Bryan Adams @ Κλειστό Ο.Α.Κ.Α., 18/11/19

Ο αγέραστος Καναδός rocker σε μια "night to remember"

Από τον Παντελή Κουρέλη, 20/11/2019 @ 16:51

Ο Bryan Adams φέτος κυκλοφόρησε τον δέκατο τέταρτο δίσκο του και εξακολουθεί να περιοδεύει ανά τον κόσμο με επιτυχία. «Μα καλά, ζει ακόμα ο Bryan Adams;» μπορεί μόλις να αναρωτήθηκαν κάποιοι. Η απάντηση που δόθηκε από τον ίδιο και το συγκρότημά του στο κλειστό του ΟΑΚΑ ήταν εμφατικά θετική, για όποιον δεν την ήξερε ήδη: ο τύπος στη σκηνή ζει και βασιλεύει σα να μην έχει περάσει μια μέρα από πάνω του φωνητικά.

Παρ’ όλο που περιοδεύει πολύ τακτικά στην Ευρώπη, είχε 27 ολόκληρα χρόνια να εμφανιστεί στην Ελλάδα. Φέτος, για την περιοδεία που κάνει στο πλαίσιο της υποστήριξης του πρόσφατου "Shine A Light", υπήρξε κάποιος διοργανωτής που αποφάσισε να φέρει τον Adams και πάλι στη χώρα μας. Δυστυχώς όμως, όπως πληροφορηθήκαμε από σχετική ανακοίνωση της viva μόλις λίγες ώρες πριν τη διεξαγωγή της, η συναυλία κινδύνεψε με μεγάλο «πιστόλι». Όσον αφορά τους θεατές όμως, τέλος καλό, όλα καλά. Η εμφάνιση του Bryan Adams πραγματοποιήθηκε κανονικά, χωρίς εκπτώσεις και απροβλημάτιστα, τουλάχιστον αναφορικά με όσα υπέπεσαν στη δική μου αντίληψη, παρ’ όλο μάλιστα που την ίδια ώρα υπήρχε στο ανοιχτό γήπεδο ματς ποδοσφαίρου της Εθνικής Ελλάδας.

Γύρω στις 21:00 η ώρα, το κάτω διάζωμα των κερκίδων ήταν μισογεμάτο και η αρένα είχε κόσμο μόνο στο μπροστινό μέρος, αλλά άνθρωποι εξακολουθούσαν να έρχονται. Τελικά λίγο πριν τις 21:30, ώρα που τελικά ξεκίνησε η συναυλία, η συνολική προσέλευση ήταν ικανοποιητική ώστε το κλειστό να δίνει κατ’ ελάχιστον την αίσθηση του «μισογεμάτου», που μάλλον ήταν μια μικρή νίκη με βάση τα όσα μάθαμε ότι συνέβησαν με τη διοργάνωση.

Bryan Adams

Πάμε στα σημαντικά τώρα, δηλαδή σε αυτά που διαδραματίστηκαν πάνω στη σκηνή! Ύστερα από κάποια πλακατζίδικα σκετσάκια με πρωταγωνίστρια την εικόνα του Bryan Adams που παρακολουθήσαμε στην τεράστια φωτεινή οθόνη που βρισκόταν ακριβώς πίσω από τη σκηνή, οι πέντε μουσικοί βγήκαν εν μέσω επευφημιών. Μόλις στο δεύτερο τραγούδι, το οποίο βέβαια ήταν το "Somebody", ο κόσμος έδωσε τα διαπιστευτήριά του τραγουδώντας τους στίχους. Στο καπάκι έπεσε το "Can't Stop This Thing We Started" και αμέσως μετά το φοβερό "Run To You", με τον Keith Scott να παραδίδει ένα εξαιρετικό κιθαριστικό σόλο.

Η φωνή του Bryan Adams ακουγόταν κυριολεκτικά αναλλοίωτη. Αυτή η άτιμη η χαρακτηριστική του βραχνάδα ήταν «εκεί», όπως την έχουμε ακούσει και αγαπήσει στις studio εκτελέσεις. Επίσης, ο Keith Scott αλλά και ο ντράμερ Mickey Curry βρίσκονται στο πλευρό του Adams από το...1983 και το "Cuts Like A Knife". Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν είναι και πολύ συνηθισμένο, με πολλούς καλλιτέχνες αντίστοιχου εμπορικού διαμετρήματος με του Adams να έχουν συνήθως hired guns για να τους υποστηρίζουν στις ζωντανές τους εμφανίσεις.

