Συνέντευξη Satelights

«Yπάρχουν αρκετές μπάντες με πολύ ταλέντο στην Ελλάδα που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από αντίστοιχες ξένες»

Από τον Γιάννη Κοτζιά, 12/06/2014 @ 11:03
Οι Satelights είναι ένα νέο ελληνικό αγγλόφωνο rock group αποτελούμενο από τους Nick (φωνητικά / κιθάρα), Άκη (κιθάρα), Βύρωνα (μπάσο) και Θοδωρή (ντραμς). Πριν από μερικούς μήνες οι Satelights κυκλοφόρησαν το EP "Strings + Sticks", αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις και αρκετές υποσχέσεις για το μέλλον εν αναμονή της πρώτης ολοκληρωμένης δουλειάς τους που θα ετοιμάσουν το επόμενο διάστημα. Το Rocking.gr συνάντησε τον Άκη και συζήτησε μαζί του για τους Satelights, οι οποίοι μεθαύριο (Σάββατο, 14/06) θα βρίσκονται στο Six D.O.G.S. για να ανοίξουν τη συναυλία των Closer στο warm-up event του φετινού Up Festival.

Πώς σχηματίστηκαν οι Satelights;
Τρία από τα τέσσερα μέλη προερχόμαστε από τους Coastline Observatory που σχηματίστηκαν το 2005. Είχαμε πάει στις Η.Π.Α. και για ένα χρόνο κυνηγώντας τα όνειρά μας εκεί. Τέλος του 2012 ξεκινήσαμε ξανά ως Satelights αυτήν τη φορά παίρνοντας ως μπασίστα τον Βύρωνα που ήταν στους Fingers Crossed.

Γιατί η προηγούμενή σας προσπάθεια με τους Coastline Observatory όπου ήσασταν τα ίδια σχεδόν άτομα δεν προχώρησε;
Ο λόγος που δεν προχώρησε είναι το ότι κάναμε ένα τεράστιο βήμα σε μια εποχή που δεν ήμασταν έτοιμοι. Εγώ προσωπικά και ηλικιακά και με βάση την τότε ωριμότητά μου δεν ήμουν έτοιμος. Βρεθήκαμε στο σωστό μέρος αλλά όχι την κατάλληλη για εμάς στιγμή. Ζούσαμε κι όλοι μαζί και η καθημερινότητα μας προκάλεσε φθορά. Τώρα με τους Satelights συνεχίζουμε από εκεί που σταματήσαμε σαφώς πιο συνειδητοποιημένοι όμως. Τις όποιες τριβές έχει ένα συγκρότημα εμείς τις έχουμε ξαναπεράσει και είμαστε πιο ώριμοι για κάτι τέτοιο. Μουσικά δεν κάνουμε και κάτι ιδιαιτέρως μακρινό από αυτό που κάναμε αλλά πλέον σαν μπάντα επικοινωνούμε καλύτερα.

Κυκλοφορήσατε πριν μερικούς μήνες το EP "Strings + Sticks". Ποιά είναι τα βραχυπρόθεσμα σχέδιά σας;
Βραχυπρόθεσμο σχέδιο είναι να εμφανιστούμε όσο το δυνατόν καλύτεροι στα τρία live που έχουμε μέσα στον Ιούνιο. Στις 11 μαζί με τους Deafhorse, στις 14 με τους Closer και τέλος του μήνα με τους Solarmonkeys και τους Mother Of Millions. Στο υπόλοιπο του καλοκαιριού μάλλον δεν θα ξαναπαίξουμε live καθώς θέλουμε να δουλέψουμε πάνω στο υλικό που έχουμε μαζέψει ώστε να μπορέσουμε να ηχογραφήσουμε μέσα στον ερχόμενο χειμώνα. Έχουμε 20 κομμάτια προς επεξεργασία. Το φθινόπωρο, μετά τη διαδικασία που προανέφερα, θα αρχίσουμε ξανά να δίνουμε κάποιες συναυλίες.

Το άλμπουμ που θα ετοιμάσετε θα είναι κι αυτό self-released όπως το EP ή θα προσπαθήσετε να βγει υπό την σκέπη κάποιας δισκογραφικής εταιρείας;
Αυτό θα κριθεί αργότερα. Θα προσπαθήσουμε να το ηχογραφήσουμε μόνοι μας, εννοώ ότι δεν μας επηρεάζει αν θα έχουμε την στήριξη ή όχι μιας δισκογραφικής σε αυτήν τη φάση, ελπίζοντας πως το τελικό μας αποτέλεσμα θα είναι τόσο καλό ώστε να έρθουμε σε επαφή με κάποιες εταιρείες ώστε να βοηθήσουν έστω στην κυκλοφορία και τη διανομή. Είναι αρκετά δύσκολη περίπτωση μια self-released κυκλοφορία, κακά τα ψέματα.

