Violet Vortex: Interview

06/06/2004 @ 05:33
Για όσους δεν τους γνωρίζετε, οι Αθηναίοι Violet Vortex είναι μία από τις ελάχιστες ελληνικές μπάντες που παίζουν πλέον doom. Έχοντας κυκλοφορήσει ένα δίσκο με την ονομασία "Lure Elegant" και έχοντας δώσει πολλές συναυλίες, αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες ελπίδες της σκηνής. Εν αναμονή του νέου τους δίσκου, βρεθήκαμε στο σπίτι του Στάμου Β. (drums), μαζί με τον κιθαρίστα Θωμά G. και μιλήσαμε για αρκετή ώρα. Αυτά είναι τα πιο σημαντικά κομμάτια από μια συνέντευξη που κράτησε πάνω από 2 ώρες και κατέληξε σε μια φιλική κουβέντα.

Δώστε μας ένα μικρό βιογραφικό της μπάντας, πότε ξεκινήσατε, τι φιλοδοξίες είχατε, κτλ.
Θωμάς: Ξεκινήσαμε το ‘98, άρχισε να μας μαζεύει ο Σπύρος σιγά σιγά, είχε ξεκινήσει αυτός από παλιά προσπαθώντας να φτιάξει μια doom μπάντα σε αυτή την φάση περίπου αλλά δεν έκατσε. Βρήκε τον Αλέξανδρο (κιθαρίστα) που ήτανε μαζί στα ΤΕΙ και φίλοι από παλιά και συμφωνήσανε να ξεκινήσουν. Ο Αλέξανδρος πιο πολύ στο metal ο Σπύρος πιο πολύ στο doom, αλλά τα βρίσκανε στην φάση Candlemass και μετά ψάξανε να βρούνε και άλλους. Βρήκανε εμένα μέσω μιας φίλης και μετά βρίσκουμε τον Αλέξη (drummer) και έτσι ξεκινήσαμε. Ξεκινήσαμε με live κατευθείαν κυριολεκτικά! Παίξαμε 3 πρόβες και βγάλαμε ένα medley 10λεπτο το οποίο είχε μέσα από Atomic Rooster και Candlemas, Sabbath διάφορα κομμάτια, ένα δικό μας, το "Rush Hour Of Lust", και είναι και στο πρώτο μας demo, το Planet Caravan ...τέλος πάντων 3-4 κομμάτια είχαμε κάνει σύνολο και παίξαμε live μετά από 3 πρόβες, ειδικά τον drummer τον ήξερα τότε μια βδομάδα και κάναμε live. Κομμάτια είχαμε όλοι, γράφαμε στο σπίτι μας και μετά από μερικούς μήνες βγάλαμε το πρώτο demo σε κασέτα για λόγους κόστους, θέλαμε να το δίνουμε φτηνά για να κυκλοφορήσει εύκολα και να το πάρει ο κόσμος. Μετά από μερικούς μήνες βγάλαμε και το δεύτερο, κυκλοφορήσαμε μετά και μια live κασέτα σε 100 κόπιες για φίλους κτλ. με ένα καλό live που είχαμε κάνει στον Αέρα.

Από τον πρώτο δίσκο είστε ευχαριστημένοι;
Θωμάς: Ναι πάρα πολύ, πήγε πάρα πολύ καλά χωρίς να το περιμένουμε. Από θέμα πωλήσεων εντωμεταξύ, ήμασταν φαντάροι όταν κυκλοφόρησε ο δίσκος και δεν είχαμε επικοινωνία με την εταιρεία για να ξέρουμε πως πηγαίνει αλλά όταν μαθαίναμε, μαθαίναμε πως φεύγει, δηλαδή πρώτη παραγγελία ήτανε μετά από 20 μέρες που κυκλοφόρησε στη Σιγκαπούρη και δεν θυμάμαι και εγώ πόσα κομμάτια, 20-30 κομμάτια. Και μέσα σε 2 χρόνια που έχει κυκλοφορήσει έχουν φύγει 2000 κομμάτια.

Σαν επιρροές σας ποιες θα λέγατε;
Θωμάς: Απ’ όλα . Επιρροές που φαίνονται στην μουσική μας είναι λίγες αλλά αυτά που ακούει ο καθένας είναι πάρα πολλά. Δεν ακούμε μόνο metal, ή μόνο doom, ή μόνο hardcore, ακούμε πάρα πολλά πράγματα.

