Συνέντευξη Devin Townsend

«Το να δημιουργώ μουσική είναι τόσο σημαντικό μέρος στη ζωή μου, όπως το να αγοράζω φαγητό ή να πίνω νερό»

Από τους Βαγγέλη Ευαγγελάτο, Χρήστο Καραδημήτρη, 19/10/2012 @ 12:44
Με τη δέκατη πέμπτη προσωπική του δουλειά να έχει μόλις κυκλοφορήσει, ο Devin Townsend επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι η υπερ-παραγωγικότητα και η συνεχής διάθεση για αλλαγές δεν είναι πάντα λόγοι για να «χαθεί η μπάλα». Θέλοντας να μάθουμε πόσο «επικό» και «δυνατό» μπορεί να είναι ένα άλμπουμ σαν το "Epicloud", επικοινωνήσαμε με τον Καναδό πολυτάλαντο μουσικό, ο οποίος, πέρα από τα του νέου δίσκου, ανέλυσε τον τρόπο που γράφει και βιώνει τη μουσική του, μας πληροφόρησε για τα ποικίλα επικείμενα project του και μίλησε για πολλά και διάφορα άλλα θέματα, μετατρέποντας μία απλή τηλεφωνική επικοινωνία σε μία πραγματικά απολαυστική συζήτηση.

Γεια χαρά, είμαι ο Devin.

Γεια σου Devin, είναι μεγάλη απόλαυση να μιλάω μαζί σου, καθώς εγώ και κάποιοι άλλοι συντάκτες στο site μας είμαστε μεγάλοι οπαδοί της μουσικής σου για πολύ καιρό!
Σας ευχαριστώ για την υποστήριξή σας!

Πού βρίσκεσαι αυτή τη στιγμή, αγαπητέ Devin;
Είμαι στο σπίτι του μπασίστα μας στο Βανκούβερ, γιατί σήμερα μετά τις συνεντεύξεις ξεκινάμε πρόβες. Αυτή τη στιγμή πίνω καφέ και όλα είναι καλά.

Το "Epicloud" κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό και θα ήθελα να σε συγχαρώ γι' αυτό. Πώς θα περιέγραφες τη μουσική και το γενικό feeling που εκπέμπει, σε σύγκριση με τους προηγούμενούς σου δίσκους;
Θα έλεγα ότι με το "Epicloud" προσπάθησα να κάνω έναν δίσκο που να περιέχει τα περισσότερα χαρακτηριστικά του παρελθόντος μου και να τα συγκεντρώσω σε ένα σημείο. Όπως την «Wall of Death» παραγωγή, την ηχώ στις κιθάρες και την new age προσέγγιση στον ήχο. Κατόπιν προσπάθησα να εφαρμόσω όλο αυτό σε έναν mid-tempo hard rock ήχο, γιατί ένιωθα ότι μπορούσα μέσω της παραγωγής να το κάνω να ακούγεται ογκώδες και εύκολο να παίζεται ζωντανά. Και κατά τη γνώμη μου θεωρώ ότι είναι ένας αρκετά εμπορικός δίσκος, διατηρώντας παράλληλα την ουσία αυτού που κάνω. Όμως πρόκειται επίσης για έναν ήχο που ήθελα να βγάλω εδώ και πολλά χρόνια, οπότε είμαι πολύ περήφανος γι’ αυτό.

Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για έναν δίσκο που δεν έχεις σκοπό να επαναλάβεις στο μέλλον, όπως έχεις δηλώσει. Δεν αισθάνεσαι ότι αφήνεις περιθώρια για πρόοδο στο κάθε είδος με το οποίο ασχολείσαι, αφού εξερευνείς τόσα πολλά και μάλιστα σε ραγδαίους ρυθμούς;
Ναι, πιθανώς... Όμως νιώθω σαν να πρέπει να ακολουθώ κάθε φορά την κατεύθυνση στην οποία αναγκάζομαι να στραφώ. Άλλωστε, πάντοτε αυτό έκανα. Νομίζω πως -και έχεις δίκιο σ’ αυτό- αυτό δεν είναι καλό σε επίπεδο δουλειάς, όχι απαραίτητα τουλάχιστον. Αποδεικνύεται ότι το κάνω περισσότερο από περιέργεια. Αλλά νομίζω πως το θέμα είναι ότι κατέβαλα τόση προσπάθεια σ’ αυτό το άλμπουμ, ώστε αφότου ολοκληρώθηκε δεν θα είχαμε αρκετή υπομονή για να κάνουμε άλλο ένα σαν αυτό. Πάντως, αν το σκεφτείς, το "Epicloud" είναι η φυσική συνέχεια του "Addicted", απλώς δύο χρόνια αργότερα.