Τι σας ώθησε να κάνετε τη μίξη και το mastering του EP στις Η.Π.Α.; Κάποια γνωριμία; Η λογική ότι ίσως εκεί θα γίνει πιο επαγγελματικά η δουλειά;
Λειτουργήσαμε λίγο με «αφέλεια» σε αυτό το θέμα υπό την έννοια πως καθόμασταν μια μέρα και σκεφτόμασταν ποιοι άνθρωποι θα θέλαμε να μας κάνουν μίξη π.χ. στο EP μας. Ένας από εμάς είχε φίλο στο Facebook τον Dave Schiffman που έχει μιξάρει δύο άλμπουμ των Thrice και έχει συνεργαστεί και σε μερικά άλλα. Επειδή οι Thrice για εμάς είναι η μεγαλύτερη κοινή επιρροή και των τεσσάρων αποφασίσαμε να του στείλουμε ένα μήνυμα, μας απάντησε ζητώντας μας να ακούσει κάτι, του άρεσε και αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί μας. Η λογική αυτής της κινησής μας ήταν και να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας. Ηχογραφήσαμε εδώ στην Ελλάδα στα SCA Studios με τη βοήθεια του Θοδωρή Ζευκιλή μεν αλλά πολλές από τις διαδικασίες τις κάναμε μόνοι μας και θέλαμε κάποιον άνθρωπο έξω από την μπάντα και τον κύκλο μας ως αντικειμενικό κριτή, οπότε είναι και αυτός ένας λόγος που στείλαμε στον Dave το υλικό μας. Στη συνέχεια ο ίδιος άνθρωπος μας παρέπεμψε για το mastering στον Howie Weinberg που έχει συνεργαστεί με μπάντες όπως Slayer μέχρι και τον LL Cool J.

Θεωρείς πως τα social media βοηθάνε πραγματικά νέες μπάντες όπως οι Satelights να αναδειχθούν σε σχέση με το παρελθόν;
Πλέον είναι τόσα πολλά τα συγκροτήματα που παρουσιάζουν τη δουλειά τους μέσω των social media καθώς είναι απλή διαδικασία με αποτέλεσμα να υπάρχει μια υπερπληροφόρηση από νέες μπάντες που δύσκολα πλέον θα ξεχωρίσει κάτι με αυτόν τον τρόπο. Πριν μερικά χρόνια ήταν όντως ένα καλό εργαλείο, ιδιαιτέρως το Myspace που είχε πλατφόρμα για τα κομμάτια σου. Η δουλειά πάντως του μουσικού είναι να βγει να παίξει και μέσα από αυτό να κάνει γνωστά τα κομμάτια του, όχι να προσπαθεί να τα κάνει γνωστά μέσω Facebook π.χ.

Πώς είναι το να είσαι ένας άνθρωπος με κανονική δουλειά που παράλληλα τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο που έχει τον αφιερώνει προσπαθώντας να παρουσιάσει μια επαγγελματική δουλειά με την μπάντα του;
Υπήρχε μια περίοδος που και εγώ και ο τραγουδιστής μας o Nick δουλεύαμε σε πολυεθνικές και εκεί πραγματικά ο χρόνος που είχαμε να αφιερώσουμε στους Satelights ήταν ελάχιστος. Επειδή όμως και οι δύο θέλουμε πολύ να κάνουμε κάτι καλό με την μπάντα, με έναν αρκετά αφελή αυθορμητισμό δηλώσαμε παραίτηση όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε το EP μας ώστε να αφοσιωθούμε πλήρως σε αυτό. Είμαστε τυχεροί που είχαμε κόσμο δίπλα μας να μας στηρίξει σε αυτή μας την απόφαση και οικονομικά και ψυχολογικά. Στην πορεία φυσικά ξαναπιάσαμε δουλειά. Προσωπικά έχω συμβιβαστεί πλήρως με το γεγονός πως μπορεί τώρα να έχω μια κατώτερη δουλειά από την προηγούμενη αλλά μου μένει περισσότερος χρόνος να αφιερωθώ στο συγκρότημα κάνοντας αυτό που θέλω κι αγαπάω, ελπίζοντας να προκύψει κάτι. Μην είμαστε και υπερβολικοί βέβαια, οι περισσότερες μπάντες σε όλον τον κόσμο υπό αυτές τις συνθήκες ξεκινάνε κάτι, δεν ισχύει μόνο για εμάς αυτή η κατάσταση.

