Η θέση του Rocking.gr σχετικά με την απάντηση της Astra και την κριτική του live των Kaiser Chiefs

04/12/2006 @ 10:14
Σε απάντηση του γράμματος που μας έστειλε η Astra σχετικά με την κριτική του Rocking.gr στο live των Kaiser Chiefs, η συντακτική ομάδα του Rocking.gr επιθυμεί να δημοσιεύσει και αυτή μια ανοιχτή επιστολή, έτσι ώστε να τεκμηριώσει τη θέση της. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί αφενός ότι το Rocking.gr δεν τρέφει καμία προσωπική εμπάθεια ούτε προς τον κ. Τρύφονα, ούτε προς την εταιρία Astra, και αφετέρου πως το σύνολο της συντακτικής του ομάδας στηρίζει τον συντάκτη Κωστή Αγραφιώτη και τα λεγόμενα του. Εντούτοις θεωρούμε υποχρέωση μας να δημοσιεύουμε στις σελίδες μας απόψεις που συμμερίζεται ένα μεγάλο μέρος του μουσικόφιλου κοινού, αλλά δεν έχει την ευκαιρία να τις κοινοποιήσει «επίσημα», παρά μόνο μέσω μεμονομένων γραμμάτων και απαντήσεων στα forum που ασχολούνται με τη rock μουσική στην Ελλάδα.

Με αυτή μας την πρωτοβουλία (που μοιραζόμαστε από κοινού με την Astra) ελπίζουμε ότι θα αρχίσει ένας γόνιμος διάλογος για τα συναυλιακά πράγματα στην Ελλάδα, ο οποίος ευελπιστούμε πως θα καταλήξει σε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα και σε βελτίωση της συναυλιακής μας πραγματικότητας. Το θέμα της ακρίβειας είναι μείζον και καθώς αγγίζει και τις δύο πλευρές (των διοργανωτών και των μουσικόφιλων) θέλουμε να πιστεύουμε ότι μπορεί να λυθεί από κοινού. Ιδού η απάντησή μας:

Κύριε Τρύφονα καλησπέρα σας,

Κατ' αρχάς ευχαριστούμε τόσο για το σχόλιο όσο και για το χρόνο που δαπανήσατε ασχολούμενος με την ιστοσελίδα μας. Είναι ένα δείγμα ότι σέβεστε τόσο τη δουλειά σας, όσο και τη δική μας. Καθώς μας εγκαλείτε και απαιτείτε (δικαιολογημένα ως εργαζόμενος στην Astra και άμεσα εμπλεκόμενος) μια απάντηση, αισθανόμαστε την υποχρέωση να σας την προσφέρουμε. Παρακαλώ δώστε βάση στα κάτωθι. Θα προσπαθήσω να σας απαντήσω τμηματικά, ώστε να μην ξεχάσω κάποιο από τα σημεία που θίξατε.

Πάει καιρός τώρα που διαβάζω σε διάφορα link που μου στέλνει ο σύγχρονος Ιώβ, φίλος μου, Νίκος Τριανταφυλλίδης μια εντεινόμενη κριτική που αφορά στην τιμή των εισιτηρίων των συναυλιών της εταιρίας για την οποία εργάζομαι.
Μέχρι τώρα το χασμουρητό μου έδινε την σκυτάλη στην ανάγκη να κάνω κάτι πιο σοβαρό και έτσι δεν ασχολιόμουνα με την περίπτωση μιας πιθανής απάντησης.
Επειδή, όμως, σήμερα δεν δουλεύω και επειδή δεν με τρελαίνει τίποτα περισσότερο από την φτηνή ειρωνεία (η ειρωνεία είναι γνωστό από τα χρόνια του Σωκράτη πως είναι πανάκριβη όσο κι ο χρυσός) αποφάσισα να γράψω δύο λόγια στο μεγαθήριο της δημοσιογραφίας Κωστή Αγραφιώτη αλλά και σε όσους άλλους ανέξοδα γεμίζουν τα site με δημαγωγικές ανακρίβειες.