Devin Townsend ProjectΑυτό ισχύει, πιστεύω πως σίγουρα συνδέεται με κάποια πρόσφατα εξερευνημένα στιλ σου, ιδίως αυτά του "Addicted", όπως είπες, ή του "Ghost", παρ’ όλα αυτά το έχεις κάνει με τρόπο ώστε να μοιάζει σαν κάτι εντελώς καινούριο. Πώς το κατάφερες αυτό;
Δεν έχω ιδέα, αδερφέ... (γέλια) Η πιο ειλικρινής απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι: κάνω ό,τι κάνω γιατί αισθάνομαι ότι είναι σημαντικό για μένα και δεν κάθομαι να το σκεφτώ τόσο πολύ. Ήταν πραγματικά κάτι για το οποίο είχα προσδοκίες. Δεν ξεκίνησα να γράφω το "Epicloud" λέγοντας «λοιπόν, θα κάνουμε κάτι σαν το "Addicted" και μετά θα προσθέσουμε κι ένα νέο στοιχείο», ποτέ δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Αυτό που έκανα ήταν να κάτσω με σκοπό να γράψω μουσική για το νέο "Ziltoid", ωστόσο κάθε τραγούδι που έγραφα κατέληγε να αποτελεί μέρος του "Epicloud". Και τελικά, όταν τα συγκέντρωσα όλα σε ένα σημείο, συνειδητοποίησα ότι είχε γίνει ένα πολύ συγκεκριμένο πράγμα, με το οποίο ήθελα ο κόσμος να αισθανθεί κάτι επίσης πολύ συγκεκριμένο. Πιστεύω πως, όσα περισσότερα πράγματα κάνω, η διαδικασία με την οποία τα κάνω βασίζεται όλο και λιγότερο σε οτιδήποτε έχω κάνει στο παρελθόν και το "Epicloud" είναι ένας καθαρά ενστικτώδης δίσκος για μένα.

Devin TownsendΚατά τη διάρκεια της καριέρας σου, έχεις εκφραστεί μέσα από το industrial καθώς και άλλες μορφές ακραίου metal, αλλά και μέσω του new age, του progressive, του ambient, του εμπορικού rock, μέχρι που δημιούργησες και μία διαστημική metal opera. Δεν σκέφτεσαι ποτέ την πιθανότητα ότι ο μέσος οπαδός σου μπορεί να δυσκολευτεί να ακολουθήσει όλες τις μουσικές σου πτυχές;
Κοίτα, αν θες να απαντήσω πολύ απλά: Όχι, δεν με απασχολεί. (γελάει)

Και πολύ καλά κάνεις...
Δεν ξέρω αν κάνω «πολύ καλά», αλλά σίγουρα τα καταφέρνω αρκετά καλά ώστε να μπορώ να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Και σε τελική ανάλυση όλο αυτό το κάνω για μένα, σωστά; Συχνά ελπίζω να καταλαβαίνει και ο κόσμος ό,τι κάνω, γιατί προέρχεται από ένα μέρος που νομίζω ότι είναι πολύ cool. Όμως, αν ακούγεται καλά σε μένα, δεν με νοιάζει και πολύ, δεν μου λέει και τίποτα αν ο κόσμος δεν το καταλαβαίνει. Αν και, εδώ που τα λέμε, καταλαβαίνω πολύ καλά τον λόγο που ο κόσμος ενδεχομένως να μην κατανοεί από πού προέρχομαι. Θέλω να πω, πώς μπορεί κάποιος να βρεθεί σε τόσες πολλές διαφορετικές καταστάσεις; Ο κόσμος δεν γίνεται να ταυτίζεται μαζί μου, οι εμπειρίες μου με έχουν οδηγήσει σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις, κι έτσι για μένα βγάζει νόημα, αλλά σίγουρα δεν περιμένω από τους άλλους να το αποδεχθούν.

