Dirty Granny Tales: «Χρωστάμε την ύπαρξή μας στο ελληνικό κοινό»

Μιλήσαμε με τον frontman του μουσικοθεατρικού σχήματος για το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον των Dirty Granny Tales

Από τον Άλκη Κοροβέση, 27/04/2017 @ 14:23

Οι Dirty Granny Tales είναι από τους πρώτους μουσικούς που ένιωσαν να πνίγονται στην ίδια τους τη χώρα και αναγκάστηκαν να ξενιτευτούν προκειμένου να μπορέσουν να κάνουν αυτό που ξέρουν καλά. Να δημιουργούν ήχους και εικόνες μέσα από τρομακτικά παραμύθια, τα οποία φροντίζουν να μας παρουσιάζουν με άρτιο τρόπο συχνά πυκνά και στην Ελλάδα. Αν τυχόν δεν είχατε καταφέρει να βρεθείτε σε μια από τις παραστάσεις τους, η συνέντευξη αυτή ίσως σας δώσει το κίνητρο να το κάνετε.

Dirty Granny Tales

Έναν χρόνο μετά την πρώτη περιοδεία σας στην Ελλάδα, επιστρέφετε και πάλι με το "Telion’s Garden". Αυτήν τη φορά θα κάνετε στάση μόνο Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Εγώ προσωπικά σας είχα δει στην Πάτρα. Έχει υπάρξει κάποια πρόταση για να έρθετε προς τα εδώ;

Δυστυχώς φέτος δεν είχαμε το περιθώριο να λείψουμε πολύ από το Βερολίνο, οπότε δεν είχαμε τις ημερομηνίες για περισσότερες εμφανίσεις, υπάρχει μια μικρή περίπτωση να προσθέσουμε ακόμα ένα show στη Λάρισα.

Αν κάποιος έχει παρακολουθήσει εκείνη την παράσταση, θα βρει κάτι νέο στις επικείμενες εμφανίσεις σας; Τι επιπλέον κίνητρο δίνετε στον θεατή;

Ο λόγος που ανεβάζουμε πάλι το "Telion's Garden" είναι κάτω από απαίτηση του κοινού, μιας και οι sold out παραστάσεις μας πέρυσι ήταν ένα σημάδι που μας έλεγε πως πρέπει να πάρει παράταση. Παρ' όλα αυτά, όμως, θέλαμε ο κόσμος που θα το έβλεπε για δεύτερη χρονιά να μην πάρει την ίδια ακριβώς γεύση. Γι' αυτό αποφασίσαμε να κλείσουμε έναν χώρο σαν το Fuzz όπου σε σχέση με το Θέατρο Χώρα θα δώσει μια διαφορετική ατμόσφαιρα στον Κήπο του Τέλιον.

Θέλω επίσης να αναφέρω πως πολύ ταλαντούχες ομάδες performance θα ανοίξουν τις παραστάσεις μας. Στις 6 Μαΐου έχουμε την κουκλοθεατρική ομάδα "Oups The Puppet Theater" οπού παρουσιάζουν την παράσταση "Charmed By Countess Tara". Θα είναι ένα διαδραστικό κουκλοθέατρο με το κοινό.

Στις 7 Μαΐου η ομάδα εναέριου performance "Εtherica", στις 8 Μαΐου το performance της Εριφύλης Δαφέρμου (πρώην χορογράφος-χορεύτρια Dirty Granny Tales) στα κρουστά θα είναι ο Μιχάλης Κασβίκης (πρώην κρουστός Dirty Granny Tales) και στις 9 Μαΐου η ομάδα performance "Lotusland".

Στόχος σε όλες μας τις παραστάσεις είναι να σκάψουμε βαθιά και να αποκαλύψουμε τα ανθρώπινα ένστικτα, απομυθοποιώντας το τι είναι καλό και κακό, άσχημο και όμορφο

Για όσους δεν έτυχε να σας δουν πέρσι, περιγράψτε λίγο την ιστορία του "Telion's Garden" και το πώς έφτασε ως η εδώ η ιστορία με τα "Inversed World", "Didi's Son", "Rejection".

