Συνέντευξη: Diablo Swing Orchestra

Από τον Άλκη Κοροβέση, 28/12/2007 @ 06:01
Από τα σπλάχνα της Σουηδίας έχουν κατά καιρούς ξεπηδήσει συγκροτήματα που έχουν γράψει ιστορία στη μουσική και ιδιαίτερα στο χώρο του rock και του metal. Συγκροτήματα που με την παρουσία τους έχουν αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στις καρδιές πολλών που μεγάλωσαν με αυτά. Από τη Σουηδία έρχονται λοιπόν και οι Diablo Swing Orchestra, οι οποίοι μέσω του εξαιρετικού ντεμπούτο τους "Butcher's Ballroom" (www.rocking.gr/review1286.php) κατόρθωσαν να ταυτιστούν με το προοδευτικό, το νέο και το ελπιδοφόρο. Τα σημεία δείχνουν ότι μπορούν να ανοίξουν μία νέα σελίδα στην ιστορία της μουσικής και περίτεχνα να γράψουν πάνω της το όνομα τους.

Όλα τα παραπάνω, συνυπολογίζοντας τις ιδιαίτερες συνθέσεις τους και την όλη avant garde μυστηριακή ατμόσφαιρα που τους περιβάλλει, μας κίνησαν την περιέργεια και έτσι επικοινωνήσαμε μαζί τους. Δείτε τι μας είπαν για το δίσκο τους, την πιθανότητα να βρεθούν στη χώρα μας, τι νέο ετοιμάζουν για μας και φυσικά τη λύση του μυστηρίου με το μύθο που στοιχειώνει το όνομα τους εδώ και 500 χρόνια...



Καταρχάς, συστηθείτε στο ελληνικό κοινό. Πείτε μου μερικά πράγματα σχετικά με την ιστορία πίσω από τους Diablo Swing Orchestra.
Εν συντομία τα πράγματα έχουν κάπως έτσι:
Στη διάρκεια του 16ου αιώνα υπήρχε μια ορχήστρα στη Σουηδία που έπαιζε μουσική η οποία δεν ήταν αρεστή στους έχοντες την εξουσία εκείνη την εποχή. Για αυτό το λόγο παγιδεύτηκαν, κατηγορήθηκαν άδικα για ένα φόνο και καταδικάστηκαν σε θάνατο δι' απαγχονισμού. Πριν την εκτέλεση κατάφεραν να υπογράψουν ένα μυστικό συμβόλαιο που πέρασε στους απογόνους τους και τους μετέφερε την υποχρέωση να επανενώσουν την ορχήστρα 500 χρόνια μετά την δημιουργία της!
Ο χρόνος πέρασε και όλα τα μέλη βρήκαμε τα γράμματα που μας είχαν σταλεί και κατά αυτό τον τρόπο βρεθήκαμε μεταξύ μας. Φυσικά δε θέλαμε να απογοητεύσουμε τους προγόνους μας. Κάναμε την εντολή τους πράξη και ξεκινήσαμε αμέσως να γράφουμε μουσική. Μετά από 3 χρόνια κυκλοφόρησε και ο πρώτος μας δίσκος.

Πώς προέκυψε η χρήση αυτού του ονόματος; Υπάρχει δόση αλήθειας πίσω από τον μύθο;
Ναι, φυσικά! Όλα είναι αλήθεια. Δε θα ήταν δίκαιο από μέρους μας να κλέψουμε εμείς όλη τη δόξα για τη δημιουργία αυτής της εκπληκτικής μπάντας. Το όνομα το κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας.

Συγχαρητήρια για το "Butcher's Ballroom". Υπάρχει κάποιο concept στο οποίο βασίστηκε ο δίσκος;
Ευχαριστούμε. Θα μπορούσες να πεις ότι υπάρχει ένα concept, υπό την έννοια ότι θέλαμε να έχει την αίσθηση μιας παράστασης, για αυτό όπως ξέρεις είναι χωρισμένος και σε δύο μέρη ο δίσκος. Αρχικά σκεφτόμασταν να κάνουμε πιο έντονη αυτή την αίσθηση παρεμβάλλοντας παύσεις και θορύβους από το παρασκήνιο ανάμεσα στα κομμάτια, αλλά ο χρόνος μας πίεζε και έτσι δεν είχαμε την ευκαιρία να το κάνουμε σε αυτόν τον δίσκο. Ίσως γίνει στον επόμενο.

Με τι θέματα καταπιάνεστε στους στίχους σας; Πώς καταλήξατε στους περιβόητους στίχους του "Balrog Boogie";
Οι στίχοι μας έχουν να κάνουν με προσωπικές εμπειρίες του καθενός. Μπορεί να ακούγεται γενικό, αλλά δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο θέμα στο οποίο στηριζόμαστε. Προσπαθούμε να γράφουμε ό,τι ταιριάζει στη μουσική και ταυτόχρονα εκφράζει κάτι σε αυτόν που το γράφει. Σχετικά με το “Balrog Boogie”, απλά ταιριάξαμε στίχους στο κλίμα του τραγουδιού. Αυτό είναι όλο.



Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά ακούγοντας τη μουσική σας αισθάνθηκα λες και βρισκόμουν σε μια ταινία του Tim Burton. Αποτελούν πηγή έμπνευσης οι ταινίες του για σας;
Το έχουμε ακούσει αρκετές φορές αυτό είναι αλήθεια και καταλαβαίνω το συσχετισμό αλλά δεν μπορώ να πω ότι οι ταινίες του επηρέασαν σημαντικά τη μουσική. Παρόλα αυτά σκεφτόμαστε να γυρίσουμε ένα βιντεοκλίπ στο ύφος των ταινιών του Burton αλλά χρειαζόμαστε αρκετά λεφτά που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν διαθέσιμα.

Αν και ο δίσκος σας κυκλοφόρησε το 2006, φαίνεται πως μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κοινό έκανε φέτος. Είναι όντως έτσι και γιατί συνέβη αυτό;
Βγάλαμε σε κυκλοφορία το δίσκο μόνοι μας το 2006, χωρίς καμία χρηματική δυνατότητα προώθησης του. Ήταν δύσκολο να φτιάξουμε ένα όνομα με το να προωθούμε εμείς τους εαυτούς μας. Χρειαζόταν χρόνος. Μέχρι να κυκλοφορήσει από την Candlelight o δίσκος, εμείς είχαμε κατορθώσει να χτίσουμε κάτι και η προώθηση που είχαμε από τη διαφήμιση μας βοήθησε σημαντικά.

Πώς πάνε οι πωλήσεις του "Butcher's Ballroom";
Πραγματικά πολύ καλά. Δεν ξέρουμε τις επίσημες πωλήσεις στην Ευρώπη ακόμα, αφού εδώ κυκλοφόρησε μέσω της Candlelight.

Διαβάσατε καμία άσχημη κριτική για το album σας; Νομίζω ότι κάποιο ελληνικό περιοδικό βαθμολόγησε πολύ χαμηλά το δίσκο σας. Θα προσπαθούσατε να πείσετε όσους δεν τους αρέσετε για την αξία σας; Έχει σημασία για εσάς κάθε άποψη, είτε καλή, είτε κακή;
Σίγουρα υπάρχουν άσχημες κριτικές, αλλά για να είμαι ειλικρινής αυτό είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό και υγιές. Δεν νομίζω ότι η μουσική μας είναι για τον οποιονδήποτε. Άλλοι θα την λατρέψουν και άλλοι θα τη μισήσουν. Αυτό είναι κάτι που το δεχόμαστε απόλυτα.

Θεωρείτε την μπάντα περισσότερο metal ή στοχεύετε και σε πιο σύνθετο κοινό όπως αυτό της jazz ή του swing; Πώς θα χαρακτηρίζατε το στυλ σας;
Βασικά δεν έχουμε ένα συγκεκριμένο κοινό. Αντιθέτως νιώθουμε ικανοποιημένοι από οποιονδήποτε του αρέσει η μουσική μας, ανεξάρτητα του τι άλλα ακούσματα έχει. Μας αρέσει πολύ ο όρος “Riot Opera”. Περιγράφει απόλυτα την μουσική μας.

Ποιες είναι οι επιρροές σας; Μουσικές και μη.
Κάθε είδος groovy μουσικής είναι έμπνευση για μας, είτε πρόκειται για funk, είτε jazz, είτε metal. Γενικά οτιδήποτε σε κάνει να χτυπάς ρυθμικά το πόδι σου.

Υπάρχει κάποια μπάντα παρόμοια στο στυλ με σας για να προτείνετε;
Στο ίδιο στυλ δε θα το λέγα, ωστόσο οι Unexpect, οι Oceans Of Sadness και οι Stolen Babies προσεγγίζουν τον τρόπο με τον οποίο γράφουμε και εμείς μουσική.

Δώσε μου μια λίστα με τα δέκα τελευταία albums που έχετε ακούσει.
Jan Johansson – ”Jazz På Svenska”
Jeff Buckley – ”Grace”
Muse – ”Origin of symmetry”
Gompa – “Gompa”
LOK – ”Naken, Blästrad Och Skitsur”
Dia Psalma – ”Djupa Skogen”
Tori Amos – ”Boys For Pelé And Little Earthquakes”
Sepultura – ”Roots, Bloody Roots”
Ben Charest – “The Trio From Belville” OST

Πόσο εύκολο είναι να παίζετε τα κομμάτια σας live; Χρησιμοποιείτε επιπλέον μουσικούς ή προηχογραφημένα samples;
Ένας φίλος έπαιζε τρομπέτα σε μερικά live, αλλά πέρα από αυτά συνήθως είμαστε οι 6 μας. Δε μας αρέσει να χρησιμοποιούμε προηχογραφημένα μέρη γιατί κάνει το live λίγο στατικό και προτιμούμε να αλλάζουμε λίγο τη δομή των κομματιών για να μπορούμε να τα παίξουμε.