Πιστεύω ότι αν ακούς μόνο ένα είδος μουσικής κάποια στιγμή έρχεσαι σε τέλμα. Ειδικά όταν γράφεις μουσική για αυτό πρέπει να έχεις πολλά ακούσματα.
Θωμάς: Ναι σίγουρα πρέπει να έχεις πολλά ακούσματα.
Στάμος: Ναι αλλά δεν είναι κακό να κολλάς με ένα είδος για αρκετό καιρό μέχρι να εντρυφήσεις κάπου.
Θωμάς: Ακούμε ο καθένας διαφορετικά πράγματα σαν μονάδες, ο Σπύρος ακούει ψυχεδελικά 70’ies Iron Butterfly, Electric Prunes, ακούει και τζαζ λόγω του ότι είναι και μπασίστας, ο Αλέξανδρος είναι πιο metal φάση κλασικό metal και παλιό rock.
Σταμος: Εγώ εδώ και 2-3 χρόνια έχω κόλλημα με το hardcore, τελειώσαμε με metal καλώς εχόντων των πραγμάτων.
Θωμάς: Και εγώ ακούω ή πολύ αργά ή πολύ γρήγορα και grindcore και τέτοια πολύ καφρίλες, πολύ ψυχεδέλεια, Ozric Tentacles, Hawkwind.

Γουστάρετε περισσότερο studio η live;
Θωμάς: Live.
Στάμος: Live δεν το συζητάμε καν.

Αν και δεν σας έχω δει πολλές φορές live, στην συναυλία με τους Cathedral είχατε και γαμώ τους ήχους, τι μηχανήματα χρησιμοποιείτε;
Στάμος: DW πιατίνια, Paste ενώ δεν τα γούσταρα, γιατί χρειάζεται και λίγο κρύσταλλο μέσα στον ήχο γιατί σαπίλα σαπίλα, κάτι να ξεχωρίζει. Δεν θέλω βαριά πιατίνια θέλω ελαφριά. Μετά όμως επειδή θέλω όγκο στα τύμπανα, μεγάλες διαστάσεις σε DW τύμπανα. Βέβαια αν δεν υπάρχουν στο μαγαζί που θα παίξουμε κουβαλάμε τα δικά μας.
Θωμάς: Εγώ παίζω με ταυράκι κιθάρα πάντα, πετάλια και τέτοια δεν χρησιμοποιώ πλέον παραμόρφωση στον ενισχυτή κατευθείαν και Marshall. Ο Αλέξανδρος και αυτός Marshall τώρα έχει, θέλει να πάρει ένα Laney του κολλάει περισσότερο με την κιθάρα του, παίζει με Stratocaster.

Το όνομα είναι από Cathedral έτσι;
Θωμάς: Ναι.

Τι σημαίνει γιατί το έχουμε και απορία;
Θωμάς: Βιολετή δίνη.



Στιχουργικά με τι ασχολείστε; Έχετε κάποιο θέμα που σας αρέσει να γράφετε ή γενικότερα με ότι σας επηρεάζει;
Θωμάς: Έχουν να κάνουν με συναισθήματα πολλά από αυτά βγαίνουν από προσωπικές εμπειρίες σχετικά με την κοινωνία με την ευρύτερη έννοια και πως νιώθει κάποιος που είναι διαφορετικός, και horror θέματα για παράδειγμα το Nannie’s Song του οποίου το κάθε δίστιχο είναι μια διαφορετική περιγραφή φωτογραφίας από θρίλερ, βιβλία και τέτοια. Αν και ο βασικός στιχουργός είναι ο Σπύρος και αυτόν θα έπρεπε να ρωτήσεις καθώς έχει αρκετά τετράδια γεμάτα με στίχους.

Πως βλέπετε την Ελληνική σκηνή γενικά; Πιστεύετε πως προοδεύει (έχετε σχέσεις με άλλα συγκροτήματα); Πιστεύω ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίζει να ανθίζουνε πολλά διαφορετικά είδη.
Θωμάς: Ναι έχουμε καλές σχέσεις με όλους. Μουσικά πάει καλά το πράγμα αλλά δεν υπάρχουνε παραγωγοί δηλαδή ένας άνθρωπος που θα ασχοληθεί να βάλει λεφτά να βρει τη μπάντα, να την ηχογραφήσει να την προωθήσει να την πουλήσει σε εταιρεία να ασχοληθεί μαζί της σοβαρά να πει ότι θα βγάλει λεφτά από την μπάντα. Δηλαδή παραγωγός ο οποίος λέει γράφω το δίσκο και απλά κάνω την παραγωγή του δίσκου με αυτή την έννοια υπάρχουν πάρα πολλοί στην Ελλάδα. Γίνεται και το άλλο, που το κάνουν και πολλά γκρουπ που σου λέει βγάλε το δίσκο, πλήρωσε την παραγωγή εσύ φέρ’ τον μου και εγώ στον κάνω διανομή. Και μετά σε γράφουν στα αρχίδια τους και σου λέει εγώ δε κάνω καλή διανομή; Και άντε να βγάλεις άκρη.
Σταμος: Δυστυχώς στην Ελλάδα οι εταιρείες δουλεύουν έτσι αλλά δεν είναι αυτό το σωστό, για αυτό δεν πάμε μπροστά. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχουν λεφτά στους ροκάδες παραγωγούς για να κάνουν αυτό που θέλουν.

