Συνέντευξη Mother Of Millions (Κώστας Κωνσταντινίδης)

«Το ότι δεν μπορώ να φανταστώ πως θα ακούγονται οι Mother Of Millions σε επόμενες δουλειές δίνει ενδιαφέρον σ' αυτό που κάνουμε»

Από τον Χρήστο Καραδημήτρη, 17/03/2015 @ 12:02
Πριν από έναν χρόνο, οι Mother Of Millions συστήθηκαν επισήμως με την κυκλοφορία του πρώτου τους άλμπουμ, "Human", αποσπώντας -δικαιολογημένα- πολύ θετικά σχόλια γύρω από αυτό. Ένα χρόνο αργότερα ετοιμάζονται για μια ξεχωριστή ζωντανή παρουσίαση του δίσκου και ο κιθαρίστας της μπάντας, Κώστας Κωνσταντινίδης, μας μιλάει για το τι προηγήθηκε της δημιουργίας του, πώς εισέπραξαν την ανταπόκριση του κόσμου, καθώς και γιατί η επερχόμενη συναυλία είναι ιδιαίτερη για την μπάντα.

Καλησπέρα. Πώς βλέπεις το "Human" έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του; Αλλάζει ο τρόπος που αντιμετωπίζετε το άλμπουμ όσο απομακρύνεστε χρονικά από τη δημιουργία και την κυκλοφορία του;
Καλησπέρα. Η μπάντα πριν τον πρώτο της δίσκο, είχε μια πορεία έξι χρόνων, διαρκούς τριβής με υλικό που προέκυπτε από συλλογική και ατομική συνθετική δουλειά. Καταλήξαμε στο ύφος, τη θεματική και στα εικαστικά που συνοδεύουν το "Human" κάπως αργοπορημένα, αλλά νομίζω πως μέσα σ' αυτά τα χρόνια ανακαλύψαμε πράγματα για το ίδιο το συγκρότημα που είναι ίσως η κινητήριος δύναμη μας. Εν ολίγοις δε νομίζω πως θα άλλαζα κάτι, ούτε βλέπω σήμερα το άλμπουμ διαφορετικά από την ημέρα που είπαμε «αυτό είναι». Η συναυλιακή αντιμετώπιση, όμως, αναπόφευκτα εμπεριέχει τις διανθίσεις εκείνες που λειτουργούν σαν μπαχαρικό και για εμάς, αλλά και για τον κόσμο που έχει ακούσει τη δουλειά μας.

Ποιά ήταν η συνολική αντιμετώπιση που είχε από τον κόσμο και πώς την εκλάβατε; Είχατε κάποιες προσδοκίες; Αν ναι, θα λέγατε πως ξεπεράστηκαν;
Εκτιμάμε, και βάσει κριτικών του Τύπου, αλλά και του κόσμου πως το πρώτο μας δισκογραφικό πόνημα αγκαλιάστηκε, και θεωρώ πως τα περιθώρια ακόμα απέχουν από το να εξαντληθούν. Αντιμετωπίσαμε τη δουλειά μας από την αρχή με συγκρατημένη αισιοδοξία, γνωρίζοντας πως τίποτα δε χαρίζεται σε κανέναν και πως κανείς δεν προσγειώνεται ξαφνικά σε οποιαδήποτε σκηνή χωρίς σκληρή δουλειά, μελέτη και προετοιμασία. Με αυτό το γνώμονα συνεχίζουμε.

Σας πήρε αρκετό καιρό από τη στιγμή που ξεκινήσατε τις ηχογραφήσεις του "Human" μέχρι την κυκλοφορία του. Υπήρχαν συγκεκριμένοι λόγοι ή απλά θέλατε να φτάσετε στο σημείο που να είστε απόλυτα ικανοποιημένοι με αυτό πριν το κυκλοφορήσετε;
Βρίσκαμε, η αλήθεια είναι, και πράγματα στην πορεία. Αναφέρομαι στο κομμάτι των συνθέσεων. Υπάρχουν στοιχεία τελειομανίας, νομίζω σε όλους, ειδικά όταν βγάζεις προς τα έξω το πρώτο δείγμα της δουλειάς σου, αλλά εντοπίζω την καθυστέρηση κυρίως στον πιεσμένο χρόνο και στο πρωτόγνωρο της διαδικασίας. Αυτό που καθυστέρησε αρκετά ήταν η παραγωγή και μίξη του άλμπουμ, αφού τα αναλάβαμε μόνοι μας - ο Μάκης σήκωσε στις πλάτες του όλο το κομμάτι της μίξης.

Mother Of Millions

Ο Γιώργος Προκοπίου ήταν εξαρχής μέλος της μπάντας ή στην πορεία προέκυψε η συνεργασία; Θα πρέπει να θεωρείται μόνιμο μέλος των Mother Of Millions;
Με τον Γιώργο, παρόλο που δεν ξεκινήσαμε μαζί, ήρθαμε σε επαφή σ' ένα κομβικό σημείο των Mother Of Millions και αρκετά πριν το "Human", όταν οι μεταξύ μας ζυμώσεις άρχισαν να αναδεικνύουν το ύφος του συγκροτήματος. Δεν τον αντιμετωπίσαμε από την αρχή σαν session ή guest μουσικό και δεν ψάχναμε κάτι τέτοιο. Συνέβαλλε στη συνθετική δουλειά του "Human", συμμετέχει ενεργά στη ζωή της μπάντας, είναι ισότιμο μέλος.

