Συνέντευξη: Septicflesh

Από τον Άλκη Κοροβέση, 11/06/2008 @ 03:56
Οι Septic Flesh αδιαμφισβήτητα αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες σε αξία μπάντες που έχει να επιδείξει η χώρα μας στον ακραίο ήχο. Στη διάρκεια της πορείας τους συνάντησαν αρκετές δυσκολίες, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα εγχώρια συγκροτήματα, φτάνοντας μέχρι και τη διάλυση, μερικά χρόνια πριν. Λίγο πριν την κυκλοφορία του νέου τους δίσκου, επικοινωνήσαμε μαζί τους και μας μίλησαν με αρκετή όρεξη για αρκετά και ενδιαφέροντα πράγματα, σε μία από τις πρώτες τους συνεντεύξεις μετά την επανασύνδεσή τους.

Καταρχάς να πω ότι είναι πολύ καλό το ότι βρίσκεστε και πάλι κοντά μας. Έχει πάντα ενδιαφέρον να περιμένεις κάτι καινούριο από τους Septic Flesh, έναν από τους πρωτοπόρους της ελληνικής metal σκηνής. Πώς προέκυψε αυτή η επιστροφή; Ποιοι λόγοι οδήγησαν σε αυτή;
Με το πέρασμα του χρόνου, και αφού πραγματοποιήσαμε αρκετούς από τους στόχους μας σαν μονάδες, αισθανθήκαμε ότι μπορούσαμε να αφιερώσουμε ξανά χρόνο και ενέργεια στους Septic Flesh. Το κοινό υπήρχε, και μάλιστα μας στήριζε ακόμα και όταν είχαμε διαλύσει σαν μπάντα, έμπνευση και καινούργιες μουσικές ιδέες υπήρχαν, σοβαρή εταιρεία για να στηρίξει την προσπάθεια υπήρχε, οπότε όλα συναινούσαν θετικά για την επανένωση των Septic Flesh. Πιστεύω ότι το ίδιο το “Communion”, σαν album, αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το ότι υπήρχε σοβαρός λόγος για την επανένωση.



Γιατί αποφασίσατε να κάνετε ένα προσωρινό, από ό,τι φάνηκε, διάλειμμα στο υψηλότερο σκαλί της καριέρας σας; Η αιτία ποτέ δε φάνηκε ξεκάθαρα.
Ήταν μια άσχημη συγκυρία γεγονότων και αποφάσεων που οδήγησε τα μέλη να πάρουν την δύσκολη απόφαση της διάλυσης. Καταρχήν, πέραν από τη γενικότερα καλή ανταπόκριση που έτυχε το “Sumerian Daemons”, είχαν προκύψει αρκετά θέματα αξιοπιστίας από πλευράς της τότε εταιρείας μας. Βέβαια, μετά την αρνητική εξέλιξη που είχε η δικαστική διαμάχη της εταιρείας, με την οικογένεια του Chuck για την κυκλοφορία του υλικού που είχε ηχογραφήσει για το project του, ήταν λογικό η εταιρεία να αντιμετωπίζει οικονομικά και νομικά προβλήματα. Για εμάς όμως ήταν απογοητευτικό, αφού βλέπαμε ότι ενώ το συγκρότημα είχε όλα τα φόντα να κάνει το μεγάλο άλμα, η κατάσταση στην εταιρεία δημιουργούσε εμπόδια, καθώς δεν ήταν σωστές οι συναλλαγές της με την ευρύτερη μουσική βιομηχανία. Επίσης, τα μέλη της μπάντας εκείνη την εποχή άρχισαν να προσανατολίζονται σε διαφορετικούς προσωπικούς και μουσικούς στόχους. Μάλιστα στα χρόνια που μεσολάβησαν μετά την διάλυση των Septic Flesh, πολλοί από αυτούς τους στόχους επιτεύχθηκαν και με το παραπάνω. Για παράδειγμα, ο Seth κατόρθωσε να είναι τώρα πιο γνωστός για την δουλειά του ως ζωγράφος και visual artist, από ό,τι ως μουσικός των Septic Flesh.

