Συνέντευξη: Blind Guardian

Από τον Μανώλη Γεωργακάκη, 27/07/2009 @ 16:27
Εν όψει της εμφάνισης των Blind Guardian στο καλοκαιρινό Rocking Athens Festival, ο τραγουδιστής τους, Hansi Kürsch, μίλησε στο Rocking.gr. Η περιεκτικότατη συνέντευξη ξεκίνησε από την ιστορία και την επικαιρότητα της μπάντας του και έφτασε μέχρι... τον Harry Potter. Θεωρούμε πολύ ενδιαφέρουσα την ανάλυση του Hansi σχετικά με την εξέλιξη της σκηνής και την πολύτιμη γνώμη του σχετικά με μερικές από τις σημαντικότερες μπάντες της πατρίδας του. Καλύτερα όμως να σας τα πει ο ίδιος...

Μανώλης Γεωργακάκης: Περιμένουμε τους Blind Guardian για μια μοναδική φεστιβαλική εμφάνιση αυτό το καλοκαίρι, μαζί με τους Heaven & Hell, τους Gojira και τους Testament. Τί έχεις να πεις για αυτή την «αφίσα»;
Hansi Kürsch: Πρόκειται για ένα «δολοφονικό πακέτο», ένα από τα καλύτερα του καλοκαιριού, πιστεύω. Είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσει το ελληνικό κοινό. Πάντως, είναι ένα πραγματικό προνόμιο να παίζεις πριν από τους Heaven & Hell.



To 2003, οι Blind Guardian έδωσαν το όνομά τους στο δικό τους φεστιβάλ και αυτό μας χάρισε και το πρώτο σας dvd, "Imaginations Through The Looking Glass". Υπάρχει πιθανότητα να επιχειρήσετε κάτι παρόμοιο στο μέλλον;
Μάλλον θα ξαναγίνει, αλλά είναι δύσκολο να αποφασίσουμε το πότε. Ίσως τα εικοστά πρώτα γενέθλια της μπάντας να είναι μια καλή ευκαιρία. Πάντως, μπορούμε να παίξουμε και λίγο με την ημερομηνία, γιατί οι Blind Guardian ξεκίνησαν να υπάρχουν γύρω στο '88 ή το '87. Πρέπει να περιμένουμε ένα σημαντικό σταθμό στην καριέρα της μπάντας, γιατί μια τέτοια μεγάλη διοργάνωση έχει πολλές απαιτήσεις και δυσκολίες. Σίγουρα άξιζε τον κόπο η πρώτη φορά, αλλά απαιτούσε περισσότερη ενέργεια και θυσίες από όσο περιμέναμε και για αυτό το λόγο είμαστε πιο διστακτικοί. Αλλά σίγουρα θα ξαναγίνει κάτι τέτοιο.

Υπάρχει στο αρχείο σας βιντεοσκοπημένο υλικό από παλαιότερες περιόδους των Blind Guardian, το οποίο πιθανόν να κυκλοφορήσει σε dvd; Ίσως άλλη μια ευκαιρία να σε δούμε επί σκηνής με ένα μπάσο στα χέρια;
Έχουμε στη διάθεσή μας πολύ υλικό, αλλά δεν έχουμε αποφασίσει τί μπορούμε να κάνουμε με αυτό. Το επεξεργαζόμαστε. Σίγουρα, κάποια στιγμή, θα κυκλοφορήσει ένα dvd με τα «χρονικά» / την ιστορία του συγκροτήματος, αλλά δε βρίσκεται μέσα στα άμεσα σχέδιά μας των επομένων δύο ετών. Υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα ντοκουμέντα, ειδικά από τι πρώτες μας μεγάλες περιοδείες, στις αρχές της δεκαετίας του '90, από την πρώτη μας επίσκεψή στην Ιαπωνία ή στην Ελλάδα.

