Hypnos: «Μόνο η ζωντανή ηχογράφηση δίνει το σωστό συναίσθημα»

Μιλήσαμε με τους ταλαντούχους και ανερχόμενους Σουηδούς για τον καινούριο δίσκο, την hard rock σκηνή και τους Abba

Από τον Κώστα Πολύζο, 18/04/2016 @ 15:27

Άλλη μια ποιοτική μπάντα από τη Σουηδία κάνει το δεύτερο δισκογραφικό της βήμα κι εμείς επικοινωνήσαμε μαζί τους για τις λεπτομέρειες. Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία της μπάντας, οι ιδιαιτερότητες της ηχογράφησης του "Cold Winds", οι επιρροές και οι Abba ήταν κάποια από τα θέματα που συζητήθηκαν. Διαβάστε παρακάτω όλα τα ενδιαφέροντα που ειπώθηκαν. Η σύγκριση μεταξύ Örebro και Gothenburg ήταν φυσικά αναπόφευκτη...

Μιας και δεν έχουμε ξαναμιλήσει, δώστε μας ένα μίνι βιογραφικό της μπάντας.

Oskar: Περί τα τέλη του φθινοπώρου του 2013, ο προηγούμενος κιθαρίστας μας ο Frederic, μoυ είπε σε ένα πάρτι που έκανα πως έπρεπε να φτιάξουμε μια μπάντα. Του είπα πως ήταν πολύ καλή ιδέα, αλλά μιας και όλ' αυτά τα σχέδια τα κάναμε πιωμένοι, το επόμενο πρωί τα είχα ήδη ξεχάσει. Μετά από μερικές βδομάδες που θυμήθηκα τι είχαμε συζητήσει, αποφάσισα να το δοκιμάσουμε. Συναντηθήκαμε στο σπίτι μου και το πρώτο κιόλας βράδυ που τζαμάραμε, γράψαμε κάποια από τα τραγούδια του πρώτου μας δίσκου, όπως τα "Nightmares", "Abracassus" και "Hypnos". Ξεκινήσαμε αμέσως να ψάχνουμε για μουσικούς να μας πλαισιώσουν, με τον φίλο μας τον Anton να εκφράζει ενδιαφέρον να παίξει τύμπανα. Το πρόβλημα, βέβαια, ήταν πως ήταν μπασίστας και όχι ντράμερ, οπότε του είπαμε πως θα τον θέλαμε μόνο για να παίξει μπάσο, κάτι με το οποίο τελικά συμφώνησε. Έτσι, οι τρεις μας συνεχίσαμε να γράφουμε τραγούδια ψάχνοντας ταυτόχρονα για ντράμερ και τραγουδιστή.

Ο Frederik μας μίλησε κάποια στιγμή για έναν πολύ καλό ντράμερ που είχε δει να παίζει στο φεστιβάλ που διοργανώνει το Guerilla Festival. Έτσι, επικοινωνήσαμε με τον Idun και κανονίσαμε να βρεθούμε και αποδείχτηκε πως ήταν ακριβώς αυτό που ψάχναμε, οπότε η μόνη εκκρεμότητα που έμενε ήταν να βρεθεί ο τραγουδιστής. Μέχρι εκείνη τη στιγμή είχαμε σχεδόν έτοιμο το υλικό του πρώτου μας δίσκου, αρχίσαμε να κλείνουμε ημερομηνίες για συναυλίες και ώρες στο στούντιο ηχογραφήσεων, μόνο και μόνο για να πιέσουμε τους εαυτούς μας να βρούμε τραγουδιστή. Ο Idun μας μίλησε κάποια στιγμή για έναν τύπο που ήξερε και που μπορούσε να τραγουδάει φοβερά. Αυτός ήταν τελικά ο Philip, ο οποίος δέχτηκε τη θέση που του προσφέραμε οπότε και η σύνθεση του συγκροτήματος είχε πλέον ολοκληρωθεί. Από τότε, ο Idun και ο Frederik έχουν φύγει από την μπάντα και έχουν αντικατασταθεί από τον Hampus στα τύμπανα και τον Pontus στην κιθάρα.

Hypnos

Νιώθω την ανάγκη να σας συγχαρώ για τον καινούριο δίσκο. Πρόκειται για ακόμα ένα δείγμα της γνωστής σουηδικής hard rock ποιότητας. Πείτε μας λίγα πράγματα για το πώς δημιουργήθηκε ο δίσκος.