Γιατί διαλέξατε το όνομα “Communion” για το δίσκο; Υπάρχει ένα concept πίσω από αυτόν;
Υπάρχουν αρκετά διαφορετικά θέματα στον καινούργιο δίσκο. Οι στοίχοι και η μουσική συμβαδίζουν δημιουργώντας αυτόνομα «όνειρα» μέσα στον ευρύτερο «εφιάλτη». Όσον αφορά στο θέμα του ομώνυμου κομματιού, είναι η επικοινωνία του ανθρώπινου με το υπερανθρώπινο στοιχείο. Υπάρχουν αρκετές διαφορετικές οπτικές γωνίες που μπορεί να ιδωθεί αυτή η -σίγουρα παράξενη και έντονη- επαφή.

Πότε γράφτηκε το υλικό του “Communion”; Μετά την επανένωση ή προϋπήρχαν ιδέες από την εποχή του “Sumerian Daemons”; Συμμετέχουν όλα τα μέλη στη σύνθεση;
Το “Communion” είναι αποτέλεσμα συλλογικής συνεισφοράς. Όλα τα μέλη, συμπεριλαμβανόμενου και του καινούργιου μας drummer, έχουν δώσει σημαντικά στοιχεία στις συνθέσεις, επηρεάζοντας ισόβαθμα την αισθητική του album. Όλα τα κομμάτια είναι βασισμένα σε καινούργιες ιδέες που δουλέψαμε μαζί, μετά την επανένωση.

Πώς θα περιγράφατε το νέο υλικό; Είναι κατάλληλο για κάποιον, ο οποίος δεν έχει ξανακούσει Septic Flesh ή θα προτείνατε κάποιον άλλο δίσκο;
Το “Communion” είναι ό,τι πρέπει για να σχηματίσει κάποιος μια σωστή εικόνα της μουσικής και της γενικότερης ατμόσφαιρας που χαρακτηρίζεται ως ήχος των Septic Flesh. Είναι η μετουσίωση του πειραματισμού που έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια στην ακραία μουσική έκφραση. Επιπλέον, τα κομμάτια είναι πιο σφιχτοδεμένα και επικεντρωμένα επί της ουσίας, ενώ παρουσιάζεται τόσο η λυρική όσο και η πιο επιθετική πλευρά του χαρακτήρα της μπάντας.

Έτυχε να δω σε κάποιο bootleg video ένα νέο κομμάτι, το “Annubis”, και παρατήρησα ότι επέστρεψαν τα καθαρά φωνητικά του Σωτήρη. Γιατί αποφασίσατε να τα επαναφέρετε;
Τα φωνητικά μου τα αντιμετωπίζουμε ως άλλο ένα μουσικό όργανο που έχουμε στη διάθεσή μας να χρησιμοποιήσουμε, όταν αυτό απαιτείται από το κομμάτι και τη γενικότερη ατμόσφαιρα που θέλουμε να προσδώσουμε. Προσπαθώ με τα φωνητικά μου να δώσω έμφαση στην εκφραστικότητα και την θεατρικότητα, ενώ, μιας και είμαι ο βασικός στιχουργός, μπαίνω εύκολα στο πετσί του ρόλου. Αναφορικά με το “Communion”, βρήκα εύφορο έδαφος να χρησιμοποιήσω την φωνή μου.

Θα σκεφτόσασταν να επαναφέρετε κάποια στιγμή και τη Natalie στα γυναικεία φωνητικά; Νομίζω συνεργάζεστε ακόμα στους Chaostar;
Όχι, δεν υπάρχει πια συνεργασία ούτε στους Chaostar με την Natalie, χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν την θεωρούμε μια φανταστική φωνή ή ότι δεν είμαστε πλέον φίλοι. Απλά έχει την δική της καριέρα πλέον.