Μου άρεσε πολύ μία δήλωσή σου, στην οποία έλεγες πως σου αρέσει να μιλάς για το πώς είναι να βρίσκεσαι μέσα σε μία ενήλικη σχέση μέσα απ’ τα τραγούδια σου, ενώ συγχρόνως να είσαι όσο heavy θέλεις. Αυτό είναι κάτι που είχες κάνει και στο παρελθόν και με πιο άμεσο τρόπο, για παράδειγμα σε τραγούδια όπως το "Baby Song" ή το "Possessions". Θα έλεγες ότι οι στίχοι σου περιγράφουν με ακρίβεια πώς είσαι στη ζωή σου, σε κάθε περίπτωση;
Όχι με ακρίβεια, αλλά ίσως περιγράφουν μία μεγαλοποιημένη εκδοχή κάποιων συγκεκριμένων πραγμάτων. Ξέρεις, κάποιος με ρώτησε σε μια συνέντευξη ακριβώς πριν από αυτήν ότι «φαίνεται να γίνεσαι όλο και πιο δημοφιλής» και «γίνεσαι το επίκεντρο περισσότερης προσοχής» και «πώς νιώθεις με αυτό;» και τέτοια. Η αντίδρασή μου σ' αυτό ήταν ότι «με κάνει να νιώθω μια χαρά» γιατί δεν κρατάω τα πάντα για τον εαυτό μου. Ξέρεις, δεν γράφω μουσική για να γίνω κάποιου είδους «μάρτυρας» για τον κόσμο. Δεν ζητώ από τους ανθρώπους να με επικυρώσουν μέσα από οτιδήποτε δημιουργώ. Γράφω για πράγματα που με ενδιαφέρουν, δεν σχετίζομαι με ό,τι στερείται ενδιαφέροντος. Αν υπάρχει κάτι που με απασχολεί για κάποιο διάστημα, τότε είναι μες στο μυαλό μου και μόλις πιάνω την κιθάρα είναι συνήθως αναπόφευκτο να μην γράψω για αυτό που σκέφτομαι. Οπότε, δεν πρόκειται για ακριβείς περιγραφές αυτού που είμαι, αλλά για πράγματα που με ενδιαφέρουν, αφού είναι συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία αντιμετωπίζω στη ζωή μου.

Devin TownsendΠρέπει να παρατηρήσω ότι η παραγωγή του "Epicloud" είναι πραγματικά μοναδική. Σε ποιά κατεύθυνση κινήθηκες αυτή τη φορά σαν παραγωγός, και πόσο δύσκολο είναι να πετύχεις τον ήχο που έχεις στο μυαλό σου κάθε φορά που δημιουργείς κάτι διαφορετικό;
Κοίτα, κάθε δίσκος δεν είναι μόνο διαφορετικός στιλιστικά με κάποιον τρόπο, αλλά πρέπει να ταιριάξω το καθένα από αυτά τα στιλ με μία ξεχωριστή παραγωγή. Για παράδειγμα, όταν έγραφα το "Epicloud" θυμάμαι ότι ήθελα να φτιάξω κάτι που όταν δυναμώνεις την ένταση να ακούγεται πραγματικά ...δυνατό. Ήθελα ο ήχος να είναι καθαρός, όμως ήθελα να έχει μία παραγωγή που να πλησιάζει περισσότερο σε hard rock παρά σε τεχνικό metal, φερ’ ειπείν. Και νομίζω ότι το κατάφερα κατά μία έννοια και είμαι πολύ περήφανος γι' αυτό, γιατί έκανα την περισσότερη δουλειά μόνος μου. Ωστόσο, πρόκειται για εξελικτική εργασία. Τα πράγματα που δεν μου πέτυχαν στο "Epicloud", θα προσπαθήσω να τα βελτιώσω στο "Ziltoid". Ξέρω ότι δουλεύω προοδευτικά. Μου αρέσει η ιδέα ότι οι σπόροι των νέων ιδεών φυτεύονται στα πρότερα στάδια αυτών.