Σε ρώτησα γιατί οι περισσότερες συνεντεύξεις που έχω κάνει είναι με μπάντες / καλλιτέχνες που για αυτούς η μουσική είναι το κύριο επάγγελμα. Ήθελα να δω την οπτική μιας μπάντας που αν και μη επαγγελματική προς το παρόν, προβαίνει σε επαγγελματικές κινήσεις για να στηρίξει τη δουλειά της όπως π.χ. το μιξάρισμα / mastering στις Η.Π.Α.
Μα έτσι οφείλουμε να κινηθούμε και να λειτουργούμε. Δεν μπορείς να περιμένεις από τον κόσμο να δώσει λεφτά αν εσύ πρώτα δεν κάνεις μια δουλειά επαγγελματική. Υπάρχουν πολύ καλές μπάντες στην Ελλάδα που επειδή δεν μπορούν να ζήσουν από αυτό που κάνουν, ρίχνουν και τα στάνταρ της δουλειάς τους ξέροντας πως θα έχουν κάποια ανταπόκριση έτσι κι αλλιώς. Κατά τη γνώμη μου αν θες κάποια στιγμή να ζήσεις από αυτό θα πρέπει να κινείσαι αντίθετα, δηλαδή να πράττεις το οτιδήποτε επαγγελματικά και με σεβασμό στον ακροατή σου.

Το ενδεχόμενο να «οργώνατε» την Ελλάδα συναυλιακά δεν πιστεύεις πως θα προσέφερε κάτι παραπάνω στο συγκρότημα;
Φυσικά και θέλουμε να κάνουμε κάτι τέτοιο και να παίξουμε σε όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη στην Ελλάδα. Δυστυχώς όμως πρέπει να το δεις και ψυχρά οικονομικά κάτι το οποίο έρχεται και σε αντίθεση ίσως με αυτά που ανέφερα παραπάνω. Θα πρέπει δηλαδή να βγάλουμε αρκετά χρήματα από την τσέπη μας για κάτι τέτοιο. Χαίρομαι ιδιαιτέρως για τους Planet Of Zeus, οι οποίοι έβγαλαν δισκάρα παρεμπιπτόντως, που γυρνάνε όλη την Ελλάδα και στηρίζουν τόσο πολύ αυτό που κάνουν τους παρότι έχουν και οι ίδιοι τις δικές τους δουλείες. Οπότε κάποια στιγμή στο μέλλον πρέπει να το κάνουμε κι εμείς. Θέλω να προσθέσω πάντως πως επειδή είμαστε μια μπάντα που έχει έναν ήχο που στην Ελλάδα δεν έχει τόσο πέραση, σε αντίθεση με αυτόν τον Planet Of Zeus, δεν ξέρω αν τελικά μήπως έχει μεγαλύτερο νόημα τα λεφτά που θα δίναμε για ένα tour δέκα συναυλιών στην Ελλάδα να τα δίναμε τελικά για μία-δύο συναυλίες στο εξωτερικό. Και δεν αποτελεί μομφή αυτό που λέω για το ελληνικό κοινό που εμπράκτως στηρίζει εγχώριες μπάντες, το λέω γιατί όντως ο ήχος μας δεν είναι τόσο διαδεδομένος για Ελλάδα.

Είστε μια μπάντα που έχει τα φόντα να διεκδικήσει μια θέση σε ένα από τα εγχώρια φεστιβάλ που έχουμε η οποία όμως αναγκαστικά θα είναι νωρίς - νωρίς κάτω από τον καυτό ήλιο, ίσως μπροστά σε αδιάφορο κοινό κτλ. Είναι μια καλή ευκαιρία κάτι τέτοιο η ελλοχεύει ο κίνδυνος να δoθεί μια λάθος εντύπωση για το συγκρότημα;
Λάθος εντύπωση θα δoθεί άμα είναι όντως κακή η μπάντα. Το κάθε συγκρότημα οφείλει να δίνει τον καλύτερό του εαυτό όπου κι αν παίζει ακόμα και αν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές. Θεωρώ πως στη φάση που είμαστε τώρα δεν είμαστε ακόμα 100% έτοιμοι για να εμφανιστούμε σε κάποιο φεστιβάλ, ίσως του χρόνου πιθανόν να είμαστε. Όμως δεν έχουμε πει και ποτέ όχι σε κάποιο live που μας έχει ζητηθεί, όποτε μας δίνεται η ευκαιρία την αρπάζουμε.