Ο Σωτήρης, πλέον, θα συμμετέχει πιο ενεργά στα δρώμενα της μπάντας ή θα συνεχίσει να συνεισφέρει περισσότερο συνθετικά; Θυμάμαι ότι στα live είχατε έναν session κιθαρίστα στη θέση του.
Θα είναι σε όσα περισσότερα live είναι εφικτό για αυτόν. Όμως επειδή υπάρχει μεγάλη ζήτηση για live, με πολλές εβδομάδες συνεχόμενες στο εξωτερικό, δεν θα είναι εφικτό να ακολουθήσει σε όλα τα shows.

Πώς προέκυψε το εξώφυλλο; Προσωπικά, πιστεύω ότι έχετε βγάλει πολύ πιο ωραία εξώφυλλα στο παρελθόν. Εξάλλου υπάρχει και ο Seth ανάμεσα σας, ο οποίος έχει αναδειχθεί στο χώρο του artwork εδώ και αρκετά χρόνια.
Το εξώφυλλο είναι προσωπική επιλογή του Seth, την οποία στηρίξαμε και όλοι οι υπόλοιποι. Θέλαμε το εξώφυλλο να είναι «μονολιθικό» και συμβολικό, χωρίς πολλά τεχνάσματα και εφέ. Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο εξώφυλλο ενδυναμώνει το «μαυρόψυχο» συναίσθημα που αναδύει ο δίσκος. Ο συνδυασμός του ζωώδους, του εξωγήινου (σχήμα ματιών) καθώς και η «φλόγα» ανθρώπινης νοημοσύνης που κρύβεται πίσω από το βλέμμα του πλάσματος, είναι αυτός που μας οδήγησε στην συγκεκριμένη επιλογή. Εξάλλου ο Seth έχει αναλάβει όλο το υπόλοιπο artwork που έχει ο δίσκος και είμαι σίγουρος ότι η δουλειά του δεν θα αφήσει ανικανοποίητους τους θαυμαστές του.



Την περίοδο που πήρατε την απόφαση να διαλυθείτε, υπήρχε η ιδέα για ένα live DVD αν δεν κάνω λάθος. Τι σκέφτεστε σχετικά με αυτό πλέον; Υπάρχει ακόμα στο μυαλό σας κάτι τέτοιο;
Υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, για να βγει κάτι καλό, γιατί όχι; Καλό θα ήταν να υπάρχει και κάποιο οπτικό υλικό για τους οπαδούς.

Πώς ήταν η εμπειρία σας στο Metal Healing Festival;
Από άποψη οργάνωσης, ήταν χάος. Από άποψη live εμπειρίας, όλα πήγαν καλά και πραγματικά το διασκεδάσαμε. Άλλωστε είχαμε τόσα χρόνια να παίξουμε όλοι μαζί. Καταλαβαίνεις ότι τα συναισθήματα ήταν έντονα.

Θα χαρακτηρίζατε τους Septic Flesh ως μια συναυλιακή μπάντα ή η μουσική σας αποδίδεται καλύτερα μέσα από τους δίσκους σας;
Έχουμε πολλών ειδών συνθέσεις που ακούγονται καλύτερα, η κάθε μία υπό συγκεκριμένες καταστάσεις. Σίγουρα έχουμε αρκετά κομμάτια τα οποία είναι γεμάτα ενέργεια, με έμφαση στο ρυθμικό στοιχείο, με αποτέλεσμα να ακούγονται ακόμα καλύτερα σε live καταστάσεις. Από την άλλη, έχουμε δημιουργήσει και πιο περίπλοκα και «εσωτερικά» κομμάτια, τα οποία ενδεχομένως μπορεί να απολαύσει κάποιος καλύτερα μόνος του, με καθαρό μυαλό και την αντίστοιχη ψυχολογική διάθεση, στο στερεοφωνικό του σπιτιού του.

