Συνέντευξη Cradle Of Filth (Dani Filth)

«Στείλαμε ανθρώπους στο φεγγάρι, έχουμε τηλεόραση στα ρολόγια, internet και ηλεκτρισμό, αλλά σε θρησκευτικό ή πνευματικό επίπεδο είμαστε τα ίδια χάλια όπως ήμασταν πάντα»

Από τον Νικόλα Ρώσση, 26/06/2015 @ 11:15
Η μια ώρα που διήρκησε η συνομιλία με τον Dani Filth ήταν τουλάχιστον αποκαλυπτική, καθώς πρόκειται για έναν πολύ ευχάριστο και αστείο τύπο, που ξέρει πότε να κάνει αυτοσαρκαστικά σχόλια, αλλά στο καπάκι να πει και κάτι σοβαρό για να το ισορροπήσει. Του δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσει την δική του πλευρά των πραγμάτων αναφορικά με την αντιπαράθεση με τον Daniel Finch, μας είπε ιστορίες για τον Danzig και τα λεφτά, για τους SepticFlesh κι έναν αμερικάνικο αετό, αλλά και για το πώς χάθηκε και ξαναβρέθηκε η πρωτότυπη έκδοση του "Dusk...And Her Embrace". Τελικά είναι ευρωπαϊκή χώρα η Ελλάδα; Είναι η Ρωσία καλύτερη από την Αμερική; Ποιοί είναι πιο τρελοί, οι Χριστιανοί ή οι Μουσουλμάνοι; Έπαθε εγκεφαλικό όταν τον ρωτήσαμε για το αν θα έρθει στην Ελλάδα; Διαβάστε για να μάθετε τις απαντήσεις...

Έχουν περάσει περίπου τέσσερα χρόνια από την τελευταία συνέντευξη που έκανες με το Rocking,gr και πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στο στρατόπεδο των Cradle Of Filth. Έχετε ένα ολοκαίνουργιο δίσκο να κυκλοφορεί σε λίγο διάστημα, το "Hammer Of The Witches". Ακούγοντάς το ένιωσα αυτό το ασαφές ζεστό συναίσθημα έξαψης που συνήθιζα να νιώθω μικρότερος. Πιστεύω πως σίγουρα πάτε ένα βήμα μπροστά από το "Manticore". Συμφωνείς;
Ναι είναι ένα βήμα προς τα εμπρός, αλλά εν μέρει πατάμε σταθερά στο παρελθόν μας και αυτός φαντάζομαι είναι ο λόγος που σου έβγαλε αυτό τη νεανική ανατριχίλα. Μπορώ να σχολιάσω μόνο αυτά που μου έχουν πει άλλοι δημοσιογράφοι, οι οποίοι για την ώρα είναι οι μοναδικοί που έχουν ακούσει τον δίσκο. Ευτυχώς, δηλαδή (γέλια)... Οπότε, ναι! Πράγματι πολλοί άνθρωποι μου είπαν πως τους φέρνει μια γεύση από το παρελθόν.

Είχα απογοητευτεί λίγο από το "Maticore". Νιώσατε πως υπήρχε ανάγκη να αλλάξουν κάποια πράγματα; Για παράδειγμα οι διπλές κιθάρες επιστρέψανε, εκεί που στα τελευταία άλμπουμ ήταν περιορισμένη η χρήση τους.
Υποθέτω πως είχε έναν περισσότερο punk ήχο κατά κάποια έννοια και ήταν ο δίσκος που σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής με τον Paul Allender. Ο λόγος της αλλαγής στο line up ήταν επειδή περνούσε κάποια προσωπικά προβλήματα στην Αμερική και δεν μπορούσε να περιοδεύσει μαζί μας, ενώ και ο άλλος μας κιθαρίστας, ο James, ο οποίος ήταν κυριολεκτικά ένας session κιθαρίστας για τα live, έκανε ένα πολύ εκτεταμένο χειρουργείο στον αυχένα. Κάτι με την σπονδυλική του στήλη και το οποίο ήταν πολύ σοβαρό.

Οπότε τελειώσαμε την co-headline περιοδεία με τους Behemoth, αλλά ήταν τόσο μικρό το χρονικό διάστημα που κυριολεκτικά έπρεπε να βρούμε γρήγορα δυο άτομα την τελευταία στιγμή. Σταθήκαμε όμως τυχεροί και πήραμε καλές κριτικές για τα live μας. Ο Paul είχε πάρει πάνω του το συγγραφικό θέμα, ενώ τώρα είμαστε κατά κάποιο τρόπο ένας πλήρως λειτουργικός σταθμός μάχης, όπου όλοι συνεισφέρανε στη δημιουργία του καινούριου δίσκου και αποτέλεσε απόδειξη πως μια μπάντα με δυο κιθάρες χρειάζεται και δυο κιθαρίστες. Αποδεικνύει, επίσης, ο νέος δίσκος πως η μουσικότητα στην κιθαριστική δουλειά είναι φοβερή. Περιέργως, χθες θα απένεμα χθες στα βραβεία του Kerrang και ήταν εκεί και ο Glenn Tipton, όχι όμως και ο KK, ενώ κι ο καινούργιος κιθαρίστας ήταν εκεί (σ.σ.: Richie Faulkner). Αυτό υποθέτω είναι και το μέτρο σύγκρισης, να έχεις δυο κιθαρίστες που να παίζουν «πλάτη με πλάτη», όπως ο Hanneman με τον King ή ο Glenn με τον ΚΚ.

Και οι δύο λοιπόν συνεισφέρανε στον δίσκο, τον οποίο ηχογραφήσαμε στο ίδιο στούντιο που γράψαμε και το "Manticore", εκτός από τα φωνητικά τα οποία τα γράψαμε αλλού. Ο παραγωγός μας Skott Atkins πραγματικά μας πίεσε όλους μας στα όρια, ενώ προσεγγίσαμε τον δίσκο έχοντας στο μυαλό το «less is more». Ξαναμπήκαμε στο στούντιο με άλλα δυο τραγούδια που θα χρησιμοποιούσαμε ως bonus track στην ειδική έκδοση του δίσκου και τα οποία -για κανένα λόγο- δεν υπολείπονταν σε ποιότητα από τον κύριο κορμό του δίσκου καθώς αποφασίσαμε για το τελικό track list μόλις μια βδομάδα πριν τον παραδώσουμε. Μετά επιστρέψαμε με ακόμη τρία τραγούδια τα οποία ακούγονται φοβερά και σίγουρα θα τα δουλέψουμε στο μέλλον, αλλά σκεφτήκαμε πως κάποια στιγμή, κάπου θα έπρεπε να τραβήξουμε την γραμμή και να μην το πολύ-ψειρίζουμε. Στην τελική δεν μπορούμε να ευχαριστήσουμε τους πάντες.