Τα τραγούδια που περιέχονται στο EP σας θεωρώ πως είναι αρκετά προσβάσιμα στο αυτί. Μπορεί οι κιθάρες να είναι αρκετά δυνατές σε κάποια σημεία αλλά γενικά ακούμε αρκετά μελωδικά κουπλέ και ρεφρέν. Ήταν ο στόχος σας να γράψετε τραγούδια που θα μπορούσαν να είναι ραδιοφωνικά ή εσείς απλώς κάνατε αυτό που είχατε στο μυαλό σας μη δίνοντας σημασία στο αν θα είναι «εύκολα» στον ακροατή;
Ο στόχος μας δεν είναι να μπούμε στο ραδιόφωνο αν και προσωπικά ένιωσα μερικές φορές το «άγχος» να γράψω κάτι που να είναι accessible, δηλαδή να ωθεί τον άλλον στο να το ακούσει με ευχαρίστηση. Σε όλους μας αρέσει η pop μουσική με την ευρεία έννοια και θεωρούμε μεγάλη πρόκληση να μπορείς να γράψεις κομμάτια των 3-4 λεπτών και να προσπαθείς να τα παντρέψεις με τους ήχους που ακούσαμε μεγαλώνοντας. Οι τρεις τουλάχιστον από τους τέσσερις ακούγαμε underground σκηνή, punk rock, hardcore κ.ά., οπότε οι επιρροές από αυτά είναι δεδομένες. Πάντως γενικά δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη σκοπιμότητα στο EP, κάναμε αυτό που θέλαμε.

Σε ποιού συγκροτήματος τη συναυλία ονειρεύεστε να υπάρξετε κάποια στιγμή support;
Αν μιλήσουμε υπό την έννοια αποδοχής και που θα είχε και πολύ κόσμο τότε θα ήθελα να ανοίγαμε για τους Foo Fighters. Αν μιλήσουμε υπό την έννοια επιρροής και πιο αγαπημένης μπάντας τότε θα επέλεγα τους Thrice.

Ποιές ελληνικές μπάντες θεωρείς πως έχουν τα φόντα να κάνουν κάτι εκτός συνόρων;
Σίγουρα οι Planet Of Zeus, οι Despite Everything, οι We.Own.The.Sky η καθεμιά στο ιδίωμά της. Επίσης μια καινούρια μπάντα που δεν είναι στα ακούσματα μου, αλλά θεωρώ πως παίζει σε καλό επίπεδο και έχει φόντα για κάτι παραπάνω είναι οι Whereswilder που άνοιξαν και τις προάλλες για τους Planet Of Zeus. Γενικά υπάρχουν αρκετές μπάντες με πολύ ταλέντο στην Ελλάδα που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από αντίστοιχες ξένες αλλά δεν υπάρχει στην Ελλάδα η υποδομή να τις στηρίξει.

Δεν θεωρείς πως στην Ελλάδα πρέπει και εμείς που ακούμε rock και οι μπάντες από την πλευρά σας να συμβιβαστούμε με το γεγονός πως το μέγεθος της ελληνικής σκηνής που μπορεί να στηριχθεί είναι πεπερασμένο;
Εγώ πιστεύω πως τα πράγματα πλέον είναι καλύτερα ως προς αυτό που περιέγραψες. Ζούμε σε μια εποχή που υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές για κάποιον που θέλει να ακούσει rock με αγγλόφωνο στίχο από την Ελλάδα. Σίγουρα δεν είναι στην κουλτούρα μας αυτό και η αγορά είναι περιορισμένη και υπό αυτές τις συνθήκες. Αλλά πρέπει να αναλογιστούμε πως οι περισσότερες μπάντες που το κάνουν αυτό στην Ελλάδα το κάνουν επειδή το γουστάρουν πραγματικά καθώς τα έσοδα είναι ελάχιστα με αποτέλεσμα να υπάρχει και ποικιλία και ποιότητα.

Μπορείτε να ακούσετε το EP "Strings + Sticks" των Satelights εδώ.
  • SHARE
  • TWEET