Ποιες είναι οι επιρροές σας σήμερα;
Εάν περιμένεις να ακούσεις συγκεκριμένα ονόματα, θα σε απογοητεύσω, γιατί απλά δεν κοιτάμε τι κάνει η τάδε μπάντα για να το κάνουμε και εμείς. Άλλωστε σαν ακροατές ποτέ δεν περιορίσαμε τα ακούσματά μας μόνο σε συγκεκριμένες γνωστές μπάντες ή σε «περιφραγμένα» μουσικά στυλ. Οτιδήποτε ακραίο, με ψυχή και φαντασία (κυρίως σκοτεινή βέβαια) μας εξιτάρει σαν ακροατές. Έτσι πάντα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους επιρροές.

Ποιο soundtrack θα θέλατε να γράψετε αν είχατε την ευκαιρία;
Δύσκολη ερώτηση. Ένα soundtrack για ταινία “Hellraiser” δε θα ήταν καθόλου άσχημα. Εξάλλου κολλάει και η αισθητική μας.

Με ποιον τρόπο θα λέγατε ότι έχετε ωριμάσει όλα αυτά τα χρόνια στη μουσική βιομηχανία; Υπήρξαν κάποια συγκεκριμένα περιστατικά που σας ανάγκασαν να συνειδητοποιήσετε πράγματα και καταστάσεις στον χώρο; Κι αν ναι, ποια είναι αυτά;
Σίγουρα έχουμε αρκετά χρόνια στο χώρο και έχουν δει διάφορα τα μάτια μας. Αυτό που συνειδητοποιεί κάποιος, είναι ότι πρόκειται ακριβώς περί βιομηχανίας, οπότε απομυθοποιούνται αρκετά πράγματα. Η μουσική κατάσταση κατά κύριο λόγο, δυστυχώς είναι κατευθυνόμενη από μερικούς «ηγέτες» στο χώρο του μουσικού μάνατζμεντ και μάρκετινγκ, που δημιουργούν και προωθούν συγκεκριμένες μουσικές μόδες. Δίνουν δε περισσότερο έμφαση στο όλο «πακέτο», και αυτό σημαίνει ότι η μουσική ιδιοφυΐα και προσωπικότητα δεν παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο. Μερικοί έχουν την εντύπωση ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στην pop, αλλά δυστυχώς συμβαίνουν κατά κόρον και στο metal.

Τι συνέβη με τους The Devilworx; Είναι ακόμα ενεργοί ή μπήκαν στον πάγο;
Οι Devilworx αναγκαστικά έχουν μείνει στην άκρη προς το παρόν. Θα διατηρήσουμε όμως τα διάφορα project μας, με προϋπόθεση βέβαια την ύπαρξη ελεύθερου χρόνου, μιας και όλα είναι διαφορετικές μουσικές οντότητες και βγάζουν διαφορετικά συναισθήματα και μουσικές από τους Septicflesh. Βέβαια, τα πρωτεία τα έχουν οι Septicflesh στην καρδιά μας.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους Aenaos;
Μετά την διάλυση των Septic Flesh, συνέχισα να γράφω τραγούδια και στοίχους για προσωπική χρήση και ικανοποίηση. Μάλιστα έδωσα ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση των μελωδικών φωνητικών, ενώ το ύφος των κομματιών είναι πιο κοντά στο παραδοσιακό metal, με κάποια θεατρικά και gothic στοιχεία. Με την πάροδο των ετών μαζεύτηκε αρκετό υλικό και σκέφτηκα ότι ήταν κρίμα να μένει κρυμμένο από το κοινό. Έτσι πήρα την απόφαση να δημοσιοποιήσω τις δημιουργίες αυτές, με το όνομα Aenaos. Δεν πρόλαβα όμως να κάνω περισσότερες κινήσεις καθώς επανενεργοποιήθηκαν οι Septic Flesh.