To "Telion's Garden" έχει σαν βασική επιρροή τη μετανάστευση. Πλάσματα από ένα κόσμο χωρίς οργή και φθόνο, επισκέπτονται τη Γη όπου είναι καλυμμένη στις φλόγες, για να προσφέρουν μόνο ένα εισιτήριο σε όποιον άνθρωπο έχουν επιλέξει. Στην πορεία της παράστασης βλέπουμε πως στον παραδεισένιο κόσμο του Τέλιον οι άνθρωποι ζουν χωρίς εντάσεις, χωρίς μάχη. Θα μπορούσε όμως αυτός να είναι ένας τέλειος κόσμος;

Οι ιστορίες των Dirty Granny Tales έχουν έναν αλληγορικό χαρακτήρα, με μια δόση ειρωνείας. Στόχος σε όλες μας τις παραστάσεις είναι να σκάψουμε βαθιά και να αποκαλύψουμε τα ανθρώπινα ένστικτα, απομυθοποιώντας το τι είναι καλό και κακό, άσχημο και όμορφο. Αυτό φαίνεται και στις προηγούμενες μας παραστάσεις. Τα κίνητρα έχουν άμεση σχέση με τη χρονική περίοδο που χτίζεται το έργο.

Η αλλαγή έδρας, όπως και να το κάνουμε, μας πήγε πίσω. Ουσιαστικά ξεκινήσαμε πάλι από την αρχή

Θα έχουμε σύντομα κυκλοφορία νέων συνθέσεων σε μορφή CD, βινυλίου; Προφανώς το ηχητικό και το οπτικό κομμάτι των Dirty Granny Tales είναι αλληλένδετα, ωστόσο οι δυο πρώτοι δίσκοι στέκονταν ιδιαιτέρως αξιόλογα και μόνοι τους. Είναι αυτός ένας λόγος που έχετε σταματήσει από το 2010 να κυκλοφορείτε δίσκους;

Ο λόγος που δεν έχουμε κυκλοφορήσει κάτι από τότε είναι καθαρά πρακτικός. Η αλλαγή έδρας, όπως και να το κάνουμε, μας πήγε πίσω. Ουσιαστικά ξεκινήσαμε πάλι από την αρχή. Αφιερώνουμε τόσο χρόνο και χρήμα για μια παράσταση μας ώστε για να ετοιμάσουμε ένα άλμπουμ θα πρέπει να αφήσουμε κάτι πίσω. Από την άλλη, βέβαια, θα μας βοηθούσε στην προώθηση της δουλειάς μας, όποτε είναι κάτι που κάποια στιγμή πρέπει να δούμε ίσως πιο σοβαρά.

Όσο και να αγαπώ τη χώρα μου, πρέπει να παραδεχτούμε πως η κατάσταση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα έχει μολύνει με πολύ αρνητική ενέργεια την ατμόσφαιρα

Εδώ και μερικά χρόνια η έδρα σας είναι το Βερολίνο, αν δεν κάνω λάθος. Ήταν μια σωστή κίνηση, όπως την κρίνετε μέχρι στιγμής; Τα πράγματα είναι πιο εύκολα για έναν καλλιτέχνη εκεί; Ζείτε από αυτό που κάνετε;

Αν με ρώταγες πέντε χρόνια πριν θα σου έλεγα πως ήταν λάθος κίνηση. Άλλα τελικά ήθελε τον χρόνο του μέχρι να προσαρμοστούμε και να κινηθούμε σωστά σε αυτό το νέο περιβάλλον. Πέρα από το γεγονός ότι είμαστε στο κέντρο της Ευρώπης, κάτι το οποίο διευκολύνει τις μετακινήσεις μας, είμαστε και σε μια μητρόπολη όπου είναι μια καλλιτεχνική φωλιά. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ερχόμαστε κοντά με κόσμο που πολλές φορές είναι μια ενδιαφέρουσα γνωριμία για την Dirty Granny.

