Συνέντευξη: Symphony X

Από τον Χρήστο Καραδημήτρη, 07/06/2011 @ 10:29
Η φωνή του Russell Allen με τη δύναμή της μπορεί να γκρεμίσει τοίχο όταν αυτός τραγουδάει με τους Symphony X. Στη τηλεφωνική συνομιλία ευτυχώς είναι πιο πράος και χαλαρός, αν και ολίγον διπλωμάτης, όπως παραδέχτηκε κι ο ίδιος. Με τρομερή πίστη στη νέα δουλειά των Symphony X, το "Iconoclast", μίλησε για το άλμπουμ, τη μουσική του κατεύθυνση, την επιρροή του Dio και φυσικά το ενδεχόμενο επίσκεψης στη χώρα μας... Α, και προς τιμήν του δεν αποποιήθηκε το ρόλο της προοπτικής του να ηγηθούν οι Symphony X ενός χώρου... Δεν είναι τυχαίος ο Sir Russell Allen...

Καλησπέρα Russell. Μιας και είναι η πρώτη φορά που μιλάμε, συγχαρητήρια για τη μουσική που έχεις κυκλοφορήσει γενικότερα και ειδικά για το τελευταίο άλμπουμ, το "Iconoclast". Πώς είναι τα πράγματα για τους Symphony X; Πώς τα πάτε αυτό τον καιρό;
Πολύ καλά! Βρισκόμαστε σε περιοδεία αυτή την εποχή στην Βόρεια Αμερική και πάει αρκετά καλά...

Σας επηρέασε η αποχώρηση των Nevermore;
Είμαστε το μοναδικό headline act από τη στιγμή που αποχώρησαν οι Nevermore, αλλά έχουμε ακόμα τους Blackguard και τους Powerglove και πάει πολύ καλά. Μας λείπουν τα παιδιά, αλλά δε μας λείπει ο κόσμος.

Ωραία. Και τώρα έχετε και την κυκλοφορία του νέου σας άλμπουμ. Για ποιό λόγο σας πήρε τόσο πολύ; Με βάση τα όσα έχω σημειώσει ήταν αρχικά να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2010, μετά πήγε για αρχές του 2011 και τελικά κατέληξε να βγει τον Ιούνιο αυτού του έτους. Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την καθυστέρηση;
Ο συνδυασμός πολλών πραγμάτων. Απρόβλεπτες καθυστερήσεις, τόσο στη διαδικασία της σύνθεσης και της ηχογράφησης, αλλά και στη μίξη μάς έκαναν να χάσουμε την ημερομηνία για τον προηγούμενο χρόνο και μετά για το πρώτο τρίμηνο αυτού του έτους κ.ο.κ... Ήταν ο συνδυασμός πολλών διαφορετικών πραγμάτων που δεν περιμέναμε, αλλά έτσι είναι αυτά τα πράγματα...

Είναι και ο πρώτος σας δίσκος στη νέα σας εταιρεία! Σίγουρα η Nuclear Blast είναι μια καταξιωμένη εταιρεία με πολλά σημαντικά metal ονόματα στο roster της, αλλά δεν είχε ποτέ ιδιαίτερη έφεση σε progressive metal μπάντες και κυκλοφορίες. Ήταν κάτι που σας προβλημάτισε; Γενικά, πώς καταλήξατε στη Nuclear Blast τελικά;
Νιώσαμε πολύ έντονα ότι μπορεί να βοηθήσει στο να μεγαλώσει η μπάντα και ακόμα περισσότερο το πίστευαν οι ίδιοι, οπότε αποφασίσαμε να πάμε μαζί τους. Έχουν μεγάλη γνώση της βιομηχανίας όσον αφορά στο metal και στο rock, έχουν κατάλογο merchandise και μερικά τέτοια στοιχεία που μπορούν να βελτιώσουν το προφίλ της μπάντας. Επίσης, θεωρούμε πως και εμείς ως μπάντα έχουμε περιθώρια να μεγαλώσουμε και η εταιρεία αυτή μπορεί να μας δώσει την ευκαιρία να γίνουμε γνωστοί και σε κοινό πέρα από το progressive metal που είναι πιο προσιτό για εμάς. Πάνω-κάτω αυτοί είναι οι λόγοι.

