«Ελεύθερη πτώση» για τις πωλήσεις

To «παιχνίδι» περνά πλέον στις streaming υπηρεσίες

26/01/2015 @ 10:30
H αμερικανική εταιρεία Nielsen «σκανάρει» καθημερινά τη συμπεριφορά του μουσικού καταναλωτή.

Καταγράφει «φυσικές» πωλήσεις, ψηφιακές, υπηρεσίες streaming και ραδιοφωνικά airplays. Τα αποτελέσματά της χρησιμοποιούνται από τις δισκογραφικές και κάθε είδους μουσικής υπηρεσίας, για σχεδιασμό μελλοντικών κινήσεων.

Οι οποίες, τα τελευταία χρόνια, δεν αποδεικνύονται -για αυτούς βέβαια- σωστές. Οι αριθμοί του 2014 δείχνουν νέα και μεγαλύτερη πτώση αγοράς CD της τάξης του 14%, όπως και αυτοί της ψηφιακής αγοράς (κάτω 10%). Το βινύλιο στις ΗΠΑ είχε φοβερή άνοδο πωλήσεων (51% τα εκατό), αλλά τα 9.200.000 βινύλια που πουλήθηκαν είναι «σταγόνα» στον ωκεανό. Τα CD, που θεωρούνται «νεκρά» πούλησαν 15 φορές περισσότερο.

Το «παιχνίδι» έχει μεταφερθεί στις streaming υπηρεσίες. Ρεπορτάζ αναφέρουν πως το 30% των καταναλωτών, χρησιμοποιεί πια μόνο streaming. Από αυτούς, το 23% αγόραζε τουλάχιστον 1 CD το μήνα, τώρα πλέον όχι. Το Spotify και παρόμοιες υπηρεσίες εξαπλώνονται παγκοσμίως, Το Spotify τον περασμένο Μάιο έφτασε τους 40 εκατομμύρια συνδρομητές, από 24 έναν χρόνο πριν, ενώ τα streams των τραγουδιών (στην Βρετανία πχ) διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2013.

Η εφαρμογή Shazam, ενώ χρησιμοποιείται από 100 εκατομμύρια πελάτες (60% πάνω) έπεσε από το 1 εκατομμύριο στις 400.000 αγορές τραγουδιών μέσα στο 2014. Η πιο σημαντική κίνηση αναμένεται να γίνει από την Apple η οποία θα λανσάρει την Beats Music ως υπηρεσία streaming με μόλις 5 δολάρια κόστος το μήνα.

Ρεπορτάζ της Guardian έχει τους λόγους. Οι χρήστες που πληρώνουν για streaming έφτασαν τα 30 εκατομμύρια με την τελευταία μέτρηση ένα χρόνο πριν, άρα θα έχουν αυξηθεί κι άλλο. Η Apple πούλησε 169 εκατ. iPhones τους πρώτους εννέα μήνες του 2014. Αν πείσει έστω και ένα 10% από αυτούς να αγοράσουν και την Beats Music, δεν χρειάζεται παρά να κάνετε τα μαθηματικά…
  • SHARE
  • TWEET