Επίσης όσο και να αγαπώ τη χώρα μου, πρέπει να παραδεχτούμε πως η κατάσταση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα έχει μολύνει με πολύ αρνητική ενέργεια την ατμόσφαιρα. Αυτό σου κόβει τα φτερά και δεν σου επιτρέπει να ονειρευτείς.

Δεν θα μπορούσαμε να το συνεχίσουμε αν δεν ζούσαμε κι από αυτό. Η πρώτη ερώτηση που κάνουμε σε κάποιο καινούργιο μέλος της Dirty Granny είναι πόσο ελεύθερο χρόνο έχει. Παρ' όλα αυτά, φυσικά και υπάρχουν περίοδοι που αναγκαζόμαστε να αφήσουμε πίσω το project για να κάνουμε κάτι να βγει το προς το ζην.

Dirty Granny Tales

Στο "Inversed World" έχετε αντικειμενοποιήσει τα πλάσματα, δίνοντας ζωή στα άψυχα αντικείμενα. Πόσο κοντά είναι αυτό στην πραγματικότητα που ζούμε;

Μου αρέσει στις παραστάσεις μας ο καθένας να ερμηνεύει με τον δικό του τρόπο τα παραμύθια μας. Μέσα από τη δική μου οπτική γωνία θα παρομοίαζα τα άψυχα αντικείμενα με αυτούς που, ας πούμε, έχουν τον έλεγχο στον πλανήτη μας. Μέσα από τους στόχους αυτών των ανθρώπων μπορεί να δει κανείς πως δεν έχουν ποιότητα ζωής. Η εμμονή της κατάκτησης και της επιβολής τους έχει κάνει να ξεχάσουν τις ουσιαστικές απολαύσεις της ζωής, οι ψυχές τους έχουν εξατμιστεί. Τα πλάσματα που έχουν αντικειμενοποιηθεί φυσικά είναι ο απλός λαός που μέσα από μια πολύ αποτελεσματική προπαγάνδα έχει μετατραπεί σε puppet.

Το Telion's Garden έχει πολύ πιο θεατρικό χαρακτήρα

Στο "Telion's Garden", τουλάχιστον πέρσι, παρατήρησα μια στροφή σε πιο progressive και σύνθετη μουσική. Δεν φοβάστε μήπως ο θεατής εστιάσει περισσότερο στον ήχο από την εικόνα; Σαφώς, στις παραστάσεις σας το ένα κομμάτι υπερισχύει του άλλου προς όφελος, βέβαια, της εξέλιξης της ιστορίας.

Έχει βάση αυτό που λες, αλλά αν παρατηρήσεις το progressive στοιχείο δεν υπάρχει τόσο εκεί που η εικόνα δείχνει μια εξέλιξη στην ιστορία. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες παραστάσεις, το "Telion's Garden" έχει πολύ πιο θεατρικό χαρακτήρα όσον αφορά το πώς έχει σκηνοθετηθεί, πόσο θεατρικές είναι οι μουσικές συνθέσεις αλλά επίσης και πόσο θεατρικός είναι ο ρόλος των μουσικών.

Πλέον έχει καθαρίσει αρκετά η φωνή στα νέα κομμάτια. Το θεωρείτε αναγκαίο προκειμένου ο κόσμος να μπορεί να ακολουθήσει την ιστορία, κατανοώντας τους στίχους; Προσωπικά μου αρέσουν όλοι οι διαφορετικοί τρόποι που χρησιμοποιείτε τη φωνή στα κομμάτια σας, αφού η εναλλαγή είναι που κάνει την αίσθηση.

Όπως σου είπα και πριν, θέλαμε ο Κήπος του Τέλιον να έχει μια πιο θεατρική πινελιά. Το "Didi's Son" είναι πιο επιθετικό. Το Τέλιον έχει περισσότερες αντιθέσεις, δεν σε κρατάει η φωνή με μια τσιριχτή συχνότητα τόσο πολύ, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο αισθητή όταν είναι παρούσα.