Παρουσιάσατε πρόσφατα ένα καινούριο τραγούδι, που λέγεται "Sacred", το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε ένα video game. Έχεις δει, φαντάζομαι, τα διαφημιστικά βίντεο κλιπ για την προώθησή του.
Ναι, έχω δει μερικά, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν τα έχω δει όλα. «Μας κάνει», νομίζω, το αποτέλεσμα. Είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι, γιατί το παιχνίδι λένε πως ήταν καλό, συνεπώς άξιζε τον κόπο αυτή η συνεργασία.

Πώς σου φάνηκε ο «ψηφιακός» σου εαυτός;
Βασικά, δείχνω καλύτερα από ό,τι στην πραγματικότητα (γέλια)! Οπότε, τί να σου πω; Δεν έχω δει πώς φαίνομαι μέσα στην περιπέτεια του παιχνιδιού, αλλά το βίντεο με ικανοποίησε.

Σίγουρα θα σου ήταν χρήσιμο ένα θεαματικό μικρόφωνο σαν εκείνο (σ.σ.: στο βίντεο ο χαρακτήρας του Hansi τραγουδάει σε ένα μαγικό σκήπτρο)!
Φυσικά δε θα ήταν κακό, αλλά στα γυρίσματα κρατούσα ένα απλό ραβδί με πομπό, για να καταγραφεί η κίνηση και αυτό μάλλον μου έκανε τη ζωή δύσκολη. Το σχήμα του φιδιού δεν ήταν καθόλου άσχημο, όμως το γυρίσμα δε θα το ξαναέκανα (γέλια).

Το τραγούδι αυτό, το "Sacred", θα κυκλοφορήσει ως single;
Όχι. Το είχαμε σκεφτεί αρχικά, αλλά επειδή δε θα ακολουθούσε κυκλοφορία δίσκου σύντομα, αποφασίσαμε να το χρησιμοποιήσουμε στο επόμενο άλμπουμ, σε μια πιο μεγάλη εκδοχή. Δηλαδή, στο άλμπουμ θα είναι περίπου δύο λεπτά μεγαλύτερο και θα έχει λίγο πλουσιότερη ενορχήστρωση.



Και πότε προβλέπετε να κυκλοφορήσετε το επόμενο άλμπουμ;
Αν όλα πάνε καλά -και στο παρελθόν έχω αποδείξει ότι πάντα κάνω λάθος στις προβλέψεις μου- μάλλον κάποια στιγμή μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοέμβριου του 2010. Το αποκλείω να κυκλοφορήσει νωρίτερα. Αρχίζουμε τις ηχογραφήσεις μόλις τελειώσουμε τις φεστιβαλικές μας υποχρεώσεις, δηλαδή το Σεπτέμβριο του 2009, και έχουμε προγραμματίσει επτά μήνες για την παραγωγή του.

Φαντάζομαι ότι υπάρχουν ήδη ιδέες, τραγούδια και στίχοι για το επόμενο άλμπουμ.
Έχουμε ολοκληρώσει οκτώ τραγούδια. Δεν έχω γράψει στίχους, ακόμη. Δουλεύω τις ιδέες, για να συλλάβω το ύφος των τραγουδιών, καθώς το άλμπουμ μάλλον δε θα είναι «concept», αλλά θα έχει κάποιο μυστικιστικό ύφος, βάσει της δυναμικής των συνθέσεων.

Δεν υπάρχουν ακόμη οι στίχοι, αλλά μήπως έχεις σκεφτεί ποιά θα είναι η θεματολογία τους;
Επεξεργάζομαι διάφορα θέματα. Αυτή την εποχή διαβάζω το "The Wheel Of Time" (σ.σ.: τη σειρά βιβλίων του Αμερικανού Robert Jordan, ήτοι James Oliver Rigney), συνεπώς ένα τραγούδι πιθανόν να λέγεται "Wheel Of Time". Αλλά μπορεί να αλλάξω τελείως τα σχέδιά μου, όταν θα τελειώσει η δοκιμαστική παραγωγή και θα έχω συνολική εικόνα του άλμπουμ. Τότε θα πάρω την τελική μου απόφαση για τους στίχους.