Anton: Δεν έχουμε κάποιον «ειδικό τρόπο» να φτιάχνουμε τραγούδια. Για παράδειγμα το "Start The Hunt" γράφτηκε από εμένα και τον Oskar στην κουζίνα του σπιτιού μου στο Gothenburg. Φυσικά, στη συνέχεια συνεχίσαμε να το χτίζουμε μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά στο προβάδικο. Ένα ακόμα παράδειγμα του πώς δουλεύουμε είναι το "Det Kommer En Dag". Το τραγούδι γράφτηκε από τον Oskar. Μπορεί να γράψαμε όλοι οι υπόλοιποι τα μέρη μας, αλλά το τραγούδι βασίστηκε πάνω στην αρχική ιδέα του Oskar. To "1800", ξεκίνησε ως μια εισαγωγή στο μπάσο κι εξελίχτηκε σε κανονικό τραγούδι μετά από τζαμάρισμα στο στούντιο.

Oskar: Όλοι παίζουμε από τουλάχιστον δυο μουσικά όργανα, οπότε δεν είναι ασυνήθιστο να ερχόταν ο Philip ή ο Idun με ένα κιθαριστικό hook ή ο Frederik με κάποια ιδέα στα τύμπανα, για να σου δώσω να καταλάβεις...

Πρέπει να παραδεχτώ πως ο ήχος του δίσκου σε όρους παραγωγής ακούγεται πολύ οργανικός και ζεστός. Έχει να κάνει με τον τρόπο που ηχογραφήσατε; Χρησιμοποιήθηκε αναλογικός εξοπλισμός;

Anton: Ο χρόνος στο στούντιο κύλησε πολύ ομαλά. Τα τραγούδια ηχογραφήθηκαν ζωντανά για να πάρουμε το σωστό συναίσθημα, αλλά αυτήν τη φορά χρησιμοποιήθηκε ψηφιακή τεχνολογία. Είχαμε όλ' αυτά τα τραγούδια έτοιμα πριν μπούμε στα Kust Studio, οπότε οι ηχογραφήσεις πήγαν πολύ καλά και ο Henrik (σ.σ.: Magnusson) είναι ένας τύπος πολύ εύκολος στο να συνεργάζεσαι μαζί του. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα που βγάλαμε στο "Cold Winds". Μπορείς πραγματικά να ακούσεις το μπάσο και αυτό για μένα προσωπικά είναι πολύ ευχάριστο.

Συγκρίνοντας τους δυο δίσκους σας, πού εντοπίζετε τις κυριότερες διαφορές; Πόσο πολύ εξελιχτήκατε σαν μπάντα;

Oskar: Έχουμε εξελιχτεί πάρα πολύ τόσο ως συγκρότημα, όσο και σαν άνθρωποι. Ο πρώτος μας δίσκος ηχογραφήθηκε όντας μπάντα για μόλις τρεις μήνες, οπότε μόλις που γνωριζόμασταν μεταξύ μας. Νομίζω πως πειραματιστήκαμε πολύ περισσότερο σε αυτόν το δίσκο γράφοντας τραγούδια πιο ήρεμα, αλλά και πιο heavy από εκείνα του ντεμπούτου μας.

Το φλάουτο ταιριάζει πάρα πολύ με τον τρόπο που το τοποθετείτε στα τραγούδια. Πώς και σας ήρθε η ιδέα για την χρησιμοποίησή του;

Oskar: Στην τρίτη μας πρόβα με τον Philip, έφερε το φλάουτό του και μας είπε με την βαριά βόρεια σουηδική προφορά του «έφερα μαζί μου αυτό το πράγμα, ίσως μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε κάποιο τραγούδι». Το λατρέψαμε και το θεωρήσαμε αμέσως ως ένα χρήσιμο στοιχείο που θα προσέθετε πόντους στην μπάντα.

Έχετε αυτό το έντονο και στενάχωρο τραγούδι ("Det Kommer En Dag"), τραγουδισμένο στα σουηδικά. Πώς και αποφασίσατε κάτι τέτοιο; Μήπως γιατί είναι πιο προσωπικό και οικείο να τραγουδάει κάποιος στη μητρική του γλώσσα;

Oskar: Έγραψα τους στίχους αρχικά στα σουηδικά και πριν τους μεταφράσω, τους έδειξα στα παιδιά και αυτοί επέμεναν να τους κρατήσουμε και να τους χρησιμοποιήσουμε ως είχαν. Όντως πιστεύω πως είναι πιο έντονο και οικείο να τραγουδάω στα σουηδικά και μιας και δεν το είχαμε προσπαθήσει στο παρελθόν, πιστέψαμε πως ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να το κάνουμε.