Οι γλώσσες έχουν μελωδία, ένας συνθέτης δεν πρέπει να το αγνοεί αυτό

Στην τελευταία παράσταση επιλέξατε να έχετε την ιστορία, αλλά και μερικούς στίχους στα ελληνικά. Είναι πιο εύκολο για σας να γράψετε στη μητρική σας γλώσσα ή η συνήθεια των αγγλικών επιβάλλει το παράδοξο της μετάφρασης στα ελληνικά;

Οι στίχοι στα τελευταία δύο κομμάτια είναι στα ελληνικά γιατί μιλάνε στη γλώσσα του θύματος που παγιδεύτηκε στον κήπο. Είναι, επίσης, η φύση των κομματιών τέτοια που αγγλικός στίχος δεν ταιριάζει. Οι γλώσσες έχουν μελωδία, ένας συνθέτης δεν πρέπει να το αγνοεί αυτό.

Θέατρο Ροές, Γκάζι, 2008, νομίζω, ήταν η πρώτη φορά που σας έβλεπα. Έχει περάσει σχεδόν μια δεκαετία από τότε. Πόσο κοντά ή μακριά είναι οι Dirty Granny Tales σήμερα, σε αυτό που βλέπατε/φανταζόσασταν/ελπίζατε τότε;

Για την ακρίβεια Θέατρο Ροές, 2009. Κοίτα τότε να σου πω την αλήθεια προσωπικά δεν μου περνούσε από το μυαλό να έφευγα στο εξωτερικό. Αν και θα ήτανε ακόμα καλύτερη περίοδος να γινότανε κάτι τέτοιο. Το είχαμε δει πολύ αισιόδοξα αυτό το project. Ήμασταν μάχιμοι όπως και τώρα. Αν με ρώταγες για την ψυχολογία που είχαμε την πρώτη φόρα όμως στο Θέατρο Φούρνος το 2006, θα σου έλεγα πως δεν θα φανταζόμουνα να υπάρχει αυτό το project έντεκα χρόνια μετά.

Dirty Granny Tales

Υπήρξαν στην πορεία συμβιβασμοί και αν ναι, ποιος ήταν ο μεγαλύτερος που αναγκαστήκατε να κάνετε;

Δεν θα έλεγα πως ήμασταν ποτέ σε αυτήν την άβολη θέση να συμβιβαστούμε ιδιαίτερα. Μόνο μια φορά που μας ζήτησαν να κάνουμε μια version πιο μικρής διάρκειας του "Didi's Son". Αλλά εντάξει, δεν είχαμε πρόβλημα, ίσα ίσα που είχε και δημιουργικό ενδιαφέρον. Επίσης, μια φορά που δεν κατάφερε να έρθει ο κρουστός μας σε ένα ακόμα ευτυχώς μικρής διάρκειας show σε ένα φεστιβάλ. Εκείνη τη μέρα εκμεταλλευτήκαμε τον Γιώργο που μας κάνει τα φώτα και μας ακολουθεί εδώ και χρόνια. Μιας και ήξερε τα κομμάτια σαν να ήταν δικά του, του δώσαμε ένα κρουστό και του είπαμε «βάρα σαν να παίζεις σπίτι σου». Με μια πρόβα δύο ώρες πριν παίξουμε ήταν έτοιμος. Μπορώ να πω πως ήταν μια από τις καλύτερες εμφανίσεις μας. Μερικές φορές οι δυσκολίες φέρνουν πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα.

Πολλές φορές έχω ακούσει κόσμο να μου λέει πως 15 ευρώ είναι ακριβό εισιτήριο, γιατί το συγκρίνουν με ένα μουσικό live

Με τόσο εντυπωσιακά κοστούμια και σκηνικά, θα πίστευε κανείς πως ξοδεύετε αρκετά χρήματα στην προετοιμασία της παράστασης. Πώς διατηρείτε το κόστος της σε επίπεδο που ένα αντίτιμο της τάξεως των 12-15 ευρώ να σας καλύπτει;

Πολλές φορές έχω ακούσει κόσμο να μου λέει πως 15 ευρώ είναι ακριβό εισιτήριο, γιατί το συγκρίνουν με ένα μουσικό live. Επίσης, παρόλο που έχουμε και τα έξοδα μετακίνησης από Βερολίνο, θεωρούμαστε ελληνικό σχήμα, οπότε πάλι ο κόσμος δεν θα σκεφτεί αυτό το ενδεχόμενο. Επίσης, θέλουμε στις παραστάσεις μας να έχουμε καλό εξοπλισμό (φώτα, ήχος, projector κλπ) κάτι το οποίο συνήθως νοικιάζουμε. Με λίγα λόγια θέλουμε πολλά εισιτήρια για να καλύψουμε τα έξοδά μας. Μέχρι στιγμής έχουμε καταφέρει να μην μπούμε μέσα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι σε περιμένει.

