Συνέντευξη Year Of The Goat

«Χωρίς αλλαγή, θα μέναμε ακόμα σε σπηλιές και δεν θα μιλάγαμε τώρα για doom rock μουσική»

Από τον Γιώργο Ζαρκαδούλα, 14/12/2012 @ 13:51
Τράγος. Ένα πανέμορφο, πεντανόστιμο και παρεξηγημένο ζώο. Οι Σουηδοί Year Of The Goat αποκατέστησαν το όνομά του με την κυκλοφορία του "Angels' Necropolis" και δύο εξ αυτών, ο Thomas Eriksson κι ο Per Broddesson, μοιράστηκαν σκέψεις κι απόψεις μαζί μας για κάμποσα θέματα. This will be yours after all...

Καλησπέρα σας κύριοι. Τελικά τα καταφέρατε και με το παραπάνω. Είστε ικανοποιημένοι με τον πρώτο σας ολοκληρωμένο δίσκο;
Thomas: Ναι, είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον δίσκο αν και πλέον ζει την δική του ζωή, την έκανε από την μήτρα.

Αισθανθήκατε κάποια στιγμή πως το "Lucem Ferre" ήταν ένα βαρύ φορτίο για εσάς λόγω της υψηλής του ποιότητας;
Thomas: Όχι, το ακριβώς αντίθετο έγινε. Αποτέλεσε έμπνευση για εμάς.

Θαρρώ πως το "Vermillion Clouds" έχει πάρει την θέση του στο doom rock πάνθεον. Δεν είναι κρίμα που δεν ακούστηκε εκ νέου από μεγαλύτερο ακροατήριο; Χωρούσε άνετα στον δίσκο, γιατί αποφασίσατε να μην το συμπεριλάβετε;
Pope: Το είχε η μοίρα του. Θα φτάσει στους ακροατές, αλλά μέσω άλλης κατεύθυνσης. Ο δίσκος έπρεπε να βγει έτσι και όποιος τον ακούσει αρκετά, θα αφουγκραστεί τον λόγο της απουσίας του "Vermillion Clouds" και θα αντιληφθεί γιατί δεν ταίριαζε με τα υπόλοιπα τραγούδια, στην εξιστόρηση της δημιουργίας του δέντρου Του (βελανιδιά).

Year Of The GoatΣε μια σας συνέντευξη, ο Jonas δήλωσε πως αυτό που σας διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες doom rock μπάντες, είναι το progressive στοιχείο. Θα μπορούσα να συμπληρώσω ότι λατρεύετε εξίσου και τους Blue Oÿster Cult;
Thomas: Σαφώς και μπορείς και ναι, είναι αλήθεια πως τους λατρεύω.
Pope: Δεν αρέσκομαι στο να βάζω ταμπέλες στην μουσική κι ως εκ τούτου μπορεί να είμαι λάθος στο ότι δεν συγκαταλέγω τους Year Of The Goat στις λεγόμενες doom rock μπάντες. Από την άλλη βέβαια, δεν είμαι και ειδικός.

Είναι πασιφανές ότι ασπάζεστε τον "Evil One". Έχει να κάνει με τις στιχουργικές ανάγκες του δίσκου ή αποτελεί και προσωπική σας πεποίθηση;
Pope: Προτιμώ το ότι ασπαζόμαστε τον "The Good One", κοινώς γνωστό και ως "The Evil One". Ξεφυλλίζοντας την Βίβλο και ρίχνοντάς της απλώς μια γρήγορη ματιά, μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να αντιληφθεί ποιός είναι τελικά ο "Κακός". Η σκέψη και μόνο ότι τον αποκαλούν "Καλό" είναι εξωφρενική. Για εμάς, οι στίχοι είναι τόσο συμβολικοί για χειροπιαστά παραδείγματα ανά την ζώσα γνώση, όσο και μέρος μιας μεγαλύτερης εικόνας.

Year Of The GoatΤραγουδάτε τον στίχο "Virginity Is A Sin" και παρόλο που το βρίσκω γοητευτικό, διακρίνω και μια αντίφαση. Μπορείς να μας εξηγήσεις το νόημά του;
Pope: Ποιός αποφασίζει τελικά, τί εστί αμαρτία; Καθ' όλο το πέρασμα των χρόνων, οι άνδρες προσπαθούσαν να έχουν υπό τον έλεγχο τους τις γυναίκες με χίλιους δυο τρόπους. Το να υποστηρίζεις πως η παρθενία είναι αρετή και η ακολασία είναι αμαρτία, είναι ίσως ένας από τους προαναφερθέντες τρόπους. Στην πραγματικότητα ίσως να φοβόντουσαν και δεν ήθελαν να μπουν στην διαδικασία σύγκρισης με παλιούς εραστές. Το να αρνείσαι σε κάποιον απολαύσεις της ζωής για οποιονδήποτε αλλόκοτο θρησκευτικό λόγο και ειδικά στο σύντομο διάστημα παραμονής μας στην Γη, είναι σίγουρα αμαρτία στο δικό μου το βιβλίο. Επομένως, η παρθενία και γενικά η άρνηση απολαύσεων αν το θες, είναι αμαρτία. Είμαι όμως περίεργος που βλέπεις την αντίφαση σ' αυτό, γιατί εγώ δεν βλέπω καμία απολύτως.

