Red River Dialect

Abundance Welcoming Ghosts

Paradise Of Bachelors (2019)
Από τον Μάνο Πατεράκη, 25/10/2019
Κοράκια και κυπρίνοι, ήλιος και φεγγάρι, ρυάκια και βουνοκορφές. Η φυσιολατρική folk των Red River Dialect είναι και πάλι υποβλητική, αυθεντική, συγκινητική.
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

«Σε άλλες παραδόσεις, οι δαίμονες αποβάλλονται μακριά, ενώ στη δική μας παράδοση οι δαίμονες γίνονται αποδεκτοί με συμπόνια», διακήρυττε η yogini του 11ου αιώνα, Machig Ladbrön. Αυτό το ρητό αποτέλεσε τη βάση απ’ όπου προήλθε ο τίτλος του άλμπουμ, η δημιουργία του οποίου ενείχε μια ιδιαιτερότητα. Βλέπετε, το "Abundance Welcoming Ghosts" κυκλοφόρησε με χρονοκαθυστέρηση: Ο τραγουδιστής και ιθύνων νους της μπάντας, David Morris, γιος Αγγλικανού ιερέα, μετακόμισε το 2018 στη Nova Scotia του Καναδά με το που τελείωσαν οι ηχογραφήσεις, ούτως ώστε να διαμείνει για ένα δεκάμηνο στο βουδιστικό μοναστήρι Gampo Abbey ως μοναχός. Τέλη του 2019, λοιπόν, κυκλοφορεί ο δίσκος και ο Morris επιστρέφει στα εγκόσμια για να τον παρουσιάσει, ένα χρόνο μετά τη δημιουργία του.

Δεν γίνεται να λησμονήσουμε το φοβερό "awellupontheway" που κυκλοφόρησε το 2012 και κέρδισε θέση στις καλύτερες υπόγειες κυκλοφορίες της χρονιάς. Ένας δίσκος-κόσμημα ψυχεδελικής folk που, όμως, δεν είχε ανάλογη συνέχεια. To "Tender Gold And Gentle Blue" (2015) δεν κατάφερε να συγκινήσει το ίδιο, ενώ το "Broken Stay Open Sky" (2018) παρά το πολλά υποσχόμενο περιτύλιγμα ήταν άνευρο και ανούσιο. Ωστόσο, εκεί που διαφαινόταν πως θα τους διαγράφαμε από τα κιτάπια μας, έσκασε μύτη το "Snowdon", πρώτο single του νέου τους δίσκου και, με σιγουριά, ένα από τα καλύτερα κομμάτια της χρονιάς. Η υψηλότερη κορυφή της Ουαλίας (Snowdon) φωτογραφίζεται εξ Ανατολής από τους Red River Dialect μέσα στη λευκή της μεγαλοπρέπεια προκαλώντας ρίγη.

Τα στοιχεία της φύσης είναι κυρίαρχα στην folk μυθοπλασία της μπάντας, η οποία αποπνέει την μυρουδιά της Γηραιάς Αλβιόνας αισθητή από χιλιόμετρα μακριά. Η αφθονία (abundance) δεν έγκειται στην πληθώρα μουσικών ιδεών ή την πολυσυλλεκτικότητα, μα καθρεφτίζει τα πηγαία συναισθήματα που ρέουν σε αφθονία μέσω της τρεμάμενης φωνής του Morris. Θαρρείς ολόκληρη η μπάντα επανασυντάχθηκε σε στάση εγρήγορσης υπό τη σκέψη ότι ηχογραφούσε κάτι και το αμέσως επόμενο δευτερόλεπτο της λήξης των ηχογραφήσεων θα έμπαινε σε πάγο επ’ αόριστον.

Η ενορχήστρωση των συνθέσεων είναι μίνιμαλ και επιβλητική ταυτόχρονα. Το βιολί, διόλου φειδωλό, ακολουθά τις φωνητικές γραμμές στο κέντημα εικόνων παρμένων από τα στοιχεία της φύσης. Κοράκια και κυπρίνοι, ήλιος και φεγγάρι, ρυάκια και βουνοκορφές... Το "Two White Carp" είναι η βλοσυρή πύλη προς το "Snowdon". Το "BV Kistvaen" είναι ο προ-Χριστιανικός, Κέλτικος τάφος που κλείνει τραγικά όμορφα έναν δίσκο που ξεκίνησε με τον πανηγυρικό τόνο του "Blue Sparks" - τόνος που παρέμεινε και στο εντυπωσιακό “Salvation”, ανάμεσα σε πιο ειδυλλιακά νωχελικές και οργανικές στιγμές του δίσκου. Το "Abundance Welcoming Ghosts" είναι, επιτέλους, ο δίσκος που δικαιώνει τις προσδοκίες που είχαμε για τους Red River Dialect και καταφέρνει να συγκινήσει με την αυθεντικότητά του, παρά τα (ελάχιστα) ατοπήματά του - π.χ. περιμέναμε περισσότερα από κομμάτι που εξηγεί την ιστορία του ονόματος τους, "Red River".

Bandcamp

  • SHARE
  • TWEET