Devin Townsend ProjectΕίχα την εντύπωση ότι θα κυκλοφορούσες μόνο τέσσερα άλμπουμ ως «Devin Townsend Project», όμως τελικά κράτησες το ίδιο όνομα και στο "Epicloud". Μήπως σ’ αυτό συνέβαλε και ο βαθμός «coolness» του λογότυπου;
Σίγουρα, έπαιξε ρόλο κι αυτό σε κάποιο σημείο! (γέλια) Όμως επίσης νομίζω ότι κατέληξα στο συμπέρασμα ότι, ξέρεις, αλλάζω τη γνώμη μου... σχετικά με πολλά πράγματα. Πιστεύω ότι είναι διαφορετικό όταν αλλάζεις γνώμη για πράγματα ή καταστάσεις που είναι επίπονα για άλλους. Ας πούμε, όταν είσαι παντρεμένος και ξαφνικά αρχίζεις να βαριέσαι και παίρνεις διαζύγιο - αυτός είναι ένα είδος του να αλλάξεις τη γνώμη σου. Νόμιζα ότι το Devin Townsend Project είχε ολοκληρωθεί κι έτσι ξεκίνησα να συνθέτω το επόμενο "Ziltoid". Όμως, όταν άρχισα να γράφω το "Ziltoid", άρχισε να μου βγαίνει υλικό που ήταν για το "Epicloud" και για τον άλλο μικρό δίσκο που ετοιμάζω. Κι έτσι όπως το σκεφτόμουνα, αποφάσισα ότι το Devin Townsend Project αποτελεί ένα αρκετά υγιές κεφάλαιο για μένα, έτσι ώστε αν υπάρχουν δύο ακόμα δίσκοι σχετικά με αυτό, τότε δεν έχω κανένα πρόβλημα να το προχωρήσω, γιατί μπορώ να πω στον κόσμο «ξέρετε τι, τελικά υπάρχει και πέμπτος δίσκος».

Κανένα πρόβλημα και από τη μεριά μας... Τώρα, ας μιλήσουμε λίγο για επανεκτελέσεις: Το έκανες στο "Addicted" με την Anneke να τραγουδάει το "Hyperdrive" από το "Ziltoid" και το επανέλαβες στο "Epicloud" με μία νέα εκδοχή του "Kingdom" από το "Physicist". Σκοπεύεις να συνεχίσεις να ανακαλύπτεις εκ νέου το παλιότερο υλικό σου;
Ναι, βασικά σκέφτομαι να ξαναπαίξουμε ένα τραγούδι απ' το "Epicloud" στον επόμενο δίσκο. (γελάει) Όχι, θέλω να πω ότι υπάρχει πολύ υλικό από το παρελθόν μου που ακούγεται σκατά, και μου αρέσουν τα τραγούδια αλλά ακούγονται άθλια. Άρα, φαντάζομαι ότι σιγά-σιγά προσπαθώ να βρω καλύτερα σημεία για τραγούδια που δεν πιστεύω ότι αντιπροσωπεύονταν με όση ακρίβεια θα ήθελα. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον να προσπαθώ να τα ταιριάξω σε ένα νέο καλούπι και το "Kingdom" ήταν ένα απ' αυτά. Θα ήθελα να ηχογραφήσω ξανά και το "Victim", το "Truth" και πολλά άλλα τραγούδια. Όμως για μένα είναι απλώς μία κάτι που ήθελα να κάνω, μόνο και μόνο επειδή ήμουν δυσαρεστημένος με τις τεχνικές πτυχές αυτών των τραγουδιών.

Devin Townsend ProjectΠρόσφατα κυκλοφόρησες το "By A Thread-Live In London", ένα θηριώδες box set με τέσσερα DVD και πέντε CD, στα οποία η τετραλογία του Devin Townsend Project παίρνει σάρκα και οστά. Φαντάζομαι ότι θα ήταν μεγάλο ...παλούκι να μεταφέρεις αυτά τα άλμπουμ στη σκηνή στην ολότητά τους...
Ω ναι... Αλλά ξέρεις κάτι, φίλε; Όλα είναι παλούκια, τα πάντα. Έχουμε αυτό το "Retinal Circus" τώρα που το ετοιμάζουμε με την κατάλληλη επιμονή και είναι το απόλυτο χάος, σε φάση «πώς θα δουλέψει αυτό; Δεν έχω ιδέα». Αλλά θα το κάνουμε να δουλέψει. Θέλω να πω, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πάρουμε μια βαθιά ανάσα, να βάλουμε το κεφάλι κάτω και να το κάνουμε να δουλέψει. Με όλα αυτά τα εμπόδια μπορείς να φρικάρεις και να πάθεις κανέναν καρκίνο... Κανείς δεν μπορεί να ζήσει με κάτι τέτοιο. Οπότε, αυτές οι τέσσερις συναυλίες, η παράσταση του "Ziltoid", το "Retinal Circus" και είμαι σίγουρος ό,τι άλλο πρόκειται να συμβεί του χρόνου, όλα τους είναι παλούκια... Όμως πρόκειται για ευχάριστο πονοκέφαλο, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ.