Cradle Of Filth

Λογικό. Έχετε εισάγει στον δίσκο αρκετές μελωδίες και κάποιες από αυτές έχουν ελαφριές αναφορές σε παλιότερα τραγούδια, όπως τα "Cruelty", "The Forest Whispers My Name", ακόμα και μεταγενέστερα hit όπως το "Nemesis". Κάποιοι εδώ στο site μας υποστηρίζουν πως ίσως αυτό έγινε σκόπιμα και προσέβλεπε στο να υποψιάσουν τους νεότερους οπαδούς και να ψαχτούν με το παλιότερο υλικό. Συμμερίζεσαι αυτή την άποψη;
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος πως κατάλαβα τι εννοείς. Εξηγήσου! (γέλια)

Θέλω να πω πως υπάρχουν κάποιες ομοιότητες των καινούριων τραγουδιών με παλιότερα...
Α, μάλιστα, κατάλαβα τι εννοείς. Ναι, υποψιάζομαι πως ισχύει κάτι τέτοιο. Όταν οι δυο καινούριοι κιθαρίστες μπήκαν στο συγκρότημα, η φάση της περιοδείας που λάμβανε χώρα εκείνη τη στιγμή ήταν να παίζουμε πολύ από το παλιότερο υλικό, όπως τα "Haunted Shores", "Beneath The Howling Stars" και "Cruelty Αnd The Beast". Οπότε, όλοι μας είχαμε μπει σε αυτή την κατάσταση σκέψης και οι δυο κιθαρίστες -ο Ashok και ο Richard- είναι μεγάλοι οπαδοί της μπάντας, οπότε όλο αυτό πέρασε κατά κάποιο τρόπο στα μέλη, άρα ναι... πιστεύω πως έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Φυσικά υπάρχουν και οι «διαγώνιες» στιχουργικές αναφορές σε παλιότερο υλικό όπως από το "Queen Of Winter Throned" σε ένα συγκεκριμένο τραγούδι, καθώς και κάποια άλλα bit και bobs καθ' όλη τη διάρκεια του δίσκου. Είναι σαν να αποτίνουμε φόρο τιμής στους εαυτούς μας! (γέλια) .

Ο δίσκος έχει κάποιο συγκεκριμένο concept γύρω από το οποίο περιστρέφεται;
Όχι, όχι! Σίγουρα το artwork παραπέμπει σε κάτι τέτοιο και το οποίο δημιουργήθηκε από έναν Λετονό καλλιτέχνη ονόματι Arthur Berzinsh, δεν ξέρω καν πώς να προφέρω το όνομά του (γέλια). Το "Hammer Of The Witches" αρχικά ήταν ένας υπό επεξεργασία τίτλος και απλά χτίσαμε μια οπτική ιστορία γύρω του. Είναι σαν το "Midian" υπό αυτό το πρίσμα. Υπάρχει ένα βασικό θέμα κάτω από το οποίο μπαίνουν πολλές μικρές ιστορίες, με τις αναφορές περί μαγείας να είναι κυρίαρχες σε όλη τη διάρκεια του δίσκου. Θα μπορούσα να πω πως το βασικό θέμα είναι κάπως μεσαιωνικό.

Επίσης άλλαξες το στυλ που τραγουδάς και ουρλιάζεις πιο πολύ και χρησιμοποιείς τα ψηλά φωνητικά και όπως έχεις πει...
(με διακόπτει) Υπάρχουν αρκετοί οπαδοί... βασικά δεν θα τους αποκαλέσω καν οπαδούς αφού συνέχεις γκρινιάζουν και λένε «ο Dani έχασε τη φωνή του», αλλά βασικά ξέρεις είμαι σε φάση... «όχι!». Είμαι συνηθισμένος να ακούω τις λέξεις που λέω και δούλεψα πραγματικά πολύ σκληρά για αυτόν τον δίσκο, αλλά ο παραγωγός με ήθελε στο στυλ που τραγουδούσα στο "Cruelty And The Beast" και ήμουνα σε φάση «γάμησε μας τώρα, αυτό έγινε πριν αιώνες!» (γέλια). Είμαι στα 41 μου τώρα και πραγματικά ήταν βαρύ το να μου ζητήσει κάτι τέτοιο. Μπορεί να ακουστεί γελοίο αυτό, αλλά όταν είσαι 41 χρονών είναι λίγο παιδικό να προσπαθείς να τραγουδήσεις σε στυλ «niah / aarghl / hiss» (σ.σ.: βγάζει πραγματικούς υψίφωνους γαργαριστούς ήχους και γελάει) και κανένας να μην καταλαβαίνει τι στον διάολο τραγουδάς. Δεν φαίνεται σωστό. Για αυτόν τον λόγο δούλεψα πραγματικά πολύ σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση, να είμαι δηλαδή πολύ ακραίος, να πηγαίνω πολύ ψηλά και πολύ χαμηλά τη φωνή μου, αλλά να μπορείς να καταλάβεις και τις λέξεις.

Cradle Of Filth - Hammer Of The Witches

Είστε από τις λίγες μπάντες που δημιουργήθηκαν στα '90s και δεν έχουν κάνει ακόμη επετειακή περιοδεία για κάποιο δίσκο ή να δώσουν μια συναυλία με όλα τα πρώην μέλη τους. Σκεφτήκατε εσείς ποτέ κάτι τέτοιο;
Το σκεφτήκαμε και το απορρίψαμε κατευθείαν, καθώς μας φάνηκε χαζή ιδέα. Νομίζω πως αν μετρήσεις και αυτούς που συμμετείχαν στις περιοδείες μας πέρασαν από το συγκρότημα γύρω στους 39 συνολικά μουσικούς. Οπότε, είναι πραγματικά γελοίο να σκεφτείς να κάνεις κάτι τέτοιο. Όμως εξερευνήσαμε αλλά πράγματα. Για παράδειγμα, ο τελευταίος απόγονος της Elisabeth Bathory, ο Dennis Kitsz-Bathory, ο οποίος είναι στην πραγματικότητα Καναδός, έγραψε μια όπερα σχετικά με εκείνη και ήθελε -βασικά έχει σχεδόν πάρει έγκριση- η μπάντα να παίξει το "Cruelty And The Beast" και στη συνέχεια να παιχτεί η όπερά του σε κάποιο από τα κάστρα της.

Αυτό είναι κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον από το να μαζέψεις όλα τα πρώην μέλη στη σκηνή. Επίσης, δεν θεωρώ πως θα ήταν ωραίο για τα τωρινά μέλη να τους πεις «ξέρεις κάτι Martin; Θα κάνουμε μια περιοδεία ή θα δώσουμε ένα σόου, αλλά δεν θα παίξεις γιατί θα πάρουμε τον Nick (σ.σ.: Barker) για αυτό». Απλά δεν φαίνεται σωστό κάτι τέτοιο. Τέλος πάντων, κάθε χρονιά υπάρχει και μια επέτειος, αν καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Νομίζω πως είσαι ο πρώτος που θα το πω, καθώς μόλις χθες το ανακάλυψα, αλλά «βρήκαμε» τη χαμένη έκδοση του "Dusk And Her Embrace", η οποία είχε αρχικά ηχογραφηθεί για την Cacophonous, με την οποία στη συνέχεια είχαμε κάποιες νομικές διαμάχες και έτσι το πρωτότυπο «μαράζωνε» στο ράφι κάποιου που έτρεχε την εταιρεία εκείνη την εποχή. Τελικά κερδίσαμε το δικαίωμα να το επανηχογραφήσουμε.

Πρόσφατα βρεθήκαμε μαζί του και με τον Paul Ryan για να κυκλοφορήσουμε το TFD (σ.σ.: Total Fucking Darkness) ξέρεις τα demo, σε δίσκο και με πήρε τηλέφωνο μετά να μου πει πως πήρε την άδεια να κυκλοφορήσει το πρωτότυπο "Dusk And Her Embrace" και αν θα με ενδιέφερε αυτή η προοπτική, κάτι που φυσικά με ενδιέφερε και θα το κάνουμε του χρόνου οπότε και σηματοδοτείται η 20η επέτειος από την κυκλοφορία του.