Η υπομονή του κ. Τριανταφυλλίδη, αν είναι όπως περιγράφεται ιώβεια, είναι αξιέπαινη. Ο κ. Αγραφιώτης δεν ξέρω αν μπορεί να χαρακτηρισθεί μεγαθήριο της δημοσιογραφίας. Είναι παρ' όλα αυτά ένας αξιότιμος συνάδελφος, με πείρα στην κάλυψη των συναυλιών και είναι χαρά και τιμή μας που συνεργάζεται με το rocking.gr. Η διεύθυνση σύνταξης της ιστοσελίδας μας τον θεωρεί ικανότατο για να καλύψει μια συναυλία (όπως έχει κάνει τόσες φορές στο παρελθόν) και η αναγνωσιμότητα του κόσμου έχει σαφέστατα επικυρώσει αυτήν μας την επιλογή. Παρ' όλα αυτά, ο χαρακτηρισμός «μεγαθήριο» φοβάμαι πως είναι υπερβολικός (και συγχωρήστε με που το επισημαίνω). Ένας τέτοιος χαρακτηρισμός θα μπορέσει να αποδοθεί στον συντάκτη μας μόνο από τον κόσμο και με την πάροδο του χρόνου. Μας ευχαριστεί ωστόσο το γεγονός ότι τον θεωρείτε τόσο έγκριτο. Επιπροσθέτως, η φράση «δημαγωγικές ανακρίβειες» μπορεί να είναι αληθής για κάποιους συναδέλφους, αλλά στην παρούσα περίπτωση τη θεωρώ παντελώς ατυχέστατη, πράγμα που θα προκύψει εύκολα από τα όσα ακολουθούν.

Πάμε λοιπόν γερά αλλά και περιεκτικά:
1. Όταν ο δημοσιογράφος έχει παραστεί σε μια συναυλία όπως αυτή των Kaiser Chiefs και ξεκινά το ανεκτίμητο γραπτό του αφιερώνοντας μεγάλο μέρος του στην κριτική για την τιμή του εισιτηρίου, δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν :
α) Σαν άλλος βουλευτής έχει υποσχεθεί στους πελάτες του πως θα ξετινάξει με τον μοναδικό του τρόπο την Άστρα και τους συνοδοιπόρους της για την οφθαλμοφανή κλοπή που διαπράττει τοποθετώντας την τιμή του εισιτηρίου σε δυσθεώρητα ύψη. Εξηγεί, λοιπόν, πως ο ίδιος ο Νίκος Τριανταφυλλίδης τρυπώνει στις αφύλαχτες τσέπες των πελατών του και με ταχυδακτυλουργικές κινήσεις υφαρπάζει το περίσσευμα αλλά και το υστέρημα τους.


Αν διαβάσετε το κείμενο πιο προσεκτικά, θα δείτε πως δεν υπάρχει ευθεία αναφορά ούτε στην Astra, ούτε στον κ. Τριανταφυλλίδη. Επίσης το να θεωρεί κάποιος την τιμή των 40 ευρώ για το συγκεκριμένο σχήμα δυσθεώρητη θεωρώ πως είναι αναφαίρετο δικαίωμα του, που απορρέει από το σύνταγμα. Επιπροσθέτως, είναι δικαίωμα του να επισημαίνει τη διαφορά στην τιμή σε σχέση με τις συναυλίες του συγκροτήματος στο εξωτερικό, ιδιαίτερα εφόσον είναι αληθής (πράγμα που δεν αρνείστε). Οι χαρακτηρισμοί «κλοπή» και η φράση «τρυπώνει ... υστέρημα» είναι δικά σας λεγόμενα και δεν αναφέρονται σε κανένα σημείο της κριτικής του συναδέλφου. Επίσης δε μπορώ να θεωρήσω το γραπτό του συναδέλφου «ανεκτίμητο». Φυσικότατα μας τιμά ο χαρακτηρισμός, αλλά ας μην υπερβάλλουμε, είναι απλά μια κριτική.

β) Δεν κατάλαβε που βρέθηκε και τι συνέβη γύρω του. Άλλωστε το όλο κείμενο φέρνει στην ασθενική από τα χρόνια που πέρασαν μνήμη μου τις εκθέσεις που γράφαμε στο δημοτικό. «Και ύστερα ο μπαμπάς μου μας έβαλε στο αμάξι και αφού κάθισε στη θέση του οδηγού έβαλε πρώτη και μπλα μπλα μπλα…»
Πλήρης απουσία, έστω προσπάθειας περιγραφής, του διονυσιασμού που αναβλύζει απρόσκοπτα σε συναυλίες σαν την περί ου ο λόγος.


