Shadow Gallery

Carved In Stone

Magna Carta (1995)
Από τον Πάνο Παπάζογλου, 01/10/2010
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
"Tyranny" ή "Carved In Stone"; Ένα ερώτημα, το οποίο μεταξύ των οπαδών των Shadow Gallery μοιάζει να μην επιζητά κατ' ανάγκην απάντηση, μιας και τα δύο συγκεκριμένα άλμπουμ εκείνης της χρυσής εποχής για τη μπάντα, αποτελούν με χαρακτηριστική άνεση δύο ογκόλιθους του χώρου. Εμείς θα ασχοληθούμε με το "Carved In Stone", όχι βέβαια γιατί προέκυψε από κλήρωση, αλλά επειδή συνήθως το πρώτο άλμπουμ μιας μπάντας που τυχαίνει να βιώσει ένας νέος ακροατής, τον προδιαθέτει θετικά ή αρνητικά. Οπότε στην περίπτωση του συγκεκριμένου άλμπουμ, τα πράγματα είναι λίγο - πολύ γνωστά για όσους έτυχε να το ακούσουν πρώτο.

Το "Carved In Stone" λοιπόν, αποτελεί ένα από τα πιο οφθαλμοφανή παραδείγματα της εκπληκτικής παραγωγής progressive metal δίσκων από τις αρχές μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας των '90s. Οι Shadow Gallery, έχοντας αφήσει πίσω τους το πολύ ενδιαφέρον, ομώνυμο ντεμπούτο τους, «στρατολογούν» τον πολυθεσίτη Gary Wehrkamp και εμφανίζονται ανανεωμένοι σε μεγάλο βαθμό, παραδίδοντας ένα μοναδικό αριστούργημα.

Εκείνη την περίοδο, όταν τα φώτα της δημοσιότητας ήταν στραμμένα σε άλλου είδους μουσικές αντιλήψεις και μόδες, οι Shadow Gallery παρέδωσαν το "Carved In Stone", το οποίο βρίθει εμπνεύσεως και αγκαλιάζει άκρως επιτυχημένα τα πρότυπα που έθεσαν οι μεγάλοι Dream Theater, προχωρώντας ένα βήμα κοντύτερα στη μελωδία, πάντα με τις πολυποίκιλες ενορχηστρώσεις να συνοδεύουν. Καλύτερο παράδειγμα από το επικό, 22 λεπτών "Ghostship", με τα επτά επιμέρους μέρη του, δύσκολα μπορεί να φέρει κανείς. Από κει και πέρα, το "Cliffhanger", το οποίο ανοίγει εντυπωσιακά το άλμπουμ ή το αιώνιο, "Crystalline Dream", αποτελούν από μόνα τους κομμάτια, τα οποία παραδοσιακά προκαλούν μοναδικά συναισθήματα και δέος, χαρακτηριστικά που οι Shadow Gallery προσέφεραν έκτοτε απλόχερα.

Οι ερμηνείες του Mike Baker, είναι από εκείνες, οι οποίες μετά από τόσα χρόνια παραμένουν όχι απλά αξεπέραστες, αλλά και στην ουσία αποτελούν κάτι σαν εγχειρίδιο σωστής μελωδικής progressive metal αισθητικής, όσον αφορά τον τρόπο προσέγγισης ενός τέτοιου υλικού. Σε συνδυασμό με τις εμπνευσμένες συνθετικές δομές, τα σημεία εντυπωσιασμού και τις μοναδικές μελωδίες, το "Carved In Stone" ίσως αποτελεί ένα από τα κλασικά – αρχετυπικά άλμπουμ του progressive metal ήχου. Αν η μπάντα κατάφερνε από εκείνη την εποχή να δώσει συναυλίες και να προσεγγίσει και άλλο κόσμο με την μουσική της, σίγουρα πλέον θα μιλάγαμε για ένα μεγαθήριο του χώρου και από άλλη άποψη, εμπορική ή έστω από θέμα ευρύτερης αναγνώρισης, καθώς με δίσκους σαν αυτόν, ή το "Tyranny" που ακολούθησε, οι Shadow Gallery κέρδισαν την υστεροφημία τους και με το παραπάνω.

Το σημαντικό στοιχείο, το οποίο έκανε τους Shadow Gallery, τους Symphony X και γενικώς τις μεγάλες μπάντες που ξεπήδησαν μετά το «μπαμ» του "Images And Words", είναι ότι κατάφεραν να αποκτήσουν δική τους προσωπικότητα και να ξεχωρίσουν από την πρώτη στιγμή, χάρη στο ταλέντο τους και την σωστή απορρόφηση επιρροών. Οι Queensryche, οι Dream Theater, οι Fates Warning και οι Rush άσκησαν μεγάλη επιρροή, κάτι που ευτυχώς λειτούργησε περισσότερο σαν ώθηση, παρά ως μίμηση και επομένως οι Shadow Gallery απέκτησαν τον ήχο τους.
Η μπάντα πλέον, αποφάσισε να βγει από την αφάνεια της συναυλιακής αποχής και να δώσει μια σειρά εμφανίσεων με αφορμή και το πρόσφατο, "Digital Ghosts" άλμπουμ τους. Το "Carved In Stone" παρόλα αυτά, είναι σίγουρο ότι θα εκπροσωπηθεί επάξια και ακόμα πιο σίγουρο, ότι το συγκεκριμένο άλμπουμ θα αποτελεί σήμα κατατεθέν της μεγάλης (και) των 90s progressive metal σχολής.
  • SHARE
  • TWEET