Οπότε απέσπασα νέες πληροφορίες! Αυτά είναι ωραία νέα...
Φυσικά και είναι ωραία νέα, καθώς αυτό που πίστευα είναι πως απλά θα έμενε να σαπίσει. Είναι όμως πολύ διαφορετικό. Ίσως λίγο πιο ερασιτεχνικό, προφανώς όχι σε παιχτικό επίπεδο, αλλά όταν γράφεις δυο φορές τον ίδιο δίσκο, είναι λογικό η δεύτερη φορά να είναι πιο λουστραρισμένη, έτσι δεν είναι; Φυσικά δεν υπάρχει το "Malice Through The Looking Glass" επειδή είχε ηχογραφηθεί εκ των υστέρων και στη θέση του έχουμε το "Nocturnal Supremacy".

Υπάρχει σκέψη να το παίξετε ολόκληρο και σε live;
Διασκεδάζουμε στην πιθανότητα, αλλά πραγματικά δεν ξέρω τι θα κάνουμε τελικά. Ένα ακόμα καλό του να έχεις δυο πολύ καλούς κιθαρίστες είναι το γεγονός πως θα μπορούμε να «λεηλατήσουμε» οτιδήποτε από το παλιό μας υλικό. Οπότε μάλλον στρέφουμε την προσοχή μας σε κάποια αρκετά σπάνια τραγούδια τα οποία δεν έχουμε παίξει ποτέ live όπως το "Tearing The Veil From Grace" ή το "Beauty Slept In Sodom" κλπ.

Cradle Of Filth

Ok. Ας μιλήσουμε τώρα σχετικά με τις συνεργασίες. Κατά τη διάρκεια της καριέρας σας έχετε συνεργαστεί με τον Ville Vallo, Τον Cronos, την Liv Kristine και διάφορους άλλους. Ποιά από όλες ήταν η πιο απολαυστική και με ποιόν ίσως θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον;
Μιλούσα βασικά με τον Rob Halford χθες ενώ είχα και μια συζήτηση με τον Marilyn Manson, αλλά δεν μου πέρασε από το μυαλό, αλλά τώρα που το λες θα μπορούσα να τους το ζητήσω. Θα ήταν κάτι μοναδικό...

Πολύ καλή φάση τα ονόματα που μόλις παρέθεσες...
Δεν νομίζω ο Manson να έχει κάνει κάποια guest εμφάνιση ή ίσως και να έχει κάνει και να μην το γνωρίζω. Οπότε, είχαμε τον King Diamond να συμμετέχει στο "Devil Woman" (γέλια), αλλά από την άλλη πλευρά υποτίθεται πως ο Danzig θα τραγουδούσε στη διασκευή "Halloween II" για την ειδική έκδοση του "Nymphetamine" και βασικά φτάσαμε μέχρι το στάδιο να ηχογραφήσει τα φωνητικά. Η συνέχεια βέβαια ήταν λίγο περίεργη και είχαμε ψυχρανθεί για περίπου πέντε χρόνια.

Αλήθεια; Τι έγινε;
Είμαστε εντάξει τώρα, με κάλεσε μάλιστα μαζί με την γυναίκα μου και την κόρη μου να καθίσουμε στο πλάι της σκηνής -κάτι που δεν κάνει ΠΟΤΕ- και να παρακολουθήσουμε τη συναυλία που έδωσε στον Καναδά πέρσι. Τέλος πάντων, είχαμε φτάσει στο στάδιο που μου έστελνε email και μου έλεγε «θα καρά-γουστάρεις με το αποτέλεσμα» και  καθώς είχε ολοκληρώσει όλη την απαγγελία στο τραγούδι μου έστελνε «το άλλαξα λίγο σε σχέση με το πρωτότυπο, αλλά θα σου αρέσει πραγματικά». Όλα αυτά βέβαια μέχρι που έλαβα ένα περίεργο email από τον μάνατζέρ του που μου έλεγε «αν μπορείτε να πληρώσετε τώρα την αμοιβή θα ήταν καλό»... και ζήταγε 15.000 δολάρια! Και εμείς ήμασταν σε φάση «οοοοοχι, 1.500 δολάρια», τα οποία και πάλι είναι πολλά για 2-3 αράδες σε ένα τραγούδι αν κάτσεις και το σκεφτείς και ήταν κάτι που δεν το πήρε και πάρα πολύ καλά, οπότε τελικά δεν χρησιμοποιήσαμε το μέρος του. 15.000 δολάρια φίλε; 15.000 δολάρια για ένα b-side; Για κυριολεκτικά λίγες ώρες δουλειάς;

Με τους Temple Of The Black Moon τι γίνεται, δώσε μου κάποιες λεπτομέρειες σχετικά...
Είναι κάπως εξουθενωτικό. Μιλούσα με έναν φίλο μου χθες καθώς πηγαίναμε προς την τελετή βράβευσης (σ.σ.: τα Kerrang Awards που ανέφερε προηγουμένως) γιατί με ρώτησε το ίδιο ακριβώς πράγμα καθώς είχε ακούσει όλα τα demo  και του άρεσε πάρα πολύ και ήταν κρίμα γιατί είναι ένας δίσκος που αλλάζει το παιχνίδι. Το λατρεύω, τα τραγούδια είναι πολύ δυνατά, αλλά μεταξύ μας και όλων των υπολοίπων που θα διαβάσουν την συνέντευξη (γέλια) υπήρχε πρόβλημα με τον Rob Caggiano και καθώς ο μάνατζερ της μπάντας είναι και μάνατζερ του Rob, έβαζε το συμφέρον του Rob πιο πάνω. Είναι και πολύ απασχολημένος με τους Volbeat και πριν ήταν απασχολημένος με τους Anthrax, οπότε όπως καταλαβαίνεις δεν αποτελούσε προτεραιότητα για εκείνον. Ο Tempesta είχε γράψει τα ντραμς, ενώ και το μπάσο είχε ηχογραφηθεί από τον King, αλλά ως εκεί έφτασε. Τα συμβόλαια είχαν υπογραφεί και ήταν κρίμα που δεν προχώρησε.
 
Οι Devilment από την άλλη συνεχίζουν δυνατοί. Δουλεύουμε ήδη πάνω στο δεύτερο δίσκο και είναι και συντοπίτες μου, οπότε δεν χρειάζεται να ταξιδέψω ως την άλλη άκρη του γαλαξία (γέλια). Φαντάσου, μάλιστα, πως αρχικά θεωρούσαν πως πρόκειται απλά κάτι για να περάσω την ώρα μου -και η αλήθεια είναι πως ίσχυε κάτι τέτοιο αρχικά- αλλά πραγματικά πλέον διασκεδάζω πολύ με το συγκρότημα. (σ.σ.: τονίζει πολύ τις τελευταίες λέξεις). Βασικά την επόμενη βδομάδα και οι δύο μπάντες παίζουν στο Graspop. Αυτό θα είναι κάτι πρωτόγνωρο για εμένα. Οι Devilment παίζουν στις 15:00 σε μια σκηνή και στη συνέχεια οι Cradle Of Filth θα εμφανιστούν στις 23:00 σε άλλη σκηνή.

