Συνέντευξη με τον Thomas Youngblood των Kamelot

20/04/2005 @ 04:54
Το Rocking.gr βρέθηκε στην press conference που δόθηκε από την ψυχή και κιθαρίστα των Kamelot, Thomas Youngblood, πριν την σπουδαία live εμφάνιση του group στο Gagarin 205. Ο Thomas μίλησε για το νέο εκπληκτικό "Black Halo", την αιτία δημιουργίας του album, τους αγαπημένους του δίσκους και τις προσωπικές και επαγγελματικές σκέψεις του για το μέλλον των Kamelot.

Γιατί διαλέξατε ένα τόσο σκοτεινό τίτλο όπως το "Black Halo" και πως συνδέεται με το όλο concept;
Το δεύτερο αυτό μέρος της ιστορίας θέλαμε να είναι πιο σκοτεινό. Η μουσική είναι πιο σκληρή και σκοτεινή, οι στίχοι το ίδιο και ο τίτλος έπρεπε να ταιριάζει. Το φωτοστέφανο (halo) συνδέεται συνήθως με έναν άγγελο και γενικά με το Καλό και η ιδέα πίσω από το μαύρο φωτοστέφανο αφορά σε έναν άνθρωπο που μπορεί να φαίνεται καλός αλλά μέσα του είναι κακός. Αυτή την αντίθεση θέλαμε να τονίσουμε.

(*) Το νέο σας album αποτελεί τη συνέχεια του "Epica" και το δεύτερο μέρος της ιστορίας του Faust! Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να χωρέσει σε ένα δίσκο μια τόσο περίπλοκη ιστορία;
Καταρχήν πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα "Epica" και "Black Halo" είναι εμπνευσμένα από την ιστορία του Faust χωρίς να είναι αυτούσια η ιστορία. Χρησιμοποιήσαμε τους ίδιους συμβολισμούς αλλά μπορούμε να πούμε ότι έχουν το δικό τους concept. Χρησιμοποιήσαμε, λοιπόν, συμβολισμούς όπως είναι ο Mephisto και η Helena αλλά για να διηγειθείς μια τέτοια ιστορία σε ένα 60λεπτο album πρέπει να αλλάξεις και να συμπιέσεις πολλά πράγματα αλλά και στα δύο album πιστεύω ότι φερθήκαμε αξιοπρεπώς απέναντι στον Faust.


(*) Το "Black Halo" αντιμετωπίζεται από πολλούς σαν το πιο ώριμο album σας. Πιστεύεις ότι θα είναι δύσκολο να το ξεπεράσετε στο μέλλον;
Ξέρεις δεν σκεφτόμαστε κάθε φορά να κάνουμε ένα καλύτερο album από το προηγούμενο. Απλά προσπαθούμε να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας την δεδομένη στιγμή χωρίς πίεση. Το "Epica" είχε δεχτεί πολύ καλές κριτικές και πολλοί είπαν ότι δεν θα βγάλουμε καλύτερη δουλειά αλλά ειμαι πολύ ευχαριστημένος με το τωρινό αποτέλεσμα, τις κριτικές και την αντίδραση του κοινού. Δε μπορώ να παραπονιέμαι για τίποτα.

(*) Τα τελευταία σας album είναι σχετικά πολύπλοκα όσον αφορά στην μουσική και ασφαλώς στο concept. Έχετε σκεφτεί να επανέλθετε σε πιο άμεσες δουλειές;
Το νέο album πιστεύω ότι τα περιέχει όλα. Έχει ασφαλώς progressive στοιχεία αλλά και πιο άμεσα όπως στην περίπτωση του "The Haunting" το οποίο είναι μια πολύ πιο απλή σύνθεση σε σχέση με τα κομμάτια του "Epica". Γενικά δεν έχουμε κατευθύνσεις στο μυαλό μας απλά δε μπορώ να σκεφτω ότι τώρα θα μπορούσαμε να γράψουμε τραγούδια όπως συνηθίζαμε στα δύο πρώτα albums γιατί έχουμε τραγουδιστή που τραγουδά άλλες μελωδίες. Θα δούμε στο μέλλον.

