Igorrr: «Με εκπλήσσει ότι υπάρχουν τόσο ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι στον κόσμο»

O Gautier Serre αποδεικνύεται τόσο ενδιαφέρον τύπος, όσο και οι μουσικές που γράφει με τους Igorrr

Από τον Νικόλα Ρώσση, 18/09/2017 @ 14:08

Είναι πολύ σπάνιο να βγαίνει κάτι έτσι από τα βάθη του underground και με μία ριπή έμπνευσης να λαμβάνει μαζικά διθυραμβικές κριτικές σε ολόκληρο τον κόσμο. Πόσο μάλλον όταν το αποτέλεσμα είναι τόσο ιδιότροπο και ασυνήθιστο όσο η μουσική που γεννά το πολυμήχανο μυαλό του Gautier Serre. Η κινητήριος δύναμη των Igorrr μας μίλησε και μας αποκάλυψε το μυστικό αλλά και τις δυσκολίες που όμως έκαναν το "Savage Sinusoid" έναν από τους πιο ενδιαφέροντες δίσκους φέτος. Ο μουσικός εγωκεντρισμός του Gautier θα έρθει σύντομα και από τα μέρη μας, κυρίως για να φάει, αλλά και για να ανακαλύψει και άλλα μουσικά μυστικά κρυμμένα στην παράδοση των Βαλκανίων. Επίσης είναι η ιδέα μου ή μου την λέει στο τέλος λίγο;

Igorrr

Με εκπλήσσει ότι υπάρχουν τόσο ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο

Κατά πρώτον συγχαρητήρια. Το νέο άλμπουμ είναι φοβερό. Είναι από τα πιο ανανεωτικά πράγματα που έχω ακούσει εδώ και καιρό. Έκανα και την κριτική για το δίσκο πρόσφατα και προς το παρόν είναι ο μοναδικός μου υποψήφιος για το Δίσκο της Χρονιάς. Ποιες είναι οι εντυπώσεις του υπόλοιπου κόσμου μέχρι στιγμής;

Χαίρομαι που το ακούω αυτό, σε ευχαριστώ πολύ. Το μέχρι στιγμής feedback είναι εκπληκτικό, αλλά  μπορώ να σου πω ότι και μερικές φορές είναι αστείο αφού αντιμετωπίζουμε και μερικούς haters, οι οποίοι γκρινιάζουν για το ασυνήθιστο της μουσικής. Έτσι, μερικές φορές διαβάζεις συζητήσεις στο internet μεταξύ ανθρώπων που καταλαβαίνουν την μουσική και μερικών που δεν την πιάνουν καθόλου. 

Γενικά, πάντως, λαμβάνω εξαιρετικά σχόλια για το δίσκο και πραγματικά με εκπλήσσει ότι υπάρχουν τόσο ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο και αυτό γεμίζει τις σκέψεις μου με αισιοδοξία για το μέλλον της μουσικής γενικώς.

Είναι σαν να πηγαίνεις σε ένα πάρτι μαζί με μερικούς μεταλλάδες, τσιγγάνους, nerds της ηλεκτρονικής μουσικής και της κλασσικής, όπου παίζει τις μουσικές που αγαπούν ταυτόχρονα

Αν και η μεγάλη ερώτηση για τον δίσκο είναι ένα τεράστιο γιατί και πώς, εγώ θα σε ρωτήσω να μου πεις τι ακριβώς είναι το "Savage Sinusoid".