Dani Filth (Cradle Of Filth)

Μια χαρά θα τα πας φίλε! Μιας όμως και το ανέφερες, μιλήσαμε πρόσφατα με τον Daniel Finch.
Α ναι;

Και χωρίς να σε κατονομάσει σε κάποια θέματα, άφησε να εννοηθεί πως εσύ ήσουν πίσω από την φυγή του.
Η αλήθεια είναι πως έχει ισχυριστεί πολλά πράγματα σε διάφορους ανθρώπους (σ.σ.: το λέει εκνευρισμένος). Εξαρτάται τι λέει από αυτόν με τον οποίο μιλάει. Σε κάποιους κατηγόρησε τον ντράμερ μας. Βασικά δεν είναι και στα καλύτερά του ψυχικά αυτή τη στιγμή. Και αυτές δεν είναι δικά μου λόγια, αλλά δικά του καθώς ο ίδιος έχει παραδεχτεί πως είναι διπολικός. Νομίζω... βασικά δεν νομίζω, αλλά το γνωρίζω πως έχει περάσει ψυχική κατάρρευση. Ποιος θα παράταγε μια μπάντα, όταν αυτό ήταν που ήθελε να κάνει σε ολόκληρη τη ζωή του, αμέσως μετά από μια επιτυχημένη περιοδεία; Επίσης έχει κατηγορήσει εμένα για πολλά πράγματα. Και ήμουνα σε φάση «τίποτα από αυτά που λες δεν έχουν συμβεί, ποιο είναι το πρόβλημά σου;» Πιστεύω πως απλά έψαχνε μια δικαιολογία για να φύγει. Δεν ξέρω τον λόγο, κανείς δεν ξέρει. Έμενε κάποτε κοντά μου και ήταν από τους καλύτερούς μου φίλους και είχε πολλούς καλούς φίλους δίπλα του, αλλά απομακρύνθηκε από όλους. Είναι από τα πιο περίεργα πράγματα αυτό που συνέβη. Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω την τροπή που πήραν τα πράγματα. Δεν το πιστεύω. Δεν μπορώ.

Ισχυρίστηκε πως τον κακολόγησες στη σκηνή κατά τη διάρκεια κάποιου σόου και πως τον είπες χοντρό και άλλες τέτοιες μαλακίες.
Όχι όχι, αυτό δεν είναι αλήθεια! (σ.σ.: διαμαρτύρεται έντονα) Δεν είναι αυτό που συνέβη. Παρερμηνεύτηκα. Πάντα λέω κάτι ηλίθιο. Συνήθιζα να λέω με τους Cradle Of Filth -χωρίς ίχνος κακοβουλίας- σχετικά με έναν πρώην κιθαρίστα μας πως «τον παρέσυρε ο άνεμος» και αυτή τη φορά απλά είπα πως «έφαγε τον εαυτό του». Δεν το είπα υποτιμητικά, αλλά για πλάκα. «Τον παρέσυρε ο άνεμος», «έφαγε τον εαυτό του», «έπεσε σε μια τρύπα στο έδαφος»... πίστευα εκείνη τη στιγμή πως ήταν αστείο να κάνω ένα «κακιασμένο» σχόλιο. Νομίζω πως το υπέρ-ανέλυσα...

Σίγουρα, αλλά πρέπει να πω πως ήταν μια κάπως μεγάλη συνέντευξη και σίγουρα ειπώθηκαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Όπα! Για κάτσε... πόσο σοβαρά τα έλεγε;

Νομίζω πως ό,τι είπε το εννοούσε και εμείς από την πλευρά μας πριν τη δημοσιεύσουμε την στείλαμε και στην εταιρεία για να είναι ενήμεροι.
Αλήθεια; Και τι είπαν; (σ.σ.: ακούγεται ταραγμένος)

Δεν ενθουσιάστηκαν με την αμφιλεγόμενη δημοσιότητα δεδομένης και της επερχόμενης καινούργιας κυκλοφορίας των Cradle Of Filth. Νομίζω όμως πως αυτά τα θέματα πρέπει να τα λύσετε μεταξύ σας.
Ναι, (σ.σ.: μιλάει πολύ ήρεμα) λείπει σε όλους, αλλά το αστείο της υπόθεσης είναι πως κανείς -στην μπάντα τουλάχιστον- για ποιον πραγματικά λόγο έφυγε αφού όσα έχει ισχυριστεί μέχρι τώρα είναι ψέματα. Και μετά πάει και δίνει συνέντευξη σε μέσο στην άλλη άκρη του κόσμου;

Μπορείς πάντως να διαβάσεις την δική του πλευρά στην ιστορία στην συνέντευξη που κάναμε. Μπορώ να στην στείλω αν ενδιαφέρεσαι.
Αυτό θα ήταν τέλειο. Στείλε την σε παρακαλώ στο email μου.

Εντάξει, θα σ' την στείλω.
Με ενδιαφέρει να δω τι είπε, γιατί ό,τι έγινε το χρωστάει σε εμάς, αλλά ξέρεις κάτι; Νομίζω πως τελικά ότι έγινε ήταν για το καλύτερο. Αν συνέχιζε να είναι όπως ήταν, αποδεδειγμένα τρελός δηλαδή, δεν θα είχε τελικά μόνο με εμένα πρόβλημα. Εγώ απλά ήμουν το επίκεντρο γιατί είναι εύκολο να μιλήσεις για κάποιον «διάσημο» (σ.σ.: well-known είπε). Δεν θέλω να μιλήσω υποτιμητικά, αλλά ο τύπος είχε θέμα, είχε πρόβλημα με τους πάντες.

Cradle Of Filth

Η γενικότερη αίσθησή μου είναι πως τα μεγαλύτερα θέματά του ήσουν εσύ κι ο Colin.
Ναι και εμείς δεν είχαμε πάρει χαμπάρι τίποτα. Τέλος πάντων, το θέμα είναι πως αν συνεχίζαμε μαζί τα πράγματα θα χειροτέρευαν, ενώ τώρα έχουμε βρει τον Sam που είναι μόλις 19 χρονών, αλλά καταπληκτικός κιθαρίστας  και πολύ καλό τυπάκι. Πριν δυο βδομάδες μάλιστα ολοκληρώσαμε και τα γυρίσματα του βιντεοκλίπ για το "Sanity Hits A Perfect Zero", το οποίο έγινε με αυτοχρηματοδότηση και υποχρεωθήκαμε σε πολλούς ανθρώπους για να το γυρίσουμε και να πετύχουμε αυτό το μετά-αποκαλυπτικό όραμα που είχαμε. Θα δημοσιοποιηθεί λίγο μετά την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ των Cradle Of Filth.

Όντως ο Sam είναι πολύ πιτσιρικάς. Οπότε πως διαλέγετε τους μουσικούς; Βάσει των ικανοτήτων τους ή βάσει του χαρακτήρα τους; Δεν θα έλεγα άλλωστε τους Ashok και Richard ιδιαίτερα διάσημους. Πώς τους βρήκατε;
Το θέμα με τους Cradle είναι πως δεν ψάχναμε για αντικαταστάτες αλλά για μουσικούς για τα live, οπότε ήμασταν αρκετά τυχεροί που βρήκαμε τον Richard αρχικά και λόγω του θέματος με τον Paul ο οποίος δεν μπορούσε να μας ακολουθήσει στην περιοδεία. Ένα μήνα πριν την περιοδεία μας ανακοίνωσε και ο James πως θα προχωρούσε στην επέμβαση στον αυχένα του  και τότε ήταν που ήρθε ο Ashok πραγματικά λίγο πριν ξεκινήσει η περιοδεία. Ο Ashok παίζει σε μια μπάντα που λέγεται Inner Fear παρέα με τον Martin, o οποίος Martin αρχικά δεν ήθελε να έρθει στους Cradle θεωρώντας πως δεν θα κατάφερνε να ανταπεξέλθει, αλλά τελικά τα πάει περίφημα. Δεν υπήρχε κάποιο κριτήριο στην πραγματικότητα σε εκείνο το σημείο καθώς δεν είχαμε την πολυτέλεια χρόνου. Αντίθετα στους Devilment δοκιμάσαμε αρκετούς ανθρώπους πριν καταλήξουμε.

Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο όμως;
Ναι (γέλια) θα έπρεπε, αλλά μην ξεχνάς πως στους Devilment ήταν προγραμματισμένο κατά μια έννοια, καθώς κάποιος έπρεπε να αντικαταστήσει τον Daniel Finch. Έπρεπε να είναι κάποιος που θα έκανε για τη δουλειά και με τον οποίον θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε. Φαντάσου πως ο Sam δεν είναι καν από εδώ, αλλά έρχεται κάθε βδομάδα από το Λονδίνο για να κάνουμε πρόβες. Εγώ κάνω πέντε λεπτά να πάω στο στούντιο και αυτός πρέπει να ταξιδέψει τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά και αυτό δείχνει τόσο πρόθυμος είναι.

Έχεις ακούσει το καινούργιο project του Paul Allender, τους White Empress;
Δεν το έχω ακούσει ολόκληρο, αποσπασματικά κάποια τραγούδια μόνο.

Νομίζω πως πέραν των φοβερών φωνητικών, είναι ένα υποφερτό άκουσμα, αλλά θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Εσύ τι γνώμη αποκόμισες από αυτά που άκουσες;
Για να είμαι ειλικρινής, δεν θέλω να το σχολιάσω. Είναι πολύ καλός μου φίλος, αν και δεν μιλάμε πολύ τελευταία. Βασικά, δεν μιλάμε καθόλου για να πω την αλήθεια. Δεν υπάρχει όμως κάποια έχθρα μεταξύ μας, καθώς το θέμα ήταν πως δεν ήθελε ή δεν μπορούσε λόγω των προσωπικών του προβλημάτων να ακολουθήσει την περιοδεία και έτσι απομακρύνθηκε. Στη συνέχεια επικοινώνησε αφού είχε τελειώσει η περιοδεία. Μάλιστα άφησε ένα μεγάλο διάστημα να περάσει μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας και ξαφνικά εκεί που είχαμε να μιλήσουμε πάνω από έξι μήνες μου ήρθε ένα email που με ρώταγε «πότε θες να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε για τον καινούριο δίσκο;». Σε εκείνο το σημείο και χωρίς να θέλω να ακουστώ κάπως του είπα «βασικά Paul, δεν θέλω να δουλέψουμε μαζί». Είναι μια πολύ περίεργη περίπτωση αυτό που συνέβη, κάποιος να θέλει να γυρίσει ενώ δεν έχει επικοινωνήσει μαζί σου για έξι μήνες και ενώ εσύ έχεις βρει δυο πολύ καλούς κιθαρίστες με τους οποίους μπορείς να συνεννοηθείς και είναι αρκετά πρόθυμοι και τα πηγαίνουν πολύ καλά. Και δεν ήταν απλά δική μου απόφαση, αλλά έγινε σε συνεννόηση με τον Markus. Σε εκείνο το σημείο ο Paul δεν πρέπει να το πήρε και πολύ καλά. Δεν τον έχουμε δει ή ακούσει εδώ και έξι μήνες. Αυτός είναι ο λόγος που δεν θέλω να σχολιάσω την καινούρια του δουλειά. Κάποιοι άλλοι μου έχουν μιλήσει για τον δίσκο, αλλά δεν γουστάρω τα κουτσομπολιά. Σε κάποιους άρεσε, κάποιοι δεν άντεξαν να το ακούσουν. Οι περισσότεροι όμως είπαν πως η κιθαριστική δουλειά παραπέμπει στο "The Manticore" και πως ακούγεται ο δίσκος σαν μια συνέχεια αυτού.

Μάλιστα. Με τον Paul Ryam τι γίνεται; Από τη στιγμή που συνεργάζεστε και πάλι, μήπως υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει και στην μπάντα;
Προφανώς, θα μας βοηθήσει με την κυκλοφορία της πρώτης εκτέλεσης του "Dusk And Her Embrace", όπως έκανε άλλωστε και με την επανακυκλοφορία του "Total Fucking Darkness". Τώρα είναι ο booking agent για τους Devilment και τους Cradle Of Filth, καθώς αλλάξαμε τον προηγούμενο και θα τον δω μάλιστα σύντομα στο Download Festival ή την Δευτέρα στα βραβεία του Metal Hammer στα οποία πάλι θα απονέμω κάποιο. Αυτή τη στιγμή κλείνει την ευρωπαϊκή περιοδεία των Cradle καθώς μας εκπροσωπεί για όλο τον κόσμο εκτός από τις Η.Π.Α. Μόλις κλείσουν όλες οι ημερομηνίες, κάτι που περιμένουμε να γίνει εντός των επόμενων δύο εβδομάδων, θα κοιτάξει να κλείσει και κάποιες εμφανίσεις για τους Devilment. Οπότε όπως καταλαβαίνεις δουλεύουμε πολύ στενά, ειδικά για την επανέκδοση του "Dusk...".

Dani Filth (Cradle Of Filth)

Μιας και ανέφερες τις συναυλίες ας πιάσουμε λίγο και αυτό το θέμα. Έχετε έρθει πλέον αρκετές φορές. Σου έχει μείνει περισσότερο κάποια εμφάνιση;
Έτσι νομίζω. Βασικά είναι όπως όλα εκείνα τα μέρη τα οποία δεν επισκέπτεσαι πολύ συχνά, αλλά γουστάρεις να παίζεις εκεί. Τα ονομάζω «τσέπες του κόσμου» και πάντα σκέφτομαι «υπέροχα επιστρέφουμε εκεί που είχαμε περάσει καταπληκτικά». Η Αυστραλία είναι ένα τέτοιο μέρος όπως και η Τουρκία. Έχουμε κλείσει τέσσερις φορές να παίξουμε στην Τουρκία και κάθε φορά κάτι συμβαίνει. Τελευταία φορά που ήταν να παίξουμε με τους Slayer θυμάμαι πως η εμφάνιση ακυρώθηκε λόγω των ταραχών που λάμβαναν χώρα με την κυβέρνηση να απαγορεύει κάθε κοινωνική συγκέντρωση. Προφανώς, πιστέψανε πως η μάζωξη 35 χιλιάδων μεταλλάδων είναι κοινωνική συγκέντρωση.

Θα επιστρέψετε στην Ελλάδα με την περιοδεία για το "Hammer Of The Witches";
Ναι, σίγουρα. Θα έρθουμε εκεί αν υπάρξει προσφορά... εχμ... αν ένας promoter χρειαστεί... εχμ... αν ο promoter... εχμμ... Δεν έμαθα ποτέ την Ελλάδα (σ.σ.: μουρμουρίζει) ...γιατί είναι πολύ δύσκολο ...εεε ...δεν την βάλαμε ποτέ στην ευρωπαϊκή περιοδεία, καθώς το να έρθουμε εκεί κάτω στο πλαίσιο της είναι μάλλον... ε, δεν συμβαίνει ποτέ. Έχει να κάνει με τις πτήσεις. Υπάρχουν πολλά τέτοια μέρη και προφανώς και η Τουρκία την οποία δεν θα έβαζες στην περιοδεία, γιατί προσθέτουν πολλές νεκρές ώρες ταξιδιού. Αλλά ναι, αν κάποιος promoter μας κάνει πρόταση θα την αρπάξουμε την ευκαιρία. Αν κάποιος ενδιαφέρεται θα πρέπει να απευθυνθεί στον Paul Ryan και το πρακτορείο που διαχειρίζεται αυτά τα θέματα. Ναι, αγαπώ την Αθήνα, είναι φανταστικό μέρος. Φανταστικό!