Ωραία. Ποιά είναι τα στοιχεία που πρέπει να ξέρουν όσοι περιμένουν να ακούσουν το "Iconoclast" κατά την άποψή σου; Πώς θα το περιέγραφες;
Θα το περιέγραφα ως ένα βαρύ, έντονο δίσκο, γεμάτο riff και μελωδίες, που έχει να κάνει με μια θεματολογία σχετικά με το ότι η τεχνολογία καταλαμβάνει την ανθρωπότητα και λίγο ως πολύ αυτό είναι. Είναι μια καλή μίξη παλιών και πιο νέων στοιχείων των Symphony X.

Με την επιφύλαξη πως δεν έχω ακούσει τα τρία τραγούδια της special έκδοσης -καθότι δε συμπεριλαμβάνονταν στο promo- ένα από τα συμπεράσματα είναι πως πρόκειται για τον πιο εστιασμένο στη heavy πλευρά της μουσικής σας δίσκο. Πρέπει κανείς να περιμένει μέχρι το τελευταίο τραγούδι, "When All Is Lost", για να βρει κάποια από τα χαρακτηριστικά μελωδικά σας σημεία; Ήταν σκόπιμο να κάνετε τον πιο βαρύ δίσκο σας; Συμφωνείς ότι όντως είναι;
Ναι, είναι ο πιο βαρύς μας δίσκος, αλλά και πάλι είναι μελωδικός! Δεν είναι ότι παίζουμε και τόσο ακραία, αφού υπάρχουν αρκετές μελωδίες ακόμα και στα πιο σκληρά τραγούδια, ενώ υπάρχουν και τραγούδια όπως το "Dehumanized" και το "Children Of A Faceless God". Αλλά ναι, μπορούμε να πούμε πως είχαμε στοχεύσει σε έναν πιο σκληρό ήχο γενικά.

Για μια ακόμα φορά πάντως την παραγωγή ανέλαβε ο Mike Romeo, ενώ στη μίξη βρίσκουμε πάλι τον Jens Borgen, όπως είχε γίνει και στο "Paradise Lost", αφού όπως λένε ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Εντούτοις, σας πέρασε από το μυαλό η σκέψη να χρησιμοποιήσετε κάποιον εξωτερικό παραγωγό για να σας δώσει μια διαφορετική άποψη πάνω στη μουσική σας;
Όχι, ποτέ δεν το κάναμε αυτό. Ποτέ δεν είχαμε εξωτερικό παραγωγό. Το έχουμε σκεφτεί κανα-δυο φορές, αλλά ο Romeo και εγώ είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι με ό,τι έχουμε επιτύχει ως τώρα, ξέρουμε πώς να το κάνουμε και μας αρέσει αυτό που κάνουμε, οπότε αποφασίσαμε πως ήταν το σωστό και για αυτή φορά. Οπότε, ξέροντας ακριβώς τι θέλουμε για την παραγωγή του νέου Symphony X άλμπουμ, το μόνο που χρειαζόμασταν ήταν ένας καλός μηχανικός και η δουλειά του Jens στο προηγούμενο άλμπουμ ήταν πραγματικά καλή.

Γιατί επιλέχτηκε το "End Of Innocence" ως πρώτο δείγμα προς τους οπαδούς; Είναι πιστεύεις το πιο αντιπροσωπευτικό; Εγώ ενδεχομένως να προτιμούσα κάτι πολύ straight, «in your face», όπως το "Children Of A Faceless God". Τι πιστεύεις;
Ναι, νομίζω πως ο Mike ήθελε κάτι πιο «ανεβαστικό» όπως το "End Of Innocence" για να παίζουμε ζωντανά και νομίζω πως βγαίνει πολύ καλά. Το "Children" είχε πολλή περισσότερη δουλειά με τις αρμονίες των φωνητικών, είναι και λίγο μεγαλύτερο σε διάρκεια και ίσως χρειαζόταν περισσότερο χρόνο. Δε θέλουμε να δώσουμε πολλά στοιχεία πριν την κυκλοφορία του δίσκου και έπρεπε να επιλέξουμε 1-2 τραγούδια για να παίζουμε στις συναυλίες, ενώ όταν βγει ο δίσκος θα παίζουμε περισσότερα. Για αυτό, όπως σου είπα, θέλαμε κάτι πιο «up beat» που νιώθαμε ότι θα λειτουργεί καλύτερα στα live και νομίζω πως εκπληρώνει το σκοπό του.

