποκαλύπτοντας σε όλο της το μεγαλείο την λανθάνουσα μελαγχολία του πρωτότυπου και μετατρέπει με τις κιθάρες της ένα πρώιμο brit-pop δείγμα στον πιο μελωδικά «σκληρό» ύμνο για την απώλεια ενός γιου.

Κατερίνα Μυτιληναίου


6. Jack Savoretti – "Soldier's Eyes"

«I have seen the bleeding and I hate what we've done»

Soldier's Eyes

Άλλη μια από τις αγαπημένες πρωτότυπες συνθέσεις της σειράς. Ο τραγουδοποιός Jack Savoretti το ερμηνεύει εν έτει 2007 στον πρώτο προσωπικό του δίσκο ("Between The Minds") αλλά δεν το επιλέγει μεταξύ των τεσσάρων single αυτού. Λίγα χρόνια μετά, ο Bob Thiele Jr. που επιμελείται την μουσική παραγωγή της σειράς, αποκατέστησε την τάξη, όχι μόνο με το να το συμπεριλάβει σ' αυτήν, αλλά τοποθετώντας το μαεστρικά στον προπομπό του επεισοδίου εκείνου που θα προκαλούσε μήνη και θλίψη στους θαυμαστές του SOA. Συγκλονιστική έγχορδη εισαγωγή, μελαγχολική ακουστική συνέχεια και στίχοι που ταιριάζουν γάντι στην μεταθανάτια αντάμωση του ήρωα με την αγαπημένη του.

Γιώργος Ζαρκαδούλας


7. Greg Holden - "The Lost Boy"

«And I will not let my future go on, without the help of my soul»

The Lost Boy

Οι σκηνές με απώλειες στην σειρά ήταν από τις πιο δυνατές. Αυτή όμως με τον θάνατο του Opie ήταν μακράν η πιο σκληρή. Η ήρεμη μελωδία στο πιάνο και η γλυκιά φωνή του Σκοτσέζου Greg Holden, κάνουν το κομμάτι εξαιρετικά στενάχωρο σε συνδυασμό με την σκηνή της κηδείας του. Ο Jax Teller ψιθυρίζει «I see you later brother» πάνω από το φέρετρο. Πώς να μην λυγίσεις. Πώς να μην ανατριχιάσεις στους στίχους «And I will not be commanded / And I will not be controlled», που τόσο ταίριαζαν στον ήρωα και στην σειρά γενικότερα;

Θεοδόσης Γενιτσαρίδης


8. Black 47 - "The Big Fellah"

«I always knew that Ιreland lost her greatest son of all»

The Big Fellah

Η Ιρλανδία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πλοκή του SOA, σε τέτοιο βαθμό που ανάγκασε τους παραγωγούς να προσαρμόσουν το τραγούδι των τίτλων σε μια πιο folk εκδοχή για κάποια επεισόδια. Θυμάμαι να σκάει το "The Big Fellah" και να μένω μαλάκας με την folk punk αισθητική και να ψάχνω να βρω ποιος ήταν ο Connolly, ο Clarke και ο McDermott στους οποίους αναφέρονται οι στίχοι. Το εν λόγω άσμα είναι ένας ύμνος στην επανάσταση και την προδοσία. Ένας ύμνος στους ήρωες και τους απόκληρους. Σε αυτούς που στάθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων και σε αυτούς που ακόμα πιστεύουν στον «σκοπό». Mo chara is mo lao thu!

Κώστας Πολύζος


9. Battleme - "Hey Hey, My My"

«There's more to the picture than meets the eye»

Hey Hey, My My

Οι στίχοι του Neil Young και η μουδιασμένη εκτέλεση των Battleme συμμετέχουν σε ένα μαεστρικό φινάλε φαινομενικής διάλυσης, εκδίκησης και τελικά ανακούφισης. Ο σκηνοθέτης επιλέγει ένα «καταραμένο» στίχο για να μας ξεγελάσει και μας λέει και αυτός με τον τρόπο του ότι «υπάρχουν περισσότερα από αυτά που πιάνει το μάτι σου». Μια σπάνια στιγμή έμπνευσης στο δέσιμο πλοκής και στίχου. Άλλη μια στιγμή που η μουσική ενισχύει στο μέγιστο την κινηματογράφηση. Συν ένα κλείσιμο ματιού στο κλαμπ που αποτέλεσε έμπνευση για τους Sons.

Αντώνης Μουστάκας


10. Bruce Springsteen - "Adam Raised A Cain"

«You inherit the sins, you inherit the flames»


Adam Raised A Cain

Ο Springsteen μιλά για τον πατέρα του ενώ ο Jax ανατρέχει στις δικές του μνήμες και καταβολές. Και οι δύο βάζουν φωτιά στο παρελθόν. Και οι δύο επικοινωνούν με τον πατέρα τους. Ο δημιουργός της σειράς από την άλλη πετυχαίνει και πάλι διάνα αφού καταφέρνει να πάρει το ok και του «Αφεντικού» και της εταιρίας του για τη χρησιμοποίηση του σπουδαίου τραγουδιού από το "Darkness At The Edge Of Town". H αρχική σκέψη για διασκευή εγκαταλείπεται - ευτυχώς- ίσως και λόγω χρονικών περιορισμών. Ο Αδάμ μεγάλωσε τον Κάιν. Ο Τζάκσον δεν θα κάνει το ίδιο με τον Άβελ.

Αντώνης Μουστάκας

  • SHARE
  • TWEET