Αλήθεια το πιστεύεις;
Μάλλον θα είσαι συνηθισμένος να ακούς κάτι τέτοιο και το έχεις βαρεθεί. Θα μου έλεγες το ίδιο για το Λονδίνο και θα σου απαντούσα σε φάση «αλήθεια;»

Μιας και έχω μείνει εφτά-οχτώ χρόνια στο Λονδίνο και μόλις πρόσφατα μετακόμισα δεν θα με παραξένευε αυτή η απάντηση. Την προηγούμενη χρονιά υπήρξε ένα περιστατικό στο Novosibirsk στη Σιβηρία με την ακύρωση μιας εμφάνισης λόγω κάποιον υπερσυντηρητικών Χριστιανών οι οποίοι είχαν ενοχληθεί από την παρουσία σας εκεί.
Ήμασταν τυχεροί. Είχαμε μια πολύ μεγάλη περιοδεία στη Ρωσία με διπλάσιες εμφανίσεις από εκείνη των Cannibal Corpse η οποία ακυρώθηκε ολόκληρη πλην δυο σόου. Νομίζω πως εμείς ακυρώσαμε μόνο ένα τελικά. Και δεν ήταν ακριβώς ακύρωση, απλά ο promoter φοβήθηκε λόγω των διαδηλώσεων έξω από το venue. Έτσι, το μετέφερε σε άλλο χώρο στον οποίο όμως δεν παίξαμε αφού ουσιαστικά δεν ήταν συναυλιακός χώρος αλλά ένα night club με τη σκηνή ίσα ίσα να χωράει τα ντραμς και με τα PA να βρίσκονται πίσω από τη σκηνή, οπότε ήταν αδύνατον να παίξουμε υπό αυτές τις συνθήκες. Αντί λοιπόν να φύγουμε, ντυθήκαμε και κάναμε μια συνεδρίαση ερωτήσεων/απαντήσεων με τους οπαδούς μας και οι κιθαρίστες μας κάνανε κάποια μαθήματα. Ήταν μια από τις καλύτερες συναυλίες, η οποία δεν ήταν συναυλία. Και οι οπαδοί γουστάρανε, ανακατευτήκαμε με το κοινό, υπογράψαμε αυτόγραφα.  Αλλά ήταν μαλακία αυτό που έγινε.

Αλλά ξέρεις κάτι; Η Ρωσία θα είναι η επόμενη Αμερική. Τα συγκροτήματα πάνε στην Αμερική, την Ιαπωνία, την Αυστραλία ή την Ευρώπη και κάποιες φορές πάνε και στη Ρωσία, αλλά όταν όλη αυτή η βλακεία με την Catholic Defence League (σ.σ.: μάλλον έχει μπερδευτεί καθώς αυτή η οργάνωση που αναφέρει είναι ΜΚΟ με έδρα τις Η.Π.Α.), την θέληση του Θεού και όλες αυτές οι αηδίες σταματήσουν να μαλακίζονται και να δημιουργούν προβλήματα, τότε η αγορά της Ρωσίας θα ανοίξει και τα συγκροτήματα θα πηγαίνουν τόσο συχνά όσο και στην Αμερική. Ειδικά αυτή την εποχή που από τις πωλήσεις δίσκων οι μπάντες δεν κερδίζουν ούτε το ένα τέταρτο σε σχέση με αυτά που έβγαζαν κάποτε, οπότε και το κύριο εισόδημά τους είναι τα έσοδα από τις περιοδείες. Είναι καλή φάση όπως καταλαβαίνεις να έχεις και αυτό το μέρος του κόσμου που μπορείς να πας. Κάναμε 19 ή 18 σόου εκεί τελικά. Περάσαμε πολύ καλά και γούσταρα πολύ.

Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης για τους συντηρητικούς Χριστιανούς, πίσω στα '90s είχατε αρχίσει να αποκτάτε δημοσιότητα λόγω και της τρόπον τινά αντιχριστιανικής εικόνας που βγάζατε προς τα έξω. Πιστεύεις πως υπάρχει δυνατότητα για υιοθέτηση από μπάντες και αντί-ισλαμικού χαρακτήρα; Υπάρχει θεωρείς ελευθερία για τέτοιου είδους εικόνα;
Θεωρώ πως είναι πολύ επικίνδυνο. Έχεις δει εμάς να κάνουμε κάτι τέτοιο αναφορικά με το Ισλάμ; Όχι! Και ξέρεις γιατί; Πιστεύω πως ο Χριστός είναι ένας εύκολος στόχος και οι Χριστιανοί δεν είναι τόσο καταπιεστικοί. Ακόμα και οι φανατικοί Χριστιανοί δεν είναι τόσο φανατικοί όσο οι ...Ισλα... Μους... οι Μωαμεθανοί. Υπάρχει ένα τραγούδι στον νέο δίσκο που λέγεται "Onward Christian Soldiers" και βασικά μιλάει για την πρώτη σταυροφορία -νομίζω έγιναν γύρω στις δέκα- κατά την οποία κάτι συνέβη καθώς οι επόμενες θεωρήθηκαν ως απόλυτα αποτυχημένες. Η υπόθεση αφορά την μάχη ανάμεσα στους χριστιανούς και τους μουσουλμάνους και είναι αρκετά ποιητικό, αλλά αν το ψάξεις λίγο καλύτερα θα δεις πως μετά από εκατοντάδες χρόνια στείλαμε ανθρώπους στο φεγγάρι, έχουμε τηλεόραση στα ρολόγια μας, internet και ηλεκτρισμό αλλά σε θρησκευτικό ή πνευματικό επίπεδο είμαστε τα ίδια χάλια όπως ήμασταν πάντα. Τίποτα δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά σε αυτόν τον τομέα.

Πράγματι, αλλά ας αλλάξουμε λίγο θέμα τώρα. Η μπάντα υπάρχει σχεδόν εδώ και 25 χρόνια. Όλο αυτό το διάστημα υπήρξε περίπτωση που πιεστήκατε ποτέ από κάποια δισκογραφική εταιρεία να ακολουθήσετε κάποιο συγκεκριμένο μονοπάτι;
Όχι, ποτέ και ξέρω πως αυτό θα εκπλήξει κάποιους γιατί προφανώς θα έλεγαν (σ.σ.: αλλάζει τον τόνο της φωνής τους και μιλάει σαν κάποιο αμφιλεγόμενης διανοητικής κατάστασης άτομο) «μα κάνατε το "Thornography"». Αλλά και πάλι... όχι. Ακόμα και όταν ήμασταν στη Sony υπήρχε κόσμος που περίμενε πως θα το γυρίσουμε και θα γίνουμε μια pop μπάντα. Και πάλι όμως εκπλήξαμε κάποιους καθώς δεν το γυρίσαμε στην pop, αλλά κυκλοφορήσαμε το "Damnation And A Day", το οποίο ήταν ένα γαμημένα ογκώδες, μεγάλο σε διάρκεια, μπερδεμένο και αντιεμπορικό άλμπουμ.