Έχω την εντύπωση ότι στο "Children Of A Faceless God" πραγματοποιείς το απόλυτο tribute στον Dio, στη γέφυρα μετά το δεύτερο refrain αν θυμάμαι καλά. Κάνω λάθος;
Ναι, κοίτα, πολλά από τα σημεία μου ίσως θυμίσουν Dio και αυτός είναι ο τρόπος μου να πω «σε ευχαριστώ, σε αγαπώ και δε θα σε ξεχάσω ποτέ». Όταν «έφυγε» ο Dio, λίγο καιρό μετά ξεκίνησα να ηχογραφώ τα φωνητικά για το "Iconoclast" και, όπως καταλαβαίνεις, με επηρέασε ιδιαίτερα το γεγονός, αλλά έπρεπε να αποσυρθώ και να μείνω εσωστρεφής για να ολοκληρώσω το δίσκο. Οπότε οι σκέψεις μου ήταν σε αυτόν και οπωσδήποτε μπορείς να πεις πως όλος ο δίσκος είναι ένα tribute από εμένα προς τον Dio.

Άλλο ένα περίεργο χαρακτηριστικό στο άλμπουμ θα έλεγα πως είναι ο τρόπος με τον οποίο ξεκινάει και με τον οποίο κλείνει. Το εναρκτήριο ομώνυμο τραγούδι διαρκεί περίπου 11 λεπτά και έχει μια prog εισαγωγή που παίρνει τα μυαλά. Από την άλλη, το "When All Is Lost", που κλείνει το δίσκο, είναι 9 λεπτά και είναι το μόνο τραγούδι τύπου «power ballad», ας πούμε, με όλα αυτά τα μελωδικά στοιχεία που σας χαρακτηρίζουν και λατρεύουν οι οπαδοί σας. Γιατί προέκυψε αυτό; Ήταν σκόπιμο να ανοίγει ο δίσκος με ένα τόσο μεγάλο τραγούδι;
Το ομώνυμο τραγούδι ήταν εξαρχής σκόπιμο να είναι το εναρκτήριο, γιατί θέτει το ύφος για το δίσκο. Το αρχικό μέρος θεωρώ πως έχει μουσικά αρκετά από τα στοιχεία που πραγματεύεται ο δίσκος, όπως και όλο το τραγούδι. Απλά νιώσαμε πως έχει κάτι πολύ δυνατό για πρώτο τραγούδι το "Iconoclast", αν και υπό κανονικές συνθήκες θα χρησιμοποιούσαμε ένα μικρότερο σε διάρκεια τραγούδι για εναρκτήριο. Είπαμε, όμως, πως μπορούμε να δοκιμάσουμε ένα μεγάλο τραγούδι σε διάρκεια για την αρχή και ένα για το τέλος και θεωρούμε πως λειτουργούσε άψογα για αυτό το δίσκο.

Για να αλλάξουμε και λίγο θέμα, τι γίνεται με εκείνη τη σκέψη για συναυλία με τη συνοδεία ορχήστρας που έχετε αναφέρει κατά καιρούς; Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να πραγματοποιηθεί; Είναι το "Iconoclast" το κατάλληλο άλμπουμ για να γίνει αυτό;
Τη στιγμή αυτή που μιλάμε έχουμε μια προσφορά στο τραπέζι για να κάνουμε κάτι με ορχήστρα και το εξετάζουμε, με σκοπό να δούμε τις πιθανότητες να πραγματοποιηθεί στις αρχές του επόμενου έτους. Όπως σου είπα, η προσφορά είναι στο τραπέζι και τη συζητάμε, ο χώρος είναι πανέμορφος και εξετάζουμε κάποιες παραμέτρους που έχουν να κάνουν με την περιοδεία, γιατί θα είναι μεμονωμένο το όλο σκηνικό. Θα παίξουμε μερικές νύχτες βέβαια και ελπίζω πως θα τα καταφέρουμε, αρκεί να μας πάνε και κάποια πράγματα όπως τα θέλουμε.

Μόνο που θα πρέπει να το γυρίσετε και σε DVD για εμάς που μένουμε μακριά και δε θα έχουμε τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουμε από κοντά!
Σωστά! Θα είναι ωραίο να το γυρίσουμε DVD.

