Συνέντευξη Periphery

«Ο όρος djent φαίνεται πως είναι δημοφιλής, αλλά ακόμα κι όταν πεθάνει εμείς θα γράφουμε τραγούδια για τους εαυτούς μας»

Από τον Χρήστο Καραδημήτρη, 30/08/2012 @ 12:14
Ανάμεσα στα πολλά ονόματα που εμφανίζονται συνεχώς στο αναπτυσσόμενο είδος του djent οι Periphery ξεχωρίζουν. Το νέο τους άλμπουμ αποτελεί πιθανότατα το καλύτερο του είδους για την τρέχουσα χρονιά και για αυτό θελήσαμε να επικοινωνήσουμε με τον προγραμματιστή, συμπαραγωγό και εσχάτως μπασίστα του συγκροτήματος, Adam 'Nolly' Getgood, να μας πει μερικά πράγματα γύρω από αυτή την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση συγκροτήματος.

Γεια σου Nolly. Πως νιώθετε για την κυκλοφορία του νέου σας άλμπουμ;
Γεια! Είναι ωραία. Ξοδέψαμε πολύ χρόνο για αυτό και είμαστε απλά χαρούμενοι που είναι εκεί έξω για να το ακούσει ο κόσμος.

Πρέπει να σε συγχαρώ για τη δουλειά που κάνατε πάνω στο "II". Θεωρώ πως είναι ένα άλμπουμ που αφήνει το στίγμα του στον μοντέρνο metal ήχο.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

Γιατί ήταν «προσωπικό» αυτή τη φορά; Δεν ήταν στο πρώτο άλμπουμ;
Χαχα, όχι, είναι απλά ένας χαλαρός τίτλος, σαν το sequel μιας cheesy Χολιγουντιανής ταινίας δράσης.

PeripheryΑυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε στο "II" είναι το πόσο καλύτερο ακούγεται σε σύγκριση με το ντεμπούτο άλμπουμ σας. Η παραγωγή το rhythm section και ειδικά τα καθαρά φωνητικά είναι μερικές από τις βασικές διαφορές. Τι αλλαγές έλαβαν χώρα και πως επηρέασαν το τελικό αποτέλεσμα;
Να 'σαι καλά. Λοιπόν, ως τώρα ο Misha έκανε την παραγωγή και ηχογραφούσε τα πάντα στο διαμέρισμά του, ενώ αυτή τη φορά χρησιμοποιήσαμε ένα κανονικό στούντιο -το Oceanic Recording στη Bethesda- το οποίο διαχειρίζεται ο καλός φίλος μας Taylor Larson. Ο Misha, ο Taylor και εγώ μοιραστήκαμε τα καθήκοντα της παραγωγής και παρόλο που περιστασιακά τραβάγαμε προς διαφορετικές κατευθύνσεις, δεν υπάρχει αμφιβολία πως η ανάμιξη και των τριών μας έφερε μια φρέσκια προοπτική στην διαδικασία, κάτι που συντέλεσε σε ένα καλύτερο ηχητικά άλμπουμ. Τώρα, στον τομέα των φωνητικών ο Spencer πραγματικά ανέβηκε επίπεδο και θεωρώ πως είναι μια από τις μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις -ηχητικά- στο νέο άλμπουμ. Το γεγονός πως δεν χρησιμοποιήσαμε διόρθωση τονικότητας (σ.σ.: pitch correction) του επέτρεψε να προσθέσει πολύ περισσότερο συναίσθημα και προσωπικότητα στα φωνητικά του.