Αλλά μίλαγες πριν για τους χριστιανούς φονταμενταλιστές και το περιστατικό στη Ρωσία, αλλά ήταν πραγματικά η πρώτη φορά που συνέβη κάτι τέτοιο με εμάς, ενώ ίσως κάποιος θα περίμενε να αντιμετωπίζουμε συνεχώς παρόμοια περιστατικά στην Αμερική. Δεν είχε ξανασυμβεί και είναι πολύ περίεργο. Δεν ξέρω γιατί, ίσως έχουν λίγη κοινή λογική και βλέπουν τους Cradle Of Filth, διαβάζουν τους στίχους μας και λένε «Ok, έχουν σατανιστικές αναφορές, αλλά δεν είναι σατανιστές, απλά εξασκούνται στον σατανισμό» (γέλια), ίσως τελικά οι άνθρωποι κάποιες φορές μπορούν και επιδεικνύουν στοιχειώδη κοινή λογική ακόμα και σε αυτά τα θέματα.

Δεν είμαι σίγουρος, αλλά ίσως γνωρίζεις για κάποια περιστατικά σχετικά με μια ελληνική μπάντα, τους Rotting Christ.
Μα ναι, αλλά και μόνο το όνομα που έχουν μιλάει από μόνο του ε;

Ναι, μάλλον ισχύει κάτι τέτοιο...
Όλως περιέργως, έχω μια ιστορία να σου πω, όχι όμως σχετικά με αυτούς οι οποίοι μου είναι πολύ αγαπητοί, αλλά με τους SepticFlesh. Ήταν σε περιοδεία μαζί με εμάς και τους Satyricon στις Η.Π.Α. και θα μπαίναμε στη χώρα από τον Καναδά. Κάνουν πάντα σαν μαλάκες όταν κάποιος μπαίνει στη χώρα τους, γιατί αγαπάνε τόσο πολύ τους εαυτούς τους. Φαντάσου λοιπόν έναν τύπο σε φάση ο καραβανάς που εκπαίδευε τους νεοσύλλεκτους στο "Full Metal Jacket", ο οποίος με το που μας είδε άρχισε να μας κοροϊδεύει για τα ονόματά μας και προφανώς έγινε πολύ κακός όταν διάβασε το SepticFlesh. Παράλληλα κάποιος είχε φέρει έναν ταριχευμένο αμερικάνικο αετό και ο άλλος κόλλησε και έλεγε συνέχεις (σ.σ.: μιλάει με brutal φωνή) «Ουγκ, κοίτα σάπια σάρκα» και γενικά δεν το βούλωνε με τίποτα. Και δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι αφού ήταν ένας Αμερικάνος που αγαπούσε πάρα πολύ τον εαυτό του και τη δουλειά του, αλλά αυτόν τον τύπο θα τον είχαμε κρεμάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο μερικές εκατοντάδες χρόνια πριν γιατί επίσης αποκάλεσε την Βασίλισσα, Βασιλιά.

Αλήθεια; (γέλια)
Ναι και βασικά μας κράτησαν αρκετά λόγω τον ονομάτων των συγκροτημάτων μας.

Ναι, αλλά νομίζω πως αυτή είναι η στάνταρ διαδικασία εκεί πέρα...
Δεν νομίζω να ενοχλήθηκε με τους Satyricon, δεδομένης και της περιορισμένης γνώσεις του στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες.

Cradle Of Filth

Ok, ας αλλάξουμε θέμα για ακόμα μια φορά. Πιστεύεις πως θα μπορούσες να προσπαθήσεις να τραγουδήσεις με καθαρή φωνή στους Cradle Of Filth ή με οποιοδήποτε άλλο project;
Νομίζω πως στους Devilment η φωνή μου πλησιάζει τα καθαρά φωνητικά έως ένα βαθμό, ανά σημεία. Ξέρω πως αυτό που θα σου πω ακούγεται γελοίο -και είναι- αλλά τα καθαρά φωνητικά μου ακούγονται λες και τραγουδάει ένα μικρό αγόρι. Δεν έχω πολύ αρρενωπή καθαρή φωνή, το οποίο είναι πραγματικά γελοίο, έτσι δεν είναι; Πόσο μάλλον αν αναλογιστείς σε τι έχω υποβάλει την φωνή μου όλα αυτά τα χρόνια. Βασικά στον καινούργιο δίσκο κάποιες τσιρίδες είναι πιο ψηλές από οτιδήποτε έχω κάνει μέχρι σήμερα και μάλιστα τονικά σωστές. Παλιότερα ήμουνα σαν κάποιος X-man και δεν μπορούσα να την τιθασεύσω οπότε έβγαινε ανεξέλεγκτη, ενώ τώρα μετά από αρκετή εξάσκηση ή δεν ξέρω εγώ τι, έχω καταφέρει να τραγουδάω στον σωστό τόνο. Σε κάποια καινούργια τραγούδια, ανά στιγμές που οι κιθάρες αλλάζουν τονικότητα, οι κραυγές πρέπει πραγματικά να βγαίνουν στον σωστό τόνο για να είναι καλό το αποτέλεσμα, οπότε έχουμε κάποιες ζόρικες στιγμές στον δίσκο. Βασικά κρατήσαμε τα δύο σημεία -στα τραγούδια "Hammer Of The Witches" και "Yours Immortally"- όπου ενώ ουρλιάζω η φωνή μου σπάει και ακούγεται κάπως έτσι «Αα - αα - αα». Τα κρατήσαμε επειδή αν και συνέβη κατά λάθος, ακούγονται φανταστικά. Μπορείς να το ακούσεις. Πάω πολύ ψηλά σε αυτό το σημείο (σ.σ.: πιάνει όντως μια πολύ ψηλή τσιρίδα) και μετά σπάει. Ο καθηγητής φωνητικής μου, που είναι κάτι σαν γιατρός, αν ακούσει αυτά τα σημεία θα με έβριζε. Έπρεπε όμως να τα κρατήσουμε γιατί ακούγονται τόσο περίεργα.
 
Ωραίες λεπτομέρειες ήταν αυτές. Στις παλιές εποχές είχατε αποφασίσει να διασκευάσετε το "Sleepless" των Anathema που ήταν μια σύγχρονη μπάντα της δικής σας εποχής. Θα ξανακάνατε κάτι τέτοιο; Θα διασκευάσετε  ένα συγκρότημα σύγχρονο ίσως όχι και τόσο γνωστό όσο εσείς;
Είναι αστείο που το ανέφερες γιατί έχω άλλη μια ιστορία και για αυτό. Συγνώμη... έχω όλες αυτές τις μικρές ιστορίες.

Μην ανησυχείς καθόλου, μου αρέσουν.
Είχα πάει μαζί με την γυναίκα μου στον γάμο του φίλου μου του Bam Margera, πριν από δυο χρόνια που είχε γίνει στην Ισλανδία. Κινηματογραφούσε εκεί και αποφάσισε να κάνει τον γάμο εκεί. Οπότε μας έβαλε σε ένα αεροπλάνο μαζί με τη γυναίκα μου και έναν φίλο και τα πάντα σε αυτό το ταξίδι ήταν πληρωμένα, εισιτήρια, ξενοδοχεία κλπ. Οπότε όταν έχει κάνει όλα αυτά για εσένα και μετά σου λέει «ηχογραφώ ένα τραγούδι στο στούντιο και θέλω να έρθεις να τραγουδήσεις», ε δεν μπορείς να του πεις όχι. Και από όλα τα πράγματα που υπάρχουν στον κόσμο εκείνο το τραγούδι που ηχογραφούσε ήταν το “Sleepless” (γέλια).  «Πρέπει να μου κάνεις πλάκα» του είπα γιατί ανησυχούσα πως θα βγει το όλο εγχείρημα. Όλο αυτό θα συμπεριληφθεί σε μια ταινία που γυρίζει, κάτι σαν ντοκιμαντέρ υποθέτω θα είναι.