Ποια η γνώμη σας για τη χρήση του internet για "κατέβασμα" τραγουδιών; Ξέρεις ότι οι Radiohead έβγαλαν το νέο τους δίσκο στο site τους και άφησαν τον κόσμο να επιλέξει αν και πόσο θα πλήρωνε για να το κατεβάσει; Θα το κάνατε ποτέ αυτό; Είναι πιστεύεις μια κίνηση για να πέσουν οι τιμές των δίσκων;
Για μας το Internet είναι ένα εργαλείο που έχει συμβάλλει τα μέγιστα στο να γίνουμε γνωστοί σε πάρα πολύ κόσμο. Και για να είμαι ειλικρινής, δε νομίζω ότι θα βρισκόμασταν σε αυτή την θέση χωρίς αυτό. Πιστεύω πως όποιου του αρέσει η μουσική μας θα αγοράσει και τον δίσκο μας κάποια στιγμή.



Είναι καλύτερο για μια μπάντα να προωθεί και γενικότερα να αναλαμβάνει πλήρως τις δουλειές της από το να εξαρτάται από μια εταιρεία για την ίδια δουλειά;
Νομίζω ότι είναι ζωτικής σημασίας για μια μπάντα να μη στηρίζεται σε κανένα για να γίνει επιτυχημένη. Αν δουλεύεις σκληρά για να κάνεις την μουσική σου γνωστή στον κόσμο και τα καταφέρνεις, τότε οι εταιρείες θα θέλουν να συνεργαστούν μαζί σου. Τότε είσαι σε καλύτερη θέση να διαπραγματευτείς, παρά αν άφηνες τη δουλειά της προώθησης σε κάποιον άλλο. Αν είχαμε στείλει ένα κακογραμμένο demo σε κάποια εταιρεία, αμφιβάλλω αν αυτή θα έδειχνε ενδιαφέρον για μας.

Πολλές επανασυνδέσεις γίνονται τώρα τελευταία. Οι Carcass, οι Led Zeppelin, οι At The Gates... Κυρίως για την πραγματοποίηση συναυλιών. Πως σας φαίνεται αυτό;
Τα reunions είναι καλά αν τα μέλη του συγκροτήματος νιώθουν ότι έχουν κάτι να δώσουν σε μουσικό επίπεδο. Αλλά το να επανασυνδεθείς μόνο και μόνο για τα λεφτά, πρέπει να είναι πολύ βαρετό.

Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα σας; Θα κρατήσετε ανέπαφες τις jazz επιρροές σας και στον επόμενο δίσκο;
Τόσο οι jazz όσο και οι swing επιρροές θα είναι παρούσες και στον επόμενο δίσκο. Αλλά δεν είναι κάτι που θα το κάνουμε εξαιτίας του ονόματος μας. Το “swing“ στο Diablo Swing Orchestra αναφέρεται κυρίως στο γεγονός ότι παίζουμε χορευτική μουσική και όχι τόσο στο swing ρεύμα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Κάποια περιοδεία ή ίσως ένα καινούριο album;
Μόλις επιστρέψαμε από 2 συναυλίες στο Βέλγιο, οι οποίες πήγαν πολύ καλά. Μέχρι στιγμής, οι μόνες επιβεβαιωμένες συναυλίες είναι μία στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Μάρτη του 2008 και μια τέλη Ιουνίου στη Γερμανία. Στα μέσα Δεκέμβρη θα μπούμε στο studio για να ηχογραφήσουμε μερικά demo. Ευελπιστούμε ότι θα ξεκινήσουμε τις ηχογραφήσεις κάπου μεταξύ καλοκαιριού και φθινοπώρου του 2008, αν και τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα. Τα πάντα εξαρτώνται από το πόσες συναυλίες θα κάνουμε.

Πότε και από ποια εταιρεία θα κυκλοφορήσει ο νέος σας δίσκος;
Αυτό δεν έχει αποφασιστεί ακόμα.



Κάποιο ιδιαίτερο μήνυμα για τους Έλληνες φίλους σας; Ίσως μια υπόσχεση για κάποια live εμφάνιση εδώ; Κάτι τέτοιο θα ξεπερνούσε κάθε προσδοκία μας.
Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να κανονίσουμε συναυλίες σε όλη την Ευρώπη. Από τη στιγμή που δεν έχει επισημοποιηθεί τίποτα, δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα πράγματα για τώρα. Σίγουρα θα γίνουν πολλές συναυλίες στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2008.

  • SHARE
  • TWEET