Στο ομότιτλο τραγούδι από τον νέο δίσκο, "Shine A Light", ήταν φραγμένο το στοίχημα ότι θα ανάβανε τόσοι πολλοί φακοί κινητών, που πλέον έχουν αντικαταστήσει τους αναπτήρες. Οι οποίοι αναπτήρες, για να λέμε και τα καλά όταν γίνονται, ευτυχώς έμειναν στις τσέπες μαζί με τα τσιγάρα καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκεια της συναυλίας, συμβάλλοντας στο να απολαύσουμε μια πολύ καθαρή ατμόσφαιρα.

Bryan Adams

Μόλις έφτασε η ώρα του "Heaven", αναρωτήθηκα αν είναι σοφή η επιλογή του Bryan Adams να «κάψει» τα πιο γνωστά του τραγούδια στην αρχή του set. Όμως όταν το σκέφτηκα λίγο περισσότερο, συνειδητοποίησα ότι έχει πάνω από δέκα τραγούδια που είναι πραγματικά πολύ γνωστά και μπορούν να αποτελέσουν hits μιας ζωντανής εμφάνισης και απλώς συνέχισα να απολαμβάνω τις στιγμές. Στο "Heaven" τραγούδησαν όλοι, ενώ μετά έπεσε το ροκάκι "Go Down Rockin'". Η προσποίηση που έκαναν όλοι μαζί πριν από το "It's Only Love" ότι δήθεν θα εμφανιζόταν η Tina Turner από τα παρασκήνια, αποκαλύφθηκε πολύ γρήγορα!

Όσον αφορά την παραγωγή, η μεγάλη οθόνη στο πίσω μέρος της σκηνής έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο. Σε κάποιες περιπτώσεις - στα νεότερα κυρίως κομμάτια - έδειχνε σκηνές από video clips την ώρα που η μπάντα έπαιζε, ενώ την περισσότερη ώρα τροφοδοτούταν με ζωντανή εικόνα από τις κάμερες που υπήρχαν στον χώρο. Ο δε ήχος ήταν κατά τη γνώμη μου καταπληκτικός και στο μπροστινό μέρος της αρένας σε κατάλληλο επίπεδο έντασης ώστε να ακούει κάποιος χωρίς να ενοχλείται ή να κινδυνεύει.

Στη μέση του set ο Keith Scott με τον Bryan σταθήκανε στο κέντρο της σκηνής δίπλα-δίπλα, με την εικόνα τους να γεμίζει τη μεγάλη οθόνη. Δεδομένου ότι ο Bryan Adams είχε λίγο νωρίτερα εξάρει τους Έλληνες και την Ελλάδα λέγοντας ότι τα πάντα στον κόσμο προέρχονται από εδώ, το παίξιμο του «Ζορμπά» από τον Keith στην ακουστική του ήταν έως και τρολλάρισμα, που προσωπικά με έκανε να γελάσω πολύ. Ο «Ζορμπάς» χρησίμευσε ως εισαγωγή για τους φλαμένγκο ρυθμούς του "Have You Ever Really Loved A Woman?", με σκηνές από τη μουτσούνα του Johnny Depp ως "Don Juan De Marco" να προβάλλονται στην οθόνη. Στο μικρό σερί αγαπησιάρικων κομματιών χώρεσε και η έτερη πασίγνωστη επιτυχία από κινηματογραφική ταινία. Αναφέρομαι φυσικά στο "(Everything I Do) I Do It for You", στην εκτέλεση του οποίου τα μέρη των πολυάριθμων ζευγαριών που βρίσκονται στο κοινό ήρθαν εγγύτερα μεταξύ τους.