Γενικά το ροκ δεν πουλάει στην Ελλάδα.
Θωμάς: Είναι και η ελληνική μουσική στη μέση που δεν την αφήνουν να πέσει και καλά κάνουν στην τελική γιατί βγάζουν λεφτά από αυτό. Η κότα με τα χρυσά αυγά είναι, κακά τα ψέματα.

Δηλαδή οι βλέψεις σας είναι περισσότερο για εξωτερικό;
Θωμάς: Αν σκεφτείς ότι στην Ελλάδα ο δίσκος μας πούλησε το πολύ 300 κομμάτια, όλα τα άλλα φύγανε εξωτερικό με mail order κτλ. Έπαιρνε κάποιος από ένα site που πουλάει cd και έλεγε στείλε μου 10 κομμάτια, κάποια εταιρεία στείλε μου 20 και έτσι πουλήθηκαν όλα τα υπόλοιπα.

Για τη διανομή μουσικής μέσω internet ποια είναι η άποψη σας;
Στάμος: Είμαι θετικός. Ίσως να μην πρέπει να είναι όλα ελεύθερα αλλά ένα μεγάλο μέρος, τουλάχιστον 5 κομμάτια από κάθε δίσκο να είναι ελεύθερα έτσι ώστε να έχεις μια αντιπροσωπευτική άποψη και να μην δίνεις τα λεφτά σου στη κάθε χαλιμά.
Θωμάς: Δεν βγάζουμε λεφτά από τη μουσική οπότε το λέμε από ασφαλή θέση, αν βγάζαμε χρήματα δεν ξέρω ποια θα ήταν η άποψή μας. Εξάλλου πιστεύουμε ότι αν ένας δίσκος αξίζει πραγματικά θέλεις να τον έχεις ολοκληρωμένο και όχι από το internet.
Στάμος: Είναι και το θέμα ότι οι εταιρείες έχουν πολύ ακριβά τα cd αν και είχανε πει ότι θα μειώσουνε τις τιμές.
Θωμάς: Μην ξεχνάς πως υπάρχουν και οι προσωπικές παραγωγές, ο καθένας ηχογραφεί τη μουσική του και λέει δεν πάει στα κομμάτια θα το πουλήσω μόνος μου. Κόβω 2000 κομμάτια και τα δίνω 12 ευρώ κι έτσι είναι το καλύτερο πιστεύω.

Εξάλλου για αυτού του είδους τη μουσική η καλύτερη προώθηση είναι από στόμα σε στόμα.
Θωμάς: Αν σκεφτείς ότι είμαστε 2-3 γκρουπ που παίζουμε doom σε όλη την Ελλάδα και τα άτομα που ακούνε τη μουσική δεν ξεπερνάνε τα 500 σίγουρα αυτή είναι η καλύτερη προώθηση.

Θα προτιμούσατε να φτάσετε σε κάποιους και χωρίς να πουλήσετε τίποτα;
Θωμάς: Σίγουρα ναι. Ας φτάσουμε και τσάμπα εννοείται. Δεν έχουμε σκοπό να βγάλουμε λεφτά από αυτό. Αν και για να συνεχίσεις να παίζεις τη μουσική που γουστάρεις χρειάζεσαι κάποια χρήματα, γνωρίζουμε πολύ καλά την ελληνική πραγματικότητα. Μην ξεχνάς επίσης πως αν αρχίσεις να ζεις από αυτό αλλάζουν και τα δεδομένα σου.
Στάμος: Για να βγάλεις λεφτά από τη μουσική πρέπει να παρατήσεις τη δουλειά σου, πρέπει να γράψεις ένα πάρα πολύ καλό δίσκο για να τον πουλήσεις σωστά και να τον προωθήσεις, πρέπει να φύγεις για περιοδεία εξωτερικό, πρέπει να είσαι όλη την ώρα σε ένα studio και να γράφεις αν δεν είσαι στο studio πρέπει να είσαι κάπου και να προωθείς το δίσκο που έχεις ήδη γράψει που αυτό πολύ απλά δεν γίνεται.