Από στιχουργικής άποψης, ποιό είναι το αγαπημένο σου τραγούδι των Blind Guardian;
Ίσως το "Under The Ice". Επίσης, πολλά από το "Nightfall In Middle Earh" είναι καλά, όπως το "Nightfall", που έχει τους κατάλληλους στίχους. Το "Bright Eyes" έχει σίγουρα καλούς στίχους. Στο τελευταίο άλμπουμ έχει αρκετά, όπως το "Fly", που είναι ένα αρκετά βαθύ τραγούδι, το "This World Never Ends"... Αυτά είναι μερικά από τα καλύτερά μου. Ευτυχώς δε με ρώτησες ποιά είναι τα χειρότερα (γέλια)!

Δε θα το έκανα.
Υπάρχουν πολλά αδύναμα τραγούδια, ειδικά στους πρώτους δίσκους.

Υπάρχουν θέματα με τα οποία θέλεις να ασχοληθείς στο μέλλον; Αντλείς συχνά την έμπνευσή σου, ως στιχουργός, από τη λογοτεχνία. Υπάρχουν συγκεκριμένα βιβλία που πιστεύεις ότι θα σε απασχολήσουν στο μέλλον;
Αυτή είναι δύσκολη ερώτηση. Μερικές φορές τα βιβλία που διαβάζω δε συμβαδίζουν με τη μουσική μας. Για παράδειγμα, λατρεύω τον Harry Potter, αλλά αυτό δεν ταιριάζει καθόλου στους Blind Guardian. Ακόμη και για ένα τραγούδι των Demons & Wizards, δε θα «κόλλαγε». Πολλοί από τους αγαπημένους μου συγγραφείς του 18ου και 19ου αιώνα, επίσης δε συμβαδίζουν με τη μουσική μας. Πρέπει να είμαι πολύ προσεκτικός, γιατί πράγματι υπάρχουν πολλές καλές ιστορίες, αλλά πρέπει να βρεθεί και το κατάλληλο στοιχείο που θα τους επιτρέψει να ενωθούν με τη μουσική των Blind Guardian.



Πάντως, είναι σαφές ότι η επόμενή σας κυκλοφορία δε θα είναι το ορχηστρικό άλμπουμ που σχεδιάζατε.
Όχι, αλλά θα έχει πολλά τέτοια στοιχεία. Σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε μια πραγματική ορχήστρα, αλλά αυτό το συζητάμε ακόμη. Προς το παρόν, κάνουμε μια δοκιμαστική παραγωγή και προσπαθούμε να αποφασίσουμε τί ηχητικό ύφος θα έχει ακριβώς. Έπειτα, θα δούμε ποιά ορχηστρικά μέρη μπορούν να συνδυαστούν με τα κομμάτια και ποιά θα ανήκουν στο εξολοκλήρου ορχηστρικό άλμπουμ, που θα ακολουθήσει.

Θα ήθελες να γράψετε μουσική για την επένδυση μιας κινηματογραφικής ταινίας;
Αυτή είναι μια δελεαστική ιδέα, αλλά δε μας έχει γίνει καμία σοβαρή πρόταση προς το παρόν. Είναι δύσκολο να βρεις ταινίες όπως το "Lord Of The Rings", γιατί είναι πραγματικά σπάνιες. Κάτι παρόμοιο, πράγματι, θα ήταν ωφέλιμο για μας. Βέβαια, θα το κάναμε αν η ιστορία του σεναρίου μας φαινόταν οικεία, σχετικά με το ύφος της μπάντας. Αυτό, όμως, ισχύει για πολύ λίγες ταινίες.

Υπάρχει μια παράξενη διαδικτυακή φήμη που λέει ότι συμμετείχατε στο soundtrack του "Lord Of The Rings"...
Ναι, είναι απλά μια φήμη. Φυσικά, δε συμμετείχαμε, δυστυχώς. Θα μας άρεσε πολύ να το είχαμε κάνει. Ήμασταν σε επαφή με τους παραγωγούς, πριν βγουν οι ταινίες, και εξέταζαν την πιθανότητα να μας δώσουν μια ευκαιρία. Αλλά υπήρχαν προβλήματα με τον προγραμματισμό μας και δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή, γιατί βρισκόμουν σε περιοδεία με τους Demons & Wizards εκείνη της εποχή, οπότε ξεχάσαμε την όλη ιδέα. Τότε οι παραγωγοί ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με τον Howard Shore, ο οποίος τελικά ανέλαβε την μουσική επένδυση της ταινίας.