Οι Chaostar κυκλοφόρησαν πρόσφατα ένα νέο δίσκο, το “Underworld”. Τι ακριβώς περιέχει; Είναι κάτι καινούριο; Ακούγοντας το, παρατήρησα ότι υπάρχουν κομμάτια από όλη την καριέρα των Septic Flesh τα οποία φυσικά έχουν ένα πιο θεατρικό χαρακτήρα, βρισκόμενα πιο κοντά στον ήχο των Chaostar. Πώς προέκυψε η νέα εκτέλεση του “Last Stop To Nowhere” ως “The Trip Is Not So Long”;
Είναι συλλογή με παλιά τραγούδια, τα νεοκλασικά των Septicflesh και 4 νέα κομμάτια. Το “The Trip Is Not So Long” είναι μια εκτέλεση βασισμένη σε ηλεκτροακουστικά όργανα και σε μορφή «μπαλάντας». Ήθελα πάντα αυτό το κομμάτι να το ενορχηστρώσω σε μια άλλη μορφή, τελείως διαφορετική από το πρωτότυπο, και πιστεύω το τελικό αποτέλεσμα του προσθέτει μια ιδιαίτερη μελαγχολία σε μια πιο pop υφή, χωρίς να χάνει την οντότητα του.

Πώς βλέπετε την ελληνική metal σκηνή σήμερα; Οι προσπάθειες σας μαζί με τους Rotting Christ και τους Nightfall στο παρελθόν έδωσαν μια ώθηση, αλλά τα τελευταία χρόνια μόνο οι Rotting Christ κατάφεραν να μείνουν στο προσκήνιο. Πέρα από τους Nightrage, οι οποίοι έχουν κάποια προβλήματα σχετικά με το line up, δε βλέπω κάποια άλλη μπάντα να ξεχωρίζει, όπως εσείς στο παρελθόν. Ωστόσο υπάρχει ένα πλούσιο underground ρεύμα με πολλά ποιοτικά συγκροτήματα.
Τα πράγματα είναι δύσκολα γενικότερα στην ευρύτερη μεταλλική σκηνή. Σίγουρα, όταν κάποιος ξεκινάει από μια χώρα σαν την Ελλάδα, πρέπει να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει πολλά περισσότερα για να καταφέρει να ξεχωρίσει στον έντονο ανταγωνισμό από το εξωτερικό. Μην ξεχνάς ότι και οι μπάντες που ανέφερες έχουν παλέψει για πολλά χρόνια και έχουν κάνει σημαντικές κινήσεις με παράγοντες εκτός Ελλάδας για να καταφέρουν να φτάσουν στο σημείο που είναι σήμερα. Οι όροι δεν είναι ίσοι, καθώς και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων οπαδών είναι πολύ μικρότερη από αυτή, για παράδειγμα, των Σουηδών. Οι εταιρείες ενδιαφέρονται να έχουν μπάντες που θα «τραβήξουν» πρωτίστως στις μεγάλες Ευρωπαϊκές αγορές, οι οποίες ως γνωστόν στηρίζουν ιδιαίτερα τις τοπικές μπάντες τους, και υπάρχουν άφθονες μπάντες εκεί έξω που θα έχουν από την πρώτη στιγμή πολύ καλύτερες ευκαιρίες σε σχέση με μια καινούργια ελληνική μπάντα. Επίσης, λόγω της άνθησης της μουσικής πειρατείας, οι εταιρείες αποφεύγουν να παίρνουν μεγάλα ρίσκα και προτιμούν να κινούνται εκ του ασφαλούς.

Πώς τα καταφέρατε και βρεθήκατε ανάμεσα στα τόσα ιστορικά συγκροτήματα του Hellfest Tour 2008;
Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι υπάρχει αρκετός κόσμος σε σημαντικές θέσεις της metal σκηνής σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, και ιδιαίτερα την Γαλλία, που ξέρει από παλιά και στηρίζει με θέρμη τους Septic Flesh. Επίσης, η Season of Mist είναι μια εταιρεία με καλή φήμη και δυναμική στο χώρο. Έτσι η πρόταση να παίξουμε στο Hellfest ήρθε σχετικά εύκολα.



