Sivert Hoyem, Κώστας Λειβαδάς @ Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός, 29/11/12

Από τον Μάνο Πατεράκη, 03/12/2012 @ 13:01
Η αλήθεια είναι ότι το sold-out live της Πέμπτης 29 Νοέμβρη ξεκίνησε υπό ...μυστήριες προϋποθέσεις. Δεν γνωρίζω πόσοι ήταν υποψιασμένοι για το πού επρόκειτο να λάβει χώρα η συναυλία, ωστόσο από τα πηγαδάκια τριγύρω μου αντιλήφθηκα ότι ελάχιστοι είχαν έστω και την παραμικρή ιδέα. Ο συναυλιακός χώρος του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσού επί της ουσίας είναι μια πολυτελέστατη νεοκλασική αίθουσα που παραπέμπει σε θεατρικό χώρο, με τις θέσεις της, τους εξώστες της, τα λαξεμένα της μάρμαρα, ενώ απ’ έξω, στη μαρμάρινη πλακέτα με τους «ευεργέτες» του κτιρίου υπήρχε με χαραγμένα γράμματα η Α.Μ. ο Βασιλεύς της Ελλάδος(!). Όπως μας ενημέρωσαν, ούτε ποτά θα μας συνόδευαν μέσα, ούτε αναμμένα τσιγάρα. Αυτό ενδεχομένως να ξενέρωσε αρκετούς παρευρισκομένους γιατί, όπως έμαθα εκείνη τη βραδιά, ο Høyem «πάει» με τσιγάρο (sic), εγώ ωστόσο στρογγυλοκάθισα ικανοποιημένος στη θέση μου δίχως τέτοιες έγνοιες.

Δυστυχώς, ένεκα της βροχερής βραδιάς και της κίνησης που προκάλεσε αυτή, δεν κατάφερα να δω τον Κώστα Λειβαδά από την αρχή του set του. Σε περίπτωση που δε σας λέει κάτι το όνομά του, πρόκειται για μουσικό που έχει γράψει κομμάτια για πολλούς καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων η Ελένη Τσαλιγοπούλου και η Ανδριάνα Μπάμπαλη. Είναι μάλιστα αυτός που έγραψε τη μουσική για τη σειρά «Οι ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα» και ο άνθρωπος που συνέθεσε το πασίγνωστο χιτάκι "Σαν Να Μην Πέρασε Μια Μέρα" του Γιώργου Δημητριάδη. Την Πέμπτη μας έπαιξε κομμάτια συνοδεία μόνο του πιάνου που έπαιζε με περισσή άνεση, με κορυφαία στιγμή το "Ο Τελευταίος Να Κλείσει Την Πόρτα" και αρκετά καλή απόδοση φωνητικά.

Sivert Høyem

Εν συνεχεία, έφτασε η ώρα για την (εκπληκτική) φωνή των Madrugada να ανέβει στη σκηνή. Είναι πλέον γνωστό τοις πάσι ότι ο Sivert Høyem έχει μια ιδιαίτερη σχέση με το ελληνικό κοινό, εξ' ου και οι πέντε συναυλίες που έδωσε στη χώρα μας σε αυτήν του την επίσκεψη (σε Πάτρα, Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα), στην περιοδεία προώθησης της τελευταίας του δουλειάς, "Long Slow Distance". Ωστόσο, οι εν λόγω εμφανίσεις δεν περιελάμβαναν ολόκληρο το συγκρότημά του, αλλά αποκλειστικά αυτόν, με συνοδεία ακουστικής και σε ορισμένα κομμάτια ηλεκτρικής κιθάρας. Η αλήθεια είναι ότι  καθ’ όλη τη διάρκεια της συναυλίας του, η φωνή του Sivert Høyem βρισκόταν στα κλασικά εξωπραγματικά του στάνταρ, κυρίως επειδή είναι προικισμένος με αυτήν τη μαγευτική χροιά, ωστόσο τα κομμάτια έχαναν αρκετά σε δυναμική, λόγω της απουσίας μπάσου και drums. Εξάλλου, ο Høyem δεν έδινε και το κάτι παραπάνω με το παίξιμο της ακουστικής, αρκέστηκε στα απολύτως απαραίτητα. Γεγονός που έδινε πόντους όπου τα κομμάτια ήθελαν αιθέριες ατμόσφαιρες, αλλά αφαιρούσε πόντους λόγω ομοιομορφίας.

Sivert Høyem

Το setlist της συναυλίας ήταν ικανοποιητικότατο και από άποψη κομματιών (αρκετά από Madrugada) και από άποψη διάρκειας, κυρίως χάρη στα δύο μεγάλα encore που ο Høyem αφειδώς χάρισε στο κοινό. Ακούσαμε αρκετές συνθέσεις και από τους τέσσερις προσωπικούς του δίσκους, τα οποία κυμαίνονταν από κομμάτια που δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, όπως το κοινότοπο καινούριο single του, "Where Is My Moon", μέχρι φοβερές κομματάρες, όπως το "Song For Cornelis", κομμάτι αφιερωμένο στον Σουηδό αγαπημένο του μουσικό, Cornelis Vreeswijk, τον οποίο παρομοίασε με τον «δικό μας» Georges Moustaki για να μας δώσει να καταλάβουμε ποιος ήταν (αν και εικάζω πως όσοι είχαν ακούσει τις μουσικές του εκείνη τη βραδιά μετριούνταν στα δάχτυλα των δύο χεριών). Για τα κομμάτια των Madrugada δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις. Τα "Majesty", "Strange Color Blue" και "Honey Bee" ήταν αυτά που έκλεψαν την παράσταση ολόκληρης της βραδιάς. Να σημειωθεί ότι έπαιξε και μια όμορφη διασκευή στο "Holocaust" των Big Star.

Sivert Høyem

Επικοινωνιακός και απλός, με τις ιστορίες του να πει, όπως ότι το κομμάτι του "First Day Of Somersaults" το έχει γράψει σε ελληνική παραλία μετά από ένα πάρτι, ο Høyem έδωσε μια καθ' όλα τίμια συναυλία. Σίγουρα, με ολόκληρο συγκρότημα να τον πλαισιώνει η βραδιά θα ανέβαινε επίπεδο -και χάρη στο χώρο ο οποίος προσέδιδε άλλη αίγλη- ωστόσο ευκαιρίες για κάτι τέτοιο θα έχουμε πολλές στο μέλλον. Ο Høyem είναι από τους καλλιτέχνες εγγύηση για τα ελληνικά δρώμενα.

Sivert HøyemSetlist:

Prisoner On The Road
First Day Of Somersaults
Where Is My Moon
Blown Away
Song For Cornelis
Running Out Of Time (Madrugada)
So-Lo
Majesty (Madrugada)
Sail Away (Madrugada)
January Third
-------------
Strange Colour Blue (Madrugada)
The Riverbed (Madrugada)
I've Been Meaning To Sing You The Song
Honey Bee (Madrugada)
Holocaust (Big Star Cover)
The Kids Are On High Street (Madrugada)
Valley Of Deception (Madrugada)

Φωτογραφίες: Χρήστος Κισατζεκιάν / www.livephotographs.com

  • SHARE
  • TWEET