Τώρα θέλω να μου πεις αν συμφωνείς σε μια θεώρηση που έχω. Οι Symphony X είναι ενδεχομένως οι επόμενοι leaders της progressive metal σκηνής. Τα μεγάλα, παραδοσιακά ονόματα βρίσκονται σε πτωτική πορεία ή σε περίεργη φάση και εσείς φαντάζετε ως ο λογικός διάδοχος στην πρωτοκαθεδρία του είδους. Συμφωνείς με αυτό; Βλέπεις τους Symphony X ως τους επόμενους leaders του είδους;
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο χρόνος θα δείξει. Θεωρητικά, τα πράγματα μπορεί να δείχνουν έτσι, αλλά, πίστεψε με, πολλά θα κριθούν από το πώς θα πάει αυτό το άλμπουμ, πώς θα το υποδεχτεί ο κόσμος. Πιστεύουμε ότι το άλμπουμ είναι πολύ δυνατό και θα πάει πολύ καλά, όπως επίσης το πιστεύει και η Nuclear Blast. Εμείς κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε και αν φτάσουμε εκεί έχει καλώς, αλλά δε θέλουμε να βλέπουμε τις άλλες μπάντες να παλεύουν ή να πέφτουν...

...Φυσικά αυτό δεν έχει να κάνει με εσάς...
...Ναι, δεν έχει να κάνει, αλλά για να γίνουμε οι leaders του ιδιώματος, όπως συζητάμε, πρέπει να συμβούν και κάποια πράγματα (σ.σ.: some stars lining up είπε). Δε μπορούμε να περιμένουμε για πάντα για να πετύχουμε, έχουμε δουλέψει πολύ καιρό για αυτή τη μπάντα και θέλουμε το καλύτερο να προκύψει από αυτό το άλμπουμ. Αν αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε πολλούς νέους ακροατές, τότε τους περιμένουμε.

Σχετικά πρόσφατα ήσασταν στην Ευρώπη στα πλαίσια της "Power Of Metal" περιοδείας με τους Nevermore και τους Psychotic Waltz. Πώς ήταν αλήθεια; Σκοπεύετε να ξανάρθετε σύντομα;
H "Power Of Metal" περιοδεία είχε πλάκα, αλλά δεν ήταν μια κανονική περιοδεία των Symphony X, καθώς ήμασταν μέρος ενός μεγαλύτερου ταξιδιωτικού πακέτου και στην πραγματικότητα ήταν ένα πείραμα για να δούμε πώς λειτουργούν τα «περιοδεύοντα φεστιβάλ» στην Ευρώπη. Ήταν μια ωραία περιοδεία, τα παιδιά έκαναν αξιοπρεπή δουλειά, το κοινό ήταν λίγο μπερδεμένο, αλλά πέρα από αυτά δούλεψαν αρκετά οι άνθρωποι που το ανέλαβαν και εν τέλει ήταν μια πολύ καλή εμπειρία. Τώρα, είναι προγραμματισμένο να γυρίσουμε στην Ευρώπη για περιοδεία του "Iconoclast" τον Οκτώβρη και μάλιστα αυτή την εποχή δουλεύουμε πάνω σε αυτό...

Υπάρχει ενδεχόμενο να συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα στην περιοδεία; Ξέρετε πόσο πολύ θέλουμε να σας δούμε εδώ...
Ναι, φυσικά! Η Ελλάδα είναι στην κορυφή και λαμβάνουμε πολύ θετικό feedback. Από τους promoters εδώ. Προφανώς, υπήρχε μια περίοδος που ο κόσμος ανησυχούσε, αλλά τώρα όλα είναι καλά, είστε έτοιμοι να rockάρετε, υπάρχουν αρκετοί promoters που μας προσεγγίζουν και μας κάνουν προσφορές και αυτή τη στιγμή αξιολογούμε αυτές τις προσφορές.

Ας πάμε λίγο σε προσωπικό επίπεδο. Εμπλέκεσαι κατά καιρούς σε διάφορα project και φαντάζομαι πως ένα από αυτά για τα οποία σε ρωτάνε συνεχώς τελευταία είναι το project που έχεις με τον Mike Portnoy, καθώς τόσο αυτός, όσο και οι Dream Theater βρίσκονται στο «μάτι του κυκλώνα» εδώ και καιρό. Μπορείς να δώσεις κάποιο στοιχείο αναφορικά με αυτό; Όνομα, ύφος, ημερομηνία κυκλοφορίας, κάτι;
Δυστυχώς ακόμα δεν είμαι σε θέση να μιλήσω για αυτό. Μακάρι να μπορούσα, αλλά δεν έχει να κάνει με εμένα.