Αν και κάποιες αναφορές είναι ευδιάκριτες (Tim Burton, Tiger Lillies, black metal), από πού αντλείτε την έμπνευσή για τις ιστορίες και τη μουσική;

Οι επιρροές λειτουργούν καθαρά υποσυνείδητα, δεν είμαι της άποψης να δημιουργώ με μια στρατηγική κολάζ. Τα ακούσματα μας, και γενικώς ό,τι μας αρέσει, μας πλάθει το χαρακτήρα ούτως η άλλως. Αν αφεθούμε ελεύθεροι να εκφραστούμε μέσα από την τέχνη μας οι επιρροές μας θα δέσουν περίτεχνα μεταξύ τους.

Νοσταλγώ τις εποχές που έπρεπε να πας στο δισκάδικο για να ακούσεις κάτι καινούργιο. Αυτή η ευκολία του internet έχει σκοτώσει αυτήν την τελετουργία

Μπορείς να μου πεις πέντε δίσκους που άκουσες πρόσφατα;

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που άκουσα ολόκληρο δίσκο. Ντρέπομαι που στο λέω αυτό, γιατί είμαι από αυτούς που θεωρούν πως ένα άλμπουμ πρέπει να ακούγεται από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακόμα και η σειρά των κομματιών είναι κι αυτό σύνθεση. Αλλά είμαι θύμα του διαδικτύου δυστυχώς. Το player μου είναι κυρίως το YouΤube, ακούω βασικά ό,τι πετύχω μπροστά μου. Είναι τραγικό το ξέρω, αν και με αυτόν τον τρόπο έχω ακούσει πολύ ενδιαφέροντα σχήματα, αλλά δυστυχώς δεν τα έχω συγκρατήσει στο μυαλό μου. Νοσταλγώ τις εποχές που έπρεπε να πας στο δισκάδικο για να ακούσεις κάτι καινούργιο. Αυτή η ευκολία του internet έχει σκοτώσει αυτήν την τελετουργία. Ίσως να είμαι και γραφικά ρομαντικός δεν ξέρω...

Έχω σκεφτεί πολλές φορές ένα live στην Αθήνα Horrified ότι θα είχε πολύ ενδιαφέρον. Τι να πω δεν ξέρω, μπορεί κάποια μέρα να το κάνουμε

Αν δεν κάνω λάθος, έχεις υπάρξει στους Horrified, στους Septic Flesh και Rotting Christ. Ασχολείσαι πλέον με την ελληνική metal σκηνή; Θα ενεργοποιούσες ξανά τους Horrified ή δεν υπάρχει δίψα για κάτι τέτοιο πλέον;

Έχω σκεφτεί πολλές φορές ένα live στην Αθήνα Horrified ότι θα είχε πολύ ενδιαφέρον. Αλλά αυτή η βρωμόγρια μου έχει φάει όλο τον χρόνο, και κακά τα ψέματα. Θέλει πολλή δουλειά, τουλάχιστον από μένα ως συνθέτης των Horrified να οργανώσω κάτι τέτοιο. Τι να πω δεν ξέρω, μπορεί κάποια μέρα να το κάνουμε.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου. Κλείσε με όποιον τρόπο θες τη συνέντευξη.

Σε ευχαριστώ πολύ Άλκη για τη συνέντευξη. Ανυπομονούμε να παίξουμε μπροστά στο αγαπημένο μας ελληνικό κοινό στο οποίο χρωστάμε την ύπαρξη μας. Λίγες μέρες μείνανε για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Dirty Granny Tales tour

  • SHARE
  • TWEET