Ναι, το καταλαβαίνω και έχω εμπιστοσύνη σε σένα. Σίγουρα θα τα βγάλεις πέρα με όλα αυτά τα παλούκια.
Ναι, αν και σε κάποιο σημείο θα ήταν ωραία να βγάζαμε και ένα μάτσο λεφτά για να χαλαρώσουμε λίγο πριν έρθει το επόμενο παλούκι... (γέλια)

Σου το εύχομαι, γιατί το αξίζεις απόλυτα.
Να 'σαι καλά φίλε!

Devin TownsendΛοιπόν, με εξαίρεση το "Deconstruction", απείχες από το ακραίο metal για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα. Η δημιουργία αυτού του δίσκου σήμαινε ότι η ακραία πλευρά σου παραμένει εν ζωή και υγιής (παρότι ψυχικά διαταραγμένη) ή ότι απλώς έπρεπε να το βγάλεις απ’ τον οργανισμό σου για μια τελευταία φορά;
Κοίτα, υπάρχει ένα συγκεκριμένο ποσοστό ψυχανάλυσης μέσα σ' αυτές τις ερωτήσεις που φοβάμαι ότι δεν το λαμβάνω και πολύ υπόψη μου. Ας πούμε, όταν γράφω ένα βαρύ riff, σκέφτομαι «χμ, καλή φάση, ένα βαρύ riff!», αλλά σίγουρα δεν σκέφτομαι «όπα, ένα ψυχικά διαταραγμένο μέρος του εαυτού μου προσπαθεί να βγει έξω για μια τελευταία φορά». Αυτή δεν είναι ποτέ η διαδικασία που ακολουθώ. Απλώς γράφω ό,τι έχω μέσα μου και, για να είμαι ειλικρινής, νιώθω καλά. Δεν υπάρχει κανένα δράμα, καμία υπαρξιακή κρίση, είναι απλά μουσική. Νομίζω ότι έχω ξεπεράσει τα σημεία στον δημιουργικό μου κόσμο όπου έπρεπε να αναλύω κάθε διαφοροποίηση με βάση τη φύση των κινήτρων μου. Γιατί τώρα γνωρίζω ποια είναι τα κίνητρά μου. Είμαι μουσικός, μου αρέσει η μουσική, μου αρέσει να δημιουργώ μουσική βασισμένη σε συναισθήματα και είμαι, ξέρεις, κατά κάποιον τρόπο εξαγνισμένος μέσα από πολλά διαφορετικά είδη συναισθημάτων. Οπότε, όταν νιώθω την ανάγκη να κάνω μία δήλωση, είμαι πλέον πολύ καλός στο να την εκφράσω, πιστεύω ότι έχω την ικανότητα να ελέγχω ό,τι υπάρχει μέσα στο μυαλό μου. Και, αν αυτό είναι κάτι heavy, ας είναι. Αν είναι κάτι ήρεμο, ας είναι. Δεν υπάρχει πραγματικά κάποια διαδικασία που να προχωράει πέρα από αυτό, έτσι δεν είναι;

