Μέχρι ποια ηλικία ακούμε εμπορική μουσική;

Τα στοιχεία μιας νέας έρευνας προήλθαν από ακροατές του Αμερικανικού Spotify

04/05/2015 @ 09:45
Ο Ajay Kalia, ένας νεαρός προγραμματιστής που ασχολείται με στοιχεία και δεδομένα σε μουσικές πλατφόρμες, παρουσίασε μια δική του έρευνα που θέλει να αποδείξει πως, κατά μέσο όρο, ένας ακροατής σταματά να ακούει mainstream (εμπορική) μουσική στα 33 του.

Χρησιμοποιώντας ένας «εργαλείο» του Spotify που εξατομικεύει τις επιλογές του ακροατή, θέλει να δείξει πως όσο μεγαλώνει ο ακροατής, μειώνεται το ενδιαφέρον τους σε επιτυχίες και αναζητά, είτε νέα είδη, είτε ξαναγυρνάει σε όσα άκουγε πιο μικρός.

Για παράδειγμα, τον Ιανουάριο του 2015, η Taylor Swift ήταν στην κορυφή της δημοτικότητας μεταξύ νεαρών χρηστών του Spotify, με τον Eminem να είναι στο νούμερο 50, τους Muse στο 250, την Norah Jones στο 1000.

H έρευνά του έδειξε πως, σε μέσο όρο, ο ακροατής σταματά να ακούει νέα μουσική στην ηλικία των 33. Αναφέρει πως ενώ οι νέοι ακούνε σε πολύ μεγάλο βαθμό τις γνωστές επιτυχίες, αυτή η τάση ξεκινά να πέφτει σε σταθερό ρυθμό μέχρι τα 29 με 30 τους. Όταν ξεπερνούν τα 30, πάντα με την έρευνα, οι επιλογές και τα ακούσματα «ωριμάζουν» και η mainstream μουσική, αντιπροσωπεύει ένα πολύ μικρότερο πλέον ποσοστό στο streaming τους. «Για τον μέσο ακροατή, λίγο πριν τα 35 τους, όσα ακούνε δείχνουν αυτό που θα είναι στο υπόλοιπο της ζωής τους»

Άνδρες και γυναίκες, σε νεαρή ηλικία, ακούνε το ίδιο εμπορική μουσική. Oι γυναίκες παρουσιάζουν μια μικρή, αλλά σταθερή, ελάττωση στο άκουσμα pop μουσικής στις ηλικίες 13-49 ενώ οι άνδρες από νεαρή ηλικία και μέχρι τα 31,32 σταματούν να ακούνε ολοένα και λιγότερο pop μουσική, σε γρηγορότερους ρυθμούς. Αν μάλιστα γίνει κάποιος γονέας, τότε «γερνάει» μουσικά κατά 4 έτη η σχέση του με τη μουσική.

O Kalia επιχειρώντας να αποδείξει πως εξηγεί τη τάση να έλκεται ολοένα και λιγότερο κάποιος προς την mainstream μουσική, αναφέρει δύο παράγοντες: Πρώτον, οι ακροατές ανακαλύπτουν άλλα είδη μουσικής, λιγότερα γνωστά, που δεν άκουγαν όσα ήταν νέοι στο ραδιόφωνο από καλλιτέχνες με μικρότερη επιτυχία και επιρροή. Δεύτερον, επιστρέφουν σε όσα άκουγαν όταν μεγάλωναν αλλά πλέον δεν είναι «της μόδας».

Aν σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, από εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλα τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας.
  • SHARE
  • TWEET