Avantasia

Moonglow

Nuclear Blast (2019)
Από τον Σπύρο Κούκα, 30/01/2019
Με περίσσεια αυτοπεποίθηση και βρισκόμενος στον πιο έντονο δημιουργικό οίστρο των τελευταίων χρονών, ο Tobias Sammet μας προσφέρει μια ακόμη απολαυστική κυκλοφορία
Πώς βαθμολογείτε το δίσκο;

Πάνε σχεδόν είκοσι χρόνια από τη στιγμή που ο - νεαρός τότε - Tobias Sammet αποφάσιζε να θέσει προς υλοποίηση το όνειρο του να δημιουργήσει ένα άλμπουμ που θα συμμετείχαν όλα τα είδωλα του σε εκείνο. Με τους Edguy ραγδαία ανερχόμενους εκείνη την εποχή και με την power metal σκηνή ακόμη στα ντουζένια της, τα δύο μέρη της "Metal Opera" του Avantasia project υπήρξαν το αποτέλεσμα αυτού του μεγαλεπήβολου οράματος, ένα αποτέλεσμα που δικαίωσε στον υπερθετικό βαθμό το πείσμα και τις προσπάθειες του Γερμανού μουσικού να συνυπάρξει μουσικά με κάποιους από τους καλλιτέχνες που τον επηρέασαν και τον στιγμάτισαν.

Επιστρεφοντας στο σήμερα, οι Avantasia έχουν γιγαντώσει το όνομα τους, όντας ένα από τα πιο επιτυχημένα live acts εκεί έξω και κυκλοφορωντας σταθερά και μόνο σπουδαίες δουλειές, στις οποίες παρελαύνουν κορυφαία ονόματα του σκληρού ήχου. Έτσι, δεν θα ήταν υπερβολικό να πούμε πως ο Tobias Sammet θεωρείται πλέον ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς στο power metal στερέωμα και δη στο ευρωπαϊκό σκέλος αυτού, έχοντας ακόμη τόσο τη θέληση όσο και την ικανότητα να παραμείνει άκρατα δημιουργικός εντός εκείνου.

Με αυτά κατά νου, μονάχα εντύπωση δεν προκαλεί το ποιόν του όγδοου κατά σειρά άλμπουμ που φέρει την Avantasia σφραγίδα ποιότητας, καθώς το "Moonglow" έρχεται να διαδεχθεί το προ τριετίας πολύ καλό "Ghostlights". Τα πάντα, άλλωστε, που έκαναν τους Avantasia αυτό που είναι, βρίσκονται και πάλι παρόντα˙ οι εντυπωσιακές guest συμμετοχές (με δέκα - μαζί με τον Sammet - πρωτοκλασάτα ονόματα τραγουδιστών να μοιράζονται τα φωνητικά μέρη), μια ακόμη ενδιαφέρουσα ιστορία γεμάτη μεταφορές κι αλληγορίες και, το κυριότερο, μονάχα σπουδαίες συνθέσεις με σαφή λόγο ύπαρξης.

Συνθέτοντας δίχως ουσιώδεις περιορισμούς, αλλά με περίσσεια αυτοπεποίθηση και βρισκόμενος στον πιο έντονο δημιουργικό οίστρο των τελευταίων χρονών, ο Tobias μοιάζει ασταμάτητος. Μάλιστα, ο Γερμανός μουσικός καταφέρνει κάτι πραγματικά αξιοσημείωτο, καθώς γράφει στο απόλυτα προσωπικό του ύφος, την ίδια στιγμή που το συνθετικό του υπόβαθρο προσαρμόζεται στις ανάγκες και την προσωπικότητα του εκάστοτε guest τραγουδιστή με χαρακτηριστική άνεση.

Έτσι, σε συνθέσεις όπως το "Book Of Shallows" (με τις συμμετοχές των Hansi Kursch, Mille Petrozza και Jorn Lande, το πιο επιθετικό ανά στιγμές riffing και τις ορμητικές διαθέσεις), το "Lavender" (με τη φωνάρα του Bob Catley και το συνθετικό μοτίβο να φέρνουν Magnum συνειρμούς), το "The Raven Child" (το λες και μικρό αδερφάκι του ομότιτλου έπους από το "The Scarecrow") ή το καταληκτικό "Requiem For A Dream" (τελειωμένη europower-ιά για απανωτά repeat, στην οποία και κάνει την εμφάνιση του σε ακόμη ένα Avantasia άλμπουμ ο Michael Kiske), τα πάντα λειτουργούν ρολόι, δίχως να περισσεύει ούτε νότα έμπνευσης.

Στα "Invincible" και "Alchemy" ευεργετούμαστε με δύο τραγούδια που αναδεικνύουν τη σπουδαία φωνή του Geoff Tate, με το πρώτο να κρύβει μέσα του ένα ανατριχιαστικό ντουέτο του με τον Tobias Sammet και το δεύτερο, πιθανότατα, να αποτελεί την κορυφαία σύνθεση στην οποία έχει τραγουδήσει εδώ και πραγματικά πολλά χρόνια (με σαφείς αναφορές - σε δομές και ατμόσφαιρα - στις παρελθούσες Queensryche μέρες). Ομοίως και στο ντουέτο του Tobias και της Candice Night (η οποία συμπληρώνει την τριάδα των πρωτοεμφανιζόμενων τραγουδιστών σε άλμπουμ των Avantasia) στο ομότιτλο κομμάτι, βρίσκουμε τη πιο «ραδιοφωνική» στιγμή του άλμπουμ, ένα τραγούδι άμεσα εύληπτο και με κολλητικό ρεφρέν, όπου ταιριάζει «γάντι» η φωνή της τραγουδίστριας των Blackmore's Night.

Όσο, δε, για το εναρκτήριο δεκάλεπτο "Ghost In The Moon" (στο οποίο και τραγουδάει μονάχα ο ίδιος ο Tobias), προσωπικά το θεωρώ ως το πιο αντιπροσωπευτικό τραγούδι για το τί είναι στην πραγματικότητα οι Avantasia. Κοινώς, αποτελούν εκείνο το κομμάτι του Tobias Sammet που συνεχίζει και ονειρεύεται ασυγκράτητα και δίχως φραγμούς, έχοντας πλέον κερδίσει με το σπαθί του το δικαίωμα να στέκεται πρώτος μεταξύ ισάξιων (ή ακόμα και καλύτερων) συναδέλφων καλλιτεχνών χωρίς κανείς να μπορεί να πει κουβέντα.

Κι αν ο ίδιος ο Tobias προφανώς δεν μπορεί να ξεχωρίσει κάποια από τις δουλειές του (όπως, άλλωστε, δήλωσε στην πρόσφατη συνέντευξη που μας παραχώρησε), δεν μπορώ να πω το ίδιο κι εγώ, καθώς το "Moonglow" παίζει για μια ακόμη, πολλοστή φορά στα ηχεία μου. Ίσως στο πιο ολοκληρωμένο, ενδιαφέρον και, τελικά, καλύτερο Avantasia άλμπουμ από το 2010 και τη διπλή κυκλοφορία των "The Wicked Symphony"/"Angel Of Babylon" (και δίχως να έχω να προσάψω κάτι στα έτσι κι αλλιώς αγαπημένα "The Mystery Of Time" και "Ghostlights"), ο Tobias Sammet συνεχίζει και κρατά στο προσκήνιο σχεδόν μόνος του ένα είδος που αγκομαχάει να ξανασταθεί στα πόδια του σαν κάποτε, προσφέροντας μας μια ακόμη απολαυστική κυκλοφορία.

  • SHARE
  • TWEET