Thomas Eriksson (Year Of The Goat)Πόσος χώρος πιστεύετε πως έχει απομείνει για νεοφερμένους στο μουσικό σας ιδίωμα; Μήπως έχει έρθει ο καιρός για αλλαγή, έστω και μικρή;
Pope: Η καλή μουσική παραμένει πάντα καλή μουσική, η αλλαγή θα συνεχίσει να έρχεται και ο,τιδήποτε παραμένει ίδιο γίνεται περιττό. Δεν υπάρχει λόγος να ζεις στο παρελθόν, από την στιγμή που το μέλλον που προσδοκούσες εχθές, είναι τώρα το παρόν.
Thomas: Χωρίς αλλαγή, θα μέναμε ακόμα σε σπηλιές και δεν θα μιλάγαμε τώρα για doom rock μουσική. Γιορτάζουμε την αλλαγή, τον διαφωτισμό κι ανυπομονούμε να εξελιχθεί τόσο η μουσική όσο και η ανθρωπότητα, πάντα υπό το Φως του Εωσφόρου.

Προσωπικά, η πρώτη σου μεγάλη ερμηνεία είναι στο "Charles Taze Russell" και η αμέσως επόμενη στο φετινό "Thin Lines Of Broken Hopes". Η μεταμόρφωσή σου σ' αυτό το gospel του Σατανά, είναι τόσο τρομακτική ώστε να πιστέψει κάποιος σ' αυτόν. Ποιά είναι η δικιά σου αγαπημένη ερμηνεία;
Thomas: Ίσως να ακουστεί βαρετό και κοινότυπο, αλλά κάθε τραγούδι είναι διαφορετικό και όλα τους αξίζουν τον ίδιο σεβασμό εκ μέρους μου, όντας τραγουδιστής και κιθαρίστας. Το γεγονός πως κάθε ένα από αυτά, είναι κι ένα πνευματικό ταξίδι, τα καθιστά αυτομάτως ίσα ως προς την σημαντικότητά τους.

Per Broddesson (Year Of The Goat)Ας υποθέσουμε πως οι House Of Aquarius κυκλοφορούσαν τον πρώτο τους δίσκο το 2012 κι όχι το 2003. Νομίζεις πως θα ήταν ακόμα ενεργοί και ίσως περισσότερο γνωστοί;
Pope: Αν το ντεμπούτο της μπάντας, ηχογραφούνταν και κυκλοφορούσε το 2012 ναι, πιθανώς θα ήταν ακόμα ενεργοί και θα ηχούσε και διαφορετικά από τότε. Υπήρξε μια επανακυκλοφορία του σε βινύλιο από την Electric Magic που δεν κατέστησε το συγκρότημα πιο ενεργό, θα το κυκλοφορήσουμε και ψηφιακά κάποια στιγμή (σ.σ: έγινε κι αυτό), αλλά και πάλι δεν νομίζω να αλλάξει κάτι. Οι Year Of The Goat καταναλώνουν αρκετή ώρα δική μου και του Thomas και ουσιαστικά δεν μας έχει απομείνει ελεύθερος χρόνος. Δεν έχω ιδέα για το αν θα ήταν πιο γνωστοί ή όχι.

Θα εκτιμούσα πραγματικά αν ονομάτιζες τους top 3 τραγουδιστές σου όλων των εποχών, αιτιολογώντας ταυτόχρονα τις προτιμήσεις σου.
Thomas: Janis Joplin, η φωνή μιλάει από μόνη της. Ronnie James Dio, γιατί μπορούσε να κάνει τα πάντα να ακούγονται rock και ο Scott Walker που είναι ο πιο επικοινωνιακός τραγουδιστής που έχω ακούσει ποτέ μου.

Οι Year Of The Goat είναι το νέο σας συγκρότημα και φαίνεται πως έχετε σκοπό να μείνετε. Πόσο ευτυχές είναι το γεγονός ότι συνεργάζεσαι και πάλι με τον Per;
Thomas: Η μπάντα υπήρχε στο μυαλό μου, κάμποσο καιρό πριν τον σχηματισμό της το 2006. O Per κι εγώ συνειδητοποιήσαμε πως μας αρέσουν κοινά πράγματα, μιλήσαμε κι αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι μαζί. Αισθανόμαστε όλοι τυχεροί που παίζουμε στην ίδια μπάντα
Pope: Αν το αισθανόμαστε λέει...

Year Of The Goat"Fear No Evil" από House Of Aquarius, "Charles Taze Russell" με τους Griftegård και τώρα "Thin Lines Of Broken Hopes". Σε ποιό από αυτά ακούμε τον πραγματικό Thomas Eriksson;
Pope: Στο "Fear No Evil", έγραψα τους περισσότερους στίχους και τραγούδησα (σ.σ: ουπς...), ενώ η συνδρομή του Thomas αφορούσε τα κυρίως riffs και την κιθάρα. Το δεύτερο ανήκει στον Ola Blomqvist και το ερμήνευσε ο Thomas. Το "Thin Lines Of Broken Hopes" ανήκει εξ ολοκλήρου στον Thomas, το συνέθεσε, παίζει κιθάρα και το τραγουδάει, επομένως υποθέτω ότι σ' αυτό συναντάς τον πραγματικό εαυτό του, μαθηματικά, πνευματικά και φιλοσοφικά αν μπορείς να το πεις.
Thomas: Αυτό είναι αλήθεια...

Και κάτι τελευταίο, αλλά όχι καταϊδρωμένο: "El Topo" vs "Holy Mountain", τί ψηφίζετε;
Thomas: Λατρεύω στ' αλήθεια και τις δύο ταινίες κι επιβάλλεται να τις δει κάποιος, αλλά το "Holy Mountain" έχει να μου πει κάτι παραπάνω.

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας κι ελπίζω να σας δούμε σύντομα και στην Ελλάδα. Ό,τι καλύτερο για σας και το συγκρότημα.
Κι εμείς ευχαριστούμε κι ελπίζουμε να μας καλέσουν σύντομα να παίξουμε στη χώρα σας.
  • SHARE
  • TWEET