Ο καθένας αποδίδει την εμπειρία μιας συναυλίας με διαφορετικό τρόπο. Λυπούμεθα αν δε σας άγγιξε και αν δεν καταφέρατε να αντιληφθείτε το τι συνέβη στην ολότητα του μέσα από την περιγραφή του συναδέλφου. Αν και δεν είμαι σε θέση να ξέρω ποιο ήταν το επίπεδο των εκθέσεων που γράφατε στο δημοτικό, θα σας υπενθυμίσω ότι ο κόσμος έχει κρίση και κρίνει. Και η διαρκώς αυξανόμενη αναγνωσιμότητα του rocking.gr οφείλεται κατά πολύ στις υψηλού επιπέδου κριτικές των συναυλιών, μέρος των οποίων αποτελούν και οι κριτικές του κ. Αγραφιώτη. Αν γράφατε εκθέσεις αναλόγου επιπέδου στο δημοτικό, σας αξίζουν συγχαρητήρια.

Και οι δύο εκδοχές όμως έχουν ένα κοινό παρονομαστή. Την αδάμαστη ελληνική μας μιζέρια. Αν ο δημοσιογράφος αρνείται πεισματικά να αφεθεί στο κάλεσμα του γενειοφόρου ανατολίτη θεού, το πρόβλημα είναι δικό του και όχι δικό μας.

Σαφέστατα είναι δικό του πρόβλημα, αλλά και πάλι δε μπορώ να καταλάβω από που απορρέει αυτό από την κριτική του. Έχετε συγκεκριμένο παράδειγμα; Πέραν από τις εισαγωγικές παραγράφους, στο υπόλοιπο κείμενο γίνεται κριτική του μουσικού μέρους της συναυλίας, πράγμα που μπορείτε να διασταυρώσετε εύκολα. Αναφορικά με την ελληνική μιζέρια δεν έχετε πολύ άδικο. Παρ' όλα αυτά πρέπει να σημειώσω ότι και η ανεξιθρησκία είναι μέρος του ελληνικού συντάγματος, έτσι αν ο συντάκτης δε θέλει να αφεθεί στην επήρεια του θεού που αναφέρετε (και κάνω την εικασία πως πιστεύετε κιόλας) είναι δικαίωμα του. Ούτε σφάλλει, ούτε παρανομεί.

2. Ποιο ανήμερο δημοσιογραφικό θεριό σας έχει πει πως είναι προς το συμφέρον μιας εταιρείας συναυλιών να βάζει ακριβό εισιτήριο ; ; ;

Δυστυχώς δε γνωρίζουμε κανένα τέτοιο θεριό - κάνουμε παρέα μόνο με ανθρώπους. Επιπροσθέτως δεν αναφέρθηκε τίποτα για συμφέρον της εταιρίας σας να βάλει ακριβό εισιτήριο. Απλά έγινε αναφορά στην υψηλή τιμή του εισιτηρίου. Το αν είναι συμφέρον ή όχι θεωρώ πως το ξέρει μόνο ο λογιστής σας.

Πότε θα καταλάβετε ότι η Άστρα για την οποία γνωρίζω λεπτομέρειες είναι μια εταιρεία που δεν βγάζει παρά σπάνια κέρδη ; ; ;

Δεν έχω να σχολιάσω κάτι επ' αυτού. Απλά επιτρέψτε μου να θεωρώ πως ο ισολογισμός της Astra πρέπει να είναι μηδενικός ή οριακά θετικός για να θεωρηθεί βιώσιμη. Σε όποια άλλη περίπτωση σας τιμά το γεγονός ότι ξοδεύετε λεφτά για να διοργανώνετε συναυλίες χωρίς οικονομικό όφελος.

Πότε θα υποπτευθείτε πως τα πραγματικά τσουρουφλιστά ξένα γκρουπ αδιαφορούν για την μικρή ελληνική αγορά ; ; ;

Αν μας διαβάζετε τακτικά θα καταλάβετε εύκολα πως και το έχουμε αντιληφθεί και το τονίζουμε σε κάθε περίπτωση.

Θεέ μου εσύ, που όμως δεν μ’ ακούς, γιατί ο δόλιος δεν υπάρχεις, πότε θα μας απαλλάξεις από τους επί παντός επιστητού ειδικούς ; ; ;

Σε αυτό μπορεί να σας απαντήσει μόνο ο Ίδιος.