Ποια είναι τα θέματα με τα οποία σας αρέσει να καταπιάνεστε στους στίχους σας;

Philip: Οι στίχοι γράφονται για διάφορα θέματα, τα οποία εξαρτώνται από το τι είδους τραγούδι είναι και ποιος τους γράφει. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου σπουδαίο στιχουργό, επειδή... δεν είμαι τέτοιος. Έχω την τάση να πηγαίνω εκεί που με κατευθύνει το συναίσθημα που βγάζει το κάθε τραγούδι και όταν προσθέτω τους στίχους, μπορεί να φαίνονται κάπως πρόχειροι. Ευτυχώς όλοι μπορούμε να βοηθάμε αλλήλους στο συγκρότημα σε θέματα που κάποιοι, ίσως, να μην έχουν ιδιαίτερο χάρισμα.

Τα συνηθέστερα θέματα στα οποία αναφερόμαστε και μας φαίνονται δελεαστικά να μιλήσουμε στα τραγούδια μας είναι η αδικία και το πώς ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να είναι σκλάβος σε έναν κόσμο που κανονικά θα έπρεπε να είναι γεμάτος από πνευματικά ελεύθερα πλάσματα.

Το εξώφυλλο είναι ιδιαίτερο μέσα στην λιτή του εικαστική προσέγγιση. Υπάρχει κάποια ιδέα από πίσω;

Oskar: Θέλαμε να το κάνουμε εντελώς διαφορετικά από τον τρόπο που γίνονται πλέον τα εξώφυλλα - μαύρα και ψηφιακά, οπότε χρησιμοποιήσαμε το άσπρο χρώμα και επιλέξαμε να είναι φτιαγμένο στο χέρι με πραγματικά πινέλα. Το εξώφυλλο εκπροσωπεί το πνεύμα των τραγουδιών του δίσκου. Το κρύο, τη μοναξιά και τα φαντάσματα που έχουμε στο μυαλό μας. Αυτό θέλαμε να εκφράσουμε και νομίζω πως ο Karl-Oskar Hansson έκανε μια πραγματικά καλή δουλειά στο να το αποτυπώσει.

Hypnos

Πώς θα περιγράφατε τη μουσική σας σε κάποιον που δεν σας έχει ακούσει;

Pontus: Επειδή είμαι σχετικά νέος στην μπάντα, χρειάστηκε να το κάνω κάμποσες φορές στους φίλους μου και συχνά λέω πως πρόκειται για μια ωραία μίξη του attitude των αρχών των '80s με τον ήχο του μέσου των '70s. Σαν τον ήχο των πρώιμων Iron Maiden με μια δόση από Thin Lizzy και Deep Purple, ενώ φυσικά υπάρχει και το φλάουτο που προστίθεται σε αυτή τη μίξη.

Örebro ή Gothenburg? Hard rock ή blues rock?

Pontus: Μιας και κατοικοεδρεύουμε στο Gothenburg, θα ήταν δύσκολο να διαλέξουμε κάτι διαφορετικό. Γουστάρουμε τη μουσική σκηνή εδώ, υπάρχουν πολλές υπέροχες μπάντες και άνθρωποι. Τώρα αναφορικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου, θα πρέπει να πω πως τα blues δεν είχαν ποτέ επίδραση σ' εμένα, αλλά τελικά, ούτως ή άλλως είμαστε μια περισσότερο hard rock παρά blues rock μπάντα.

Η κιθαριστική δουλειά στον δίσκο είναι έξοχη. Ποιες θα αναφέρατε ως τις επιδραστικότερες επιρροές σας;

Oskar: Φυσικά και είμαστε επηρεασμένοι από τους Thin Lizzy και τους Iron Maiden, αλλά παράλληλα και από μπάντες όπως οι Kiss, Wishbone Ash, Lynyrd Skynrd, Eagles και Alamn Brothers.

Και από τραγουδιστές; Ποια θα ανέφερες ως τη βασικότερη επιρροή σου Philip; Ποιοι είναι οι μη rock καλλιτέχνες που θαυμάζετε;

Philip: Μια από τις μεγαλύτερες επιρροές μου είναι ο Ian Gillan και οι Deep Purple. Μπορεί ταυτόχρονα να ουρλιάζει και να τραγουδά. Ο Rob Halford των Judas Priest είναι επίσης ένας τραγουδιστής που εκτιμώ πολύ την ποικιλία που βγάζει στις ερμηνείες του.