PeripheryΕπισημάνατε σε δηλώσεις σας, πως είχατε υλικό για να κυκλοφορήσετε τρία άλμπουμ. Αυτό σημαίνει πως θα ακούσουμε και νέα μουσική από τους Periphery σύντομα; Πώς και προέκυψε τόση δημιουργικότητα;
Λοιπόν, πριν οι Periphery γίνουν μια ενεργή μπάντα ο Misha είχε γράψει τεράστιες ποσότητες υλικού, αρκετό από το οποίο μας αρέσει πολύ και θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε. Δεν έχουν φωνητικά μέρη, οπότε από τη στιγμή που ο Spencer θα έχει κάνει τα δικά του πάνω σε αυτά και εμείς τα έχουμε επεξεργαστεί και έχουμε ξαναδεί τα μέρη και τις ενορχηστρώσεις, προκύπτουν φρέσκα και νέα ξανά. Λέγοντας αυτό, όλοι στο συγκρότημα συνεισφέρουν πολύ περισσότερο στη σύνθεση, καθώς πάντα υπάρχουν νέες ιδέες που στέλνονται με email μέσα στη μπάντα και προφανώς θέλουμε να του εκμεταλλευτούμε στο έπακρο. Έχουμε κάποια πλάνα να κυκλοφορήσουμε μουσική, αλλά δε θα τα αποκαλύψουμε μέχρι να είμαστε έτοιμοι να βγάλουμε κάποια ανακοίνωση.

Επιλέξατε το "Scarlet" ως πρώτο δείγμα του άλμπουμ, αλλά το πρώτο video αφορούσε το "MAKE TOTAL DESTROY". Θα πρέπει πάντως να ήταν δύσκολο να επιλέξετε το πρώτο single. Πώς καταλήξατε με αυτό; Πες μας και μερικά λόγια για το εντυπωσιακό video, καθώς και γιατί όλα τα γράμματα είναι κεφαλαία...
Αυτό ήταν κάτι όντως δύσκολο, καθώς υπήρχαν πολλά διαφορετικά τραγούδια που συζητήθηκαν για να επιλεγούν ως πρώτο δείγμα. Το video του "MTD" όντως βγήκε τρομερό και όλα τα εύσημα πρέπει να πάνε στον εξαιρετικό Wes Richardson για το concept και την εκτέλεση του video. Είμαστε όλοι «σπασίκλες» με τα video games, οπότε η sci-fi / robot θεματολογία ήταν κάτι που αμέσως μας έκανε όταν το πρότεινε ο Wes. Ο τίτλος είναι όλος σε κεφαλαία για χιουμοριστικούς λόγους - σα να το φωνάζει κάποιος.

Adam 'Nolly' Getgood (Periphery)Παρατήρησα πως υπάρχει μια κοινή μελωδία που χρησιμοποιείται στα "Muramasa", "Ragnarok" και "Masamune" που είναι η αρχή, η μέση και το τέλος του άλμπουμ. Υπάρχει κοινή θεματολογία μεταξύ των τραγουδιών του άλμπουμ; Επίσης, τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις;
Ναι, αυτά τα τρία τραγούδια συνθέτουν μια χαλαρή θεματική «τριλογία» και οι στίχοι όντως ταιριάζουν αν τους διαβάσεις όλους μαζί. Οι "Muramasa" και "Masamune" είναι θρυλικοί Γιαπωνέζοι κατασεκυαστές σπαθιών και το "Ragnarok" είναι από την Σκανδιναβική μυθολογία - ο θάνατος των Θεών, που παραπέμπει σε κάτι αντίστοιχο με την ημέρα της κρίσης. Επίσης, είναι όροι που χρησιμοποιούνται στις σειρές του Final Fantasy, οπότε να ακόμα μια nerd σύνδεση με τα video παιχνίδια.

Το αγαπημένο μου τραγούδι -μακράν- είναι το "Erised". Πρόκειται για ένα εκ των καλύτερων τραγουδιών της τρέχουσας χρονιάς κατά τη γνώμη μου και το πιο διαφοροποιημένο στο άλμπουμ. Θα ήθελα πολύ προσωπικά να δω τους Periphery να χρησιμοποιούν αυτό το τραγούδι ως οδηγό για το μέλλον.
Σ' ευχαριστώ! Οπωσδήποτε έχει τη δική του δυναμική στο άλμπουμ. Από μουσικής πλευράς θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε πάντα, το οποίο είναι να γράφουμε τραγούδια που μας αρέσουν. Είμαι σίγουρος πως θα υπάρξουν περισσότερα σε αυτή την κατεύθυνση στο μέλλον, αλλά θα υπάρχει και αρκετό από το βαρύτερο υλικό μας επίσης.

