The Gathering

Afterwords

Psychonaut (2013)
Από τον Γιάννη Βόλκα, 16/10/2013
Οι Gathering φρόντισαν το "Afterwords" να αποκτήσει τέτοια μορφή και διάρκεια ώστε να «αξίζει τα λεφτά του»
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Στην πολυετή καριέρα τους οι Gathering δεν σταμάτησαν ποτέ να εξελίσσουν τον ήχο τους, να πραγματοποιούν, άφοβα, από μικρά έως τεράστια μουσικά άλματα δίχως να υπολογίζουν τις συνέπειες. Μεγάλη μερίδα του κοινού τους δεν άντεξε τις συνεχείς μεταβολές καθώς και τον πιο εναλλακτικό και πειραματικό προσανατολισμό τους με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει τους Ολλανδούς. Αντίθετα, υπάρχουν ορισμένοι που ακολουθούν πιστά την πορεία των Gathering, ωριμάζουν μουσικά, παράλληλα με το αγαπημένο τους συγκρότημα.

Σε αυτούς απευθύνεται το φετινό "Afterwords" που έρχεται αστραπιαία γρήγορα, για τα δεδομένα των Ολλανδών, μετά το περσινό "Disclosure". Αν και δεν είναι δυνατό να θεωρηθεί ολοκληρωμένη studio κυκλοφορία, οι Gathering εδώ φρόντισαν ,έχοντας νοιώσει στο πετσί τους στο παρελθόν την αισχροκερδή εκμετάλλευση των οπαδών από τις δισκογραφικές εταιρείες, ώστε το, αρχικά, EP να αποκτήσει μορφή και διάρκεια το οποίο θα «αξίζει τα λεφτά του».

Παράλληλα με τις πρώτες ακροάσεις, επικοινωνήσαμε με τον κιθαρίστα και mastermind René Rutten ο οποίος αποδείχτηκε ο πιο κατάλληλος για να μας διαφωτίσει σε ορισμένες ιδιαιτερότητες του δίσκου.

Η αρχική ιδέα του "Afterwords" προέκυψε λόγω της επίμονης ζήτησης του "Afterlights", EP που κυκλοφόρησε σε περιορισμένα αντίτυπα βινυλίου μαζί με το "Disclosure". Έτσι εδώ βρίσκουμε τα τρία αντίστοιχα κομμάτια (απουσιάζει μόνο το "Meltdown"), τo πανέμορφα αργόσυρτο "Echoes Keep Growning" (remake του "I Can See Four Miles"), το "Tuning In, Fading Out" (remake του "Missing Seasons") με τα μαγευτικά φωνητικά της Silje και το σύντομο σε διάρκεια, ακυκλοφόρητο "Afterlights". Ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο, συνέχισαν τα remake, προσθέτοντας το "Sleep Paralysis" (remake του "Paralyze") με τα έντονα Dead Can Dance στοιχεία (μην ξεχνάμε ότι οι Gathering από τις αρχές τις καριέρας τους έδειξαν την αγάπη τους για το ντουέτο Gerrard / Perry) και το "Barenfels" (remake του "Heroes For Ghosts") στο οποίο ακούμε τον 95-χρονο παππού  της Silje Wergeland να διηγείται ιστορίες από τον πόλεμο.

Επιπλέον έχουμε το instrumental post rock "S.I.B.A.L.D" (Sometimes It's Better A Little Dusty),εμπνευσμένο από την νορβηγική φύση, την συνέχεια της τριλογίας Gemini αλλά και την διασκευή στο "Areas" του λονδρέζικου new wave συγκροτήματος New Musik. Για το τέλος κρατήσαμε το πιο σημαντικό, την συμμετοχή του πρώτου τραγουδιστή των Gathering, Bart Smits, υπεύθυνο για τα brutal φωνητικά στο ντεμπούτο τους "Always". Στο ομώνυμο "Afterwords" όμως μας παρουσιάζει μια διαφορετική πλευρά του εαυτού του συντελώντας τα μέγιστα στην σκοτεινή ατμόσφαιρα του κομματιού με φωνητικά που θυμίζουν από τον Brendan Perry μέχρι τον Fernando Ribeiro. Η επανασύνδεση των «Gathering '92» μπορεί να είχε ως αφετηρία το αίσθημα νοσταλγίας αλλά όταν μια ομάδα από ανήσυχα μυαλά συγκεντρώνεται η έμπνευση και η δημιουργικότητα μοιάζουν μονόδρομος.

Μουσικά το "Afterwords" διαφέρει ακόμα και από το προηγούμενο "Disclosure". Κρατά τα post rock / dreampop στοιχεία και τις Dead Can Dance επιρροές αλλά τα συνδυάζει με ηλεκτρονικά effects του πληκτρά Frank Boeijen ο οποίος, υποθέτουμε, ότι έχει αναλάβει μεγάλες πρωτοβουλίες στα συγκεκριμένα remake. Το "Afterwords" απέχει φυσικά ακόμα περισσότερο συγκριτικά με οποιαδήποτε προηγούμενη δουλειά των Ολλανδών.

Συμπερασματικά το "Afterwords" δεν είναι η κυκλοφορία με την οποία οι Gathering θα αποκτήσουν νέους οπαδούς. Δείχνει όμως ότι οι Ολλανδοί (με την Νορβηγίδα τραγουδίστρια) δεν έχουν καμία διάθεση να σταματήσουν την πρωτοποριακή πορεία τους και συνεχίζουν ακόμα και μετά από δυο δεκαετίες να σέβονται τους οπαδούς τους προσφέροντάς τους πλούσιες και ποιοτικές δουλειές.
  • SHARE
  • TWEET