Ό,τι αφορά τους μη rock καλλιτέχνες, θα σου πω πως πραγματικά απολαμβάνω την jazz/soul μουσική, οπότε θα σου παραθέσω κάποια από τα είδωλα μου. Stevie Wonder, Terry Kath, James Brown, Nina Simone, Regina Spektor. Υπάρχουν τόσοι πολλοί καλοί και ταλαντούχοι τραγουδιστές εκεί έξω και εκτιμώ ειλικρινά όσους καταλαβαίνουν το πόσο πραγματικά αυτοί έχουν εξασκήσει την τέχνη της φωνητικής. Θαυμάζω τραγουδιστές που μπορούν και αυτοσχεδιάζουν χωρίς να χάνουν τον έλεγχο.

Pontus: Πιστεύω πως όλοι μας, έως ένα βαθμό τουλάχιστον, είμαστε οπαδοί των Abba. Μιλάμε, άλλωστε, για σπουδαία τραγούδια, ερμηνείες και τραγουδιστές. Μπορεί, ίσως, αυτό να συμβαίνει επειδή είμαστε Σουηδοί, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως οι Abba έχουνε κάποια φοβερά τραγούδια στο ενεργητικό τους.

Να ξέρετε πως ακούγοντας τον δίσκο, μου ήρθαν στο μυαλό οι Horisont. Φαντάζομαι πως γνωρίζεστε, σωστά; 
Oskar: 
Οι Horisont είναι καλοί μας φίλοι. Μας αρέσει να ανταγωνιζόμαστε σε φιλικό επίπεδο. Σίγουρα, μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για την καλύτερη ενεργή μπάντα εδώ. Με το που κάνουν κάτι καινούριο όλοι λέμε «διάολε, έπρεπε να το είχαμε σκεφτεί εμείς πρώτοι αυτό». Εξελίσσονται πολύ γρήγορα και πάντα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ίσως να μπορούμε να τους κερδίσουμε σε κάποιο σπορ, αλλά στη μουσική είναι άπαιχτοι.

Πιστεύεις πως τη σκηνή την ξεκίνησαν οι Witchcraft πίσω στο 2004; Υπάρχουν καινούριες μπάντες που θα μπορούσατε να μας προτείνετε;
Oskar:
Δεν ξέρω αν όντως την ξεκίνησαν αυτοί, αλλά σίγουρα ήταν ανάμεσα στα πρώτα συγκροτήματα που ξεπετάχτηκαν. Υπάρχουν πολλές σπουδαίες μπάντες στη Σουηδία αυτή τη στιγμή. Οι Langfinger, Horisont, Honeymoon Disease, Saturn και Nocturnalia είναι μόνο κάποιες από αυτές.

Η Crusher Records φαίνεται να πιστεύει πολύ σε εσάς. Πως προέκυψε το συμβόλαιο και πως σας συμπεριφέρονται; 

Anton: Όταν ξεκινήσαμε να σκεφτόμαστε να υπογράψουμε με κάποια εταιρεία, η Crasher Records ήταν ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες μας επιλογές. Ξέραμε πως είχαν κάνει καταπληκτική δουλειά στο να φέρουν στην επιφάνεια μπάντες, όπως οι Horisont και οι Blues Pills. Η τότε κοπέλα μου είχε βιντεοσκοπήσει ένα τραγούδι από το πρώτο μας live και το έβαλε στο internet. Πολύ σύντομα, μας πλησίασε ο Peter από την Crusher Records και κανονίσαμε να βρεθούμε στο "Brygghuset" (ένα κλασικό μπαρ στο Gothenburg). Μετά από κάποιες μπύρες, ο Peter μας πρόσφερε συμβόλαιο. Από τότε οι εξελίξεις τρέχουν πολύ γρήγορα. Είμαστε χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με αυτήν την εταιρεία και ναι, μας συμπεριφέρονται υπέροχα!

Υπάρχουν σχέδια για περιοδεία;

Pontus: Ναι, υπάρχουν πλάνα για κάτι τέτοιο. Θα βγούμε στον δρόμο ξεκινώντας από το Βερολίνο τον Ιούνιο και θα γυρίσουμε την Ευρώπη για περίπου έναν μήνα. Ανυπομονούμε να κυκλοφορήσει ο δίσκος και να παίξουμε τα τραγούδια ζωντανά.

Oskar: Τον Μάιο θα κάνουμε μια μικρή περιοδεία εδώ στη Σουηδία, με αφορμή την κυκλοφορία του δίσκου και τον Ιούνιο και Ιούλιο θα περιοδεύουμε στην Ευρώπη, Θα είναι ένα πολύ πολυάσχολο καλοκαίρι για μας.

Παιδιά σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας κι ελπίζω να σας δούμε και στην Ελλάδα.

Κι εμείς σ' ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον κι ελπίζουμε όντως να έρθουμε από τα μέρη σας.

  • SHARE
  • TWEET