Άρα προτιμάτε τη φάση στην οποία είστε τώρα;
Στάμος: Ναι, συνολικά προτιμάμε τη φάση που είμαστε τώρα. Έχουμε στρωμένες δουλειές, προσωπική ζωή, γράφουμε κομμάτια για πάρτη μας, αποφασίζουμε εμείς πότε θα παίξουμε κτλ.
Θωμάς: Έτσι έχουμε ήδη αποκτήσει ένα κοινό που μας γουστάρει.
Στάμος: Και στην τελική αν αξίζει το δισκάκι μας, μιας και το φερε η κουβέντα έχουμε κάνει συζήτηση να παίξουμε σε ένα φεστιβάλ στο Βέλγιο το καλοκαίρι.

Εξάλλου όταν αρχίζεις να εξαρτάσαι οικονομικά από τη μουσική αυτό δε λειτουργεί σαν τροχοπέδη για την έμπνευση;
Θωμάς: Σίγουρα θα γούσταρα να είμαι σε ένα studio και να γράφω όποτε γουστάρω αλλά ένα κομμάτι που θα το γράψεις τη στιγμή που το νιώθεις είναι σίγουρα πολύ καλύτερο από ένα κομμάτι που το γράφεις για να γεμίσεις ένα δίσκο
Στάμος: Μη ξεχνάς ότι μετά από 2 δίσκους η πίεση γίνεται αφόρητη. Κοίτα πόσες από τις σημερινές μπάντες το έχουνε πάθει αυτό.
Θωμάς: Είναι και το θέμα των live, καλή φάση να παίζεις για μια βδομάδα συνεχόμενα αλλά τι γίνεται όταν καλείσαι να παίξεις για 6-7 μήνες κάθε μέρα; Δε γίνεται να γουστάρεις κάθε μέρα.

Από τα μαγαζιά που φιλοξενούν live στην Ελλάδα τη αντιμετώπιση έχετε;
Θωμάς: Εξαρτάται από το μαγαζί ,αν και τις περισσότερες φορές όχι μόνο δεν βγάζεις χρήματα αλλά βάζεις και από την τσέπη σου
Στάμος: Κατ’αρχήν χώρια από όλα τα άλλα πληρώνεις τα μεταφορικά σου, π.χ. Θεσσαλονίκη που παίξαμε με τους Cathedral πληρώσαμε να πάμε, να έρθουμε, να κοιμηθούμε, πληρώσαμε μεταφορά για τα μηχανήματα, το φαϊ μας και ευτυχώς που ήμασταν 8 άτομα και μοιραστήκαμε τα έξοδα, βέβαια το κάναμε για την πάρτη μας αλλά είναι λεφτά.
Θωμάς: Πάντως γενικά μαγαζιά για να κλείσεις live υπάρχουν.

Ενδιαφέρον από τον κόσμο υπάρχει;
Θωμάς: Ναι υπάρχει κόσμος και είναι ο πυρήνας, είναι και αρκετά φανατικός. Στην αρχή κάναμε live με διαφορετικά group για να τραβήξουμε κόσμο, π.χ. έχουμε παίξει σε black metal fest και σε ελληνικό rock fest.

Πολύ καλά κάνατε εξάλλου αν μπορείς να τραβήξεις κάποιον που ακούει άλλα είδη μουσικής τότε αξίζεις πραγματικά.
Θωμάς: Ναι έτσι είναι και εγώ αν πάω π.χ. σε ένα death fest και δω ένα γκρουπ που παίζει κάτι το διαφορετικό θα μου τραβήξει την προσοχή. Εξάλλου τα live είναι πολύ σημαντικά και προσπαθούμε να παίζουμε όπου μπορούμε, από τότε που απολυθήκαμε έχουμε κάνει 5 live.