PeripheryΠρέπει να ομολογήσω, πάντως, πως δεν είμαι και ο μεγαλύτερος οπαδός των screaming φωνητικών και το γεγονός πως ο Spencer έχει τόσο εντυπωσιακή καθαρή φωνή με κάνει να αναρωτιέμαι αν έχετε σκεφτεί να χρησιμοποιήσετε μόνο καθαρά φωνητικά ή αν το εξετάζετε για το μέλλον.
Δεν νομίζω πως ποτέ θα κάναμε αποκλειστική χρήση ενός τύπου φωνητικών. Τα screamed φωνητικά επιτρέπουν στον Spencer να συγκεντρώνεται περισσότερο στα ρυθμικά στοιχεία και ταιριάζουν πιο φυσικά στα βαρύτερα σημεία της μουσικής μας. Από την άλλη βέβαια, είμαι σίγουρος πως θα υπάρχει πληθώρα τραγουδιών στα οποία θα επικρατούν τα καθαρά φωνητικά στο μέλλον.

Το εν λόγω τραγούδι έχει ένα solo στην κιθάρα από τον John Petrucci, τον απόλυτο guitar hero της γενιάς του. Πολλές μπάντες θα σκότωναν για να τον έχουν αυτές και δεν παίζει τόσο εύκολα σε άλμπουμ άλλων καλλιτεχνών. Πώς πείστηκε; Δεν χρειάζεται φυσικά να πω, πως έκανε τρομερή δουλειά...
Ναι, αυτό ήταν πραγματικά κάτι το εκπληκτικό, ακόμα δεν μπορούμε να πιστέψουμε πως έχουμε τον Petrucci στο νέο μας άλμπουμ - είναι ένα είδωλο για όλους μας. Για καλή μας τύχη, του άρεσε η μουσική και συμφώνησε να το κάνει, οπότε ηχογραφήθηκε καθώς ήμασταν σε περιοδεία με τους Dream Theater στην αρχή του έτους.

Adam 'Nolly' Getgood (Periphery)Επίσης, έχετε τον Guthrie Govan (The Aristocrats) και τον Wes Hauch (The Faceless) να προσφέρουν από ένα solo ο καθένας και δεν είναι αντίστοιχα γνωστοί. Πες μας για αυτούς.
Λοιπόν, ο Guthrie είναι πιθανότατα ο καλύτερος ηλεκτρικός κιθαρίστας που έχει ζήσει ποτέ, είναι master σε κάθε στυλ και πραγματικά σοφός και αξιαγάπητος άνθρωπος επίσης. Είναι η απόλυτη τιμή, το ότι συμφώνησε να ηχογραφήσει ένα σόλο για το άλμπουμ. Ο Wes που παίζει στους The Faceless είναι ένας σημαντικός φίλος της μπάντας και επίσης ένας κιθαρίστας φαινόμενο. Δεν χρειάστηκε καμία σκέψη για να τον έχουμε στο άλμπουμ και νομίζω πως τελικά το solo του είναι πιθανότατα το αγαπημένο μου από τα προαναφερθέντα!

Παίζετε πολλά πολύπλοκα θέματα, έχτε περίεργες δομές και χρόνους που αποτελούν σπαζοκεφαλιές. Αλήθεια, πώς και δεν παίζετε περισσότερα κιθαριστικά solo οι ίδιοι;
Νομίζω πως μπορώ να εκφραστώ και εκ μέρος των παιδιών λέγοντας πω δεν μας αρέσει να βάζουμε τίποτα στη μουσική μας, μόνο και μόνο για να το βάλουμε. Όταν υπάρχει κιθαριστικό σόλο σε ένα τραγούδι, αυτό γίνεται διότι πραγματικά νιώθουμε πως είναι το σωστό μέρος για να πάμε τη μουσική, και δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο σε κάθε τραγούδι.

PeripheryΑκούγοντας τη μουσική σας, δεν μπορώ να μη σκεφτώ πόσο δύσκολο πρέπει να είναι να αποδοθεί ζωντανά. Ποιό είναι το πιο δύσκολο μέρος ή ο πιο δύσκολος παράγοντας σε μια ζωντανή εμφάνιση των Periphery;
Κάποιο από το υλικό είναι πράγματι αρκετά δύσκολο, αλλά όσο εξασκείσαι πάνω στα απαιτητικά σημεία μόνος σου, συνήθως βγαίνει μια χαρά. Ζωντανά, η μεγαλύτερη δυσκολία είναι πιθανότατα να βρούμε την σωστή ισορροπία μεταξύ του να παίζουμε σωστά τα σημεία και να χτυπιόμαστε, αλλά αυτό αλλάζει από εμφάνιση σε εμφάνιση - σε μικρά μαγαζιά παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο η ένταση, ενώ το να παίζεις σε ένα μεγάλο κοινό από μουσικούς σε κάνει να συγκεντρώνεσαι  πολύ περισσότερο στο παίξιμό σου.