Μιας και αναφέρθηκες σε αυτό προηγουμένως, θα ήθελα να σε ρωτήσω αν υπάρχει μέλλον για το σχήμα των Demons & Wizards.
Ναι, υπάρχει μέλλον, αλλά οι Demons & Wizards είναι έρμαια του συγχρονισμού. Για να λειτουργήσουν πρέπει να συναντηθώ με το Jon (σ.σ. :Schaffer). Έχουμε προγραμματίσει τουλάχιστον δύο συναντήσεις, για να γράψουμε τραγούδια, μία φέτος κι άλλη μία στην αρχή του 2010.

Οι Έλληνες οπαδοί πιστεύουν ότι τους «χρωστάτε» μια συναυλία των Demons & Wizards.
Έχεις δίκιο (γέλια). Ήταν κρίμα αυτό που συνέβη το 2000, αλλά δεν οφείλεται στη μπάντα. Η απόφαση πάρθηκε από άλλους, που τελικά ακύρωσαν τη συναυλία, όμως πράγματι «χρωστάμε» στους Έλληνες οπαδούς μια συναυλία.

Λοιπόν, θα σας περιμένουμε.
Και καλά θα κάνετε (γέλια)! Ξέρεις, αν κυκλοφορήσουμε το επόμενο άλμπουμ των Demons & Wizards, κάτι που είναι 90% σίγουρο, θα ακολουθήσει περιοδεία. Δε νομίζω ότι θα πρόκειται για μικρή περιοδεία. Θα επισκευθούμε όλες τις σημαντικές χώρες, όπως την Ελλάδα, την Ισπανία, τη Γερμανία, κλπ. (σ.σ.: άλα της και «σημαντική χώρα»!). Τότε, θα την έχετε τη συναυλία σας.

Τί γνώμη έχεις για τα πρόσφατα άλμπουμ των Iced Earth;
Πιστεύω πως είναι πολύ καλά. Ειδικά τα δυο πρώτα τραγούδια του νέου άλμπουμ είναι εξαιρετικά, γιατί ο Jon αναμιγνύει διαφορετικούς ήχους, ξένους προς τον κόσμο των Iced Earth. Μου αρέσει πολύ αυτό.

Στο τελευταίο άλμπουμ οι Blind Guardian μας σύστησαν στο νέο τους ντράμερ, τον Frederik Ehmke. Πώς πάει η συνεργασία σας; Πώς βλέπεις τη θέση του στη μπάντα; Συμμετέχει στη συνθετική προετοιμασία του νέου άλμπουμ;
Γράφει ο ίδιος τα μέρη των τυμπάνων, αυτό είναι σίγουρο. Έχει το δικό του στιλ και όλα πάνε καλά. Έχει εξελιχθεί πολύ. Βρίσκεται στο στούντιο, αυτή τη στιγμή, για τη δοκιμαστική παραγωγή των ντραμς. Δεν πιστεύω ότι θα υπάρχουν δικά του τραγούδια στο επόμενο άλμπουμ, γιατί δε μας έχει παρουσιάσει τίποτα ως τώρα. Όσο συνεχίζει να παίζει τόσο καλά ντραμς, μπορεί να μείνει στη μπάντα όσο εκείνος θέλει. Έχουμε πολύ καλή σχέση. Βέβαια, είναι εύκολο να τα πηγαίνουμε καλά μαζί του, γιατί είναι κατά πολύ νεότερος και για αυτόν είμαστε ακόμη «οι Blind Guardian». Καταλαβαίνεις.

