Cradle Of Filth

Dusk… And Her Embrace - The Original Sin

Cacophonous (2016)
Από τον Άλκη Κοροβέση, 12/07/2016
Αν τελικά είχε κυκλοφορήσει το "Original Sin" το 1996, θα είχε την ίδια ανταπόκριση και τον ίδιο αντίκτυπο τόσο στη μουσική σκηνή όσο και στην μπάντα
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

Για το "Dusk... And Her Embrace" τα έχω ήδη πει εδώ. Κατά την προσωπική μου άποψη σε αυτό το άλμπουμ η μπάντα άγγιξε το ζενίθ της. Με αυτόν οι Cradle Of Filth δημιούργησαν ένα ρεύμα που «φορέθηκε» πολύ στα '90s και σαφώς πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους ατμοσφαιρικούς black metal δίσκους, χωρίς αμφιβολία.

Η ιστορία του "The Original Sin" έχει ως εξής. Την περίοδο της κυκλοφορίας του "Dusk" η μπάντα βρισκόταν σε δικαστική διαμάχη με την εταιρία της. Η σύνθεση της μπάντας χωρίστηκε στη μέση, με τον Dani να συνεχίζει και να κυκλοφορεί το δίσκο. Μετά από είκοσι χρόνια, τελικά ήρθε στο φως και η αρχική έκδοση με τους Paul Allender, Paul Ryan στις κιθάρες και τον Benjamin Ryan στα πλήκτρα πριν τη θέση τους καταλάβουν οι Stuart Anstis, Gian Pyres και Damien Gregori αντίστοιχα. Ο Robin Graves στο μπάσο, ο Nicholas Barker στα τύμπανα και η Sarah Jezebel Deva στα γυναικεία φωνητικά ήταν αυτοί που παρέμειναν πιστοί στον Dani.

Οι δύο πλευρές φαίνεται να τα βρήκαν με την εταιρία και τελικά βγήκαν όλοι κερδισμένοι. Όλοι εκτός από το artwork του δίσκου, το οποίο καλύτερα να μην άλλαζαν. Σε σχέση με το δίσκο που τελικά κυκλοφόρησε, το "Original Sin" περιέχει πέντε επιπλέον κομμάτια, τα ορχηστρικά "Macabre, This Banquet" και "Carmilla’s Masque", και το "Nocturnal Supremacy", το οποίο υπάρχει και στο "V Empire Or Dark Faerytales In Phallustein", καθώς και σε διάφορες special editions του "Dusk", ενώ βρίσκουμε και τις demo εκτελέσεις του προαναφερθέντος και του "A Gothic Romance", που είναι πιο κοντά στην εκδοχή που έχουμε συνηθίσει. Απουσιάζει, ωστόσο, ένα από τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου, το "Malice Through The Looking Glass".

Με την έναρξη του «καινούργιου» "Macabre, This Banquet" παρατηρεί κανείς ότι όντως ο δίσκος ακούγεται σαν μια πρώτη εκδοχή ενός δίσκου του 1996. Η παραγωγή απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί άρτια, αλλά θα ήταν αφελής κάποιος να περιμένει κάτι καλύτερο από έναν underground black metal δίσκο των '90s. Τα περισσότερα κομμάτια έχουν νόημα κυκλοφορίας γιατί δίνουν μια ελαφρώς διαφοροποιημένη εκδοχή των γνωστών και αγαπημένων κομματιών του δίσκου. Κυρίως στα πλήκτρα αρκετά σημεία φαίνονται αλλαγμένα. Αλλού, όπως για παράδειγμα στο "Heaven Torn Asunder" λίγο μετά τη μέση, τον πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ καταλαμβάνει το βιολί, αντί του μπάσου, με το αποτέλεσμα να γίνεται πολύ british doom (My Dying Bride). Το "Graveyard By Moonlight" είναι εντελώς διαφορετικό κομμάτι, αλλά εξίσου - αν όχι πιο δυνατό - από το αντίστοιχο του "Dusk". Η εισαγωγή του "Beauty Slept In Sodom" παίζεται από ένα μουσικό κουτί, ενώ αργότερα αντικαταστάθηκε από αρπίχορδο - αν μεταφράζω σωστά το harpsichord, ένα πιάνο που χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην μπαρόκ και αναγεννησιακή μουσική. Αυτά είναι μερικά από τα πιο χτυπητά παραδείγματα διαφοράς του ενός δίσκου με τον άλλο. Παρ' όλες τις αλλαγές, όμως, η ατμόσφαιρα διατηρείται και πάλι αναλλοίωτη - στην ουσία στο "Dusk" που προέκυψε μετέπειτα - και το συνολικό αποτέλεσμα δεν ξενίζει, αντιθέτως προκαλεί ευχάριστα τον ακροατή που έχει «λιώσει» την πρωτοκυκλοφορημένη έκδοση.

Σε ένα υποθετικό σενάριο, όπου τελικά το "Original Sin" ήταν αυτό που είχε κυκλοφορήσει, θεωρώ πως θα είχε την ίδια ανταπόκριση και τον ίδιο αντίκτυπο στη μουσική σκηνή και στην μπάντα. Με αρκετές διαφοροποιήσεις σε σημαντικά σημεία, η ακρόαση του "Original Sin" επιβάλλεται για κάποιον τον οποίο το "Dusk" δεν έχει αφήσει αδιάφορο, ακόμα και σήμερα, είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία του. Ξέρω ότι το έχουν αρνηθεί με δηλώσεις τους, αλλά πιστεύω πως αν τα χρήματα έρθουν «ζεστά», δεν θα μας αρνηθούν μια πλήρη ζωντανή εκτέλεση του δίσκου κάποια στιγμή στο προσεχές μέλλον.

  • SHARE
  • TWEET