Το «τι» είναι σχεδόν χειρότερο από το «γιατί» και το «πως», χαχα! Οι Igorrr ξεκινήσαν όταν ήμουν έφηβος και έψαχνα να ακούσω μια μπάντα ή ένα καλλιτέχνη που θα διέλυαν όλα τα όρια της μουσικής. Έψαχνα ένα συγκρότημα που θα αποστασιοποιούταν από τις φρικτά βαρετές μουσικές του ραδιοφώνου, της τηλεόρασης του τότε. Δεν βρήκα τίποτα και βασικά έκατσα και έγραψα την μουσική που ήθελα να ακούσω. Αυτό ήταν η έμπνευση μου. Λατρεύω το metal, την baroque, την ηλεκτρονική ή την Βαλκανική μουσική αν θες και ήθελα την μουσική που αγαπώ να βρίσκεται σε ένα μέρος, χωρίς διαχωρισμούς. Υποθέτω το αποτέλεσμα ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο, αλλά δεν έγραψα την μουσική για να ευχαριστήσω κανέναν, πάρα μόνο τον εαυτό μου, δημιουργώντας την δική μου ιδανική μουσική. Είναι σαν να πηγαίνεις σε ένα πάρτι μαζί με μερικούς μεταλλάδες, τσιγγάνους, nerds της ηλεκτρονικής μουσικής και της κλασσικής, όπου παίζει τις μουσικές που αγαπούν ταυτόχρονα. Εγώ επίσης έπαιζα σε μερικά συγκροτήματα και ποτέ δεν ένιωσα πραγματικά ελεύθερος, αφού πάντα υπήρχε ένα μέλος να γκρινιάζει για κάποια ιδέα μου. Οι Igorrr είναι το μέρος όπως δίχως φραγμούς μπορούσα να εκφράσω μουσικά το εαυτό μου.

Είμαστε όλοι μεταλλάδες στην μπάντα, αλλά οι Igorrr δεν είναι ένα metal συγκρότημα

Η τελευταία σου προσπάθεια, παρά τις αρετές του, είναι ένα μάλλον δύσκολο άλμπουμ για να το χωνέψεις και πόσο μάλλον να το προτείνεις σε κάποιον. Θα συμφωνούσες; Εσύ πως θα περιέγραφες με λίγες λέξεις τον ήχο των Igorrr;

Λοιπόν, για εμένα προσωπικά, οι Igorrr είναι μια λογική και απολύτως φυσιολογική μουσική. Αν και αυτό είναι κάτι που ακούω συχνά, δεν καταλαβαίνω γιατί δυσκολεύεται ο κόσμος. Αλλά, όντως, οι Igorrr είναι κάτι δύσκολο να παρουσιάσεις καθώς είναι ένα project με τόσα διαφορετικά στοιχεία και επιρροές από το baroque μέχρι το death metal και από την ηλεκτρονική μουσική μέχρι την Βαλκανική παράδοση. Είμαστε όλοι μεταλλάδες στην μπάντα, αλλά οι Igorrr δεν είναι ένα metal συγκρότημα και δεν ακολουθεί κάποιο ξεκάθαρο μουσικό είδος για να τους βάλεις ταμπέλα. Οι Igorrr είναι ένα project όπου εγώ προσπαθώ να αγγίξω τα μουσικά μου ιδανικά και δεν ανταποκρίνεται σε κανένα μουσικό είδος, παρά μόνο στα προσωπικά μου γούστα. Μου αρέσει ο Bach και ο Chopin τόσο, όσο και οι Cannibal Corpse και οι Meshuggah ή όσο ο Aphex Twin και οι Taraf de Haidouks. Αυτό είναι που κάνει τους Igorrr ξεχωριστούς και τους βγάζει από την mainstream μουσική.

Igorrr

Κάπου διάβασα ότι σου πήρε τέσσερα χρόνια να τελειώσεις τον δίσκο. Γιατί σου πήρε τόσο χρόνο;

Πράγματι, το "Savage Sinusoid" χρειάστηκε λίγο παραπάνω από τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί. Η όλη διαδικασία μου πήρε πολύ χρόνο, ειδικά πίσω από την κονσόλα για την μίξη. Αλλά αυτό είναι η κορυφή του παγόβουνου, αφού έπρεπε να συνθέσω τα τραγούδια πρώτα, μετά να γυαλίσω λίγο το υπάρχον υλικό και μετά να το ηχογραφήσω. Αλλά, το θέμα με αυτή την μουσική και ειδικά αυτό το δίσκο είναι ότι επειδή δεν είμαστε ένα συνηθισμένο metal σχήμα, οι ηχογραφήσεις είναι αρκετές δύσκολες, καθώς πρέπει να γράψουμε πολλά όργανα όπως harpsichord, τύμπανα, κιθάρες, ακορντεόν, κρουστά, πιάνο, σαξόφωνο και πολλές φωνές. Για παράδειγμα στα τραγούδια "ieuD", "Opus Brain", "Va te Foutre" και "Apopathodiaphulatophobie" υπάρχει harpsichord, για το οποίο έπρεπε να νοικιάσω φορτηγό για να το φέρω από την Τσεχία στο κέντρο της Γαλλίας, όπου και βρίσκεται το studio και μετά έπρεπε να περιμένουμε να βρεθεί η κατάλληλη θερμοκρασία μέσα στο δωμάτιο ηχογραφήσεων, ώστε η οργανοπαίκτρια, η Katerina Chrobokova, να μπορέσει να το κουρδίσει.