Φαντάζομαι ότι έχεις δίκιο... Πάντως, κατά τη γνώμη μου, το "Deconstruction" ήταν ένα πολύ πιο πολύμορφο άλμπουμ από οτιδήποτε έχεις κάνει στο παρελθόν με τους Strapping Young Lad. Ισχύει ακόμα η απόφασή σου να μην κυκλοφορήσεις τίποτα υπό αυτό το όνομα στο μέλλον; Κι αν ναι, γιατί;
Θεωρώ ότι έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν θέλω να επαναλαμβάνομαι. Γιατί αν πω «δεν έχω ιδέα τι μπορεί να επιφυλάσσει το μέλλον», τότε κάποιοι μπορεί ξαφνικά να αρχίσουν να ελπίζουν για κάτι που ίσως να μην συμβεί ποτέ. Αλλά, προσωπικά, κάνω ό,τι κάνω με τον τρόπο που νιώθω εγώ σωστό και σίγουρα δεν νιώθω ότι θέλω να κάνω οτιδήποτε με τους Strapping Young Lad αυτή τη στιγμή. Άρα, αν μπω στη διαδικασία να κάνω εικασίες σχετικά μ' αυτό, πιθανώς δεν θα ήταν δίκαιο για το πού μπορεί να κινηθώ στο μέλλον, οπότε φοβάμαι ότι δεν μπορώ να κάνω κάποιο άλλο σχόλιο πάνω σ' αυτό.

Αναφέρθηκες σε κάποια μελλοντικά σου σχέδια, οπότε ας τα συγκεκριμενοποιήσουμε: Έχεις ήδη ανακοινώσει ότι δουλεύεις πάνω σε ένα νέο άλμπουμ, το οποίο θα ονομάζεται "Casualties Of Cool" και σ’ αυτό θα συνεργαστείς με την Ché Aimee Dorval, την γυναικεία φωνή του "Ki". Πώς πάει μέχρι τώρα;
Μια χαρά! Είναι η Ché και μετά είναι και ο Morgan Agren (σ.σ.: μέλος των Kaipa), ένας φοβερός Σουηδός drummer. Τεστάραμε κάποια κομμάτια σήμερα και θα δουλέψουμε με την Ché την ερχόμενη Παρασκευή (σ.σ.: 12 Οκτωβρίου). Δεν πρόκειται για δίσκο στον οποίο θα εστιάσω, ξέρεις. Στο "Epicloud" η προώθηση που τού έγινε ήταν αρκετά μεγάλη, γιατί η εταιρεία είχε επενδύσει ένα συγκεκριμένο ποσό σ' αυτό. Όμως αυτό δεν θα συμβεί και με το "Casualties...". Θέλω να πω, δεν είναι απαραίτητο, αφού πρόκειται για έναν ήσυχο δίσκο country μουσικής. Θα προσελκύσει ένα πολύ περιορισμένο κοινό. Έτσι, σκέφτομαι να το ανεβάσω στο ίντερνετ όταν νιώσω πως έχει έρθει η ώρα, αλλά ο επόμενος «κανονικός» δίσκος που θα βγάλω θα είναι το επόμενο "Ziltoid".

Devin Townsend ProjectΑυτή θα ήταν και η επόμενη ερώτησή μου, σχετικά με το "Z2", τη συνέχεια του "Ziltoid The Omniscient". Μπορούν οι οπαδοί σου να περιμένουν μία παρόμοια προσέγγιση σε επίπεδο τεχνικότητας και ακρότητας; Θα τα κάνεις όλα μόνος σου κι αυτή τη φορά;
Αυτό θα το δούμε εν καιρώ. Κανονικά είμαι μόνος μου, θέλω να πιστεύω ότι αυτή τη φορά θα έχω μία μπάντα, μία ορχήστρα και όλα αυτά, αλλά χθες άρχισα να γράφω το υλικό για το "Ziltoid" και μου είναι τόσο εύκολο να γράφω μόνος μου που είναι δελεαστικό να το ξανακάνω. Όμως, ακόμα κι αν το ξανακάνω, μπορεί να ηχογραφήσω τα πάντα στο σπίτι μου και μετά να το πάω σε ένα στούντιο και να αντικαταστήσω τα μέρη μου με κανονικά drums, κανονική ορχήστρα, κανονική χορωδία και όλα αυτά. Αλλά και πάλι, φοβάμαι ότι είναι ακόμα κάτι πολύ μακρινό για να σου δώσω μία σίγουρα απάντηση και σ’ αυτό.