Διάβασα σε μια πρόσφατη συνέντευξή σου να αστειεύεσαι πως θα προσχωρούσες στους Dimmu Borgir αν ήθελες να κάνεις κάτι παρόμοιο με τους Cradle Of Filth. Έχεις ποτέ σκεφτεί τον σχηματισμό ενός super group με μέλη των δυο συγκροτημάτων;
Οι Temple Of The Black Moon είναι κατά κάποιο τρόπο super-group. Έχουμε μέλη από τους Volbeat, Ov Hell, White Zombie, Enslaved και Cradle Of Filth. Κάποια πλήκτρα τα παίζει ο Geir που ήταν κάποτε στους Dimmu Borgir, οπότε ορίστε η απάντησή σου.

Πλησιάζοντας στο τέλος της κουβέντας μας, υπάρχει κάποιο καλό βιβλίο που διάβασες πρόσφατα;
Ναι, μόλις τελείωσα το δεύτερο μέρος της τριλογίας "The Passage" που λέγεται "The Twelve". Έχει να κάνει με βαμπίρ που δεν αποκαλούνται έτσι, αλλά «ιογενείς» (σ.σ.: virals). Μιλάει για την επανεκκίνηση του κόσμου. Είναι πολύ μεγάλο και σούπερ κολλητικό. Βασικά η κυβέρνηση αποφάσισε να κάνει πειραματόζωα 12 θανατοποινίτες στους οποίους εγχέουν με ιούς, προσπαθώντας να βρουν την ίαση στον καρκίνο, μόνο που τα πράγματα κάπου μπλέκουν και κάποιοι από αυτούς εθίζονται στο αίμα και γίνονται πολύ δυνατοί. Στη συνέχεια δραπετεύουν και καταλαμβάνουν τον κόσμο. Είναι φοβερό. Θα γινόταν φοβερή ταινία σε στυλ "Lord Of The Rings", αλλά πως η έκταση του έργου σε συνδυασμό με τις 8-9 υπό-ιστορίες που τρέχουν -και που κάποια στιγμή ενώνονται φυσικά- θα δυσκόλευε πολύ αυτόν που θα αναλάμβανε να το κάνει.

Μην ανησυχείς, μπορούν. Το "Game Of Thrones" έχει αρκετές παράλληλες ιστορίες να τρέχουν.
Δεν το έχω δει ποτέ.

Ok, καταλαβαίνω. Για πες τα αγαπημένα σου άλμπουμ που ακούς αυτή την εποχή.
Εεεεε... δεν μπορώ να σκεφτώ

Προσπάθησε λίγο.
Καλά λοιπόν, θα σου πω τι έχω στο αμάξι.

Cradle Of Filth

Μια χαρά είναι και αυτό και αρκετά ενδεικτικό θεωρώ.
Οπότε... έχω το καινούργιο Cradle Of Filth (γέλια), το καινούργιο Prodigy... ωχ σκατά! Τι άλλο έχω στο αμάξι; Εεεεε... είδες σου είπα πως δεν μπορώ. Ακόμα και αυτό μου είναι δύσκολο να το θυμηθώ. Μου άρεσε το "Stalingrad" των Accept. Το να ανήκεις στην Nuclear Blast έχει και τα τυχερά του. Ωραίο άλμπουμ. Τι άλλο... έχω και το soundtrack από την ταινία "It Follows". Καταπληκτικό.

Είναι καλή η ταινία; Δεν την έχω δει ακόμη.
Είναι πολύ καλή. Την είδα παρέα με την γυναίκα μου και την κόρη μου και πριν ξεκινήσουμε σκεφτόμασταν «γιατί στο διάολο διαλέγουμε να βλέπουμε τέτοια σκουπίδια». Ήταν όμως μια ανεξάρτητη, καλλιτεχνική και πολύ τρομακτική ταινία.  Λίγο αργό για να πω την αλήθεια, αλλά η υπόθεση που είχε και η μουσική ήταν γαμάτη. Οπότε μου έμεινε να πω άλλο έναν δίσκο ε; Είναι ένα των Whitechapel, αλλά δεν ξέρω πως λέγεται. (γέλια)

Μιας και ανέφερες την κόρη σου, ξέχασα να σε ρωτήσω κάτι πριν. Στο "Godspeed On The Devil's Thunder" συμμετέχει και η κόρη σου η Luna, σωστά; Είναι αυτό ίσως ένα προσχέδιο για να ακολουθήσει μελλοντικά τα βήματά σου;
Μπα, δεν θα το έλεγα. Πρόσφατα, όμως, μπήκε σε αυτή τη φάση που αποκαλώ «πρώτο heavy metal επίπεδο», και ακούει όλες αυτές τις αμερικάνικες μπάντες όπως οι Sleeping With Sirens. Έχει περισσότερο να κάνει με τα κουρέματα παρά με τη μουσική για να λέμε την αλήθεια. Όταν απένεμα το βραβείο της προάλλες σε εκείνη την τελετή που σου έλεγα τελικά αποδείχτηκε πως θα είχα συμπαρουσιάστρια την κόρη του Duff κάτι που δεν ήξερα μέχρι που άκουσα την ανακοίνωση και αποδείχτηκε πως έχει μια μπάντα τους Pink Slips, κάτι που επίσης αγνοούσα μέχρι εκείνη τη στιγμή. Τέλος πάντων μην στα πολυλογώ, η κόρη μου είχε ξετρελαθεί με όλη τη φάση και ζήτησε αυτόγραφα από όλες τις μπάντες που της αρέσουν όπως οι Black Veil Brides, Bring Me The Horizon και άλλου τέτοιου είδους συγκροτήματα, καθώς τα βραβεία του Kerrang έχουν να κάνουν κυρίως με όλα αυτά. Οπότε... ποιος ξέρει τι θα γίνει στο μέλλον;

Τίμιο ξεκίνημα όμως, έτσι δεν είναι;
Μάλλον θα έλεγα όχι. Μπορεί να είναι οκ για την κόρη του Duff McKagan, γιατί άσχετα αν είναι καλοί ή όχι, έχουν έναν σκασμό χρήματα. Δεν πρόκειται ποτέ να πεινάσει (γέλια). Αλλά με την μουσική βιομηχανία να είναι στην κατάσταση που είναι σήμερα, δεν θα συμβούλευα κανέναν να ξεκινήσει μια μπάντα. Όχι για βιοπορισμό τουλάχιστον.

Ok. Αυτά από εμένα. Σ' ευχαριστώ πολύ.
Ευχαρίστησή μου. Μην ξεχάσεις μόνο να μου στείλεις την συνέντευξη του Daniel. Είμαι περίεργος να διαβάσω τι λέει και τι σκέφτεται. Όλοι στο συγκρότημα θέλουν βασικά να μάθουν και όλοι όσοι τον γνωρίζουν.

Ελπίζω μόνο να μην ανακινήσει τίποτα νομικούς μπελάδες πάλι.
Δεν νομίζω. Έγιναν αρκετές από αυτές τις μαλακίες στο παρελθόν.

Οκ Dan, Σ' ευχαριστώ για τον χρόνο σου και ελπίζω το καινούργιο άλμπουμ σας να πάει καλά γιατί του αξίζει.
Υπέροχα! Σ' ευχαριστώ!


Επιμέλεια ερωτήσεων: Αλκης Κοροβέσης
  • SHARE
  • TWEET