3. Μια προσεκτική προσέγγιση του κειμένου του δημοσιογράφου με εργαλείο ανάλυσης την μέθοδο που ξεκίνησε ο Σίγκμουντ δίνει τα εξής αποτελέσματα:
α) Ο δημοσιογράφος νιώθει την αδάμαστη ανάγκη να μας ενημερώσει πως : “formed a band, we formed a band, look at us, we formed a band”. Μια μπάντα που ποθεί να αγωνιστεί στον ίδιο στίβο με τους Metallica. Να συνεχίσω … ;;;


Κατ' αρχάς σας τιμά το γεγονός ότι έχετε πτυχίο ψυχολογίας. Επίσης, το σχόλιο του συναδέλφου στο συγκρότημα του είναι ελάχιστο (μόλις 12 λέξεις). Επί της ουσίας, δε νομίζω ότι απασχολεί κανέναν ότι ο κ. Αγραφιώτης είναι μουσικός, αλλά το σχόλιο δεν αναιρεί κάτι, ούτε αποπροσανατολίζει. Ίσα-ίσα που οι μουσικές γνώσεις του συναδέλφου τον κάνουν να μπορεί να κρίνει τη συναυλία πιο σφαιρικά.

β) Ο δαιμόνιος Ευαγγελάτος των διαδικτυακών αιθέρων αφήνει να εννοηθεί πως ήταν έτοιμος να ξιφουλκήσει ενάντια στην μικρή διάρκεια του set των Kaiser Chiefs στην περίπτωση που δεν του άρεσε η συναυλία, αλλά προς τέρψη όλων μας, δεν συνέβη τούτο. Το δημοσιογραφικό αυτό γεράκι, η και τσακάλι, αν θέλετε να επιλέξετε θηλαστικό ως εργαλείο παρομοίωσης, ανέμενε ένα set διάρκειας 45 ίσως και 46 ωρών με αποκορύφωμα στο υπ αριθμόν 456 encore να ανάψουν και οι αναπτήρες όσων θεατών δεν είχαν παραδοθεί ήδη στις αγκάλες του Μορφέα. Όταν μας συμφέρει, η μπάντα έχει μόνο ένα δίσκο στις αποσκευές της. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις οι μαθουσάλες από το Leeds έχουν κυκλοφορήσει 32 Greatest Hits.

Για αρχή θα επιλέξω τον «άνθρωπο» ως το κατάλληλο θηλαστικό. Εν δευτέροις, ο έγκριτος κ. Ευαγγελάτος είναι αξιοσέβαστος συνάδελφος, αλλά σε άλλο χώρο, κι έτσι θεωρώ την παρομοίωσή σας άστοχη. Επιτρέψτε μας επίσης να θέλουμε να δούμε ένα συγκρότημα (ακόμα και νεοσύστατο) για παραπάνω από μία ώρα. Μας θεωρείτε υπερβολικούς; Αν ναι, τότε θα πρέπει να θεωρείτε υπερβολικό και το σύνολο του κόσμου που μετά από κάθε μονόωρη συναυλία βάλλει ενάντια στο συγκρότημα που έπαιξε τόσο λίγο. Οι Chiefs δε χρεώθηκαν το μικρό του set τους λόγω του περιορισμένου της δισκογραφίας τους, αλλά είναι λογικό καθένας που πληρώνει 40 ευρώ για να τους δει να περιμένει κάτι παραπάνω. Μια βόλτα από τα αντίστοιχα θέματα σε forum θα σας πείσει. Επίσης, ως πιο ειδικός, νομίζω ότι θα ξέρετε πολύ καλά ότι ανάμεσα σε ένα μονόωρο set και στο 45ωρο set που προτείνετε υπάρχουν δεκάδες άλλες διαβαθμίσεις που και τον κόσμο τέρπουν και τους μουσικούς δεν κουράζουν. Παρ' όλα αυτά, νομίζω πως ένα τόσο μεγάλο set σε συναυλία ενός πραγματικά μεγάλου ονόματος θα ικανοποιούσε πολύ κόσμο. Σίγουρα πολύ περισσότερο από τη μιζέρια της 1-1.5 ώρας που υφιστάμεθα τελευταίως.

Αλλά βλέπετε αυτά τραβάμε με την δημοκρατική ασυδοσία του διαδικτύου.

Αν θεωρείτε τη δημοκρατία «ασύδοτη», λυπάμαι, αλλά σέβομαι τις πολιτικές σας προτιμήσεις.