Ως γνωστόν, υπάρχουν και οι Poem που είναι περισσότερο η μπάντα του. Θα μπορούσε αυτό να αποτελέσει κάποιου είδους εμπόδιο στα προγράμματα ή τις βλέψεις των δυο συγκροτημάτων; Πόσο εύκολο είναι να συνδυαστούν δυο μπάντες σήμερα; Ή μήπως τελικά είναι αναγκαίο κακό;
Δεν θα έλεγα πως οι Poem είναι περισσότερο ή λιγότερο η μπάντα του. Είναι περισσότερα χρόνια μπάντα, τα παιδιά ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν το δεύτερο δίσκο τους, και ο Γιώργος βρίσκει τις χρυσές τομές όσον αφορά το πρόγραμμα του, με όποιες δυσκολίες μπορεί να παρουσιάζονται.

Η μουσική που παίζετε μπαίνει κάτω από την ταμπέλα του progressive metal, αλλά δεν είναι ότι παίζετε σαν τους Dream Theater, φερ' ειπείν. Αν έπρεπε να περιγράψεις σε ποια γωνιά του ιδιώματος ανήκετε, ποιά προσέγγιση και ποιές μπάντες ενδεικτικά θα ανέφερες;
Δυσκολεύομαι να προσδιορίσω με τίτλους το μουσικό μας ύφος. Αποδεχόμαστε τον τίτλο του progressive rock / metal γιατί δεν είναι περιοριστικός. Παρέχει ας πούμε την καλλιτεχνική ελευθερία να συνυπάρχει στο "Human" και το "Parallel" και το "Running". Με την έννοια αυτή δεν υπηρετούμε εμμονικά κάποιο ιδίωμα αλλά την προσωπική μας εξέλιξη μέσω του συνόλου και το αντίστροφο. Έχουμε μεταξύ μας πολύ διαφορετικές μουσικές αναφορές, οι οποίες εξελίσσονται σε εξίσου διαφορετικά μονοπάτια. Αυτό, προσθέτοντας τη μεταξύ μας χημεία, λειτουργεί μάλλον εμπρηστικά, με την καλή έννοια, όταν δοκιμάζουμε καινούριες ιδέες. Ό,τι προκύψει φιλτράρεται από πέντε ζευγάρια αυτιά με διαφορετική προσέγγιση στον ήχο. Το ότι δεν μπορώ να φανταστώ πως θα ακούγονται οι Mother Of Millions σε επόμενες δουλειές είναι ένα συστατικό που δίνει ενδιαφέρον, από τη σκοπιά μας, σ' αυτό που κάνουμε.

Mother Of Millions

Πες μου τα πέντε άλμπουμ που θεωρείτε πως αν αρέσουν σε κάποιον σημαίνει ότι μάλλον έχει πολλές πιθανότητες να του αρέσει και το "Human".
Το "Human" είναι ένα μουσικό ταξίδι σε επιρροές οι οποίες θεωρητικά δεν έχουν μεταξύ τους συνάφεια. Αναδεικνύει συν τοις άλλοις κοινωνικοπολιτικό προβληματισμό. Δεν διεκδικούμε την πρωτιά σε κανένα από τα δυο. Υπάρχουν οι Pink Floyd, οι Genesis με τον Peter Gabriel, ο Peter Gabriel χωρίς τους Genesis, οι Queensryche, οι Pain Of Salvation, οι Godspeed You! Black Emperor, οι Crippled Black Phoenix, οι Mars Volta και πάρα πολλοί άλλοι και ένα ακόμα μεγαλύτερο εύρος για κάνω ένα τόσο σύντομο οδοιπορικό του ταξιδιού.

Μπορώ να σκεφτώ μια σειρά από συγκροτήματα τα τελευταία χρόνια, που σιγά-σιγά ανεβάζουν το επίπεδο της εγχώριας σκηνής στον χώρο του progressive rock / metal. Παρόλα αυτά, προσωπικά διακρίνω μια αδυναμία να στηθεί μια κρίσιμη μάζα κόσμου, που θα στηρίζει τις μπάντες και τις συναυλίες, όπως λόγου χάρη γίνεται στην αντίστοιχη σκηνή του stoner. Θα μπορούσες να δώσεις κάποια εξήγηση ή έστω μερικές σκέψεις επ' αυτού;
Η άνθιση στο εγχώριο, ας πούμε, γενικά rock / metal είναι αδιαμφισβήτητη. Αυξάνονται οι δυνατότητες για ποιοτικότερη δουλειά, λόγω ωριμότερης προσέγγισης των ίδιων των μουσικών και λόγω των διευκολύνσεων στην πρόσβαση που παρέχει η τεχνολογία, και αντίστοιχα αυξάνεται  η δυνατότητα προπαγάνδας της δουλειάς αυτής. Η heavy rock / southern / stoner σκηνή είναι πιο οικουμενικού ενδιαφέροντος, αγγίζει και συγκεντρώνει περισσότερο και ετερόκλητο κοινό, αλλά έχουν ταυτόχρονα γίνει και τα βήματα που προανέφερα. Βλέπω κινητικότητα και σε άλλες σκηνές, αλλά για να σταθεροποιηθεί, να αναγνωρισθεί η προσπάθεια, χρειάζεται χρόνος. Νομίζω πάντως πως ο διαχωρισμός των σκηνών γεωγραφικά, σήμερα, έχει σταματήσει να εξυπηρετεί.

