Κύριος Κ.

Σήματα Καπνού

AntelmaMusic (2013)
26/03/2013
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Μετά από ένα EP, "Κύριος Κ.", κι έναν δίσκο, "Εδώ Είναι Το Σπίτι Μου", έρχεται η σειρά του νέου δίσκου, "Σήματα Καπνού". Τον Κύριο Κ. τον γνωρίσαμε μέσα από το festival Θεσσαλονίκης ως Θοδωρή Κοντάκο. Μετά από μια απουσία, ακολούθησε το single "Κύριος Κ.", με ένα τελείως διαφορετικό ύφος στη μουσική, το στυλ, ακόμα και τη χροιά της φωνής του, χαρακτηριστικά που επικράτησαν και στον πρώτο ολοκληρωμένο δίσκο "Εδώ Είναι Το Σπίτι Μου". Τώρα πλέον έχουμε στα χέρια μας το "Σήματα Καπνού", ηχογραφημένο σε 100 συλλεκτικές κασέτες, οι οποίες διανεμήθηκαν στους λάτρεις του «αναλογικού» κόσμου. Τα κομμάτια, φυσικά, είναι διαθέσιμα και στο προσωπικό του site για ακρόαση.

Με έναν ήχο πιο ωμό, όπως έχει παραδεχτεί κι ο ίδιος, αλλά με στίχους άλλοτε ονειροπόλους, που μας ταξιδεύουν σε μια εποχή με παλιούς «καρβουνιάρηδες» και γραφικές μηχανές Vespa, και άλλοτε πιο σκληρούς, που μας προσγειώνουν στο σήμερα και τις απαιτήσεις του με τα γεμάτα βιογραφικά και τις φόλες για τους «ημίαιμους» σκύλους, χωρίς να δίνεται θέση στα όνειρα.

Από το πρώτο κιόλας κομμάτι, "Σήματα Καπνού", ο Κύριος Κ. μάς δείχνει ότι απαρνιέται την τεχνολογική εξέλιξη και τη μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο. Εκείνος στο μεταξύ κάθεται εκεί ψηλά, σε κάποιο βουνό, στέλνοντας σήματα καπνού.

Ακολουθεί το τραγούδι "Από Βέσπα", που ξεχωρίζει μεταξύ άλλων παρόμοιου ύφους, μιλώντας για τις απαιτήσεις της πραγματικότητας. Πράγματι, παρόλα τα εφόδια που έχουμε, δύσκολο να «βγουν λεφτά για τσιγάρα και ποτά».

Συνεχίζουμε με το "Μόνιμα Σε Πτήση", που είναι εκεί για να μας απογειώσει με την ένταση και το ρυθμό του, να μας κάνει να πετάξουμε ψηλά στα 20.000 πόδια, έχοντας όμως κάτω στη γη και δυο-τρεις γνωστές να μας «παντρευτούν», άμα θέλουμε.

Στο τέταρτο κομμάτι τα tempo πέφτουν, η φωνή ηρεμεί, τα μάτια κλείνουν, ο ρομαντισμός ανθίζει πλάι στο "Σιντριβάνι" και το μυαλό ονειρεύεται ένα τόσο δα συννεφάκι να φέρει βροχή.

Στη συνέχεια ο Κύριος Κ. κρατά τα χαμηλά tempo και η γραφή του στίχου γίνεται λίγο πιο αυτόματη. Με το "Μεσιέ Πρεζιντέν-τε" ετοιμαστείτε να περιηγηθείτε «στην Αθήνα του σκότους, της Καγιέν και της Λότους», με τα ηχεία όμως στο τέρμα. Πρόκειται για ένα από τα κομμάτια που σε ξεσηκώνει με τη μουσική του και σε παροτρύνει να σηκώσεις το χέρι και να τραγουδάς δυνατά μαζί του, ειδικότερα αν βρεθείς σε live εμφανίσεις του.

Το "Γιος Του Καθένα" είναι αρκετά δυνατό ως προς το στίχο και τη θεματολογία του και θίγει την «Ελλαδίτσα», όπως αυτή δέχεται τον κάθε επισκέπτη, ο οποίος ψάχνει τη δική του «Ατλαντίδα».

Κάπως έτσι, φτάνουμε ως το "Μελό", όπου έχουμε τους τίτλους τέλους μιας σχέσης να καταλήγουν ακόμα πιο μελοδραματικοί από την ίδια.

Τέλος, ο Θοδωρής μας αποχαιρετά με ένα κιλό "Πόρτο", αρνούμενος να ανοίξει την πόρτα στην πραγματικότητα.

Σε γενικές γραμμές, έχει διατηρήσει το ύφος στη φωνή του που είναι και ένα από τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα, ο στίχος όμως έχει γίνει πιο ώριμος και η μουσική πιο ωμή, σε σύγκριση με τα προηγούμενα πονήματά του.

Μια επίσκεψη στην προσωπική ιστοσελίδα του Κυρίου Κ. θα σας δώσει την πρώτη αίσθηση του δίσκου, ή μάλλον της... κασέτας, μέχρι να τον αποκτήσετε.

Ο Γιώργος Πετρόπουλος κάνει εκπομπή κάθε Τρίτη 22:00-00:00 στο www.trollradio.gr.
  • SHARE
  • TWEET