Πώς είναι οι σχέσεις σας με τον αποχωρήσαντα ντράμερ και επί είκοσι χρόνια συνεργάτη σας, «Thomen» Stauch;
Οι σχέσεις μας είναι πολύ καλές. Ξέρεις, ο Thomen είναι πολύ ιδιαίτερος χαρακτήρας και ένας πραγματικά δυνατός άνθρωπος. Ακόμη κι αν είχες προβλήματα μαζί του, δε μπορεί να συνεχιστεί το κακό κλίμα, γιατί είναι ένας πραγματικά ευχάριστος τύπος. Συναντιόμαστε, περνάμε καλά, πίνουμε καφέ και μιλάμε για το παρελθόν και το μέλλον. Πάντως, η συνεργασία του με τους Blind Guardian έχει τελειώσει οριστικά.

Ας θυμηθούμε το "A Night At The Opera", που είναι μάλλον το πιο αμφιλεγόμενο άλμπουμ σας, στα μάτια των οπαδών. Κατ αρχάς, πολλοί πιστεύουν ότι η παραγωγή του είναι υπερβολική και έπειτα, αντικειμενικά, ακολουθείτε μια διαφορετική μουσική κατεύθυνση, σε σχέση με τα προηγούμενα. Ποιά είναι η γνώμη σου για αυτό, μετά από τόσα χρόνια, και τί θα άλλαζες αν το κυκλοφορούσατε σήμερα;
Αν έπρεπε να αλλάξω κάτι, ίσως θα το έκανα λίγο πιο «σκληρό». Σχετικά με το άλμπουμ, αυτό καθεαυτό, ήταν σωστή η απόφαση να ακολουθήσουμε μια διαφορετική κατεύθυνση μετά το "Nightfall In Middle-Earth". Με το "A Night At The Opera" κάναμε κάτι τελείως καινούριο και, όπως είπες, είναι αμφιλεγόμενο. Πολλοί όμως πιστεύουν ότι πρόκειται για το καλύτερο άλμπουμ των Blind Guardian. Πιθανόν, σήμερα, να επέλεγα μια λιγότερο επιτηδευμένη παραγωγή, λιγότερο ορχηστρική, λιγότερο δραματική και, συνεπώς, λίγο πιο επιθετική. Συνεχίζω να πιστεύω ότι τα τραγούδια έχουν μια καλή προοπτική και πολλοί μου λένε ότι τα τραγούδια αυτά συνεχώς εξελίσσονται στη συνείδησή τους. Ας περιμένουμε άλλα δέκα χρόνια και θα δούμε, γιατί έχω την αίσθηση ότι ο κόσμος αρχίζει να αναγνωρίζει τη δύναμη αυτού του άλμπουμ.



Ο τίτλος, "A Night At The Opera", μας θυμίζει, φυσικά, τους Queen. Νομίζω πως είναι σαφές ότι η μεγάλη αυτή μπάντα σας έχει επηρεάσει. Αλλά ας μιλήσουμε για άλλες επιρροές σας. Επί παραδείγματι, το στίγμα των Simon & Garfunkel, σπάνια μεν, σαφώς δε, είναι φανερό.
Μου αρέσουν και οι Simon & Garfunkel και οι Deep Purple και οι Genesis. Όμως η επιρροή τους στη μουσική μας είναι μακράν μικρότερη από αυτή των Queen. Θα έλεγα ότι υπάρχουν πολλά άλλα συγκροτήματα που είναι πολύ σημαντικά για εμάς: οι Iron Maiden, οι Slayer, οι Metallica, οι Queensrÿche. Επίσης, πολλοί καλλιτέχνες της δεκαετίας του '70, μαζί με τους Queen, έχουν μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας.

