Bongripper

Miserable

Self Released (2014)
Από τον Μανώλη Κληρονόμο, 27/10/2014
Μια αέναη κατάβαση στην κόλαση διαμέσου συντριπτικών ήχων
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;
Οι Bongripper είναι από τις ελάχιστες μπάντες που ενώ παραμένουν αυστηρά DIY, αρνούμενοι να συνεργαστούν με οποιαδήποτε δισκογραφική κυκλοφορώντας αποκλειστικά αυτοχρηματοδοτούμενα άλμπουμ, η δημοτικότητά τους εν τέλει ανεβαίνει κατακόρυφα δίσκο με δίσκο. Το προ τετραετίας ανεπανάληπτο "Satan Worshipping Doom" έπαιξε αποφασιστικό ρόλο, ενώ η περσινή τους εμφάνιση στο Roadburn (παίζοντας δύο διαφορετικά σετ κιόλας), που έκανε άπαντες να παραμιλάνε, τους έφερε την παγκόσμια καθιέρωση.

Η ιστορία τους ξεκινάει εκεί που τελειώνει το "Dopesmoker" των Sleep. Όταν το άκουσαν πρώτη φορά, μένοντας έκπληκτοι που τελείωσε στα 63 λεπτά ενώ θα μπορούσε να συνέχιζε κάλλιστα μέχρι τα 80 καλύπτοντας ολόκληρο το format του δίσκου, αστειευόμενοι είπαν ότι ήταν σαν να τους πήραν βίαια (rip) το bong που κάπνιζαν. Έτσι, πήραν το όνομα Bongripper και κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους, "The Great Barrier Reefer", ένα μονοκόμματο οργανικό έπος 80 λεπτών. Στη συνέχεια, κυκλοφόρησαν το αριστούργημά τους, "Hippie Killer", το οποίο είναι ένα από τα καλύτερα και πιο πειραματικά sludge άλμπουμ που έχουν βγει ποτέ και καταπιάνεται με σχεδόν κάθε πτυχή του ακραίου μέταλ από sludge βαρβατίλες σε grind παροξυσμούς. Από εκεί και πέρα πειραματίστηκαν έντονα με το drone για να φτάσουν στο 2010 και το προαναφερθέν "Satan Worshipping Doom".

Μετά από μερικά EP, μια επανέκδοση του "Hate Ashbury" και ένα split με τους Ευρωπαίους θεούληδες Conan, ήρθε η στιγμή για τον έκτο full length δίσκο τους.

«Endless. Descent. Into Ruin.»

Αυτή η φράση, εκτός από τους τίτλους των τριών τραγουδιών που αποτελούν το "Miserable", περιγράφει και πολύ συνοπτικά το περιέχομενο. Γιατί το "Miserable" είναι ακριβώς αυτό. Μια αέναη κατάβαση στον όλεθρο.

Συνεχίζοντας  σε αυστηρά instrumental μονοπάτια (εξαιρείται το "Terrible Bear Attack" από το "Hippie Killer" που είναι το μοναδικό κομμάτι στη δισκογραφία τους που έχει φωνητικά), οι Bongripper δημιουργούν ένα επίπονο ταξίδι στην άβυσσο, φορτώνοντας το με διαολεμένα βαριές κιθάρες και εκκωφαντικό μπάσο, κάνοντας το feedback να βαράει στο στήθος τόσο που δυνατά που να νομίζεις ότι θα εκραγεί, ενώ σε σταθερά αργόσυρτους ρυθμούς τα πρωτόγονα τύμπανα δίνουν έναν μυστηριακό αέρα στις συνθέσεις. Αυτά μπορεί να ακούγονται κοινότοπα αλλά οι Bongripper δεν είναι μια κοινότοπη μπάντα. Εκεί που ξεχωρίζουν είναι στη χρήση των ambient / noise εφέ που μπαίνουν σφήνα μέσα στα κομμάτια, καταφέρνοντας έτσι να εντείνουν την συντριπτική τους ατμόσφαιρα. Μέσα σε αυτήν τη noise ατμόσφαιρα αναδύονται εξαιρετικά riff που εναλλάσονται μεταξύ τους κάθε μερικά λεπτά, συντελώντας ταυτόχρονα σε ένα εξαίσιο χτίσιμο των τεράστιων σε διάρκεια κομματιών, τα οποία κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι τέλους.

Παρ' όλα αυτά, ο δίσκος θα μπορούσε να είχε ακόμα πιο έντονες στιγμές. Από τη μία του λείπουν αυτοί οι αντισυμβατικοί post-metal πειραματισμοί, τα grind περάσματα και τα nerd-ικα drone layers που ακολουθούσαν τον αριθμό «π», που είχαμε συναντήσει στο "Hippie Killer" και από την άλλη στερείται της πρωτόγνωρης και επικής μεγαλοπρέπειας του προκατόχου του "Satan Worshipping Doom" στο οποίο είχαμε ακούσει μέχρι και black metal blasts. Ακόμα, το -σχεδόν 30 λεπτών- "Into Ruin" που κλείνει τον δίσκο δεν έχει αυτή την εγκεφαλική πολυπλοκότητα των δύο προηγούμενων κομματιών και δημιουργεί την αίσθηση ότι ανά πάσα στιγμή θα έρθει το πολυπόθητο ξέσπασμα που θα μας καταστρέψει τα μυαλά αλλά τελικά δεν έρχεται ποτέ.

Εν τέλει, το "Miserable" ναι μεν είναι εντυπωσιακό, ακραίο και τρομακτικό την ίδια στιγμή αλλά του λείπει αυτή η φρεσκάδα που διακατείχε τους προηγούμενους δίσκους, με αποτέλεσμα να ηχεί περισσότερο σαν μια απλουστευμένη εκδοχή του "The Great Barrier Reefer". Ό,τι και να λέμε όμως, οι Bongripper είναι εγγύηση και δεν πρόκειται να απογοητεύσουν όλους εσάς που επιζητείτε ένα ακραίο ταξίδι στην κόλαση.

Τέλος, απευθύνω δημόσια έκκληση σε όλους τους διοργανωτές αυτού του τόπου. Φέρτε τους για live.
  • SHARE
  • TWEET