Και τώρα που λέω κούρδισμα θυμήθηκα ότι και οι ηχογραφήσεις με το sitar ήταν επίπονες, λόγω του τρόπου με τον οποίο κουρδίζεται αυτό το όργανο και για αυτό δεν μπορούσαμε να το συντονίσουμε στον σωστό τόνο των τραγουδιών με τίποτα. Αν και το μέρος που ακούγεται το sitar στο “Opus Brain” είναι πολύ μικρό έπρεπε αυτό να κουρδίσουμε από την αρχή και για να γίνουν και τα πράγματα ακόμα χειρότερα οι νότες στα ινδικά μουσικά όργανα δεν είναι όπως νόμιζα. Αλλά για το δίσκο έψαξα εξονυχιστικά κάθε λεπτομέρεια για την ποιότητα του κάθε μουσικού οργάνου που χρησιμοποίησα. Μετά από όλα αυτά λοιπόν, ήρθε η μίξη και το mastering, τα οποία μας πήραν αιώνες μέχρι να φτάσουν αυτό που εγώ θεωρούσα ιδανικό.

Αν μια μέρα το project αυτό απογειωθεί, τότε απλά θα βγάλω ένα σκατένιο δίσκο για να απελευθερωθώ

Το "Savage Sinusoid" έφερε στους Igorrr σε ένα άλλο επίπεδο παγκόσμιας αναγνώρισης. Αποτελεί αυτό καθόλου για εσένα ένα είδος πίεσης για το επόμενο βήμα;

Κοίτα, είμαι πολύ εστιασμένος στην μουσική και δεν σκέφτομαι πολύ αυτά, όπως την «αναγνώριση» ή την «πίεση». Απλά κάνω την μουσική που αγαπώ, αλλά αν μια μέρα το project αυτό απογειωθεί, τότε απλά θα βγάλω ένα σκατένιο δίσκο για να απελευθερωθώ. Το project αυτό δεν φτιάχτηκε για να γίνει δημοφιλές, αλλά φτιάχτηκε για να ερευνήσω και βιώσω νέες μορφές μουσικής για το προσωπικό μου γούστο.

Μιας και ανοίχτηκες τώρα λίγο περισσότερο προς τον metal κόσμο, πιστεύεις ότι θα επεκτείνεις το ταξίδι σου βαθύτερα σε αυτό το είδος και λιγότερα στα άλλα μουσικά είδη που συμπληρώνουν το φαινόμενο που λέγεται Igorrr;

Ακόμα δεν έχω ιδέα, αλλά μιας και αγαπώ το metal είναι πολύ πιθανό και σίγουρα θα υπάρχει αρκετό metal στα επόμενα τραγούδια μου, απλά ακόμα δεν ξέρω πως θα είναι. Να είμαι ειλικρινής βρίσκομαι ακόμα σε κατάσταση σοκ από τις ηχογραφήσεις του "Savage Sinusoid" και δεν μπορώ να πω τι μορφή θα πάρουν οι νέες μου συνθέσεις. Θα ακολουθήσω το ένστικτο μου και θα δω που θα με οδηγήσει.

Αντιλαμβάνομαι την όλη κατηγοριοποίηση στο breakcore και όλες τις baroque επιρροές και το black metal, αλλά τι σε οδήγησε να πειραματιστείς με την παραδοσιακή μουσική των Βαλκανίων;

Λατρεύω την Βαλκανική μουσική και υπάρχουν μερικές φοβερές μπάντες σε αυτό το στυλ. Η Βαλκανική μουσική λειτουργεί καλά μαζί με τα blast beats και τις παραμορφωμένες κιθάρες, είναι κάτι πολύ δυνατό. Άκου για παράδειγμα το τραγούδι "Houmous" και μπορείς άμεσα να νιώσεις πόσο cool ήταν για το συνθέσουμε και παρά την εξαιρετικά δύσκολη τεχνική κατάρτιση που χρειάστηκε, περάσαμε πάρα πολύ καλά για να το γράψουμε.