Σκέφτεστε να επικεντρωθείτε στην ευρωπαϊκή σας καριέρα κυρίως ή να περιμένουμε μια εκτεταμένη περιοδεία στην Ελλάδα αργότερα; Ίσως κάποιες live εμφανίσεις το καλοκαίρι σε ένα festival, όπως το Rockwave; Σας έχει γίνει κάποια πρόταση;
Έχουμε κλείσει 2 ευρωπαϊκές περιοδείες μέχρι τώρα και μιλάμε για μια 3η που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της διαπραγμάτευσης. Είναι η 1η φορά που οι Septicflesh θα προωθήσουν ένα άλμπουμ με τόσα show και περιμένουμε πως και πως να παίξουμε μπροστά στους οπαδούς μας στην Ευρώπη. Για Ελλάδα έχουμε κλείσει μέχρι τώρα 2 festival το καλοκαίρι. 24 Ιουλίου στη Χαλκίδα και 23 Αυγούστου στο Βόλο. Μιλάμε επίσης για Κρήτη και Λιβαδειά, αλλά είναι πρόωρο ακόμα να πω ημερομηνίες για αυτές τις πόλεις. Είχαμε πρόταση για το Rockwave αλλά δυστυχώς λόγω υποχρεώσεων δεν θα μπορέσουμε να συμμετάσχουμε.

Είναι αλήθεια ότι αλλάξατε το όνομα σας σε Septicflesh; Θυμάμαι που είχατε πει κάποτε στο παρελθόν ότι αν μπορούσατε θα αλλάζετε όνομα, αλλά ομολογώ ότι δεν περίμενα μια τέτοια αλλαγή. Αν είναι όντως έτσι, γιατί επιλέξατε την αλλαγή;
Η ουσία είναι η ίδια. Η αλλαγή είναι μόνο οπτικού και συμβολικού χαρακτήρα. Είναι ένας τρόπος να πούμε ότι βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση της μπάντας. Life after death, θα μπορούσε να πει κανείς.

Υπάρχει μια ευδιάκριτη αύξηση της ποιότητας των συγκροτημάτων που επισκέπτονται τα τελευταία χρόνια την χώρα μας. Metallica, Iron Maiden, Tool, KISS, Black Sabbath, Manowar. Πιστεύετε ότι πλέον τα μεγάλα συγκροτήματα δεν μπορούν να αγνοήσουν την ελληνική αγορά;
Όταν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές που έχουν συνηθίσει να έχουν ως δεδομένα μεγάλες μπάντες, η μαζική παρουσία του κόσμου και η ανταπόκριση στις συγκεκριμένες οικονομικές απαιτήσεις που θέτονται, τότε γιατί να αγνοήσει κάποιος την ελληνική αγορά; Άσε που οι Έλληνες είμαστε πιο εκδηλωτικοί σαν λαός, συγκριτικά με πολλά άλλα κράτη όπου το ακροατήριο είναι πιο ψυχρό.

Ποιος κατά τη γνώμη σας είναι ο δίσκος με τον οποίο αφήσατε το σημάδι σας στη μουσική;
Πιστεύω ότι το “Communion” έχει τα φόντα να μείνει στην ιστορία της μπάντας ως ένας από τους σημαντικότερους δίσκους της. Ήδη, και πριν ακόμα κυκλοφορήσει ο δίσκος στο ευρύ κοινό, έχει δημιουργήσει μεγάλη αίσθηση στα μεγάλα διεθνή περιοδικά, σε βαθμό που ακόμα και η εταιρεία μας, μας συνεχάρη. Για την ακρίβεια, πρώτη φορά υπάρχει τόσο μαζική θετική ανταπόκριση σε άλμπουμ μας και μάλιστα από τόσο νωρίς. Βέβαια, μένει να δούμε και την ανταπόκριση του κόσμου που είναι και ο τελικός αποδέκτης και κριτής. Ο χρόνος θα δείξει…

Μια ερώτηση που ήθελα καιρό να ρωτήσω: Πώς αποφασίσατε να χρησιμοποιήσετε τη μελωδία από το “Τάμαλο” του Σταμάτη Σπανουδάκη στο τέλος του “Rain” στο “Esoptron”; Ήταν σύμπτωση ή αποτελεί μια ένδειξη του κλασσικού ελληνικού μουσικού υποβάθρου σας;
Δεν έγινε συνειδητά. Σίγουρα υπάρχει και κλασσικό ελληνικό υπόβαθρο μέσα μας που καμιά φορά βγαίνει στην επιφάνεια από το υποσυνείδητο, ακόμα και αρχαιοελληνικό μουσικό υπόβαθρο.

