To streaming μεγιστοποιεί το ενδιαφέρον για τα φεστιβάλ

Καιρός να δοκιμαστεί και στην Ελλάδα (;)

Από τον Αντώνη Μουστάκα, 17/09/2015 @ 11:02
Η τεχνολογία καλπάζει και φέρνει αλλαγές σχεδόν σε όλες τις πτυχές τις ζωής μας. Το ίδιο συμβαίνει και στην μουσική και την βιομηχανία που είναι στημένη γύρω της.

Μετά την συμπίεση του μουσικού αρχείου, την ευκολία πρόσβασης σε αυτό από το διαδίκτυο, την αποθήκευσή του σε σκληρούς δίσκους  και την κυριαρχία του USB, ζούμε πια στην εποχή του streaming.

Πρόσβαση σε περιεχόμενο που κάποιος άλλος έχει αποθηκευμένο δηλαδή και το οποίο απολαμβάνουμε πλέον με μια απλή ευρυζωνική σύνδεση.

Στο εξωτερικό to streaming έχει αποκτήσει κυρίαρχο ρόλο και στην προβολή των συναυλιών και ιδιαίτερα των μεγάλων φεστιβάλ.

Ξεπερνώντας την κοντόφθαλμη λογική του «Σιγά μην κουνηθούν από τον καναπέ αν μπορούν να δουν τους Muse δωρεάν από το σπίτι» οι διοργανωτές διαφημίζουν το προϊόν τους σε εκατομμύρια κόσμο με σκοπό να δρέψουν καρπούς άμεσα αλλά και βραχυπρόθεσμα.

Η Eventribe ανέλυσε πέρυσι 20 εκατομμύρια post σε Facebook, Twitter και διάφορα διαδικτυακά φόρουμ  στις ΗΠΑ και τα αποτελέσματα λένε πολλά:

To 23% των post έγιναν από ανθρώπους που δεν πήγαν στα φεστιβάλ, αλλά συζητούσαν για αυτά από το σπίτι ή παρακολουθούσαν μέσω streaming.

Ταυτόχρονα οι ίδιοι άνθρωποι παρακολουθούσαν και διαφημίσεις, στοχευμένες διαφημίσεις για μουσικόφιλο, νεανικό κοινό.

Με το 70% αυτών να δηλώνουν πως κατά πάσα πιθανότητα θα πάνε του χρόνου αφού είδαν τι συμβαίνει μέσω της οθόνης τους καταλαβαίνεις άμεσα την προοπτική.

Ένα άλλο κομμάτι που ενισχύει την προσέλευση είναι φυσικά η προώθησή του φεστιβάλ  από τα κοινωνικά δίκτυα. Κυρίαρχος σε αυτό το κομμάτι είναι ο ρόλος των ίδιων των καλλιτεχνών και των ακολούθων τους.

Έτσι κι αλλιώς οι μισές από τις διαδικτυακές συζητήσεις γίνονται πριν την διεξαγωγή ενός φεστιβάλ και βοηθούν και αυτές στην αύξηση της προσέλευσης.

Το ερώτημα σε χώρες όπως η Ελλάδα είναι το αν αξίζει η επένδυση σε σχέση με την μελλοντική δυνατότητα κέρδους για τον διοργανωτή.

Δείτε τι συμβαίνει με τις σοβαρές (από την άποψη της επένδυσης και του αποτελέσματος)  προσπάθειες για την διάδοση της όπερας στην χώρα μας, π.χ. το «The Met: Live in HD» του Antenna, δηλαδή την απευθείας μετάδοση παραστάσεων όπερας του εξωτερικού στο Μέγαρα Μουσικής Αθήνας και Θεσσαλονίκης ή τις δωρεάν μίνι παραστάσεις σε δημόσιους χώρους για την διαφήμιση της κύριας εκδήλωσης.

Τρόποι λοιπόν υπάρχουν σίγουρα και για την ανάπτυξη των μουσικών συναυλιών.

Ένα ερώτημα βέβαια που πρέπει να απαντηθεί για τη χρήση του streaming σε φεστιβάλ στην χώρα μας, είναι αν αυτό που θα δει κάποιος θα τον πείσει να παρακολουθήσει την επόμενη «γιορτή».

Και κάπου  εκεί ανοίγει μια καινούργια και διαφορετική συζήτηση...
  • SHARE
  • TWEET