(*) Το επόμενο album σας θα είναι κι αυτό ένα concept album;
Όχι, σίγουρα η επόμενη δουλειά θα είναι κάτι διαφορετικό. Δε λέω βέβαια ότι δε θα ξανακάνουμε ένα concept album αλλά σίγουρα το επόμενο θα είναι σαν τα "Karma" και "The Fourth Legacy", χωρίς δηλαδή κάποια συγκεκριμένη ιστορία να το πλαισιώνει.

Η βασική ιδέα που υπάρχει στο "Black Halo" είναι η σχέση μεταξύ ανθρώπου, θανάτου και θρησκείας. Ποια είναι η γνώμη σου για τα στοιχεία αυτά και την σύνδεση τους;
Ο βασικός λόγος για τον οποίο ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το "Epica" και το "Black Halo" είναι οι συζητήσεις που είχαμε με τον Khan (φωνητικά) για τον θάνατο, τη θρησκεία και τον Θεό και όλα τα αναπάντητα ερωτήματα που βασανίζουν τον άνθρωπο. Έχουμε έρθει σε αντιπαράθεση για ιδέες όπως είναι η θρησκεία και η βασική ιδέα που συμφωνήσαμε και τοποθετήσαμε στο concept είναι το γεγονός ότι όπου και να πιστεύει κανείς αν προσπαθείς να ζεις με ένα συγκεκριμένο τρόπο και είσαι σωστός σαν άνθρωπος δεν έχει σημασία αν πιστεύεις στον Ιησού ή στον Μωάμεθ αρκεί να έχεις αγαθές και καλές προθέσεις. Αυτή είναι η ηθική των πραγμάτων.

Έχεις νιώσει ποτέ όπως ο ήρωας σας στο κομμάτι "Abandoned";
Ναι, ασφαλώς, όταν ήμουν 13ών ο πατέρας μου πέθανε και προσευχόμουν για να το αντιμετωπίσω και δεν τα κατάφερα πολύ καλά. Κατά κάποιο τρόπο σταμάτησα να πιστεύω στον Θεό εκείνη την περίοδο. Μεγαλώνοντας βέβαια τα πράγματα άλλαξαν...

Θεωρείς πιο δύσκολο να δουλεύεις ένα concept album ή ένα πιο ευθύ όπως είναι το "The Fourth Legacy";
Σαφώς είναι πιο δύσκολο γιατί είναι σα να δουλεύεις σε ένα κουτί. Έχεις μια συγκεκριμένη γραμμή και πρέπει να την ακολουθήσεις. Ειδικά στιχουργικά είσαι πολύ περιορισμένος.

Έχεις στο μυαλό σου κάποιο βιβλίο ή κάποια ταινία που θα ήθελες να δεις ως concept album;
Μόλις τελείωσα τον "Κώδικα DaVinci" και το θεώρησα πολύ καλό. Επίσης η ιστορία του Kamelot και του βασιλιά Αρθούρου είναι πολύ ενδιαφέρουσα...

Βέβαια υπάρχει πολύ πρόσφατο παράδειγμα για το συγκεκριμένο concept με το "Once And Future King" του Gary Hughes των Ten.
Ακούγεται πολύ ενδιαφέρον αλλά δεν το έχω ακούσει. Πρέπει να το ελέγξω... Το αγαπημένο μου πάντως concept album είναι το "Operation Mindcrime". Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ακόυσει και πάρα πολλά concept albums αλλά και το "The Wall" ξεχωρίζει. Κάποτε με ρώτησαν ποια είναι τα πέντε αγαπημένα μου concepts και δεν ήξερα τι να απαντήσω απλά το "Mindcrime" μου ήρθε πρώτο στο μυαλό. Για τα δικά μας concept albums πάντως το μόνο που σκέφτηκα ήταν να κάνω μια δουλειά με 10, 11 κομμάτια που θα τα συνδέει η ίδια ιστορία αλλά θα μπορούν να σταθούν και ανεξάρτητα.