Ο τρόπος που τραγουδάς εξελίσσεται με το χρόνο. Πέρασες από τα σκληρά φωνητικά της πρώτης σας περιόδου σε ένα πλέον πιο εκλεπτυσμένο στυλ. Πώς αναλύεις αυτή την εξέλιξη και ποιός είναι ο σκοπός σου ως ερμηνευτής;
Παράλληλα με τη μουσική, προσπαθώ να εξελίσσομαι και να εκφράζω διαφορετικά πράγματα, σε διαφορετικά επίπεδα. Η εξέλιξη στα φωνητικά είναι απαραίτητη, λόγω των αλλαγών στη μουσική, καθώς και λόγω των αλλαγών του χαρακτήρα μου. Βέβαια... (γελώντας) Όταν ήμουν 20 χρονών είχα μια διαφορετική επιθετικότητα από ό,τι σήμερα. Πλέον, έχω περισσότερη εμπειρία και μεγαλύτερη επιδεξιότητα. Όμως, είναι μια φυσική εξέλιξη, θα έλεγα, δεν είναι μόνο θέμα νοοτροπίας. Η οπτική μου είναι διαφορετική από αυτή που είχα στη δεκαετία του '80 ή στις αρχές της δεκαετίας του '90. Για αυτό το λόγο πιστεύω άλλαξε η φωνή μου και, φυσικά, η μουσική παίζει σημαντικό ρόλο. Πιστεύω ότι το σημαντικότερο είναι να τηρούνται οι ισορροπίες. Στην ηλικία που βρίσκομαι, ο πνευματικός μου στόχος είναι διαφορετικός από εκείνον που είχα στα 20 ή στα 25.

Ποιά είναι η γνώμη σου σχετικά με την πειρατεία της μουσικής στο διαδίκτυο;
Βλάπτει τη βιομηχανία και βλάπτει τα συγκροτήματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία σχετικά με αυτό. Θα έλεγα ότι για μερικά από τα «μεγάλα ονόματα» είναι επίπονο, αλλά μπορούν να επιβιώσουν. Αρχίζει να είναι δύσκολο για τις ανερχόμενες μπάντες, γιατί δε θα τους δοθεί η προβολή που χρειάζονται, ώστε να εξελιχθούν και να γίνουν «μεγάλες». Αυτό που θα αντιμετωπίσουμε στα επόμενα τέσσερα-πέντε χρόνια θα είναι μια ημι-επαγγελματική σκηνή με μικρότερες πιθανότητες εξέλιξης. Για να σημειωθεί πρόοδος είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα σταθερό περιβάλλον και αμφιβάλλω αν οι φιλόδοξες νέες μπάντες, αυτή την εποχή, μπορούν να το βρουν ή να το δημιουργήσουν γύρω τους. Φυσικά η πειρατεία θα βλάψει πρώτα συγκροτήματα όπως οι Blind Guardian, οι Saxon, οι Rage ή οι Iced Earth, αλλά το πρόβλημα θα είναι πιο επίπονο για τις νέες μπάντες, που δε θα καταφέρνουν να παραδώσουν το υλικό τους. Οι δισκογραφικές δε θα κυκλοφορούν δίσκους, εξαιτίας του ελλιπούς ενδιαφέροντος του κόσμου, που μπορεί να τα αποκτήσει όλα δωρεάν στο διαδίκτυο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την απομόνωσης της σκηνής, γενικότερα. Εννοώ ότι θα δημιουργηθεί μια καλλιτεχνική ρημαγμένη γη.



Αλήθεια πιστεύεις ότι θα είναι τόσο ερημική η εικόνα; Έχω την εντύπωση ότι...
(Διακόπτοντας) Βλέπω δισκογραφικές να «πεθαίνουν» και αυτό είναι ένα παράδειγμα της δυσκολίας της κατάστασης. Ο κόσμος δε συνειδητοποιεί ότι παρανομεί. Έχουν συνηθίσει να «κατεβάζουν», χωρίς να πληρώνουν, και αυτό σημαίνει ότι και οι καλλιτέχνες δε βγάζουν χρήματα και οι δισκογραφικές δε βγάζουν χρήματα. Αλλά για να κάνεις μια καλή παραγωγή, ακόμη και σήμερα, χρειάζονται μερικές χιλιάδες ευρώ και, αν μια νέα μπάντα δεν τα έχει, θα λείπει η ποιότητα. Χωρίς ποιότητα, το ενδιαφέρον για νέες μπάντες και το ενδιαφέρον για πιθανές κυκλοφορίες θα μειωθεί. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πολύ μεγάλες δυσκολίες. Το metal, ξέρεις, έχει ακόμη πολλούς αφοσιωμένους οπαδούς, που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για τη μουσική. Συνεπώς, η κατάσταση ίσως είναι λίγο πιο εύκολη για το heavy metal. Αλλά, μιλάμε για τη μουσική σκηνή γενικότερα, που θα υποφέρει περισσότερο. Βέβαια, βλέπουμε και πολλές metal δισκογραφικές να κλείνουν, αυτή την εποχή, και αυτό δεν οφείλεται ούτε στη γενικότερη κρίση, ούτε σε κρίση του είδους. Οφείλεται στο διαδίκτυο.