Ok, αρκεί να κυκλοφορήσει, αυτό είναι το θέμα για εμάς... Devin, κάποιες φορές φαίνεται σαν να έχεις κάνει τα πάντα σαν μουσικός, όμως ελπίζω να μην σταματήσεις ποτέ να βγάζεις εντυπωσιακά πράγματα, όπως κάνεις πάντα. Υπάρχει καμία πιθανότητα να ξυπνήσεις ένα πρωί νιώθοντας ολοκληρωμένος σαν καλλιτέχνης και απλά να σταματήσεις να δημιουργείς μουσική;
Υποθέτω ότι είναι μία πιθανότητα, αλλά και πάλι είναι κάτι θεωρητικό με την έννοια ότι δεν είμαι τόσο έξυπνος ώστε να μπορώ να προβλέψω το μέλλον μου τόσο πολύ. Οπότε, είναι πιθανό, σίγουρα, όμως προς το παρόν είναι επίσης σίγουρο ότι δεν έχω σκοπό να ΜΗΝ θέλω να δημιουργώ μουσική. Είναι τόσο σημαντικό μέρος της ζωής μου, όπως το να αγοράζω φαγητό ή να πίνω νερό. Είμαι μουσικός, σκέφτομαι μουσική, σκέφτομαι μουσικές σκέψεις. Ίσως αν σταματήσει να δουλεύει το μυαλό μου, αλλά μέχρι τώρα είμαι εντάξει...

Devin Townsend ProjectΚατά τα τελευταία χρόνια, εκτός από αρκετούς καλεσμένους, φαίνεται να έχεις κατασταλάξει στους βασικούς μουσικούς με τους οποίους συνεργάζεσαι. Υπάρχουν άλλοι μουσικοί με τους οποίους θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον;
Σίγουρα, υπάρχουν πολλοί μουσικοί με τους οποίους θα ήθελα να συνεργαστώ στο μέλλον, πάρα πολλοί. Το θέμα είναι ότι οι Devin Townsend Project είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μου και, προκειμένου να έχει αποτέλεσμα, πρέπει να παίζουμε και live, κι έτσι το να συγκεντρώνεις ένα μάτσο εξαιρετικούς μουσικούς για να παίζεις αυτά τα πράγματα ζωντανά είναι πολύ σημαντικό. Και μέρος αυτού είναι και η σχέση που αναπτύσσεις με τους ανθρώπους. Έτσι, τα παιδιά που έχω στους Devin Townsend Project είναι άνθρωποι που έχω διαλέξει για πολλούς λόγους και νομίζω ότι σαν σύνολο γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Ωστόσο, για μένα υπάρχει διαφορά μεταξύ των ζωντανών εμφανίσεων και του στούντιο. Ξέρεις, πάντοτε χρησιμοποιώ διαφορετικούς μουσικούς στο στούντιο γιατί μου αρέσει να το κάνω αυτό. Όμως όταν φτάνει η στιγμή να πρέπει να παίξουμε live, σίγουρα δεν θέλω να στήνω μία καινούρια μπάντα κάθε φορά που βγαίνω στον δρόμο, αυτό θα ήταν πραγματικός μπελάς. Οπότε, προτιμώ να ηχογραφώ τα πάντα είτε μόνος μου είτε με κάποιους session μουσικούς ή κάτι τέτοιο και, όταν έρχεται η ώρα να παίξουμε live, μαζευόμαστε με την υπόλοιπη μπάντα, τα μαθαίνουμε και θεωρώ ότι λειτουργεί πολύ καλά.

Τώρα, κάτι που μου ήρθε στο μυαλό. Μόλις χθες, ο Arjen Lucassen ανακοίνωσε ότι δουλεύει πάνω σε καινούριο δίσκο με τους Ayreon και δεν μπορούσα παρά να θυμηθώ την εντυπωσιακή σου συμμετοχή στο "The Human Equation". Θα συμμετείχες ξανά, αν σου ζητούταν και στο νέο άλμπουμ;
Ω, δεν ξέρω, φίλε... Θέλω να πω, δεν είμαι μεγάλος οπαδός του να κάνεις guest σε δίσκους άλλων, εκτός κι αν νιώθω σαν να τους χρωστάω κάτι. Ας πούμε, όσοι ήταν καλεσμένοι στο "Deconstruction", αν με χρειαστούν να κάνω κάτι, θα είμαι εκεί και πολύ χαρούμενος να το κάνω, απλά γιατί μου φαίνεται ότι είναι δίκαιο, αλλά δεν νιώθω έτσι όταν πρόκειται για τον δίσκο οποιουδήποτε άλλου. Θέλω να πω, θεωρώ ότι ο Arjen είναι καλός τύπος και ταλαντούχος μουσικός, αλλά δεν έχει να κάνει μ’ αυτόν, απλώς δεν είμαι οπαδός του να συμμετέχω σε δίσκους άλλων.