Υπάρχουν κομμάτια για καινούργιο δίσκο;
Θωμάς: Ναι υπάρχει πάρα πολύ υλικό, όλο αυτόν τον καιρό που ήμασταν και φαντάροι έχουμε διαλέξει μερικά από αυτά και τώρα έχουμε ξεκινήσει και τα προβάρουμε, μερικά από αυτά τα παίξαμε και live με τους Cathedral -το οποίο μας πήγε λίγο πίσω στο θέμα νέος δίσκος γιατί ετοιμαζόμασταν για αυτό κοντά στους 2 μήνες- ήτανε και ο Στάμος που μόλις είχε μπει στην μπάντα και θέλαμε να δεθούμε, να γίνουμε ένα όπως ήμασταν.
Στάμος: Είχα να παίξω και τύμπανα αρκετά χρόνια, από το '96,τα παράτησα λόγω δουλειάς, δεν προλάβαινα, το καλοκαίρι έσπασα το χέρι μου και έβαλα λάμες και στην ανάρρωση επάνω έπιασα μπαγκέτες και αποφάσισα ότι καλά είναι να ξαναπαίξω για να βοηθήσει στην ανάρρωση, μετά γνώρισα τα παιδιά μέσω internet και κόλλησε η φάση.
Θωμάς: Γνωριζόμασταν και από πιο παλιά και είπαμε σε κάποια φάση "δεν πάμε για μια πρόβα;". Ε και αυτό ήτανε, είπαμε από εδώ και πέρα συνεχίζουμε μαζί.

Έχετε κάποια projects;
Θωμάς: Ναι έχουμε ένα project με τον Σπύρου Mushroopus, είναι ψυχεδελική μουσική κάτι που γουστάρουμε και ο Σπύρος και εγώ πολύ. Γράφουμε στο σπίτι μου πολύ χαλαρά. Μερικά κομμάτια είναι δικά μου, μερικά του Σπύρου και είπαμε γιατί όχι; Είναι σε φάση Hawkwind και hard rock έχει τέτοια στοιχεία μέσα. Οι περισσότεροι στίχοι είναι γραμμένοι εκείνη την στιγμή, ο Σπύρος έφτιαχνε μια ιστορία στο κεφάλι του και τραγουδούσε.

Τα project βοηθάνε τον μουσικό;
Στάμος: Ναι βοηθάει στο να ανανεώνεσαι και πολλές φορές να εκτονώνεσαι, εγώ π.χ. θα ήθελα να έχω ένα old school project μόνο και μόνο για να βαράω.
Θωμάς: Εγώ γράφω σπίτι μου κομμάτια εδώ και 3-4 χρόνια και death και doom και ψυχεδέλειες, και την εποχή που δεν ξέραμε τι θα κάνουμε με τους Vortex είχε φύγει και ο Άλεξ, ο πρώτος μας drummer, είχαμε τον Δημήτρη, ένα άλλο παιδί, παίζαμε μερικούς μήνες μαζί το καλοκαίρι αλλά δεν έκατσε ούτε με αυτόν και απογοητευτήκαμε, πιστεύαμε ότι δεν θα προχωρούσαν οι Vortex και λέγαμε με τον Σπύρο ότι κάτι πρέπει να κάνουμε, μουσική δεν γίνεται να σταματήσουμε να παίζουμε και ξεκινήσαμε να γράφουμε κομμάτια με το project, μετά έκατσε η φάση με τον Στάμο και λέμε τα συνεχίσουμε και τα 2, εξάλλου το άλλο είναι χαλαρό όποτε ok. Τώρα βασικά κάτι παίζει με μια εταιρεία αλλά θα δούμε, απλά μας ενδιαφέρει να κυκλοφορήσει προς τα έξω. Ούτως ή άλλως live δεν γίνεται να κάνουμε με το project, είμαστε 2 άτομα και παίζουμε όλα τα όργανα.

Το artwork το φτιάχνετε μόνοι σας; Γενικά θέλετε να έχετε τον πλήρη έλεγχο του συγκροτήματος;
Θωμάς: Ναι, να φανταστείς ότι ακόμη και τις αφίσες για τα live τις φτιάχνουμε μόνοι μας. Για το εξώφυλλο του δίσκου είχαμε μια δική μας ιδέα και την δώσαμε στην εταιρεία η οποία είχε δικό της γραφίστα και απλά βελτίωσε το σχέδιο.

Θέλω να ευχαριστήσω τα παιδιά που μου παραχώρησαν την συνέντευξη και τον Γιώργο που χωρίς αυτόν η συνέντευξη δεν θα είχε γίνει, καθώς επίσης να τους ζητήσω συγγνώμη για την μεγάλη καθυστέρηση της δημοσίευσής της, είμαι απλά αδικαιολόγητος.

Μάριος Τσόλης

  • SHARE
  • TWEET