Αν συμφωνείς, θα σου πω μερικά ονόματα συγκροτημάτων της γερμανικής σκηνής και θα ήθελα να μου πεις τη γνώμη σου.
Αλλά δε θα πω τίποτα κακό (γελώντας).

ΟΚ. Ας συμφωνήσουμε ότι, αν θέλεις να πεις κάτι κακό, απλά δε θα μου απαντήσεις.
Εντάξει (γελάει πολύ). Αυτή μάλλον είναι η καλύτερη λύση.

Ας ξεκινήσουμε με τους Helloween.
Πολύ δυνατή μπάντα. Σημαντική επιρροή για τους Blind Guardian, στα πρώτα χρόνια. Κατά κάποιο τρόπο είναι σαν τους Blind Guardian, γιατί ακόμη και σήμερα προσπαθούν να βρουν καινούριες ιδέες, έστω κι αν δεν μου αρέσουν όλα τους τα άλμπουμ.

Πιστεύεις ότι υπάρχει μια λογική συνέχεια ανάμεσα στους Helloween με τον Michael Kiske και στους Helloween με τον Andi Deris;
Πιστεύω ότι, για πάρα πολλούς λόγους, ο Andi Deris είναι το ίδιο σημαντικός με τον Michael Kiske. Βλέπεις την εξέλιξη της μπάντας, όταν ο Andi Deris ανέλαβε το πόστο του, μετά από το "Chameleon" και το "Pink Bubbles Go Ape". Η ποιότητα επέστρεψε και ο Deris έφερε τη δύναμη που φαινόταν ότι οι Helloween είχαν χάσει. Για αυτό, ο Deris είναι ένα σημαντικό κομμάτι των Helloween.

Επόμενο συγκρότημα: οι Grave Digger.
Για να είμαι ειλικρινής, άρχισαν να μου αρέσουν σιγά-σιγά, με την πάροδο του χρόνου. Όταν ξεκίνησαν, τη δεκαετία του '80, δεν ήταν από τις αγαπημένες μου μπάντες. Αλλά με το "Tunes Of War"... Όχι μόνο επειδή τραγουδάω σε αυτό το άλμπουμ... (γελάει) Αλλά και για μερικούς άλλους λόγους, ξεκίνησαν να παράγουν μουσική που με άγγιζε και άρχισα να καταλαβαίνω το όραμά τους. Πιστεύω ότι πρόκειται για μια πολύ προσγειωμένη μπάντα, με πολύ εργατικά μέλη.

Τί θα έλεγες για τους Edguy;
Είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, γιατί είμαστε πολύ κοντά τους. Πιστεύω ότι επιτέλους κατάλαβαν πως το να ασχολείσαι με τη μουσική σημαίνει ότι πρέπει να εξελίσσεσαι, κάποια στιγμή, και να παραδίδεις τραγούδια που δεν αποσκοπούν στο χειροκρότημα της πλειοψηφίας των οπαδών. Προσπαθούν να κάνουν κάτι καινούριο και χαίρομαι, γιατί συνειδητοποίησαν ότι δε μπορούν να ακολουθούν το ίδιο στυλ συνεχώς.