(*) Πιστέυεις ότι ακόμα και μετά από τόσα χρόνια τα μικρότερα συγκροτήματα όπως οι Kamelot βασίζονται σε ονόματα όπως οι Maiden και οι Priest;
Είναι κάπως λυπηρό αλλά όντως ισχύει. Ειδικά όσον αφορά στην αμερικάνικη αγορά αδιαμφισβήτητα, αλλά στην ευρωπαϊκή δεν ισχύουν οι ίδιες συνθήκες. Ένα group σαν τους Kamelot μπορε;i πλέον να κάνει tour στην Αμερική γιατί τα ονόματα των Maiden και των Priest άνοιξαν την πόρτα.

(*) Έχεις στο μυαλό σου την ιδέα να δουλέψεις ένα soundtrack;
Ναι ,το έχω σκεφτεί απλά υπάρχουν πολλοί άλλοι που θα το έκαναν καλύτερα από μενα, όπως είναι ο Karl Orf, για μένα ο καλύτερος στο είδος και θα μου έπαιρνε πολύ καιρό για να κάνω κάτι πραγματικά καλό. Αν μου γίνει όμως η κατάλληλη προσφορά θα δούλευα για μια ταινία όπως το "Gladiator".

Σε μια ερώτηση που έκανα παλαιότερα στον Jon Oliva (Savatage) μου απάντησε ότι όλες ανεξαιρέτως οι αμερικανικές μπάντες είναι χάλια. Τι έχεις να πεις γι αυτό;
Δεν είναι τίποτε άλλο από μια γνώμη. Εγώ δε θα έκανα ποτέ μια τέτοια δήλωση γιατί υπάρχουν πολλά συγκροτήματα που δεν τα ξέρει ο πολύς κόσμος. Μπορεί εκείνος να μην έχει υπόψιν του πολλές μπάντες. Μια τέτοια γενική δήλωση δεν μου λέει τίποτα.

(*) Πιστεύεις ότι το concept των δύο τελευταίων album θα μπορούσε να ολοκληρωθεί με την κυκλοφορία ενός live DVD;
Ναι, βέβαια περιμένουμε από την SPV να ξεκινήσει να δουλεύει προς αυτή την κατεύθυνση. Προς το τέλος του χρόνου θα ασχοληθούμε με αυτό και θα αποφασίσουμε που θα γυριστεί. Ίσως στην Βαρκελώνη ή στην Ιαπωνία. Ελπίζω να το έχουμε πραγματοποιήσει μεχρι το τέλος της χρονιάς γιατί έχουμε πολύ υλικό όπως είναι το live footage, τα δύο videoclips ("The March Of Mephisto", "The Haunting") και πολλά άλλα που οι οπαδοί των Kamelot περιμένουν να δουν.

Τελειώνοντας θα ήθελα να σε ευχαριστήσω προσωπικά για το γράψιμο του "Don't Cry" ("Karma")για τους δικούς μου προσωπικούς λόγους και θα ήθελα να σχολιάσεις λίγο την συγκεκριμένη σύνθεση και να μου πεις αν είναι και το δικό σου αγαπημένο κομμάτι για τους ίδιους λόγους.
Καταρχήν σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου. Θα μου ήταν πολύ δύσκολο να επιλέξω ένα κομμάτι των Kamelot ως αγαπημένο μου καθώς από κάθε δίσκο έχω ξεχωρίσει ένα ή δύο. Είναι βέβαια ένα από τα αγαπημένα μου όπως και το "Karma".


Τι έχεις να πεις σε όλους εκείνους που τους άγγιξε το συγκεκριμένο κομμάτι;
Είναι απίθανο γιατί σχεδόν σε κάθε συναυλία κάποιος έρχεται να με ευχαριστήσει όπως τότε που ήμασταν στις Βρυξέλλες και με πλησίασε μια κοπέλα να μου πει ότι της θύμιζε την μητέρα της. Είναι πολύ καλό ο κόσμος να συνδέεται έτσι με τα τραγούδια σου. Για μένα ήταν μια καλή ευκαιρία να μιλήσω για την προσωπική μου ζωή. Συνήθως κρατάω τις σκέψεις μέσα μου και ήταν ένας καλός τρόπος να τις εξωτερικεύσω.

Σε ευχαριστώ ειλικρινά γι' αυτό.

(*): Ερωτήσεις που δεν έγιναν από τον υπογράφων.

Δημήτρης Μπάρμπας

  • SHARE
  • TWEET