Εν ολίγοις, περιμένω να ακούσω απαντήσεις για τα παρακάτω :
α) Είναι ευθύνη της Άστρα, και του Νίκου Τριανταφυλλίδη προσωπικά, το γεγονός ότι οι Kaiser Chiefs πουλάνε στην Ελλάδα 5000 δίσκους ενώ στις χώρες που αναφέρθηκαν ως ακλόνητα επιχειρήματα φτάνουν 20πλάσιο αριθμό, άρα και η ενεργοποίηση νέων πωλήσεων που επιδιώκει μια συναυλία, αντίστοιχη ; ; ;


Όχι. Είπαμε κάτι τέτοιο;

β) Πως δικαιολογείται η τιμή των 30 και 35 ευρώ στην συναυλία των Sparklhorse του φτωχού, πλην διαφημιζόμενου στο διαδύκτιο ως τίμιου, διοργανωτή ; ; ;

Δεν ξέρω, καθώς δεν εργάζομαι για τη συγκεκριμένη εταιρία. Παρ' όλα αυτά, επειδή θεωρώ πως με το σχόλιο σας υποστηρίζετε πως βάλλεται μόνο η Astra για την ακρίβεια των εισιτηρίων στην Ελλάδα, σας καλώ να διαβάσετε την κριτική της συναυλίας του Sting στο site μας, όπου ο συνάδελφος κ. Κοροβέσης καυτηρίασε το γεγονός αντίστοιχα: www.rocking.gr/article2920.php. Στο rocking.gr έχουμε αποφασίσει ότι θα λέμε τη γνώμη μας για το θέματα που απασχολούν τη σκηνή, ανεξαρτήτως του ποιους αγγίζουν. Αν μας διαβάζετε τακτικά θα καταλάβετε εύκολα ότι δεν υπάρχει εμπάθεια προς την Astra. Υπάρχει εμπάθεια προς την ακρίβεια.

Επίσης, ελέγξτε παρακαλώ αυτό το ενδιαφέρον link: www.rocking.gr/survey-results-19.php. Πάνω από το 50% του κόσμου θεωρεί την ακρίβεια ως το σημαντικότερο παράγοντα αποχής από μια συναυλία.

γ) Η μανία καταδίωξης πόθεν ακριβώς πηγάζει ; ; ;

Μπορείτε να το ψάξετε στην wikipedia. Δυστυχώς οι γνώσεις μας στην ψυχολογία είναι περιορισμένες.

δ) Αληθεύει πως μετά τις συναυλίες του Morrissey και των Kaiser Chiefs ο Νίκος Τριανταφυλλίδης περνάει ατελείωτες ώρες μετρώντας τα απρόσμενα μεγάλα κέρδη του και ακόμα δεν έχει τελειώσει το διαβολικό του έργο της αποθησαύρισης ; ; ;

Δε μπορώ να το ξέρω αυτό. Λυπάμαι. Δεν εργάζομαι για τον κ. Τριανταφυλλίδη. Μπορείτε να ρωτήσετε τον ίδιο.

ε) Τι είναι αυτό που δημιουργεί την αφόρητη ανάγκη σε κάποιον να δημιουργήσει με κάθε τρόπο έναν αντίπαλο στον οποίο δίνει χαρακτηριστικά που μόνο στην άρρωστη φαντασία του υπάρχουν ; ; ;

Τα χαρακτηριστικά που συνεχίζετε να επικαλείστε είναι σαφέστατα δημιουργημένα, αλλά μόνο από τη δική σας φαντασία. Ο συνάδελφος έκανε αναφορά μόνο στην ακρίβεια του εισιτηρίου (όπως έχουμε κάνει στο rocking.gr τόσες και τόσες φορές) και σε τίποτα άλλο.

στ) Πόσα κείμενα σε μέγεθος, όχι σεντονιού, αλλά έστω μαξιλαροθήκης, γράφτηκαν μετά από ιστορικές συναυλιακές αποτυχίες ; ; ;
Συναυλίες που φέρανε τους διοργανωτές τους ένα βήμα από την φυλακή αλλά και κάποιους μέσα της .


Δεν έχουμε στατιστικά στοιχεία για αυτό.

Ευχαριστούμε για το σχόλιο και το χρόνο σας. Για να κλείσω, θεωρώ (όπως απορρέει από τα άνωθι) την αρχική σας φράση «δημαγωγικές ανακρίβειες» ατυχέστατη. Αν δε σας καλύψαμε σε κάποιο σημείο, παρακαλείσθε να ζητήσετε διευκρινήσεις. Ελπίζω να συνεχίσουμε να έχουμε μια αγαστή συνεργασία.

Μετά τιμής,
Η συντακτική ομάδα του Rocking.gr
  • SHARE
  • TWEET