Ποιά ή ποιές μπάντες θα ξεχώριζες από την εγχώρια σκηνή και γιατί;
Είναι πολλές και σίγουρα ξεχνάω κάποιες αλλά, εντυπωσιασμένος δηλώνω από τους Villagers Of Ioannina City για αυτό που έχουν καταφέρει μουσικά, από τους Universe217 για την αντίληψή τους στην αισθητική του ήχου, τους Need για το "Orvam", τους Big Noise Attack για την root ενέργειά τους, τους Planet Of Zeus που βάζουν τον πήχη ψηλά.

Οφείλω να αναφέρω πως στο CD έχετε κάνει εξαιρετική δουλειά στο artwork, κάτι που προσωπικά θεωρώ πολύ σημαντικό. Το θεωρείτε κι εσείς εξίσου σημαντικό; Θα μπορούσατε να αναλύσετε για ποιούς λόγους;
Λέμε πάντα ότι θεωρούμε την εικόνα και τον ήχο συμπληρωματικά στοιχεία, άρα ναι δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στο artwork και στο πως οπτικοποιεί αυτά που θέλουμε να πούμε με τη μουσική. Άλλωστε το artwork είναι η βιτρίνα, η πρώτη επαφή. Εφόσον δεν είναι αντικρουόμενα, ήχος και εικόνα, το αποτέλεσμα είναι ενισχυτικό. Ένα ωραίο παράδειγμα τέτοιας ακολουθίας είναι το "Red Album" των Baroness.

Mother Of Millions

Επίσης, είχα την ευκαιρία να σας δω πρόσφατα ζωντανά (στην Πάτρα) και εντυπωσιάστηκα. Θεωρώ ότι το υλικό σας ζωντανά ακούγεται ακόμα καλύτερο σε σχέση με το CD. Πόση προετοιμασία έχει από πίσω για να βγει ένα τόσο καλό αποτέλεσμα επί σκηνής;
Σ' ευχαριστούμε πολύ. Για την ερώτηση, ειλικρινά δεν ξέρω πως να απαντήσω κάτι που να μην είναι κλισέ. Δυο πράγματα μόνο. Προσωπική και συλλογική μελέτη, και η καλή χημεία που έχουμε μεταξύ μας. Αυτή η συνεννόηση με βλέμματα δίνει στις παύσεις μια μουσικότητα.

Μπορώ να υποθέσω ότι ήδη δουλεύετε υλικό για το επόμενο άλμπουμ σας. Σε τι στάδιο βρίσκεται και τι αλλαγές να περιμένουμε σε σχέση με το "Human";
Έχουμε αρκετό υλικό ήδη από την περίοδο ηχογραφήσεων του "Human", και δουλεύουμε όντως σε μια κατεύθυνση για δεύτερο δίσκο. Με την εικόνα που έχουμε μέχρι στιγμής, τα «δομικά» χαρακτηριστικά παραμένουν, τα έντονα ατμοσφαιρικά, τα ρυθμικά, τα folk σημεία κλπ, αλλά με κάποιες μικρές διαφορές ως προς τη χρήση τους.

Στις 21 Μαρτίου δίνετε ένα διαφορετικό live, στον κινηματογράφο Τριανόν. Τι ξεχωριστό ετοιμάζετε για την εν λόγω βραδιά;
Στο Τριανόν θα παρουσιάσουμε το Human όπως θέλαμε από τη μέρα που κυκλοφόρησε. Με τον υπότιτλο "Rise Evolve", προβολή σε κινηματογραφική οθόνη των visuals που συνοδεύουν το ηχητικό, κάποιους νέους μουσικούς συνδετικούς κρίκους, το άλμπουμ θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένα. Θέλουμε με αυτόν τον τρόπο να κλείσει ο κύκλος του πρώτου δίσκου και να μπούμε σε μια παραγωγική εσωστρέφεια -με κάποιες live εξαιρέσεις όπως αυτή της Θεσσαλονίκης με τους sleepmakeswaves- που θα οδηγήσει στο δεύτερο δίσκο.

Τα τελευταία λόγια δικά σας. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας...
Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία στο Rocking.gr, σας περιμένουμε όλους στο live στο Τριανόν.
  • SHARE
  • TWEET