Σε γενικές γραμμές, είσαι ενημερωμένος για την rock / metal μουσική σκηνή σήμερα; Θα έλεγες ότι επηρεάζεσαι από κάποιες συγκεκριμένες μπάντες;
Κοίτα, δεν είμαι όσο ενημερωμένος ήμουν κάποτε και μπορώ να σου πω πολλούς λόγους που συμβαίνει αυτό. Νομίζω ότι η επιθυμία μου να ακούω heavy μουσική γίνεται ολοένα και μικρότερη και θεωρώ ότι πρόκειται για ένα φυσιολογικό τελετουργικό μετάβασης για κάθε άνθρωπο. Υπάρχουν κάποιες μπάντες που ακούω και πιστεύω ότι είναι φοβερές, όμως δεν μιλάω συχνά για τις νεότερες ή τις καλύτερες metal μπάντες.

Devin TownsendΗ Ελλάδα είναι μία από τις χώρες τις οποίες δεν έχεις επισκεφθεί ποτέ. Υπάρχει πιθανότητα να επανορθώσεις για τους οπαδούς σου και να έρθεις στο άμεσο μέλλον;
Ναι, φυσικά. Νομίζω όμως ότι το θέμα έγκειται στο γεγονός ότι, και είμαι σίγουρος ότι το ξέρεις κι εσύ, οι μπάντες δεν έχουν τόσο άμεση επίδραση σχετικά με το πού θα παίξουν. Ξέρεις, έχω έναν ατζέντη για συναυλίες στην Αμερική, έναν στην Ευρώπη, τους μάνατζερ, την εταιρεία... Και, ειλικρινά, έχω πολύ μικρή επιρροή στις αποφάσεις όσο αφορά στο πού θα παίξουμε ή με ποιές άλλες μπάντες θα παίξουμε. Σου δίνουν μία χούφτα επιλογές από τις οποίες έχεις την οικονομική δυνατότητα να διαλέξεις μία και τέλος... αυτό είναι. Αυτή είναι η επιλογή σου, δεν σε ρωτάνε αν θέλεις να διαλέξεις συγκεκριμένες χώρες για να παίξεις. Όμως, μέχρι στιγμής η Ελλάδα δεν έχει υπάρξει σε μία από αυτές τις λίστες. Και έχω πει επανειλημμένως ότι θέλω να παίξω στην Ελλάδα, στην Ινδία, στη Νότια Αμερική και σε όλα τα μέρη που δεν έχω παίξει στο παρελθόν. Ωστόσο, έως ότου φτάσει σε εμάς κάποιο σημάδι μίας προσφοράς, καταλαβαίνεις ότι είναι πέραν των δυνατοτήτων μου.

Ναι, το καταλαβαίνω, αλλά είναι κάπως άδικο, γεωγραφικά μιλώντας, για εμάς να είμαστε στην ίδια μοίρα με την Ινδία, λόγω αποστάσεων. Είναι πιο εύκολο να έρθεις στην Ελλάδα από την Ιταλία, φερ' ειπείν, παρά να πας στην Ινδία. Και ελπίζουμε και θέλουμε πολύ να σε δούμε ζωντανά, καθώς έχεις μία αυξανόμενη βάση οπαδών στη χώρα μας.
Θα ήθελα πολύ να παίξω στην Ελλάδα και το γεγονός ότι δεν έχουμε παίξει εκεί δεν είναι σύμφωνα με δική μου απόφαση.

Είμαι σίγουρος γι’ αυτό. Λοιπόν, Devin, δεν έχω κάτι άλλο να σε ρωτήσω, θέλω να σε ευχαριστήσω πολύ για την συνέντευξη. Μπορείς να προσθέσεις ό,τι θέλεις που πιθανώς να έχω ξεχάσει να σε ρωτήσω και να την κλείσεις με όποιον τρόπο θέλεις...
Λοιπόν, ελπίζω όλοι όσοι διαβάζουν αυτό να έχουν μία φανταστική εβδομάδα και ίσως μια καλή ιδέα είναι να τηλεφωνήσετε στη μητέρα σας.
  • SHARE
  • TWEET