Κατανοητό, αλλά τουλάχιστον μπορείς να μας πεις αν θα κινείται σε progressive ύφος ή σε πιο straight φάση;
Είναι «straight in your face» και έχει ελάχιστη σχέση με τη μουσική των Symphony X.

Ok τότε, ως οπαδός και φίλος της μπάντας πώς κρίνεις την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε γύρω από την αποχώρηση του Mike Portnoy από τους Dream Theater;
Αυτό που μπορώ να πω είναι πως είναι τρομεροί τύποι και παίκτες φαινόμενα, αλλά ό,τι γίνεται μεταξύ τους δε με αφορά... (γέλια)

Διπλωμάτης... (γέλια)
Φυσικά διπλωμάτης (γέλια), αλλά δε θα ήθελα ποτέ να χώσω τη μύτη μου στις υποθέσεις των άλλων...

Εντάξει, κατανοητό κι αυτό. Τουλάχιστον θα έχεις κάποια ωραία ιστορία να μοιραστείς μαζί μας από την συνεργασία σου με τον Arjen Lucassen. Πάντα μιλάει με τα καλύτερα λόγια για σένα -αν και το ξέρεις αυτό- και έχεις δώσει μερικές εκπληκτικές ερμηνείες με τους Ayreon και τους Star One ως Sir Russell Allen. Αλήθεια, σε αποκαλούν κι άλλοι Sir;
Ναι, κι άλλοι με αποκαλούν Sir γιατί έπαιζα σε ενός είδους θεατρικό με κονταρομαχίες και έκανα τον ιππότη για κάποιον καιρό παλιότερα, οπότε όταν του το είπα εντυπωσιάστηκε και άρχισε να με αποκαλεί Sir, ενώ το έβαλε και στο cd, οπότε έμεινε! Με τον Arjen είμαστε πολύ κοντινοί φίλοι, έχουμε το ίδιο γούστο στη μουσική και γενικά έχουμε αναπτύξει μια πολύ καλή σχέση όλα αυτά τα χρόνια και με τις συνεργασίες μας.

Μιας και ανέφερες το μουσικό γούστο, ακούς καθόλου καινούργια μουσική και ειδικά progressive μουσική; Έχεις ξεχωρίσει κάτι που άκουσες και σου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση;
Ναι, μια μπάντα που άκουσα πρόσφατα και μου έκανε τρομερή εντύπωση τη λένε Protest The Hero...

Το νέο τους άλμπουμ, το "Scurrilous";
Ναι, είναι πολύ καλό. Μου αρέσει τρομερά το πώς αναμιγνύουν τα διάφορα στυλ μεταξύ τους, οι αλλαγές που έχουν, το ότι ξέρουν τι παίζουν. Γενικά, μου αρέσουν πολύ.

Ωραία Russell, υπάρχει κάτι άλλο στο οποίο δεν αναφερθήκαμε σχετικά με τη μπάντα, το νέο σας άλμπουμ ή οτιδήποτε;
Νομίζω πως ο δίσκος στην Ευρώπη βγαίνει περίπου 18 Ιουνίου, έτσι δεν είναι;

Ναι, βγαίνει 17 Ιουνίου.
Να απολαύσετε το δίσκο, λοιπόν, να απολαύσετε και το καλοκαίρι και θα σας δούμε όλους από το φθινόπωρο αυτού του χρόνου. Θέλουμε να έρθουμε στην Ελλάδα και να πάμε γενικά σε μέρη που δεν έχουμε πάει πριν. Οι Symphony X έρχονται, να είστε έτοιμοι!

Λοιπόν, πρέπει να σε ευχαριστήσω για το χρόνο σου και να σου πω πως δε μπορώ να περιμένω να σας δω να παίζετε ζωντανά στη χώρα μας.
Η ευχαρίστηση ήταν δική μου. Να έχεις μια καλή μέρα ή μάλλον μια καλή νύχτα εκεί.

Ω ναι! Καλή νύχτα για εδώ, καλό υπόλοιπο ημέρας εκεί. (γέλια)
Καληνύχτα λοιπόν! (γέλια)

Χρήστος Καραδημήτρης
  • SHARE
  • TWEET