Igorrr

Επίσης αυτός ο δίσκος είναι η πρώτη φορά που δεν χρησιμοποιείς samples από άλλα τραγούδια. Σκοπεύεις να παραμείνεις πιστός στην δημιουργία ολοκληρωτικά δικού σου υλικού πλέον;

Δεν ξέρω ακόμα, αλλά μου άρεσε που έφτιαξα ένα δίσκο, ο οποίος μου έδωσε την δυνατότητα να ελέγχω τα πάντα από την αρχή ως το τέλος. Στους πρώτους δίσκους των Igorrr και στα demos χρησιμοποιούσα samples από baroque μουσική με σκοπό να την καταστρέψω και μετά να την ξαναχτίσω, αλλά τώρα που έγραψα τις δικές μου baroque συνθέσεις είχα πολύ περισσότερες επιλογές. Για παράδειγμα στο τραγούδι "Va Te Foutre", δεν θα μπορούσα να βάλω ένα sample, διότι απλά δεν υπάρχει κανένα sample με έναν οργανίστα να παίζει το harpsichord με αυτόν τον τρόπο. Αλλά έτσι και αλλιώς ήθελα να βρω τον ήχο που χρειαζόμουν ακριβώς για την μίξη, ώστε να ταιριάζει και με τα άλλα είδη μουσικής στον δίσκο και έπρεπε να ηχογραφήσω το harpsichord με πολύ σύγχρονα μικρόφωνα για να ταιριάζει με τα death metal σημεία και τα ηχητικά ευκρινή ηλεκτρονικά σημεία.

Το αγαπημένο μου τραγούδι είναι το "Houmous", που αναφέρθηκες και πριν. Απλά αγαπώ τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο συγχέεις όλα αυτά τα στοιχεία σε κάτι τόσο μελωδικό και τόσο brutal με τόσο διαφορετικό τρόπο σε σχέση με οτιδήποτε άλλο εκεί έξω. Εσύ ξεχωρίζεις κάποιο τραγούδι;

Τα αγαπημένα μου αλλάζουν κάθε μέρα ανάλογα με την διάθεση, αλλά ναι, το "Houmous" και για εμένα είναι ένα από τα αγαπημένα μου εδώ και μεγάλο διάστημα. Αλλά ξεχωρίζω επίσης και το "ieuD" και το "Opus Brain". Αυτή την στιγμή όμως τα αγαπημένα μου είναι τα "Problème D' émotion" και το "Spaghetti Forever".

Πώς είναι να δουλεύεις με ένα ντράμμερ σαν τον Sylvain; Για εμένα ως ακροατή, έκανε φοβερή δουλειά και λατρεύω τον πελώριο ήχο που δημιούργησες με τα τύμπανα, όπως και το πόσο όμορφα δένουν με την EDM και τα folk στοιχεία.

Είναι πραγματικά τρελό πόσο ταιριάζει ο τρόπος που παίζει με την μουσική των Igorrr. Ένα από τα μυστικά του πελώριου ήχου, είναι το γεγονός ότι χτυπάει κάθε τύμπανο ΠΟΛΥ δυνατά. Κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων, έσπασε τόσες μπαγκέτες και τρύπησε τόσα δέρματα από το ταμπούρο που χάσαμε το μέτρημα. Αυτό θα μου πεις συμβαίνει σε πολλούς drummer, αλλά ο τύπος έσπαγε και το κάτω δέρμα από το ταμπούρο, από την δύναμη του κύματος που δημιουργούσε κάθε χτύπημα όταν έπαιζε. Ο Sylvain όμως είναι και ένας πολύ αστείος τύπος πρέπει να δεις για να καταλάβεις το "making of" του "Savage Sinusoid" στο YouTube.