Μάλιστα. Πες μου για τους Rage.
Θα έλεγα ότι είναι μια από τις ισχυρότερες γερμανικές μπάντες. Ξεκίνησαν δυνατά και βγάζουν δυνατά άλμπουμ, μέχρι σήμερα. Ακόμη και με τις αλλαγές στη σύνθεσή τους, δεν έχασαν την ακεραιότητά τους. Ο Peavy (σ.σ.: Wagner) είναι ένας παντοδύναμος «frontman», που κρατά τον έλεγχο της μπάντας. Απλώς, θα έλεγα ότι αξίζουν μεγαλύτερη επιτυχία από αυτή που έχουν.

Τέλος, θα ήθελα να μου μιλήσεις για τους Running Wild, που από ό,τι φαίνεται είναι υπό διάλυση.
Συγγνώμη που σε διορθώνω, αλλά έχουν ήδη διαλυθεί και δε με εκπλήσσει αυτό. Υπήρξα οπαδός τους, τη δεκαετία του '80. Ήταν εξαιρετικά καλοί, επί σκηνής, την εποχή εκείνη. Αλλά νομίζω ότι, κάνοντας το ίδιο πράγμα συνέχεια, έπαψαν να είναι τόσο ενδιαφέροντες. Παρά ταύτα, τους θεωρώ πάντα μια καλή μπάντα.

Ξέρουμε ότι υπάρχει μια ισχυρή metal σκηνή στη Γερμανία. Θέλω να σε ρωτήσω αν υπάρχει μια νέα γενιά ή μια νέα μπάντα ή ένας καινούριος «πρώτος δίσκος» που σου δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να συνεχίσει τη σκηνή και να αναλάβει τα ηνία.
Τώρα, δε μου έρχεται στο νου κάποια νέα μπάντα, αλλά είμαι σίγουρος ότι κάποιος θα αναλάβει αυτή τη δουλειά. Αυτή τη στιγμή, έχω την αίσθηση ότι το Bay Area thrash -ή όπως αλλιώς θέλεις να το πεις- «έχει πάρει φόρα». Αλλά, στη συνέχεια, εικάζω ότι πολλοί θα ξαναπαίξουν μελωδικό power metal, όπως οι γερμανικές μπάντες της δεκαετίας του '80. Τότε θα δούμε. Πάντως, προς το παρόν δεν έχω υπόψη μου κάποια τέτοια γερμανική νέα μπάντα. Προς το παρόν η σκηνή εξυπηρετείται από συγκροτήματα από άλλες χώρες, όπως οι Airbourne, σίγουρα από κάποια από τα πιο μελωδικά death metal συγκροτήματα, μερικά πιο «funky» metal συγκροτήματα, που προς το παρόν έχουν μεγαλύτερη απήχηση στους οπαδούς και κυρίως στον Τύπο. Σύντομα, όμως, πιστεύω ότι κάποια νέα μελωδική power μπάντα ή ίσως κάποιο από τα παλιά είδωλα θα επαναφέρει το είδος στο προσκήνιο και θα έχει κάτι καινούριο να προτείνει.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις σκέψεις, πιστεύεις ότι η μουσική των Blind Guardian μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι διαφορετικό;
Πιστεύω ότι δεν είμαστε «τελειωμένοι» (γελώντας). Αυτό είναι σίγουρο. Έχουμε πολλές ιδέες και κάποια από τα μελλοντικά μας κομμάτια θα προκαλέσουν έκπληξη σε μερικούς, αλλά θα αποδίδουν και εκείνη την παραδοσιακή φλόγα, που ο κόσμος χρειάζεται, αυτή τη στιγμή.

Τί έχεις να πεις στους Έλληνες οπαδούς σας που θα σας περιμένουν αυτό το καλοκαίρι;
Σύντομα. Πολύ σύντομα!

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου και σου εύχομαι μια πολύ καλή μέρα.
Σε ευχαριστώ. Το ίδιο και για σένα.

Μανώλης Γεωργακάκης, Γιάννης Καγκελάρης
  • SHARE
  • TWEET