Bryan Adams

Πίσω στις ηλεκτρικές εκτελέσεις, το ρυθμικό "The Only Thing That Looks Good on Me Is You" (πόσο αλήθεια!) διαδέχτηκε το ανθεμικό έπος "Cuts Like A Knife", με τα "nah nah nah" nah πηγαίνουν σύννεφο υπό την καθοδήγηση του Bryan. Στο "18 ‘til I Die" το ρεφρέν αλλάχτηκε ελαφρώς σε "someday I'll be eighteen goin' on sixty one", δηλώνοντας την ηλικία του δημιουργού. Κρίνοντας από την εικόνα του και την απόδοσή του, δε θα υπήρχε άλλος τρόπος να την καταλάβει κάποιος εκτός από κάποια ξεκάθαρη δήλωση. Ο άνθρωπος ήταν φοβερός!

Κάπου εκεί ήρθε η ώρα για τα requests. Ναι, γίνονται και στις μέρες μας τέτοια σε rock συναυλίες. Ορισμένοι από τους φανατικούς των μπροστινών σειρών είχαν μαζί τους χαρτόνια με τα τραγούδια που ήθελαν να ακούσουν και ο Bryan έκανε σε κάποιους το χατίρι. Έτσι, η Ντανιέλα άκουσε το "Hearts On Fire", o Ζήνος το "There Will Never Be Another Tonight" και αυτός που κρατούσε το χαρτόνι που έγραφε "Greeks Wanna Rock" κέρδισε με το σπαθί του το "Kids Wanna Rock". Μετά τη Ντανιέλα, τον Ζήνο και τον Greek rocker, ήρθε η ώρα κι ενός ρομαντικού Γιάννη να ακούσει το "Please Forgive Me", για να κλείσει το κυρίως set με το feel good έπος "Summer Of ’69", που και πάλι τραγουδήθηκε από σχεδόν άπαντες και άπασες.

Για το encore ο Bryan μας είχε φυλάξει μια ιστορία για το πώς οι γονείς του τον υποστήριξαν να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του να ασχοληθεί με τη μουσική. Με τη σόλο ακουστική εκτέλεση του "Straight From The Heart" μας παρακίνησε να μην παρατάμε ποτέ τα δικά μας όνειρα. Τελευταίο κομμάτι της βραδιάς ήταν το "All For Love" και πάλι σε σόλο ακουστική εκτέλεση. Είχαν περάσει δύο ολόκληρες ώρες.

Bryan Adams

Έχοντας δει ξανά το σχήμα προ τριετίας, στην περιοδεία για τον προηγούμενο δίσκο "Get Up", ήμουν υποψιασμένος και ήξερα τι να περιμένω, έχοντας ζήσει τη φόρμα και την εκτελεστική δεινότητα του Bryan Adams και της μπάντας του. Όσοι όμως δεν ξέρανε - δηλαδή φρονώ οι περισσότεροι - είμαι σίγουρος ότι εξεπλάγησαν θετικά. Μια συναυλία που όπως μάθαμε λίγο πριν τη διεξαγωγή της είχε όλα τα φόντα να εξελιχθεί σε φιάσκο, έκανε τη μεγάλη ανατροπή με τη ζωντάνια και τον επαγγελματισμό της μπάντας, την αρτιότητα της παραγωγής, τον εξαιρετικό ήχο, την πληρότητα του setlist, την αναλλοίωτη βραχνάδα της φωνής, το κεφάτο και συμμετοχικό κοινό. Όσοι επέλεξαν να βρίσκονται στο κλειστό του ΟΑΚΑ, πέρασαν ένα αξιομνημόνευτο συναυλιακό βράδυ.

SETLIST

 

The Last Night on Earth
Somebody
Can't Stop This Thing We Started
Run To You
Shine a Light
Heaven
Go Down Rockin'
It's Only Love
Cloud #9
You Belong to Me
Have You Ever Really Loved a Woman? (με εισαγωγή το «Ο χορός του Ζορμπά»)
Here I Am (ακουστικό)
When You're Gone (ακουστικό)
(Everything I Do) I Do It for You
Back to You
The Only Thing That Looks Good on Me Is You
Cuts Like a Knife
18 ‘til I Die
Hearts on Fire (request)
There Will Never Be Another Tonight (request)
Kids Wanna Rock (request)
Please Forgive Me
Summer of '69

Encore:

I Could Get Used to This
I Fought the Law (διασκευή The Crickets)
Straight From the Heart (ακουστικό)
All for Love

  • SHARE
  • TWEET