Σκοπεύεις τώρα να κρατήσεις ένα σταθερό πυρήνα στο συγκρότημα ή σκοπεύεις να αλλάζεις μέλη σύμφωνα με τις ανάγκες σου και τις διαθέσεις σου;

Θα ζητήσω την βοήθεια από όποιον μουσικό χρειαστώ για τις επόμενες ηχογραφήσεις, αλλά σίγουρα η Laure, ο Laurent και ο Sylvain θα είναι μέρος των επόμενων τραγουδιών, καθώς είμαστε πολύ φίλοι και έχουμε έρθει πολύ κοντά τα τελευταία χρόνια και συντονίζομαι πολύ καλά μαζί τους. Με το "Savage Sinusoid" και αυτά τα παιδιά οι Igorrr έγιναν τελικά περισσότερο μια συλλογική προσπάθεια ως ένα συγκρότημα, από ένα solo project που ήταν μέχρι πρότινος.

Ο Teloch (Mayhem) και ο Travis Ryan (Cattle Decapitation) ήταν δύο εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προσθήκες, που ανέβασαν τον πήχη της περιέργειας λίγο παραπάνω για εμένα. Μπορείς να μας πεις αν έχεις την παραμικρή ιδέα ή ευχή για νέες guest συνεργασίες στον επόμενο δίσκο;

Έχω πράγματι κάποιες ευχές και έχω ήδη κάνει κάποιες επαφές και κάτι καλό φαίνεται πως πάει να βγει. Αλλά, είναι πολύ νωρίς για να μπορέσω να σου αποκαλύψω ποιος είναι, καθώς ακόμα δεν έχω ξέρω καλά-καλά αν θα καταφέρω να κάνω ένα νέο δίσκο.

Εγώ συνεχίζοντας να προδικάζω ότι θα υπάρξει νέο υλικό, ποιο θα είναι το επόμενο βήμα για τους Igorrr μετά το τέλος της περιοδείας;

Κατά πρώτον να παραμείνουμε ζωντανοί μετά τα live, χαχα! Θα είμαστε στο δρόμο για δύο μήνες περίπου και δεν έχω ιδέα πως θα είναι αυτό. Μετά από αυτό έχουμε και άλλο ένα κύκλο εμφανίσεων προγραμματισμένο, αλλά θα ανακοινώσουμε τις λεπτομέρειες στις επόμενες εβδομάδες. Μετά από και αυτό όμως πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία που θα διαγράψει το "Savage Sinusoid" στους ακροατές σε ένα βάθος χρόνου.

Ίσως πιο πολύ και από την ίδια την μουσική, αγαπώ την μεσογειακή κουζίνα και μαγειρεύω σχεδόν τα πάντα από αυτή την περιοχή και ιδίως η  Ελλάδα αποτελεί κομβικό σημείο για τη μεσογειακή διατροφή

Ποιες είναι οι προσδοκίες σου από την επερχόμενο full band live σας στην Αθήνα; Έχεις ξαναέρθει ποτέ στην Ελλάδα γενικώς;

Δεν έχω έρθει ποτέ στην Ελλάδα και μπορώ να σου ότι είμαι πάρα πολύ ενθουσιασμένος που θα παίξουμε εκεί. Ίσως πιο πολύ και από την ίδια την μουσική, αγαπώ την μεσογειακή κουζίνα και μαγειρεύω σχεδόν τα πάντα από αυτή την περιοχή και ιδίως η  Ελλάδα αποτελεί κομβικό σημείο για την μεσογειακή διατροφή. Για αυτό το σκοπό και μόνο θέλω εδώ και καιρό να επισκεφτώ την χώρα σας.

Αισθάνεσαι πως η ζωντανή ερμηνεία, δεδομένου του απαιτητικού αυθεντικού υλικού σας, δικαιώνει το "Savage Sinusoid";

Απολύτως. Με την Laure, τον Laurent και τον Sylvain υπάρχει μια πολύ δυνατή αρμονία επί της σκηνής, αλλά και εκτός σκηνής. Η μουσική μας είναι πολύ απαιτητική τεχνικά, αλλά μέχρι στιγμής είμαστε πολύ ικανοποιημένη από την ενέργεια που βγαίνει από τα live μας.

Ευχαριστώ πολύ Gautier, αυτά είχα για εσένα. Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να προσθέσεις;

Ε, ήταν ήδη μια αρκετά μακροσκελής συνέντευξη, ας σταματήσουμε πριν βαρεθούν οι αναγνώστες.

Διαβάστε εδώ την κριτική του δίσκου "Savage Sinusoid" από τον Νικόλα Ρώσση.

  • SHARE
  • TWEET