[Βιβλίο]: Killers - The Origins Of Iron Maiden 1975-1983 (Neil Daniels)

Ένα βιβλίο για συλλέκτες και οπαδούς των Iron Maiden, αλλά και για όποιον θέλει να αποκτήσει μια εικόνα για το πώς ξεκίνησε η ιστορία του συγκροτήματος

Από τον Χρήστο Καραδημήτρη, 21/07/2014 @ 12:03
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία από βιβλία σχετικά με τη rock και metal μουσική εκεί έξω κι όσο περνάει ο καιρός οι αυτοβιογραφίες έχουν όλο και μεγαλύτερη πέραση, κάτι που σημαίνει πως οι -αν μη τι άλλο- ενδιαφέρουσες ιστορίες που έχουν να διηγηθούν οι rock καλλιτέχνες θα βρίσκουν τον δρόμο τους προς τα τυπογραφία.

Το "Killers - The Origins Of Iron Maiden" δεν ανήκει ακριβώς σε αυτή την κατηγορία, καθώς ο Neil Daniels μέσα από τις σελίδες του επιχειρεί μια ιστορική καταγραφή της δημιουργίας και των πρώτων χρόνων της ζωής των Iron Maiden από το 1975 ως και το 1983. Όπως ο ίδιος αναφέρει το βιβλίο σταματάει σκοπίμως στο 1983, με σκοπό να αναδείξει περισσότερο το πώς η μπάντα έφτασε από τις μικρές pubs του Ανατολικού Λονδίνου ως τις παγκόσμιες περιοδείες, καθώς από εκεί και πέρα τα πράγματα ήταν μάλλον δρομολογημένα για την επερχόμενη δόξα...

Για την πλειονότητα των συγκροτημάτων εκεί έξω ίσως μια τέτοια καταγραφή να είναι αδιάφορη ή περιττή, αλλά για τους Iron Maiden είναι ουσιώδης, τόσο λόγω του μεγέθους, της ιστορικότητας και της σημαντικότητας της μπάντας, αλλά επίσης λόγων της φύσης των οπαδών του συγκροτήματος που θέλουν να γνωρίζουν ει δυνατόν περισσότερα για τη φύση της μπάντας.

Με βάση αυτά τα δεδομένα ο Neil Daniels, έχει κάνει μια πάρα πολύ καλή δουλειά, συλλέγοντας πολλές μικρές ιστορίες και καταγράφοντας με λεπτομέρεια κάθε κίνηση και αλλαγή στην πορεία της μπάντας, αλλά ταυτόχρονα προσπαθώντας να δώσει εξηγήσεις και ερμηνείες πίσω από αυτές. Παράλληλα, παραθέτει μελετημένα αποσπάσματα από συνεντεύξεις μελών της μπάντας, τόσο από εκείνη την εποχή, όσο και πιο σύγχρονων. Το βιβλίο τηρεί μια χρονολογική σειρά (αν και υπάρχουν συχνά flash forwards γεγονότων που συνδέονται με όσα εξιστορούνται) και χωρίζεται σε 6 βασικά κεφάλαια.

Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το τι προηγήθηκε μέχρι της δημιουργίας των Iron Maiden και είναι φυσικά εστιασμένο στον ένα και μοναδικό ηγέτη της μπάντας, τον ιδρυτή της Steve Harris. Σε αυτό το κεφάλαιο μπορεί κανείς να αντιληφθεί το ότι ο Harris είχε ένα συγκεκριμένο όραμα που ποτέ δεν εγκατέλειψε, γίνεται αναφορά στις μουσικές του επιρροές που απέκλιναν από την punk τάση της εποχής και καταγράφει την προσπάθειά του να ελιχθεί στη σκηνή του Λονδίνου. Περιλαμβάνει την είσοδο του Dave Murray στις τάξεις της μπάντας και τις αμέτρητες αλλαγές μελών στην προσπάθειά του Harris να κάνει πραγματικότητα αυτό που είχε σκοπό. Χαρακτηριστικό είναι πως ένα από τα lineup της μπάντας περιελάμβανε και πλήκτρα, αλλά μόνο για πολύ λίγο...

Στο δεύτερο κεφάλαιο μπαίνει ο Paul Di’Anno στο παιχνίδι και ουσιαστικά παρουσιάζεται όλη η εξέλιξη της μπάντας προς τα μπροστά, αφού η είσοδός του συνέπεσε με την πρώτη ηχογράφηση της μπάντας για το θρυλικό "Soundhouse Tapes". Σχετικά με το demo αυτό, κάποιος μπορεί να διαβάσει σημαντικές λεπτομέρειες, από το γιατί επιλέχθηκε ένα στούντιο εκτός Λονδίνου, μέχρι το ότι η μπάντα αυτό-χρηματοδότησε την ηχογράφησή του και στο τέλος δεν είχε λεφτά να αγοράσει τα master tapes! Παράλληλα, γίνονται αυτόματα διακριτές οι δομικές διαφορές μεταξύ Harris και Di Anno, καθώς το demo βρίσκει το δρόμο του προς τη θρυλική μορφή του Neil Kay, μέσω του οποίου οι Maiden κερδίζουν αναγνωρισιμότητα. Μετά από αυτό ο Harris και η παρέα του συνεχίζουν να παίζουν περισσότερες συναυλίες και δημιουργούν θόρυβο γύρω από το όνομά τους, με αποτέλεσμα να τους τσεκάρουν διάφοροι ατζέντηδες. Μάλιστα, σε μια από αυτές που έπαιξαν χωρίς τον Di Anno, τους παρακολούθησε ο Rod Smallwood, αποφασίζοντας να συνεργαστεί μαζί τους και όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αυτό...

Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την σημασία της "Metal For Muthas" συλλογής, την είσοδο του Clive Burr στις τάξεις της μπάντας, σκηνικά από την περιοδεία ως support στους Judas Priest, την κυκλοφορία του "Iron Maiden" και φυσικά την ανταπόκριση που είχε το άλμπουμ, φτάνοντας ως την απομάκρυνση του Dennis Stratton για να αντικατασταθεί από τον Adrian Smith, ο οποίος είχε ξαναπεράσει στο παρελθόν από τις σελίδες της ιστορίας των Iron Maiden ως κολλητός φίλος του Dave Murray. Πολύ ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της αντιπαράθεσης μεταξύ των Maiden και των Priest, για τα οποία σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται ο έκρυθμος χαρακτήρας του Di Anno, αλλά και η γενικότερη αίσθηση των Priest πως οι Maiden τους αντέγραφαν και παράλληλα δεν έδειχναν σεβασμό απέναντί τους.

Στο τέταρτο κεφάλαιο βλέπουμε την εξέλιξη της μπάντας, η οποία πλέον έχει ξεφύγει για τα καλά του underground χαρακτήρα, οδηγούμενη στην κυκλοφορία του "Killers", με μεγαλύτερη ωριμότητα και σίγουρα λιγότερα προβλήματα σε σχέση με το ντεμπούτο. Παράλληλα, γίνεται ολοένα και πιο φανερό το ότι οι δρόμοι του Harris και του Di Anno αποκλίνουν σημαντικά, κάτι που θα έχει ως φυσικό επακόλουθο την απομάκρυνση του δεύτερου. Μπορεί τυπικά ο Di Anno να εκδιώχθηκε γιατί «κρέμαγε» τη μπάντα σε διάφορα επίπεδα, αλλά και να μην απολυόταν η αίσθηση που αποκομίζει κάποιος είναι πως θα έφευγε μόνος του. Κάπου εκεί εμφανίζεται ο Bruce Dickinson με το πολύ ενδιαφέρον background και τον αέρα που έφερε στη μπάντα.

Στο πέμπτο κεφάλαιο και στο έκτο κεφάλαιο υπάρχουν αναλυτικές αναφορές για τη δημιουργία των κολοσσιαίων "The Number Of The Beast" και "Piece Of Mind", με πολλές όμορφες λεπτομέρειες για τους οπαδούς του συγκροτήματος. Γίνεται φανερό πως σταδιακά και μεθοδικά οι Maiden είχαν βάλει πλώρη για την κορυφή και φτάνει στην ολοκλήρωση του κλασικού lineup της μπάντας, με την είσοδο στης τάξεις της του Nicko McBrain, ο οποίος αντικατέστησε τον Clive Burr. Η σκοπιμότητα των singles, το δέσιμο των μελών της μπάντας, η παρότρυνση του Harris στους υπόλοιπους να βάλουν τα δικά τους στοιχεία στις συνθέσεις και πολλά επιπλέον ενδιαφέροντα στοιχεία περνάνε μέσα από τις σελίδες των εν λόγω κεφαλαίων.

Συνολικά, μέσα από την εξιστόρηση των γεγονότων έλαβαν χώρα αναλύονται πολλά σημαντικά και ενδιαφέροντα θέματα γύρω από τους Iron Maiden. Η ανάγκη για θεατρικότητα από τις πρώτες συναυλίες που έφερε στο προσκήνιο τον Ed The Head (μετέπειτα Eddie), ο σπουδαίος ρόλος του Martin Birch στον ήχο της μπάντας, το πώς ο Derek Riggs έδωσε μια επιπλέον διάσταση στη μπάντα με τα σκίτσα του, το πώς από τις πρώτες μέρες έτρεξε το fan club του συγκροτήματος και οι πολλές συσχετίσεις μελών με τους Samson είναι μερικά από αυτά.

Πρόκειται για το δεύτερο βιβλίο του Neil Daniels για τους Iron Maiden, ο οποίος έχει γράψει επίσης αντίστοιχα βιβλία για ονόματα όπως οι UFO, οι Judas Priest, οι ZZ Top, οι AC/DC, οι Journey κ.ά.. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, διαθέτει μια γνώση και εμπειρία που εγγυάται την εύκολη ανάγνωση και την δουλειά σε λεπτομέρεια, ενώ για το τυπικό να αναφερθεί πως ο πρόλογος του βιβλίου ανήκει στον Ron 'Bumblefoot' Thal και ο επίλογος στον Tim 'Ripper' Owens.
  • SHARE
  • TWEET