Τι συνέβη με την HammerHeart Records και πώς είναι τα πράγματα πλέον με τη Season Of Mist;
Η Hammerheart είχε πολλά οικονομικά και νομικά προβλήματα. Αποδείχθηκε λάθος επιλογή. Η Season of Mist είναι μια σοβαρή και ανερχόμενη εταιρεία. Εξάλλου και παλιότερα ήθελαν να συνεργαστούμε, μιας και πραγματικά τους αρέσει η μουσική μας. Μας έδωσαν απόλυτη «αρτιστική» ελευθερία και μέχρι σήμερα μας έχουν δείξει ότι στηρίζουν δυναμικά την προσπάθειά μας. Πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά.

Οι φίλοι σας θα πρέπει να περιμένουν διάστημα ανάλογο με αυτό που υπήρξε μεταξύ των “Revolution DNA” – “Sumerian Daemons” και “Sumerian Daemons” – “Communion” για να ακούσουν τον επόμενο δίσκο σας;
Αυτό θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες και δε μπορεί να προβλεφθεί από τώρα. Πάντως να είσαστε σίγουροι ότι δεν θέλουμε αυτήν την φορά να περάσουν τόσα πολλά χρόνια χωρίς κυκλοφορία. Αισθανόμαστε αναζωογονημένοι και γεμάτοι ιδέες.

Τι έχει αλλάξει στο συγκρότημα από την εποχή του “Sumerian Daemons”;
Είμαστε πιο ώριμοι σε πολλά επίπεδα. Πλέον μπορούμε να επικεντρωθούμε σε αυτό που κάνουμε καλύτερα και να εκφράσουμε πιο μεστά και ολοκληρωμένα τις μουσικές ιδέες μας. Πριν αποφασίσουμε για επανένωση, σιγουρευτήκαμε ότι θα ήταν κάτι που θα είχε λόγο ύπαρξης και συνέχειας.

Πώς είναι οι σχέσεις σας με την Holy Records; Νομίζω ότι οι Chaostar ακόμα ανήκουν στο δυναμικό τους.
Πολύ καλές και φιλικές. Άλλωστε η Ηoly Records διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ιστορία των Septicflesh και δεν είμαστε αγνώμονες.



Πιστεύετε ότι οι Έλληνες μουσικοί του ακραίου χώρου μπορούν να ζήσουν μόνο από αυτή ή αναγκάζονται να κάνουν και άλλα πράγματα ταυτόχρονα; Υπάρχει περίπτωση αυτό να αλλάξει και πώς;
Να είσαι σίγουρος ότι μόνο μια χούφτα συγκροτημάτων που ασχολούνται με το metal ζουν από αυτό. Η συντριπτική πλειοψηφία των metal μουσικών έχουν και άλλα επαγγέλματα για να ζήσουν. Στην καλύτερη των περιπτώσεων τα κέρδη είναι ένα απλό μεροκάματο. Οπότε όσοι ξεκινάνε και νομίζουν ότι θα παίξουν metal και θα κονομήσουν, ας αρχίσουν να σκέπτονται καλύτερα να βρουν κάποιο άλλο είδος μουσικής να παίξουν.

Πείτε κάτι τελευταίο για τους οπαδούς σας στην Ελλάδα που σας στηρίζουν όλο αυτό το διάστημα, από τη μέρα που αποφασίσατε να διαλυθείτε, μέχρι τη στιγμή της επανένωσης σας...
Το “Communion” είναι αφιερωμένο σε όλους αυτούς που στήριζαν την μουσική μας ακόμα και όταν οι Septic Flesh δεν ήταν εν ενεργεία. Σας ευχαριστούμε, μας δίνετε την δύναμη να συνεχίσουμε.

  • SHARE
  • TWEET