Πώς γίνεται ένας Νο.1 δίσκος να εμφανίζει μηδενικές πωλήσεις;

Ρωτήστε τον Kanye West!

05/04/2016 @ 17:45

Με το μουσικό streaming σε άνθηση και τις πωλήσεις δίσκων σε ελεύθερη πτώση, το να μετράται απλώς ο αριθμός των αντιτύπων που πωλήθηκαν κάθε βδομάδα δεν αρκεί πλέον για να καθοριστεί με ακρίβεια η δημοφιλία ενός άλμπουμ, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.

Έτσι, το ίδιο το Billboard έκανε τις απαραίτητες μετατροπές στο σύστημα με το οποίο καταρτίζει την φημισμένη λίστα του, το Billboard 200, ώστε να συνυπολογίζει πλέον και τα δεδομένα από το streaming σε συνδυασμό με τις φυσικές και ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Τα άλμπουμ πλέον «επιβραβεύονται» με έναν πόντο δημοφιλίας τόσο από μία πώληση, όσο και από δέκα «κατεβάσματα» ενός τραγουδιού ή από 1.500 ακροάσεις του μέσω κάποιας πλατφόρμας μουσικού streaming. 

Οι καινοφανείς κανόνες επηρέαζαν μόνο κατ’ ελάχιστον την κατάταξη, μέχρι που τον τελευταίο μήνα η Rihanna είδε το "Anti" να γίνεται το Νο1 άλμπουμ με τις λιγότερες πωλήσεις στην μουσική ιστορία, με τα μόλις 17.000 αντίτυπα να ενισχύονται με 37.000 ισοδύναμες μονάδες από το streaming και το downloading.

Χάριν στους νέους δείκτες, ο δίσκος με τις υψηλότερες φυσικές πωλήσεις, το "Hymns" των Joey + Rory, κόλλησε στην τέταρτη θέση του chart.

Τώρα, βρισκόμαστε πλέον με ένα ακόμη πιο οξύμωρο στατιστικό φαινόμενο προ των πυλών: Καθώς ο Kanye West κυκλοφόρησε επιτέλους το πολύκροτο "The Life Of Pablo" και εκτός Tidal (το βρίσκετε πλέον και σε Apple Music ή Spotify), το άλμπουμ σημείωσε τεράστια επιτυχία σε όλες τις πλατφόρμες και είναι καθ’ οδόν για την πρωτιά της επόμενης εβδομαδιαίας Billboard 200 λίστας. Μόνο που θα εμφανίζει σχεδόν μηδενικές πωλήσεις!

Το άλμπουμ δεν πωλείται πουθενά πέραν από την επίσημη ιστοσελίδα του ίδιου του Kanye, αλλά φέρεται να συγκεντρώνει πάνω από 60.000 ισοδύναμους πόντους από το downloading ή το streaming.

  • SHARE
  • TWEET