Αλήθεια, πως ήταν το να περιοδεύεις με ένα θρύλο όπως οι Dream Theater; Τι πιστεύεις για τη μουσική τους και τι έχει να μάθει μια νέα μπάντα όπως οι Periphery από αυτούς;
Ήταν σαν ένα συνεχόμενο μάθημα στην επαγγελματικότητα και την μουσική γενικότερα. Οι Dream Theater υπήρξαν μια μπάντα που άλλαξε τις ζωές όλων μας και οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν τον ενθουσιασμό του να βρίσκεται κάποιος σε περιοδεία μαζί τους. Οι τύποι είναι τόσο τέλεια επαγγελματίες, σε εμπνέει να παρακολουθείς πως χειρίζονται τους εαυτούς του, πόσο μεγάλης κλίμακας είναι η ζωντανή παραγωγή τους και πως όλα οργανώνονται τόσο επαγγελματικά κάθε μέρα.

Θα έλεγες πως είστε οπαδοί του πιο παραδοσιακού progressive metal ή είστε περισσότερο οπαδοί του μοντέρνου ήχου; Ποιές είναι οι κύριες επιρροές σας ως μουσικοί;
Νομίζω ότι πρέπει να αναφέρω πως στην μπάντα έχουμε ένα ευρύ πεδίο επιρροών, που περιλαμβάνει τόσο την πιο παραδοσιακή πλευρά, όσο και μοντέρνα μουσική. Συγκροτήματα όπως οι Dream Theater, οι SikTh, οι Meshuggah και οι The Dillinger Escape Plan είχαν τεράστιο αντίκτυπο σε όλους μας ξεχωριστά, αλλά παράλληλα ακούμε και τεράστια ποσότητα μη-metal μουσικής. Για παράδειγμα ο Jack είναι πολύ μέσα στην ηλεκτρονική μουσική και ονόματα όπως οι Telefon Tel Aviv, ενώ επίσης γράφει και πολλά δικά του, συμπεριλαμβανόμενων των ιντερλουδίων στα άλμπουμ μας. Ο Misha είναι μεγάλος οπαδός του Nobuo Uematsu και ο Mark ακούει πολλή, πολύ περίεργη Σκανδιναβική μουσική που δεν έχω ακούσει ποτέ μου...

PeripheryΑναφορικά με τη νέα μόδα γύρω από το djent τι πιστεύεις; Υπήρξατε πρωτοπόροι και πολύ επιδραστικοί. Θεωρείς πως θα αντέξει; Ποιές νέες μπάντες θεωρείς πως κάνουν ως τώρα τη διαφορά σε αυτό το είδος;
Δεν ασχολούμαστε και πολύ με το να το σκεφτόμαστε. Ως Periphery πάντα φτιάχναμε τη μουσική που θέλαμε να φτιάξουμε. Προς το παρόν ο όρος djent φαίνεται πως είναι δημοφιλής, αλλά ακόμα κι όταν πεθάνει εμείς θα γράφουμε τραγούδια για τους εαυτούς μας και ευελπιστούμε πως θα υπάρχει κόσμος που θα θέλει να τα ακούει, χεχε.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Υπάρχουν πλάνα για Ευρωπαϊκή περιοδεία; Συμπεριλαμβάνεται η Ελλάδα σε αυτά;
Στην πραγματικότητα, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε μια ευρωπαϊκή περιοδεία με τους Between The Buried And Me και τους Safety Fire τον ερχόμενο Οκτώβρη, για την οποία είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι! Δυστυχώς, δεν παίζουμε στην Ελλάδα (σ.σ.: τι πρωτότυπο για τέτοια ονόματα), αλλά ας ελπίσουμε ότι θα παίξουμε εκεί σύντομα.

Ok Nolly. Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ.
  • SHARE
  • TWEET